41
  • sanyicks
    #41
    Értek javaul, html4-ül javascriptül, phpul, lua-ul, most kezdek c#-ul érteni. Jelenleg canvasra és html5-re nincs szükségem mert most nem web közelbe programozgatok. De nem is kell ismerni, sok szép html5 demo van ám a neten, azokat próbálgatom felhasználóként.
    A fizetett/megszállott okoskodó, és főleg az ilyen "legjobb"-nak címzett emberek világmegváltó véleménye valahogy nem érdekel.
    Viszont a demokat látom hogy néznek ki(jól mind2ben), hogy futnak én ebből indulok ki. Flashnál is szintén abból indulok ki miket látok rajta ;)
  • sanyicks
    #40
    Egyébként ha benézel a chrome 9-es hírek topikjaiba mondjuk ph-n (mert 9-től elérhető a webgl), akkor ott láthatod hogy többszáz ember próbálgatta a webgl demokat, csak te vagy olyan szerencsétlen hogy nem tudod elindítani :D
  • sanyicks
    #39
    Persze most gyorsan lemoddelleztem maxban egy az egyben ugyanazt a modellt, majd tökéletesen megcsináltam egy olyan programmal amit még nem is láttam közelről, úgy hogy még a win7-es átlátszó fejléceken átlátható megfelelő képre is figyeltem :D
  • sanyicks
    #38
    chrome 9 stabil, vagy 10-el biztosan működik, firefox legújabb bétával is kéne. Opera 10.50 previewwel is nagyjából ment de nem túl stabil hiszen nem stabil verzió. Ie-ről fogalmam sincs, az nem érdekel.
    Persze böngészőn kívül webgl-t támogató driver is kell, ami ati-nál úgy ősz környékétől van (a legújabb az a biztos), nvidia is elvileg támogatja, fogalmam sincs mikortól, viszont az intel nem támogatja, ugyanis nekik először egy rendes gpu-t kéne összehozni :D.
  • Komolytalan
    #37
    3DS Max, video recording, tetszőleges böngésző keret, print screen, Adobe Premier, merge, enjoy :-D
  • Komolytalan
    #36
    Mesélj már valamit magadról kisgyerek. Mondjuk hogy értesz-e valamihez egyáltalán a fikázáson kívül. Tudod-e mi az a html5, raktál-e már benne össze valamit, rajzoltál-e már a canvas-szel, webgl-el, ne adj isten a flasht ismered-e olyan szinten hogy akár csak egy falteniszt megírtál benne.
    Csak azért írom ezt, mert #28-ban linkelt hozzászólás gazdája Magyarország egyik legjobb webes programozója, aki megfelelő mélységig ismeri a flasht és a html5-öt is ahhoz, hogy tudjon róla véleményt mondani. Úgyhogy anyád p.csáját lollerezzél kis takony.
  • sanyicks
    #34
    loller
  • sanyicks
    #33
    Azért fura hogy a 2002-es canvas túlszárnyalja grafikában még is a 2011-es flasht :DDD
  • sanyicks
    #32
    User error.
  • Komolytalan
    #31
    Szerintem menjél el marketingesnek ahelyett hogy messziről ugatod a programozást, az jobban megy neked:
    "A html5-nek van egy nagy előnye a flash-el szemben: nem kell végigjárnia ugyanazt az utat, a flash már kitaposta neki az ösvényt és lehet tudni, hogy merre kell haladnia."
    Magyarán az, hogy a html5 gyengébb architektúrájú (pixelpontatlan leírónyelv+interpreter JS vs pixelpontos vektor/bitmap grafika+AS3, ami teljesen OOP, tipizált nyelv), az nem baj. Említésre se méltó hogy a jelenleg sem végleges html5 2002-es flash featureöket vonultat fel canvas néven. Még csak amiatt se aggódjunk, míg flash plugin fő verziószámok 1-2 évente lépnek (és ezek tényleg komoly változást jelentenek), addig html szabványok bő 10 évente követik egymást, ami a web történetében örökkévalóságnak számít (a html4.01 1999-es szabvány). Á, mindez nem gond, mert a html szabványt kreálók látják ám hogy hova kell tartani. Értem. Nem baj.
  • gombost
    #30
    Kicsit sokat használtam a flash szót, de most már mindegy. :D
  • gombost
    #29
    Most megfogtál, még tényleg nem csináltam, inkább csak ismerkedem vele. Nekem határozottan tetszik az ötlet. Tenegri hozzászólása áll, de ki tudja meddig. A html5-nek van egy nagy előnye a flash-el szemben: nem kell végigjárnia ugyanazt az utat, a flash már kitaposta neki az ösvényt és lehet tudni, hogy merre kell haladnia. Bármit, amit megcsináltak flash-ben, meg lehet csinálni html5-ben, hamarosan pedig még többet is. Egyébként nem vagyok a flash kifejezett ellensége, de nem is nagyon szeretem a flash-el telezsúfolt (vagy kizárólag flash-ben készített) oldalakat. Ha esetleg igazam lesz és a flash eltűnik, egyetlen dolog fog hiányozni belőle: az action script. Gyakorlatilag bármit meg lehet vele csinálni, csak a fejlesztő fantáziája szab határt a dolgoknak, de annyira azért nem fogom siratni.
  • Komolytalan
    #28
    Csináltál-e már html5-ben bármit is? Itt van egy tenegri nevű csókának egy hosszú hozzászólása (majdnem a legalsó), azt érdemes elolvasni. Igaz hogy 1 éves hozzászólás, de amit a html5-ről és a programozásról ír az azóta is teljesen áll, és állni fog 2 év múlva is.
  • gombost
    #27
    A flashnek leáldozott, ezt fogadd el. Egyszerűen felesleges lesz. A html 5-el mindent meg tudsz csinálni, amit flash-sel és ezen nem változtat a te véleményed sem! A támogatottságról annyit, ha a hozzád hasonlók végre valahára leszoknának az IE 6-ról, akkor esetleg rájönnétek, hogy van élet az <frame>-eken túl.
  • Komolytalan
    #26
    Kb 2 éves Athlon X2-n, ATI kártyával se megy se FF4RC1, se Chrome10 alatt. Flash cucc meg - láss csodát - nem szaggat.
    Na nyögd már ki: melyik flashes arc dugta meg a nődet? Úgyis ki fog derülni, mert megkérdem a klubban hétvégén :-D
  • sanyicks
    #25
    és gondold el, ma már 25k-ért lehet venni alaplapot procistul ami röhögve viszi ezt a demot, és nem csak gpu-ban de cpu-ban is rommá veri a 900-as celeroncsodat (amin pl a lent említett autóversenyes flash sem mozdulna meg), 20 wattos fogyasztással ;)
  • sanyicks
    #24
    Chrome 10, ez az autós 60 fps-el megy (ami ugye a korlát, a vsync miatt mert ugye a monitor 60hz-n megy), 20%-os gpu használattal és 30%-os cpu használatattal, és mindez egy 4 éves athlon x2-n egy radeon hd3870-el :D
  • sanyicks
    #23
    Hát egy dzsunka intel grafikus lassítón mit vársz? az max a win3.1 felületét bírja el :D Az integrált, és diszkrét amd, és ha jól tudom nvidia megoldások is köszönik szépen gönyörűen viszik ;) minden végleges kiadású webgl-es böngészőn.
    Sőt még a preview verziós webgl-el rendelkező 11.50-es opera is nagyrészt hibátlanul viszi.
  • Szerinted ki
    #22
    aranyos próbálkozás, csak kár hogy e következő böngésző / os konfigurációk közül EGYIKEN SE ment , mindenhol kivétel nélkül a piros Loading...-on és az üres fekete képernyőn kívül SEMMIT nem láttam:

    Chrome 10 , XP, Win7
    Chorme 9, ubuntu,
    Firefox 4 RC, ubuntu, XP, Win7

    nem baj, majd talán 2087-re lesz egy egységes webgl, ami flashben már 2000 óta a gyakorlatban működik, és majd lehet vele gyönyörű 100 poligonú autókat mutogatni 20ezerszer lassabban mint flashen, 8 gigaherces, 300 giga videóramos gépeken... és persze 26 féle böngészőre külön le kell majd kódólni és kb. megöregszel mire optimalizálod az összesre és még az Internet Explóreren és a legnépszerűbb böngészőkon akkor is szétesős lesz, ha egyáltalán megy...
  • narumon
    #21
    Remélem semikor.
  • sanyicks
    #20
    Ilyen kurzoros témát ami eltűnteti a böngészőből a flash ablakon kívül a kurzort, és újra kell indítani? Hát remélem sehogy.
    A többi részét szerintem valahogy csak csak meg tudják csinálni ha ilyet is tudnak kedves arrakistor, vajon kiki, gettoharcos :D
  • sanyicks
    #19
    Persze nem volt tapasztalható semmiféle szaggatás :D tudod ki hiszi el. Igen a szememben van beépített fps mérő, ami 25 alatt (ami még nagyjából folyamatosnak látszik), simán tudja hogy mennyi :)
    A webgl végleges, és kb már csak a faszari nem támogatja. A html5 nem végleges attól már nagyrészt kész van támogatják a cuccok (pl a canvast mindegyik). Tudod a web már rég terjedt mint az állat mikor a html 4 sem volt végleges. És mi gond volt belőle? Semmi.
  • Komolytalan
    #18
    Erről beszélek... Felraktam az _incubator_ playert, vagyis nem optimalizált, félkész valamit az 1GB memóriával rendelkező, 1 magos, 3 éve 100eFt-ért vásárolt gépemre (ebből 15 volt a videokártya). És semmi szaggatás nem volt tapasztalható (a te szemedben biztos van beépített FPS mérő is). Nyilván nem flashben fogják megírni a krájziz következő részét, de a Flash HW 3D támogatása 1 éven belül piacon lesz. HTML5 meg 5 éven belül nem lesz végleges, és a böngészők nagy része által támogatott szabvány. Ennyi...
  • vasedeny2
    #17
    ettől a 2 animált képtől nem esett senki hanyat :D
    őt nehezebb lesz: http://bandit3.com/
    szerintem amúgy mivel majdnem mindent tud a html5, amit a flash, ezért minden flash állományhoz létezik html5 kód, ami ugyanúgy néz ki. az amit a html5 nem tud, és a flash igen, azt meg nem véletlenül hagyták ki a html5-ből :D
  • messen
    #16
    Ha érdekel a 3d flash-ben, itt egy példa:
    http://www.ambiera.com/coppercube/
  • Szerinted ki
    #15
    Azért arra kíváncsi vagyok hogy ezt pl. mikor fogják html5-ben lekódolni...

    vagy pl. ezt ?



    (Az iPhoshok kivételével persze mindenhol, még Andoridon is PIXELRE ugyanúgy jelenik meg.)
  • sanyicks
    #14
    Gigákat kell letölteni ahhoz hogy rendes sebesség fusson egy kód? És mondd egy dinamikus árnyék hány gbyte? :D Vagy egy pár highpoly modell hány gb? Te szakértő :D
  • Komolytalan
    #13
    Ha meg nem pár 10 megát, hanem pár gigát töltene le, akkor meg azért sírnál. Az is baj neked ha van sapka a flashen, meg az is ha nincs - személy szerint gyűlölöd. Biztos megkefélte a nődet valami flash coder, aztán azért fújsz rá ennyire.
  • Komolytalan
    #12
    Jajmár, ne mondd hogy te komolyan elhiszed hogy HTML5-be lehet konvertálni _minden_ flasht? Ez kb olyan, mintha azt mondanám, hogy flashbe lehet konvertálni minden C++-ban megírt programot, és ugyanúgy fut. A HTML5 egy fatengelyes gagyi izé, a lehetőségei ott vannak mint a flash 6-é voltak ezelőtt 4 évvel, ráadásul nem is végleges, éppen ezért semmi böngésző sem támogatja teljesen. Ez a konvertáló arra jó, hogy ha van egy szigorúan script nélküli flashes animációd (banner), akkor abból lehet készíteni egy html5 megfelelőt (persze gondolom az effektek 3/4 része nem fog rajta látszani, de azt ki nem sz.rja le). Ennyi, nem több.
  • Komolytalan
    #11
    Ha meg konvertálod, akkor kib.szott lassú lesz :-D
  • sanyicks
    #10
    De jó 1-et ki lehet próbálni :D nem rossz ez az autós, de nem ájultam el tőle. Low poly modellek, kicsi pálya, statikus árnyékok, hát nem éppen mai színvonal(de még 5 évvel ezelőtti sincs), és ráadásul inkább alulról súrolja a 20fps-t rövidebb megakadásokkal.
    Nem tűnik jobbnak mint egy webgl+ js, sőt. A webgl demokban kicsit jobb effekteket láttam.
  • gombost
    #9
    Ezzel az Adobe gyakorlatilag beüti az utolsó szöget is a Flash koporsójába. A meglévő dolgokat html5-é konvertálják, az újakat eleve abban írják majd.
  • landroo
    #8
    Kipróbálhatod a demót ha feltelepíted a 11-es incubator flash playert http://labs.adobe.com/downloads/flashplatformruntimes_incubator.html
    majd látogasd meg az Alternativa3D oldalát http://alternativaplatform.com/en/showcase/
    fogalmatlan barátom.
  • Szerinted ki
    #7



    http://bit.ly/eV09jJ

    (Safari, Chrome viszi, elvileg az iPhosh is, valaki megerősíthetné)
  • Armagedown
    #6
    én sem látom a flash-t , mivel blokkolom őket :)
  • sanyicks
    #5
    Arról nem is beszélve hogy 3d kb nincs flashben, csak 1 gagyi techdemo-RÓL készült videot mutogatnak állandóan amit nem lehet kipróbálni tényleg flashben futva, és emellett eléggé gagyiuln néz is ki a webgl-es demokhoz képet :)
  • sanyicks
    #4
    kivéve ha tudsz programozni, mert akkor nagyon nem :D

    Amúgy nagyon jó cucc lesz parasztvakításra mert kb egy program 1%-át tudja átalakítani html5-re a többi marad flessben :DDD
  • grizzly21
    #3
    pff:) ha html5-ben megirod ugyanazt, mint flash-ben sokkal lassabb lesz.
  • kpbendi
    #2
    "Arra számítok, hogy a Flash a következő hónapokban erősödni fog, különösen amiatt, mert a mobil eszközöknél a számítási teljesítmény egyre kisebb szerepet játszik"

    Értsd: a fos kódot nem adobe-nál nem szokás javítani, majd a dupla erős hardver megoldja.
  • Justil
    #1
    flame on!