29
  • sanyicks
    #29
    Faszán néznek ki a sínek mellett a karos szemaforok mozgatókábelei így 2011-ben :D
  • Tetsuo
    #28
    A vezetekeket meg akar a sineket is elvihetik arrafele a tobbsegi kisebbseg ugye, hulye lenne a vasut fejleszteni.

    Angliaban sem annyira jo a vasut, megha szarasig vannak penzzel is. 2-3 ora kesesek siman benne vannak, raadasul az iranyitok hozzanemertese miatt.
  • morden
    #27
    A takarítás ki van szervezve külsős céghez ( gondolom valami vezető magáncégéhez) akik minimálbérért bárkit felvesznek...
    Régebben volt egy próbálkozás, hogy kiragasztottak 1-1 lapot a vonatra és kimatricázták mikor volt takarítás, aztán 2-3 havonta kikerült egy matrica, utána rejtélyes módon a lapot is leszedték ( gondolom ciki volt, hogy mindenki látja, hogy nem dolgoznak)
  • tmp
    #26
    Én is láttam már takarítani a fekete majmokat Éppen hogy nem szaros vízzel mosnak fel. undorító.
  • Zolorado
    #25
    Sokan tévedésben vannak, nem a 30-40 éves szerelvényekkel van a gond, hanem a sínekkel!

    Konkrétan életveszélyesek, a Nyírbátor-Nyíregyháza szakaszon például nevetségés 20 km/h-ra van lekorlátozva a sebeeség emiatt, azaz egy kerékpáros leelőzi!
    Mátészalka-Debrecen: a menetidő 50 évvel ezelőtt(!!) fél órával rövidebb volt.

    Nevetséges a helyzet. Ha a sínek jók lennének, a kis Bz-k is gyorsabban mehetnének, és nem lenne annyi késés sem.

    És ahogy már írták, nem csak kisöpörni kelene... nem egyszer láttam a takarítást: söprés, kuka ürítés, felmosás mocskos ronggyal, és az ülések/asztalkák letörlése ugyanazzal a mocskos vizes ronggyal. Az ablakokhoz hozzá sem nyúlnak.
    Na ez MAGYARISZTÁN!
  • Rotyoka
    #24
    :D:D
  • tatish
    #23
    Én már azért hálás lennék ha megbízhatóak lennének ... esik a hó: késik, esik az eső: késik, süt a nap: késik, sötét van: késik ....
    Bp. Nyugati - V.egyház - Vác vonalon jártam nagyon sokat, vaze délután mikor az emberek Bp.ről mennének haza Fóton állandóan álltunk negyed órát húsz percet, a szembevonat miatt (mivel csak 1 sínpár van kiépítve ezen a vonalon és csak a nagyobb állomásokon van 2 sínpár) , 2 megállóval odébb menne a vonat bevárná a szembevonat , ááá nem azokat kell szívatni akik mennének haza. Egyszerűen nincs összehangolva, nincs priorítás hogy a délután 4 után Bptől induló vonatok amik tömve vannak emberekkel ne az várjon hanem a szembevonat amin max 20 ember van :/
    Egy értelmes dolgot csinált a MÁV , ezt : http://iemig.mav-trakcio.hu/
    ebből legalább nagyjából tudható hogy mennyit késnek a vonatok, a jegyellenőrző kordonok pl a Nyugatinál sz@rt sem érnek, meglibegtetek egy 2 hetes jegyet aztán átengednek, főleg ha egyszerre beérkezik 2-3 emberekkel tömött vonat nem fogják leellenőrizni egyenként jegyeket -_-'
  • Emmegki
    #22
    Erről ez jut eszembe:

  • Pharaoh
    #21
    Használat során miden mocskolódik, de rendszeres tisztítással még a firkák is eltünnek 1-2 napon belül. Nem csak kiseperni kellene azokat a vonatokat.
  • Emmegki
    #20
    Aha sokfelé közlekedik... pest környékén. Az ország további 80%-ra meg marad a 30-40 éves vonatok színvonala.
  • Hungarikum
    #19
    A "csodahernyón" [diáként ugy hivtuk] már szinte a kezdettől utazgattam, nemrossz vonat, de egy idő után ezt is elkezdték összemocskolni sajna:S

    Azt sajnálom h. szerencsétlen alatt ilyen pálya fut. Hiába van ferrárid ha földuton baktatsz.
  • Pharaoh
    #18
    Ilyen vonatot én is csak akkor látok ha felmegyek Pestre. Ilyenek vannak az elővárosi vonalakon, meg esetleg győr, balaton.
  • Pharaoh
    #17
    A címet olvasva azt hittem végre otthon is ki lehet nyomtatni a jegyet, vagy mobil vásárlás esetén visszaküldenek egy kódot/vonalkódot, amit csak a kalauznak kell felmutatni. Ez a megveszem, de ugyan úgy ki kell venni eléggé félmegoldás. Ráadásul csak a nagyvárosokban vannak jegykiadó gépek.
  • karesz6
    #16
    Én azt hittem eddig is e jegyet használtam. Felszálltam a villamosra telefonról elvirán keresztül megrendeltem lehuzta a lét a bakkártyámról állomáson kevesebb mint 1 perc alatt (sorbanállással) hozzájutottam a jegyemhez és felszálltam a vonatra. De ezek szerint én vagyok a begyöpösödött kőkorszaki. :)
  • morden
    #15
    Sokfelé közlekedi már ilyen új vonat, sajna a sin és a felső vezeték állapota miatt ezek is sokat késnek + az előttük lévő 40 éves régi szerelvény ha lerohad megint csak késnek + a mávnak van egy 300 milliárdos tartozása, de hajrá én drukkolok, innen szép profitot termelő, nyugati színvonalon üzemelő vasutat csinálni.
  • B0nFire
    #14
    Wow! Mintha nem is egy országban élnénk! Ég és föld. A MÁV feliratot észre sem vettem; olyan kicsi a kép, hogy nem is figyeltem.
  • kvp
    #13
    Egyebkent a szlovak vasuthoz kepest (amit nemreg volt alkalmam megismerni) nem is allunk olyan rosszul. Nekik is van egy tonna bzmot-juk (ok gyartottak oket) es van par a magyaroknal is regebbi es roszabb allapotu vonatjuk. (meg jopar 'ilyen nincs' kulseju mozdonyuk) Van kalauz is, sot mivel sok allomason nincs ember, ezert jegyet is toluk lehet venni a vonaton. A palya allapota valtozo, van ahol jo, de ahogy Magyarorszagrol Ausztriaba atlepve hirtelen es erezhetoen javul a palya minosege, ugy Magyarorszagrol Szlovakiaba erve hirtelen es erezhetoen romlik.

    Mindezek mellett egy 40 eves felujitatlan szemelyvonattal is egesz bekesen el lehet utazni, foleg ha nem siet az ember. Az e jegy meg kb. annyiba kerul a mavnak mint egy atlag emelt dijas sms szolgaltatas beuzemelese, szoval ez nem egy olyan koltseg amin erdemes kiakadni. Persze ha nincs kalauz senki sem ellenorzi a jegyet, ha meg van, akkor o is tudna adni helyben...
  • Cat #12
    A vonat elejére rá van írva, hogy MÁV...
  • endrev
    #11
    Ilyen a belseje: http://blogol.hu/pikz/kdorozs/00010795.jpg
  • endrev
    #10
    "ilyen közlekedIK"...
  • endrev
    #9
    Esztergom felé ilyen közlekedés és Tatabánya-Komárom-Győr vonalon is. Nagyon halk és kényelmes., és egyterű mint a 4-6 villamos.
  • B0nFire
    #8
    Ezt a képet melyik fejlett nyugati államban fényképezték? Mert én még élőben nem láttam ilyen vonatot. Felénk ez a trendi dívik:



    Tökig érő gaz a sínek között, a rögzítőcsavarok hiányoznak, és olykor a talpfák is, mert szerteszéjjel vannak rohadva, és a sín a levegőben lóg, mert még kő sincs alatta töltésnek. A vonat meg szaggat észbontó 15-20 km/h sebességgel a Nyírbátor-Nyíregyháza 36 km-es utat kemény másfél óra alatt teszi meg.

    De azért jó, hogy van ez az elektronikus vonaljegy. Már csak vonat kéne hozzá, meg rendes vasútvonalak.
  • NEXUS6
    #7
    Tök faxa lesz! Mindent fejlesztenek ráadásul, amennyivel kevesebbet kell sorban állni, annyival növekszik majd a menetidő is!
  • torzsvendeg
    #6
    És vajon a 4-es metróra mikor lehet így jegyet venni? Vagy valahogy? Vennék egyet az ükunokámnak elővételben a premierre.
  • Zolorado
    #5
    Ha nem álltál még sorban jegyért 20 percet, akkor ne szólj hozzá...
  • M2 #4
    Látom a cikket, nézem a naptárat:
    - Jé! Máris itt az április (1)?
  • Rotyoka
    #3
    LEsz az 60 milliárd is nyugi
  • okosan gyerekek
    #2
    Tök jó, dolgozunk a MÁV-nak! :) Két év múlva bevezetik, hogy nem kell pénztárost tartani, de a jegyárak emelkedési tendenciája (nem hogy csökkenés) változatlan marad. Tehát? Kirugdosnak egy csomó szerencsétlent (ami önmagában nem is baj: közeledünk az auto-kiszolgált társadalom idóluma felé) a baj csak az, hogy ez nem költségcsökkenést fog jelenteni az utasok számára, azaz kevesebb szükségszerű havi munkaórát, ugyanannyit, másnak pedig még több pénzt, és még jobban szétszakítjuk a felső 100.000-et az első 9.000.000-tól. :) Hurrá!
  • sanyicks
    #1
    De el fog húzódni, és húszezermilliárd forintba fog kerülni.