33
  • nedudu
    #33
    Letöltöttem az albumodat és meghallgattam, ez tipikusan nem az a zene amit nagy tételben tudsz közönségnek nyomni mert ennek a fajta zenének itthon igen kicsi a rajongó tábora. Egyébként nem rossz és nekem tetszik is. Ettől függetlenül ebből itthon nem fogsz megélni. Esetleg külföld segíthet.
  • FoodLFG
    #32
    Én is.
  • Nailyenugysincs
    #31
    És szerintem a zenéhez nem érteni kell hanem élvezni. Mert egy koncertnek nem úgy kell eltelnie hogy mindenki azt figyeli hogy hány akkord van egy gitárszólóban hanem ha teccik akkor hallgatod ha nem akkor nem. Ennyi.
  • Nailyenugysincs
    #30
    Ajánlom B0nFire figyelmébe: http://www.youtube.com/watch?v=lRt54xjIq7w&feature=channel
  • Nailyenugysincs
    #29
    Így igaz:D De szerintem a B0nFire meghallgat egy Dragonforce számot ami nem jazz, és nem Tóth Árpád írta a szövegét rájön hogy nem csak az általa szeretett igényes zenék lehetnek jók. Mert ott is olyan brutális gitárszólók vannak és az énekes is hihetetlen volt(kár hogy otthagyta a bandát.) És a Dragonforce-t is sokan szeretik. De mondjuk ez nem teljesen passzol ide mert nem magyar.
  • Gerygrey
    #28
    Lehet, hogy zeneileg nulla a Tankcsapda (nem az) de olyan hangulatot csinálnak a koncerten, hogy megéri 200+ kilométert utazni érte. Szilveszterkor csak azért mentünk le Pestről Debrecenbe, hogy éjfélig Lukács Lacival együtt fagyhassunk halálra a főtéren :) Eszméletlen buli volt, feledtette a -7 fokot.

    A zene nem az akkordok számától és a dallam összetettségétől lesz jó vagy rossz, hanem az érzéstől amit közvetít, és a hangulattól amit sugároz.
  • B0nFire
    #27
    A haknizás és a koncertezés két külön fogalom. Koncertet minden zenekar csinál. Időnként, vagy rendszeresen. Ha rendszeresen körbejár egy területet, azt turnénak nevezik. Rendes cuccal felszerelve, felkészülten, hangmérnökkel, élőben zenélnek. Ez koncert. A haknizó művész egy este lenyom 3-4 helyszínt a környéki diszkóklubokban, 2-3 dal erejéig megmutatja magát, és jellemzően lemezről megy a palyback. Ezért leakaszt egy gázsit. A zenekar a koncertért nem kap gázsit. Nem feltétlenül az Aerosmith-re vagy a Metallicára kell gondolni, ahogy valaki itt példálózott.
  • Tetsuo
    #26
    Ez amirol irsz, nem muveszet, hanem haknizas. Amire igen, neha raszorulnak esetleg azok is akik igazi muveszek, de leginkabb nem muveszek uzik a sportot. ;)
  • Tetsuo
    #25
    Az sg-forumozoknal is kevesebb az arány. ;)
  • B0nFire
    #24
    cellik: "BunFire eloado hiaban szeretne nalunk turnezni a kutyatsem erdekelne ha nemtudjuk, hogy a zenejet iszak e vagy eszik."

    Erre való az internet. Az addig oké, hogy senki nem fizet a zenéért, de azt ugye te sem gondolod komolyan, hogy még én toljam bele a lóvét és hirdessem nagy látogatottságú oldalakon, amit nem tudok megfizetni? Annyit tehetek, hogy publikálom, majd a saját blogomba benyomom, meg megkérem a családtagjaimat, hogy ők is nyomják be a saját blogjukba, meg egy-két fórumtopicban is el tudom hinteni a linket, vagy belerakom az aláírásomba, ezzel kimerültek a lehetőségeim. Nekem az elég, ha hallgatják, és valakinek tetszik. Örülök annak is, ha csak egy pozitív visszajelzést kapok, mert én ezért csinálom. Ehhez értek és igyekszem igényesen megcsinálni.

    asdasdasd: "Ami ezen kívül van az hobbizenélés, saját örömödre, panaszkodni kár érte."

    Ha figyelmesen olvasol, észreveheted, hogy nem panaszkodtam, csupán leszögeztem a tényeket, és egy-két dologra rávilágítottam, amiről a kívülállók nagyon ritka esetben tudnak. Én csináltam, amíg bírtam fizikálisan, akkor is, ha az én pénzem bánta. Már nem bírom, és átengedtem a terepet a fiatalabb generációnak. De azért nem maradok tétlen továbbra sem.

    Nailyenugysincs: "Aki jó zenét képes csinálni az Magyarországon is meg tud élni. Pl ott van Rúzsa Magdi. Szerintem senki se mondhatja rá hogy szar. De ha nem szereted a megasztárosakat akk ott van pl a Tankcsapda."

    Jujj! Sssz! Jaaaj! Nem tudom eldönteni, hogy most viccelsz, vagy haláli komolyan beszélsz. De maradjunk csak az utóbbi példádnál, mert Rúzsa Magdit minden emberi számítás szerint is ki kell hagynom a zenészek köréből. (Mivelhogy ő előadó, nem szerző, annak meg olyan, amilyen.)

    A Tankcsapda lement kutyába, ahogy Hobó megénekelte. Ők pontosan azt a három akkordos primitív popszemetet játsszák, amit a zeneileg alulművelt közönség befogadni képes. Ne vedd magadra, de Magyarországon a zenei oktatás a béka segge alatt van két kilométerrel. Egy gyerek óvodáskorára megismeri az ötfokú (pentaton) hangsorokat (magyar népdalok), majd általános iskolában kibővítik az ismereteit még 3 hanggal, és a zenei oktatás kimerül a tonika-szubdomináns-domináns akkordsorozat ismételgetésével, amire a világ poptermésének a 999 ezreléke épül. Csak ilyen zenét képes az átlagember megemészteni. Ha meghall egy 7-es vagy 9/11sus akkordot, akkor nemhogy nem képes azt élvezni, de egyenesen a falra mászik tőle. Meg kell tehát különböztetni az igényes zenét a népszerű zenétől, mert a kettő a lehető legritkább esetben találkozik egymással. Igényes lehet mondjuk egy fúziós jazz, de roppant kevesen tudják élvezni. Mert zeneileg kukák. Ez olyan, mint a színvaknak a szivárványt mutogatni, hogy milyen szép, amikor őneki csak a pepita kockás az értékelhető és élvezhető. A népszerű pedig minden olyan szerzemény, amit kimondottan olyan butára írtak, hogy a zeneileg zokni tömegek élvezhessék. A baj csak akkor van, amikor kiderül, hogy a nagy tömegeknek – akikhez a legtöbb populáris szerző és előadó szólni akar – eszük ágában sincs többé fizetni a zenéjükért. Egy progresszív muzsikus, vagy jazz-zenész nemigen jön zavarba, mert megszokta, hogy őt csak kevesen értékelik, és elsősorban soha nem a zenéből él meg. Azt csak azért csinálja, mert ért hozzá, és az a szenvedélye. A pop előadó meg seggre ül, a haját tépi kínjában, mert bár kelendőek az albumai, mégsem fizet érte senki.

    Pontosan a Rúzsa Magdik és a Tankcsapdák és Hooligansok a legnagyobb vérszívók, amik ellen kábé minden második héten ki szoktatok kelni. Őhozzájuk folyik be az üres adathordozó díj, meg a Nyers zenekar szerzői jogdíját is őnekik osztják ki, meg az úgynevezett "huszadrangú hobbizenekarokét", akiknek olykor a kisujjukban több van, mint ezekében a giccses nyál-pubikéban. És minden üres adathordozóval én is támogatom ezeket a Tótverákat, meg Karamellákat, Bódigusztikat, akik páros lábbal tiporják a zenét. Ezt kell megérteni. Ha egy zenész nem alkuszik meg, és igényes zenét csinál, az mehet elmehet kapálni. Aki meg lemegy kutyába, az meg jól él belőle. Még ezzel sem lenne baj, csak legalább lenne bennük annyi becsület, hogy nem aposztrofálnák a saját tevékenységüket "zenének".

    A Tankcsapdát 99%-ban a szövegei adják el (bár egyik sem üti meg Kosztolányi, vagy Tóth Árpád szintjét), de ha nem értenél egy kukkot sem belőle, rájönnél, hogy zeneileg mekkora egy nagy nulla az a banda. Persze nem tudod elképzelni, hogy milyen lenne, ha nem értenéd, hiszen érted, de hidd el, a Tankcsapda a magyarokon kívül senkinek nem mond semmit. Mert a szövegeit nem értik, a zenéjük pedig annyira sablonos, hogy minden országban van 12 egy tucat Tankcsapda-klón műanyag-punk zenekar.
  • B0nFire
    #23
    "Lehet nem egy huszadrangú hobbizenekarra gondol.(?)"

    Lehet, hogy én sem olyanról beszéltem.(?)
  • Rotyoka
    #22
    ?!
  • Garrett27
    #21
    Mióta megszaporodtak a napelemes erőművek (Szlovákiáról van szó), amelyeket a jelenlegi törvény szerint kötelezően be kell kötni a hálózatba, ezáltal húsz évig fix kereset jön a tulajoknak, jóval drágább lett a villany. Nos tehát az állítólagos károkat hajtsák be az energiaszektoron, az egyik legkizsákmányolóbb rendszeren. Sok ember sok villanyt használ ugyanis el, amíg letöltögeti a torrenteket, rapidsarokat.
  • Darth Sith
    #20
    Vagy Ákos.
  • Nailyenugysincs
    #19
    De mondjuk egy kezdő, vagy ismeretlen bandának télleg nem árt ha felpakolják a zenéjüket a netre mert a CDjüket úgy se veszik de ha jók akk koncertezni simán hívják őket.
  • Nailyenugysincs
    #18
    Ha jó zenét csináltok akk szerintem simán meg lehet élni a koncertezésből is. Persze nem vidéki kiskocsmákban kell fellépni 20 embernek. Aki jó zenét képes csinálni az Magyarországon is meg tud élni. Pl ott van Rúzsa Magdi. Szerintem senki se mondhatja rá hogy szar. De ha nem szereted a megasztárosakat akk ott van pl a Tankcsapda. Ők is egy vidéki bandának indultak de tudtak olyat alkotni ami sok embernek tetszik. És ők télleg az a kategória hogy átbulizzák az életüket és még pénzt is keresnek vele. Szal csak jól kell csinálni amit csinálsz és már kész is a siker.
  • asdasdasd
    #17
    Szerintem aki zenéből akar megélni, az vagy nyaljon nagyon jól, vagy csinálja olyan szinten, hogy neki nyaljanak. Ezt a két kategóriát képviselik a 'jogvédők'.
    Ebből az elsőre igazából nincs szükség, a másodiknak meg nincs szüksége jogvédőkre.

    Ami ezen kívül van az hobbizenélés, saját örömödre, panaszkodni kár érte.
  • tatish
    #16
    Szerintem be kéne vezetni az "annyit fizetsz érte amennyire tetszett a film/zene" dolgot, lenne egy alsó határ mondjuk 100-200 forint ami nem sok nem is kevés (a kalózletöltések mennyiségét szem előtt tartva), nem is tudom melyik nagyobb USA-béli zenekar csinálta hogy annyit fizettek a "rajongók" a zenéik letöltéséért amennyit akarnak, mondván hogy már úgy is megszedték magukat + a zene szeretetéért játszanak + a koncertekből/fellépésekből/ajándéktárgyakból stb. is jócskán jön nekik a zsé.
    A Kommuna.org (is) foglalkozik azzal hogy kis noname zenekarok zenéit feldobja és ingyenesen le lehet tölteni= az emberek megismerik őket= publicitást kapnak = médiaszereplésért/konciért lóvét kapnak és annyi elég nekik... csak hát nem mükszik a rendszer mert ugyebár divatzene van Mo.-n. A Kaukázus együttes is ingyen osztotta a zenéjét , béke poraira.
  • blazsa
    #15
    Szerintem Magyarországon 90% lenne az a 70 :D Egyszerűen gyorsabb és sokkal olcsóbb letölteni egy filmet, mint elmenni a moziba és megnézni. Alig van az embereknek ideje kikapcsolódni, ha még a moziig is el kell menni, akkor inkább lemondanak a filmekről is. Nem szokták komolyan venni, a kalózfilmek letöltésének a szankcióit is, mivel úgy vannak vele a felhasználók, hogy ők kis halak és úgyse veszik észre. Az meg a másik, hogy meg sem fordul a fejükben, hogy esetleg valami törvénytelent követnek el. Nem hiszem, hogy meg tudják akadályozni a film/zene letöltést. Hiába próbálkoznak vele. Már nagyon sok zenekar felfogta, hogy ebből nem lehet igazán nagy pénzt csinálni, és inkább ingyenesen felteszik a videókat és a koncerteken zsebelik be a big moneyt. A mozifilmeknek az lenne az igazán nagy sikere, ha már minden filmet olyan technikával csinálnának meg, hogy megérje elmenni a moziba megnézni, mert a házimozirendszer sem adja vissza azt a hatást.
  • immovable
    #14
    Lehet nem egy huszadrangú hobbizenekarra gondol.(?)
  • cellik
    #13
    bocs az eliraser danokat akartam irni
  • cellik
    #12
    Nem hinem hogy a holandok anyira butak. A kaloz fevetelek nem az iternet talamanya radio-bol tv-bol keszultek az elso felvetelek meg a magnok es video magnok korabban.Nem tartom rossz dolognak a kalozkodast meg sajat othoni hasznalatra tortenik.Hisz igy lehet sok eloadot megismerni, megszeretni pl egy BunFire eloado hiaban szeretne nalunk turnezni a kutyatsem erdekelne ha nemtudjuk, hogy a zenejet iszak e vagy eszik.A CD-jet vagy DVD-jet hiaba megsem tudnam veni meg ha szeretnem is hisz nem vagyok magyaroszagi es nalunk semijen magyar kiadast nem lehet kapni. Tehat sok eloadorol a net nelkul aztsem tudnam hogy leteznek.Kar hogy a net adta lehetoseget sok eloado nem aldasnak hanek atoknak tartja.A filmeket ugyan meglehet venni nalunk is de feliratal es nem magyarul mert mifelenk a szinhront hirbolsem ismerik a magyart meg magasrol [email protected] ezert torentezek en
  • bolton
    #11
    Kis kiegészítésként: nemrég olvastam egy napilapban egy cikket arról, hogy a dánok nagy része technikai analfabéta, ha a kalózkodás jön szóba. Értsd: lehet, hogy elfogadhatónak tartják a kalózkodást, de azt se tudják mi az hogy torrent vagy ftp.
    Szolgáltatói szinten teljesen más a helyzet, a Telenor pl. blokkolja a hozzáférést a piretebay oldalhoz, és egy rakás YouTube videó is le van tiltva a kedves jogvédők áldozatos munkájának köszönhetően.
    Összefoglalva: lehet, hogy 70% elfogadja, de 90%-a nem tud élni a lehetőséggel, vagy mert nem ért hozzá, vagy mert nem adnak rá lehetőséget.
    Mindezen tények, valamint az, hogy a minimálbér 10.000 DKK körül van (új Xbox játék: 350, zene cd: 200, DVD/bluray: 150-250) nem fog sokat változtatni a dolgok jelenlegi állásán.
  • B0nFire
    #10
    "Inspiráció ide vagy oda, egy sokat turnéző banda komoly bevételeket tud szerezni azért, hogy csak a zenéléssel (meg a bulizással, pihenéssel) kelljen foglalkozniuk."

    Ezt gondolom tapasztalatból állítod. Sokat turnéztál már. No, én meg tapasztalatból állítom neked az ellenkezőjét 16 év aktív zenei múlt után. (Jelenleg passzív zenész vagyok, nem vagyok zenekari tag, és csak magamnak zenélgetek...)

    Szóval... 16 éven keresztül az összes pénzem beleöltem, de még csak nullszaldósra sem jöttünk ki soha, nemhogy plusz bevételünk keletkezzen. A legtöbb klub üzemeltetője elvárja, hogy két személyautóval, vagy egy mikrobusszal elmenjél ezer km-t két üveg sörért, mert a gázsi fizetés az luxus. Érezd magad megtisztelve, hogy a koszos kocsmájában, amit nagyképűen Rock Pub-nak titulál, és még a megfelelő Amperszám sincs, úgy, hogy amikor bekapcsoljuk az összes végfokot, akkor elmegy a villany, mert levág a biztosíték... szóval érezd magad megtisztelve, hogy ingyen játszhatsz negyedmagaddal 5 négyzetméteren ingyen 15 totálrészeg tinédzser előtt, akiknek oly mindegy, hogy mit játszol, mert ennyi erővel a zenegép is szólhatna – a saját nevüket sem tudják.

    Aztán egész éjszaka kocsiban hazafelé, télen-nyáron, a padlón vagy az ülésben alva, benzinkúton szarva és útszéli gyorsbüfében kajálva, miközben a mikrobusz plafonjáról a pofádba csöpög a hólé; járjál próbákra, cipekedjél, cűgöld a hangcuccot, a végfokokat, ládákat, dobszerkót, tankoljál, vigyél költőpénzt, hátha valami krach beüt... Tudod, olyan 30 körül megunja az ember. Mert közel sem olyan romantikus dolog, ahogy sokan elképzelik. A kedvencem az, amikor azt mondja egy laikus, hogy de jó már a zenészeknek, mert ti járjátok az országot, a világot, és sok-sok várost meg mindent láttok.

    Látunk. Több száz kilométeren keresztül az autópályán az előttünk lévő lámpáját. Azt látjuk. Mire megérkezünk a buli helyére, tök sötét van, a városból semmit nem látsz, mert nem turista vagy, aki csavaroghat, hanem oda kell érni a megadott helyre, ahol egyből bepakolsz a buszból, és gyakorlatilag semmit nem látsz az adott településből. + amikor mindenki a legjobban érzi magát, a zenész akkor dolgozik. Ő nem dáridózhat. Persze az éjszakai élet ellenére a zenésznek is fel kell reggel kelnie, és elmenni a szalag mellé 3 műszakban droidkodni, hogy húrokat, dobverőt, pengetőt, bőröket, kábeleket és egyéb fogyóeszközöket tudjon vásárolni, és tudja finanszírozni a további kiadásait. Mert csak azok vannak. Kiadások. Bevételek nemigen. Ha zenészt mondok, nem feltétlenül Csonka Picire, vagy az apukájára, Presszer Picire kell gondolni, meg a többi mega/gigasztáros megcsinált műanyagsztrárra. Övék a mi gázsink is. És őmögöttük nincs teljesítmény.

    Na. Ebben a megvilágításban fussál neki, légy szíves, újra a kommentednek!
  • Zoliz
    #9
    Az semmi, a fizetett emberek 100%-a tartja elfogadhatatlannak a kalózkodást, ők ebből élnek, hogy rábeszélnek vásárolj.
  • Zolorado
    #8
    Az semmi, a magyarok 99%-a tartja elfogadhatónak! :D
  • amitakartok
    #7
    "Ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy az emberek kereken 75 százaléka abszolút elutasította azt, hogy a másolt tartalmakat pénzért eladásra kínálja a barátainak és így bevételre tegyen szert."

    Up yours, jogvédők. Pont erre hivatkoznak évek óta.
  • RecoPhile
    #6
    Ahhoz azért ISP cégeknek fejleszteniük kellene infrastuktúra téren is.
  • Oldern
    #5
    Nem tetszik az egésznek az egybemosása sem egyébként.
    Nincs egy szinten egy zeneszám, egy mozifilm, egy videójáték elkészítési költsége.

    Inspiráció ide vagy oda, egy sokat turnéző banda komoly bevételeket tud szerezni azért, hogy csak a zenéléssel (meg a bulizással, pihenéssel) kelljen foglalkozniuk. Egy filmnél azonban a bevételek eddig két helyről (mozi, majd dvd, esetleg licensz tévéből) érkeztek - itt pedig gyakran több száz fős stábok kemény, esetenként éveken át tartó munkájáról van szó. Videójátékoknál szintén.

    Tehát egyrészt ketté kellene már ezt is választani propaganda szintjén is - másrészt mindenképpen be kell vezetni a nagyon olcsó, nagyon triviális és legális filmforrásokat (amelyek felé már megy is az ipar, Netflix és társaik) - ki lehet számolni, hogy ha ennyi ember után akár csak pár cent/fél dolcsi(!) ellenszolgáltatás jönne (mert például feliratkoztak egy olyan szolgáltatásra, ahol havi 5-10 dolcsiért azt néznek, amit akarnak, streamelve pl.), akkor mekkora plusz jövedelemforrás alakulna ki, legális, irányítható úton.
  • KamEmber
    #4
    "A dánok 70 százaléka elfogadhatónak tartja a kalózkodást..."

    ...és 90 százalékuk pedig kalózkodik.

    "Az eredmény különösen azért érdekes, mert rávilágít arra, hogy a legtöbb internetező..." ... telibesz@rja a diktátorok által kilátásba helyzetett szankciókat és a diktátorok pribékjeit.

    Hogy egy kicsit igazítasam a cikk lényegét és mondanivalóját.
  • RecoPhile
    #3
    Azért erre nem számítottam hogy dánoknál ennyire sok ember nem érdeklik hogy ingyen letöltik a zenéket/filmeket. Főleg abban a tekintetben, hogy ott nem élnek annyira rosszul, mint mondjunk nálunk.
  • tmisi
    #2
    Én külön venném a vagyoni jogot, mert szerzői jogot igazából akkor sértek, ha engedély nélkül módosítom az anyagot (vagy saját nevemen terjesztem). Egyébként ha ennyire félti valaki a művét, ne adja ki. Én a helyükben örülnék ha sokan hallgatnák a zenémet, nem pedig naponta azt számolni, mennyi pénz jött a bankszámlámra.
  • Murder3
    #1
    fú mekkora pofon ez a jogvédőknek, h kb hiába kampányolna tojnak rá....:D
    azé ez nem eshet nekik agyilag jól...:D