45
  • m minnifield
    #45
    grat natalie!
  • AZTA
    #44
    De akkor mitől pszichothriller?
  • a bajusz
    #43
    Én nekem eddig Natalie, olyan seszínű egyszerű jelenségként hatott. Se nem kedveltem se nem utáltam, de az biztos, hogy nem néztem ki belőle ilyen fajta "átalakulást". Kicsit úgy mint azt a filmben is teszi a karakter :)

    Miközben néztem a filmet, formálisan frusztrálva éreztem magam végig. Ilyen moziélményem még nem nagyon volt, amint végeztem a filmmel gyorsan beszereztem a rendező egyéb alkotásait, A PI- vel és a Pankrátorral valamiért nem bírtam, de a többi határozottan lehengerelt.

    Kiváncsi vagyok a rendező mit hoz ki egy Wolverine szintű filmből, remélem a stúdió nem köti majd meg nagyon a kezét, bár nem rajongok az X Sagáért, de ezt kifejezetten várom.
  • m minnifield
    #42
    ahhoz képest, amit natalie portmantól mgszoktunk a 15 éve alatt, ahhoz képest erős. a csaj egy jó átlagot hozott eddig, mondhatni nem lógott ki se felfele se lefele. mint egy jó sportoló, megbízhatóan teljesít, benne van a kiugrás lehetősége csak még nem kapta meg az esélyt. na most megkapta-élt vele. ahogy william mondta, megvolt a borzongás, ami eddig tőle nem.
  • Stranger666
    #41
    írhat más is de aki nem látott aronofskyt az kár, hogy szavazhat.
    William Hunter, nálam is kb ezt a hatást érte el a jelenet... a nézése meg a metamorfózis... kurva nagy. Ja és amikor ott áll a színpadon feketehattyúként a tánc végén, nézzétek az árnyékát:)
  • yesname #40
    Láttam, katasztrofális ehhez képest. De hát ízlések és pofonok, na meg az sem mindegy ki éppen mennyire tudja átadni magát a filmnek vagy milyen hangulatban van mikor nézi. Szerintem nincs túlértékelve, ezt bizonyítja hogy a szarzabáló legyek közé tartozom szerinted.
  • IMYke2.0.0.0
    #39
    Lehetek nevetséges, amikor egy túlértékelt filmről van szó. Ez nem baj.
    Nekem több borzongást, jobb élményt nyújtott ez a film, pedig nem is új: Don't Look Back (2009)
  • opeca
    #38
    Komolyan ennyire jó a színészi játék? Én nem éreztem olyan jónak. Átlagosan erős, egy 15 éve a színészi szakmában levőtől szerintem ez nem olyan nagy etwas.
  • Justil
    #37
    naja, mert 1 filmfórumba csak az írhat, aki megnézi az Aronofsky filmeket, ugye? hát persze...
  • m minnifield
    #36
    az a jelenet üt-vág. mintha teljesen más színésznő játszaná...
  • William Hunter
    #35
    Ritka az olyan jelenet a filmekben, amelyik a gerincem mentén végigfutó borzongást képes kiváltani. Natalie Portman fekete hattyús sminkje nem okozott meglepetést, mivel mindenhol látható volt, cikkekben, kritikákban. Viszont a filmben a pillanat amikor színpadra lép fekete hattyúként: a zene + a kosztüm + a smink + Natalie, huh..., megvolt az a ritka borzongás.
    Köszönet Darren Aronofsky, Clint Mansell és Natalie Portman.
  • yesname #34
    És mit csinálj az akinek minden film klisé? Nevetséges vagy. Ha egy filmben azt pontoznánk, hogy mennyire mutat újat akkor minden film egyest kapna. (Kivétel persze ha 14 év alattiak adnának csak pontot.)
  • anubys1984
    #33
    Egy kicsit én is tartottam tőle, hogy Perfect Blue koppintás lesz, de szerencsére teljesen más volt.
    Számomra hibátlan mestermű, mint Aronofsky többi filmje is. Úgy is, hogy a baletthez minimális közöm sincs.
  • koschwarz
    #32
    na most el is olvastam a cikket :DDD

    pontosan ugyanazt írja viktor is, amit én.
  • koschwarz
    #31
    azért érdekes, hogy egyesek valami meglepőt vártak a történetben...csak kb. egymillió helyen le van közölve, hogy ez egy tudathasadásos-megőrülős történet. úgyhogy azt "találgatni", meg nagy fordulatokat várni a történetben, hogy nina mikor kit látott, kivel feküdt le, kit szúrt le, stb., kicsit számomra röhejes, nem beszélve arról, hogy szinte az elejéről NYÍLTAN ott van minden jel, amikből szépen fokozatosan látszik, hogy mélyül az őrület. mert ez erről szólt, nem arról, hogy találgatni kelljen, ki a gyilkos.

    aronofsky meg tipikusan az a rendező, akinek a filmjei vagy tetszenek, vagy nem. számomra mindegyiknek van egy különleges hangulata, ami szinte rögtön beszippant, és leköt. a forrásé, a pankrátoré (szvsz legeslegjobb film 2009-ben!), és a fekete hattyúé is. ha ez a hangulat nem kap el, akkor nem fog tetszeni.
  • IMYke2.0.0.0
    #30
    Akinek ez a film nem klisé, az jobb, ha felhagy a filmnézéssel. Nekem is a "Perfect Blue" jutott róla eszembe - ami magasan veri, pedig ugye nem mai, és nem élőszereplős. S nem Natalie Portmanos, hál' istennek.
  • opeca
    #29
    Én is ezt kérdeztem, nem én hoztam szóba a felnőtt-filmet. Azért mert készen kapsz egy történetet miért baj? Te vagy a néző, ő a rendező. Mindenkinek megvan a szerepe. Te nézed, ő azért kapja a pénzt, hogy téged leültessen a film elé és elégedetten távozzál.
    Most a munkáját akarod elvenni, vagy esetleg nem akarod megdolgoztatni a pénzéért?
    Ha te akarod összerakni a filmet a fejedben, akkor csak ilyesmikre tudok gondolni.

    Amúgy nem ez volt a téma alapja szerintem, mert itt nem arról van szó, hogy érthetetlen a film. Sőt, ezen a filmen nincs túl sok gondolkodni való, egész a kép.

    Itt egyszerűen leírtam a véleményemet arról, hogy nekem miért nem nyerte el a tetszésemet. Aztán ugye volt aki szerint ez a felnőtt film. Én meg erre reagáltam, hogy miért kell egy szerintem unalmas, klisékre épülő művészfilmet úgy aposztrofálni, hogy na ez az igazi felnőtt film? Mert más filmek is vannak, amik szerintem felnőtteknek inkább szólnak és mégsem unalmasak, sőt egyenesen szórakoztatóak.

    Ezért nézek én inkább Anime-okat mert azokban legalább van igényesség,meg jó történet, meg felnőtt tartalom meg jó kis drámai színezet. Persze azokból is van kicsiknek való meg gagyi, de még mindig fényévekkel előrébb tartanak hálivúdnál.
  • Stranger666
    #28
    ha átjött, nem tudom elképzelni, hogy ne tetszen.
  • zetortraktor
    #27
    "Én elhiszem, hogy nem jön át a film, de minek lehúzni... "

    Te még életedben nem húztál le filmet? Ekkora baromságot, hogy akinek nem tetszett, annak nem jött át. Csak mert te azt hiszed, hogy neked átment. A leírtak alapján nem igazán.
  • Stranger666
    #26
    SPOILER!
    nem érted az egészet. amikor rájött, hogy megesbezte magát, nem mentőért szaladt. leült, kisminkelte magát és ment tovább táncolni. amikor zuhan lefele látod a szemén, hogy ő már nem is akar továb szenvedni, tökéleteset alkotott és meghalhat "nyugodtan". De ha a sebről akarunk okoskodni elmesélem, hogy ha magadba szúrsz egy üvegszilánkot és benne hagyod vígan élhetsz több órát vagy napot is, miután kihúzod elvérzel.
    Én elhiszem, hogy nem jön át a film, de minek lehúzni... soha nem fogom megérteni.
  • Stranger666
    #25
    na ilyenbe a legértelmetlenebb belemenni, már bocs.
  • Inquisitor
    #24
    Nem tetszett az Eeredet, nem tetszett a Forrás, nem tetszett az egy Rekviem egy álomért ... ez nem gond, de akkor neked mi tetszik? Nem hiszem, hogy csak Popcorn Movie-t nézel meg.

    Felnőtt film vajon mi? A felnőttség "korhatára" 18-21 év, utóbbi szám talán reálisabb és persze van aki soha nem éri el, még 70 évesen sem :)
    Na szóval mire valaki "felnőtt" lesz, addigra képes ÖNÁLLÓ gondolkodásra és véleményalkotásra. Nem azt szajkózza amit a szülei, kedvenc tanára, legjobb haverja, stb. Hanem amit Ő gondol. Egy Monte Cristo egy komplett történet, inkább lenne családi film, mint felnőtt. Készen kapsz mindent. Nekem az a jó film, ahol bizony nekem kell sok dolgot összeraknom.
  • fv
    #23
    Teljesen egyet értek opecaval.

    spoiler
    Bár szerintem még csak meg sem halt a végén a csaj: egy olyan sebe volt, amivel még egy óráig tudott balettozni, úgyhogy nem valószínű, hogy halálos lett volna.
  • Stranger666
    #22
    Erre mondják, hogy ízlések és pofonok, de ez érthető, hogy ha a requiem se tetszett akkor ez sem fog. NEm az a típusú ember vagy. ennyi.
    Az I Saw the Devil-t meg megnézem, bár nem kedvenceim a húzott szeműek.
  • opeca
    #21
    Egy próbát megér, gondoltam.
    SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!

    Tudtam, hogy magát szúrta le. Már amikor a leszbis jelent volt, akkor tudtam, hogy csak képzelődik. De hát erre voltak ráutaló jelek is, a rendező el is árulta magát, pl. amikor a fürdőkádban hirtelen megjelent a vetélytárs arca.


    Amúgy tévedsz, az Eredet sem tetszett. 2010-ben egyetlen egy film volt ami igazán tetszett, az I Saw the Devil. Ennyi.
  • Stranger666
    #20
    Téged ki kérdezett? Én kérek elnézést ha ezek klisének számítanak, mert még nem találkoztam a többségével más filmben. Nem tudom mi a faszt vártok 100 év film ontás után... új, eredeti ötleteket???? vagy mi a faszt? Olyat amit még nem láttatok? olyan nincs. Lehet ,hogy egy filmet megnézni nem úgy kéne, hogy össze vissza agyalsz rajta, hogy na most ez lesz a vége,na ez most egy KLISÉ lesz. Kurvára élveztem volna a Prestige-t is ha így tettem volna.
    Nőjetek fel a feladathoz, kalaposfasz te meg szakadj le rólam, kicsit uncsi vagy, hogy mindenhova bepofázol egy vita miatt, mint egy óvodás, tedd már túl magad a régi sérelmeken.(és használd a SPOILER jelzőt légyszíves)
  • sandor4
    #19
    A film bejött, viszont ennek a kritikának se eleje, se vége, teljesen kusza és érthetetlen, össze-vissza vannak benne véletlenszerű információk (legalábbis a másik 3 kritikához mérve, amiket elolvastam). Vagy nem?
  • kalapos01
    #18
    Most komolyan kiakadsz a véleményén? Pedig nem garasoskodott, szép hosszan leírta, mit gondol. Még azt is, hogy mit tart klisének, mi a tökért kell visszakérdezni. Olvasd el, amit leírt. Klisé lehet minden, a fekete és a fehér, a hajcsár rendező, az anya karaktere, az, hogy a visszahúzódó lány hirtelen kirúg a hámból és bedrogozik, hogy drogosan haluzik, hogy vetélytársa van, aki ki akarja túrni a szerepből, meg még ezer dolog.

    (Nem mellesleg, ki mást szúrhatott volna le? Tudni lehetett, hogy meg fog halni (klisé!), azt is, hogy hallucinál (klisé!, így ha nem mást szúrt le, akkor csak magát szúrhatta (klisé!, nem ördöngösség ez. Ettől még fasza a film.)

    A "fogadok, hogy a kedvenc filmed" meg a végén tipikus elismerése a saját ostobságodnak, haha.
  • Stranger666
    #17
    Te egy olyan rendező filmjéről beszélsz akinek nem tetszettek az előző filmjei. Miért hitted, hogy ez máshogy lesz? Aronofsky filmjei nagyrészt az érzelmekből és a különböző érzelmi, lelki folyamatok bemutatásából áll. Ha képtelen vagy rá, hogy azonosulj ezekkel a síkokkal, akkor ezt a filmet nem neked szánták. A film a balett köré van építve, emiatt nem tudom miért kell meglepődni azon, hogy van is benne vagy 20 percnyi...(ami kicsit sem a végig kimerítése) A klisé szóval bírom amikor dobálóztok. Mondj egy klisét a filmből, kiváncsi vagyok rá. Fogadok, hogy a kedvenc filmed az eredet, az sok mindent megmagyarázna.
    Én a filmet 4x láttam, 5. alkalom a moziban lesz és nem csalás nem ámítás nem szeretem a balettot.
    SPOILER!!!!!!!!!4
    A kiszámíthatóságról révén még szó, azt ne add be senkinek, hogy a végén az ominózus öltözös jelenetben te tudtad, hogy magát szúrta le...
  • opeca
    #16
    Megmondom mi hiányzott neked. A történet igazi mélysége. Mert egy ember kényszeres megfelelési vágyáról szól az egész, ebből pedig nehéz újranézhető filmet összehozni. Ahhoz kell valami fő történetszál, de egy erős történetszál, olyan pedig itt nincs.
  • opeca
    #15
    Hogy érted, hogy felnőtt film? Miért, mondjuk egy Monte Cristó Grófja az nem felnőtt film?
  • opeca
    #14
    Nekem a Forrás sem tetszett. Pedig én aztán néztem már olyanokat, hogy Zazie a Metróban meg hasonló kőkemény elborult művészfilmeket, de ez a stílus még ezeket is übereli. Nem tudom megmagyarázni, unalmas..., untat. Tudom, hogy mit akar kihozni az egészből meg mit akar átvinni a filmmel, de akkor is dögunalom. Nem moziba való, vagyis inkább művészmoziba.

    De érdekes, hogy mostanság az ilyen jellegű filmek rendre brutális pontszámokat kapnak és minden ódákat zengenek róluk. Most ennyire művésziek lettek az egyszeri nézők vagy már a közönségfilmek között nincs nagyon olyan ami megmozdítja őket és akarva akaratlanul hiánypótlásként tekintenek az ilyen alkotásokra?
  • opeca
    #13
    Hát én vegyes érzelmekkel ültem le megnézni. Először is olvastam róla. A balettes dolognál már húztam a számat, hogy hát azért annyira nem vagyok művészalkat. Aztán olvasgattam tovább az IMDB-n és mér majdhogynem elélveztek akik review-t írtak róla. Láttam 8 felett van, na mondom, legyen, meggyőztetek, megnézem.

    Hát az eleje olyan volt amilyenre számítottam, hab könnyű balerinák ugrabugráltak. Mondom oké, fel vagyok vértezve valamelyest, tudtam, hogy egy balett-táncosról fog szólni.
    Gondoltam, ahogy haladunk az eseményekben azért ez a balettvonal át fog váltani abba a bizonyos pszicho-thriller részbe, és egy kicsit a háttérbe tolják a táncikálást. (Elvégre bizonyára nagyon kevés balettrajongó van a mozinézők között)

    Hát nem ez történt, eltelt egy óra, még mindig csak táncikálnak. Már bejött valami elvontabb laza életérzés kontra merev otthongubasztós életérzés, de ezen kívűl semmi komolyabb nem történt.

    Ez már a film fele volt, na gondoltam, a második felére tartogatják az igazi történetvonalat.

    Hát tévedtem. Mert olyan ebben a filmben nincs, vagyis van, csak éppen az olyan, hogy egy rutinosabb néző a film harmadától rájön, hogy most akkor mi is az ábra és ettől kezdve a film semmi újat nem tud mutatni. Nem tudom, hogy ezt az egyértelmű és faék egyszerűségű történetet úgy szánták, hogy majd ez lesz a nagy csavar vagy sem, de nekem személy szerint semmi izgalmasat nem adott. Ez egy klisé, találkozhatsz vele számos más filmben.

    Ja és a balett. Ezek tényleg táncolnak az egész filmben. Az nem csak egy jó alap, nem az maga a film!

    Be kell vallanom őszintén ez egy hálivúdi elvont művészfilm amibe egy ősrégi thriller klisét beleerőltettek, amitől csak még unalmasabb és kiszámíthatóbb lett az egész.

    Bár nekem a rekviem egy Álomért sem tetszett. Valahogy ennek a manusznak a stílusa engem nem hogy nem fog meg, hanem egyenesen idegesít. Unalmas, egyszóval.

    Én annak ajánlom megtekintésre, aki tényleg érez némi vonzalmat vagy kíváncsiságot a balett iránt és nem vár hatalmas világmegváltó csavaros történetre se olyat aminek legalább néhány részében feláll az ember hátán a szőr, vagy kicsit megborzong, esetleg néha elkerekedik a szeme, ahogy azt egy normális ember egy komoly pszicho-thrillertől elvárná.

    Én 10-ből maximum 5-öt adok ennek, mert értékelem a színészi játékot, de mint tudjuk, attól még nem lesz jó egy film, az annál sokkal több tényezős dolog.
  • ilmi6
    #12
    És nem csak 5 filmje volt, de azért a Fekete Hattyú jó volt!
  • ilmi6
    #11
    A Darren Aronofsky végre befutott.
    Szerintem már réges-rég befutott a Pi, a Requiem for a dream és a Fountain szintén nagy alkotások voltak. Remélem van még a tarsolyában valami, ami a 1-2 éven belül legalább ekkora hatást fog elérni.
  • sheepee
    #10
    Igen, bocs, csak a cinema city hálózatot néztem. Mindenesetre sajnos győriként nem vagyok beljebb :)
  • winnie
    #9
    mármint kilenc, azaz kilenc pesti moziban. akárcsak a király beszédét.

    amúgy persze, hogy gáz, már, ha arra célzol, hogy kevés és, hogy vidékre, csak pár hét múlva jut el, de a jelen forgalmazástámogatási helyzetben érthető, ha a kevés kópiáját a forgalmazó előbb ott futtatja ki, ahol több bevétele lehet. aki kíváncsi a filmre, az túlél még pár hetet.
  • scagnetti
    #8
    Szerintem jó film, de korántsem annyira jó, mint amennyire a kritikusok ajnározzák.
    A rendező, és Portman kisasszony, valóban kitettek magukért, viszont nekem hiányzott belőle valami, ami miatt újból megnézném. De lehet, hogy csak a balett miatt van, mert sosem érdekelt.
  • edios
    #7
    annyira perfect blue másolat, mint mondjuk inception paprika másolat.

    => vannak közös elemek, de ha ezt másolásnak hívja valaki, akkor neki már nem is érdemes néhány évtizede filmeket néznie.
  • sheepee
    #6
    Hogy, hogy tetszett a film? Nem tudom megmondani, ugyanis nem láttam, ugyanis az 5 Oscar díjra jelölt filmet egész Magyarországon 2, azaz KETTŐ, db pesti moziban játszák. (A 11 kategóriában jelölt "A király beszéde"-vel egyetemben)
    Ha valaki esetleg tudja, nagyon szépen kérem, árulja el nekem, hogy ez miért van, mert komolyan mondom megüt a guta. (Ja és ha letöltöm esetleg, akkor mocskos bűnöző vagyok, tudom)