23
-
Merces #23 ..igy van, fogadd meg szépen a tanácsodat Endrew -
cateran #22 Ez van,ha valaki olyasvalamivel foglalkozik,amihez nem ert..szar ugy.. -
Szefmester #21 Tudod nem az a lényeg hogy mi most kijavítgatjuk a cikket, hanem az hogy a cikkíró cseszett utánanézni vagy egyszerűen csak még nem is élt/játszott még akkoriban. Amit én írtam azt is fejből előhoztam mert anno nem kis balhé volt belőle... 2 percenként homár párocska smacizik a háztetőkön.. az egyszer egyszer még oké lett volna poénnak de az ahogy volt már gázosabb. -
Ender Wiggin #20 A hozzászólásokból is látszik, hogy felesleges bármiről írni, mindig mindenki okosabb... -
atomkrumpli #19 A vezethető járművek már a Midwinterben megjelentek 1989ben, nem igazán volt fps de a sinlge player lövöldék története manapság is szinte egy az egyben másolat.
Egy szabadon bejárható szigeten vagy használhatod a járműveket/fegyvereket, nyírd ki a rád támadó katonákat és a vezért, húzd el a csíkot a szigetről... -
opeca #18 "(kivéve a németeket, ahol robotokkal helyettesítették őket)"
Annyira jellemző... -
#17 640x480-on is ment, később kiadtak egy Voodoo patchet hozzá, ahol már 1024x768 is választható volt. -
#16 CIF 352×288
http://www.videotechnology.com/0904/formats.html
A 320*240 inkább CGA vagy SIF.
Most már legalább ezt is tudom, mert CIF-ről még nem hallottam idáig :D -
#15 nemkodoszkotni agarok dema 1975be volt ety jadek 3dbe lehetedt ragnia jukkkartyakad es koszpe voldt nemi szegxsz ami koszpe vekik beszeldtek de hamarbediltotak aszvolta cime hotya erodikus kargyavar es korhadarosvoldt etyepkendt -
BEMcorp #14 Nem kötözködök, de a VGA az 640x480, a CIF (nem a mosószer) 320x240. -
#13 A carmaban is okkal oltek, jart erte vmi.. -
#12 Hát ha a BattleZone-t FPS-nek vesszük, akkor voltak korábbiak is:
http://www.youtube.com/watch?v=aipGP5oAuWQ&feature=related -
bakagaijin #11 és _Atti_ ezek nem teljes végigbeszélős játékok. Az első fullon végigbeszélősről volt szó, ahol az összes párbeszéd, stb ami eleddig szöveges volt azt felolvasták.
Macropus, az valszeg már valamelyik portja/kiegje volt. Az alap Carmageddon emlékeim szerint nem használt 3D gyorsítást és csak VGA-ig ment (320x200, 256szín) fel. 3Dfx patch csak később jött ki hozzá - Wiki szerint a Splat Pack nevű kiegben - akárcsak az SVGA támogatás. -
#10 Amire én emlékszem (tehát tuti nem a legelsők)
"Az első virtuális numera"
C64: Sex games 1-2
"Az első betiltott játék"
C64: Raid Over Moscow (a vörösöknek nem tetszett, hogy orosz célpontok elpusztítása volt a cél)
De ha már itt tartunk:
Első 3D gáma (FPS?): C64: Total Eclipse
Első űrszimulátor: c64, Atari, ZX sp.: Elite
Első térképes stratégia: C64: North VS South
Első stratégia: C64: Supremacy
Első RTS: Amiga, PC: Dune 2
-
#9 A Carma tiltás azért más, mert a cél nélküli ölés az, ami miatt felkeltette egyesek figyelmét. Egy háborúban van járulékos veszteség és az ellenséget okkal ölik. -
#8 Bizony :-)
Sabrina c64
Space taxi
Volt c64-en "videó" is Sabrina video c64
Meg komolyzene :-) Hálelúja:-)
Meg 3d Phantasma c64
3d adventure c64
Meg "dizsi" :-) 22050 c64
És még oprendszer is:-) Geos c64
Mindez 1Mhz órajelen és 64 kb memóriában.
A fenti felsorolás szerintem sem korrekt...a jó öreg commodore jóval előbb hozta ezeket,mint a pc.
Persze az én felsorolásom sem a végleges válasz,valószinűleg van korábbi keltezésű hasonló project is. -
#7 vagy az impossible mission híres nyitószövege: ' another visitor.. stay awhile, staaay foreveerr!':D
egyébként gondolom a teljes voice-overes játékra gondoltak. -
Jagdgeschwader #6 Az első látványos pornójátékot 1982-ben adta ki az Atari, egy egész rakásnyit egyből(Custer's Revenge, Beat'em & Eat'em satöbbi). Bár grafika terén az embernek erősen a képzeletére kellett hagyatkoznia. És aki nem hiszi járjon utána:
http://screwattack.com/videos/AVGN-Atari-Porn
-
Szefmester #5 A SimCopteres easter egg pedig hatalmas galibát okozott anno, mivel nem csak egyszer aktiválódott a "kedves párocska" hanem jóformán kétpercenként. Egy javítás kellett ha jól emlékszem ahhoz hogy ezt kiszedjék belőle. A programozót aki belerakta pedig kirúgták érthető módon. -
MacropusRufus #4 Az első betiltott játék: képmutatás, a Carmagedon fele annyira véres nem volt mint a Modern Warfare (amikor teroristaként embereket gyilkolunk a reptéren pl.)
még is betíltották, ráadásúl a grafika messze alulmálja a mostani gémek grafikáját (arra emléxem, hogy max. 640x480-ban tudtam vele játszani, esetleg a Woodoo 1el 800x600-ban.). Most meg FullHD-ban megy az aprítás, és nem tíltják be őket... Idióta világ.
De a Carmagedon tényleg király gém volt "Head on bonus" :)
meg a mámi a trabantal. Az mondjuk extra jackpot volt ;)
-
MacropusRufus #3 na akkor egy kis kiegészítő: ui. az első FPS játék nem a 90-es években jelent meg hanem pontosan 1980-ban és úgy hívták, hogy Battlezone :)
Full vektrografika, az oldalak nincsenek kitőltve, és kemény 2db szín van benne ami biztos: zöld, piros... na jó fekete, mert a háttér az. De ha eltekintünk a PC-ktől akkor 1980-1991 között legalább 7 FPS gém jelent meg, ebből van olyan ami laser discre. Ez nem azonos a mai CD-vel, ezek hagyományos bakelit méretű lemezek voltak, csak optikai úton tárolták az adatot.
-
MacropusRufus #2 Catacomb Abyss : 1991-ben jelent meg... -
MacropusRufus #1 "Az első beszélő játék"
hát ez nem 1990-ben volt hanem jóval elötte.
A C64-n futó Space Taxi c. játékban embereket kellett transportálnunk és ebben "Hey Taxi" kiáltással fogtak minket az utasok. (meglepő jó minőségű hang, természetesen a kornak megfelelő minőség)
De biztosan sokan melékeztek a Sabrina c. demo alkotásra, amiben full le volt digizva a Boys c. szám egy bizonyos része. Azért az sem 1990 volt, igaz nem is játék, de a hang szempontjából lényegtelen: ha egy demoban volt akkor szinte biztos, hogy a játékokban is fel tűnt a 8a-as évek közepe táján