179
Medieval 2: Total War mod - Third Age: Total War
  • mindero
    #1
    Legyetek üdvözölve!

    Közkívánatra nyitottam ezt a topikot a Third Age: Total War modnak, ami a Medieval 2 - Kingdoms: Total Warnak a teljes módosítása.

    Maga a Mod a Gyűrűk-ura világában játszódó stratégiai játék a Medieval 2 motorjával. A 2.1-es verzióra már mindent lecseréltek az egységektől kezdve a kezelőfelületen át, a hangokig bezárólag.
    Jelenleg a 3.0-ás verzió fejlesztése zajlik ami elhozza nekünk az egyedi városokat.

    A játék a 2010-es Moddb közönségdíjának 3. helyezését nyerte el, és máig a legtöbb napi látogatót fölmutató módosítás.

    Trailer:



    Sreenshotok:







    Linkek:

    Hivatalos honlap

    Third Age a Moddb-n
  • SötétBarom
    #2
    Egy ehhez hasonló engine-el már réges rég csinálni kellett volna valakinek egy AAA kategóriás, normális költségvetéssel rendelkező LOTR játékot. Helyette csináltak egy szemétrevaló hack&slasht, meg egy teljesen felejthető rts-t.

    Amúgy, az engine zseniális, simán lehetne rá Heroes játékot is építeni.
  • Prince23
    #3
    Steames kiadásra ez jó, működőképes?
  • mindero
    #4
    Igen, csak trükközni kell hozzá.

    Ha tudsz angolul akkor itt a leírás:

    Requirements:
    - TATW 2.0 is a stand-alone version and does not require any existing installations of TATW!
    - If you have installed a previous version of TATW, it is recommended to delete the old version before installing TATW 2.0.
    (Note that TATW doesn't change any registry settings of your system, so
    you can also delete the old TATW folder (Third_Age) manually.)
    - TATW 2.0 requires the 'Medieval 2 - Kingdoms Expansion' and is
    compatible with the official patch 1.04 and 1.05. One installed
    campaign of the 'Kingdoms Expansion' is enough.

    Installation:
    - Install TATW_2.0_Part1of2.exe, TATW_2.0_Part2of2.exe & TATW_2.1_Patch.exe into the default 'Medievall II Total War' directory.
    (Normally this is: 'Programs/SEGA/Medieval II Total War')
    If you have installed Medieval II into another folder, please select the folder manually.
    - Start the mod with the 'Third Age - Total War' shortcut on your desktop


    Additional installation instructions only for Steam users:

    1. Install both parts of the mod as instructed above.
    2. Open Steam/Steamapps/Common/Medieval II Total War/mods. There you
    will find all your installed Kingdoms campaigns as well as the
    Third_Age modfolder.
    3. Edit the name of one of the Kingdoms folders (americas, britannia,
    crusades, teutonic), preferably your least favorite campaign. The new
    name doesn't have to be anything specific.
    4. Change the name of the Third_Age folder to the former name of the
    Kingdoms folder you just edited. For example, if you edited the
    americas folder, the Third_Age folder should be named americas.
    5. Select the appropriate campaign from the steam menu. If you renamed
    the Third_Age folder to americas, select the americas campaign. If you
    named it crusades, select the crusades campaign and so on.
    6. Steam will now launch the mod.

    Workaround installation instructions for patch 2.1 only for Steam users:

    - If you have already renamed the "Third_Age" folder of TATW 2.0 to one
    of your 'Kingdoms' campaigns (for example to "americas") install the
    patch normally.
    - After the installation, move the files of the newly created "Third_Age" folder to the renamed folder manually.
    (For example cut the content of the "sounds" folder from the newly
    created "Third_Age" folder and paste it into the "sounds" folder of
    your "americas" folder.)
    Patch 2.1 includes 13 files plus all files in the "sound" folder.
    - The "Third_Age" folder can then be deleted.
  • mindero
    #5
    És ami még nincs beépítve a modba:

    [IMG] http://img87.imageshack.us/img87/3408/46118179.jpg[/IMG]


    [IMG] http://img602.imageshack.us/img602/117/16985023.jpg[/IMG]
  • tobias88
    #6
    hát, ehhez már trükközniük kell, hogy megcsinálják
  • hollófernyiges
    #7
    Hát a diplomácián lehetne modolni még, mert megörökölte a medieval hülyeségeit. Lóriennel vagyok, épp vonom össze a seregeimet Mordor ellen, és ki támad hátba? tán a törpék akikkel régen ferde szemmel nézünk egymásra? a részeges hobbitok? a rohírok? Nem, maga Elrond, akit északról amúgy is b*sztatnak az orkok...
  • mindero
    #8
    Nekem is hogy normálisan belinkeljem
    Milyen képmegosztóról lehet linkelni ide az SG-re, nem tudjátok véletlenül?
  • Molnibalage
    #9
    Még 4 év után sem tudták megcsinálni, hogy a diplomácia nem csak dísz legyen az MTW sorozatban? Az igen...
  • VRSDM
    #10
    köszi az infót.
    így máris értelmét veszítette nálam. :/
  • mindero
    #11
    Amit tudtak javítottak rajta. Nagyon szélsőséges esetben történik h jó frakció jót támad, valami provokáció előzi meg. Hátba támadni szövetséges biztosan nem fog, mert az "unbreakable alliances" scriptet használja. A baráti népekkel folyamatosan diplomatákon keresztül kapcsolatot kell ápolni, különben csökken a viszony.
  • hollófernyiges
    #12
    Nem voltunk szövetségesek bár kértem, csak nem fogadta el. Nem tudom hogy provokáció volt-e hogy lenyomtam a ködhegységi orkokat amik fenyegették Rivendellt, de mindenesetre tény hogy az egyik volt ork erődnek mentek neki. Sereggel soha nem léptem a földjükre, kémmel is csak áthaladtam, más provokációt nem tudok total warban :)
    A gond valószínűleg az hogy összegyűjtöttem a seregeket lent délen és csak egy szál helyőrséget hagytam a baráti frontokon, az ilyen ziccereket szereti kihasználni az AI. csak ami elmegy a machiavellisztikus középkori Európában, nem biztos megfelel a jó és gonosz epikus küzdelmében Középföldén.
  • mindero
    #13
    Attól is függ h milyen viszonyban voltál velük. Ha mondjuk poorba, akkor ne csodálkozz ha megtámadnak. Bár igaz, hogy a diplomácia mindig is katasztrofális volt a TW-okba. Én minél előbb igyekszek az összes néppel kereskedelmi egyezményt kötni, aztán ellátom őket folyamatosan térkép információval, így szép lassan nő a viszony, és ha eléri a barátit, akkor szövetséget ajánlok. Akkor is nő a viszony hogyha az ő ellenségeit gyepálod, minél jobban annál többet.
  • Molnibalage
    #14
    Az sem számít. Az MTW 2-őt akkor kukáztam ki, amikor a full szövetséges lengyelek nemhogy nem segítettek, de szépen hátbatámadtak.

    Azért a pocsék MI-nek is megvannak a határai...
  • arel
    #15
    Szerintetek melyik néppel a legnehezebb?Gondor-al vagyok már egy ideje,egyre másra vivom a heroic cstákat és még én vagyok kénytelen hátrálni,mert a mordoriak csak jőnnek,és jőnnek.Legyakok két sereget,helyére ugrik 4.

  • aadam
    #16
    nekem is volt pár hasonló élményem de a legrosszabb amit alkotott az az volt hogy egyszer mikor custom battle-t nyomtam szép nagy sereggel 2-3 lovas egységet rábíztam a gépre hogy ő irányítsa az az ökör meg szemből belevitte a lándzsaerdőbe az egészet...
  • mindero
    #17
    Gondornál csak a ködhegységi orkok a nehezebbek.
    Ha gondorral vagy akkor mordorral és haraddal is harcolni kell folyamatosan + vigyázni nehogy rohan elbukjon, mert akkor 3 frontos lesz a harc. Mindkét Osgiliathot + a fölöttük lévő várat célszerű elfoglalni és addig feltartóztatni mordort míg harad meg nem gyengül.
    Haradot a déli gázlónál célszerű föltartani + egy erősebb tengeri flottával levadászni a hajóit nehogy kellemetlen meglepetéseket okozzanak a hátországban. Ha megerősödtél akkor lehet egy portyázó sereggel a partmenti városait végig pusztítani és lerombolni az épületeit, majd továbbállni. Ezzel sok időt fogsz nyerni, mert elvacakol majd a városainak a visszafoglalásával. Így lesz pénzed is, meg nyugodtan erőt gyűjthetsz a frontális támadáshoz.
  • Scottt
    #18
    ETW/Napóleonban már pöpecül működik főleg Darthmoddal
  • Molnibalage
    #19
    Csak annak mega korszaka nem érdekel. Sakk-matt.. :)

    Egy erősen feltupírozott RTW-re csorogna a nyálam.
  • arel
    #20
    Másnál is van az,hogy hadban állok vkivel.-Gondorral- és az eggyes elfoglalt tartományokon Hirtelen a kőr kezdetén azt vesszem észre,hogy ott egy FULL gondori sereg,amit ráadásul a játék nem is mutatta a hadjárati térképen ,hogy hogy került oda.Midigis figyelni szoktam a határaimat,nehogy baj legyen,erre már a 3. alkalom,hogy full Gondori sereg bukkan föll a határon belül.Enyhén szólva +neheziti a dolgomat ez a bug v. nem tom mi.
  • Molnibalage
    #21
    A legtöbb stratégiai játékban cheatel az MI, mint állat...
  • mindero
    #22
    Ez feature nem bug. Célszerű az egész határvidékedet + az ellenség területét folyamatosan szemmel-tartani kémekkel, meg őrtornyokkal mert a szemét AI spawnol. Pont azért mert rossz az MI és ezzel kompenzál. Mondjuk ez szerintem csak H, VH fokozaton van, normálon nincs.
  • Scottt
    #23
    Én nem kedveltem eddig ,de pár Sharpe sztori után megjött a kedvem hozzá,M2TW-t már untam,RTW feltupírozott grafikával meg 1 hozzáigazított Roma Surrectum moddal,szép is lenne..
  • Dunadan11
    #24
    Lehet hogy gondorral a legnehezebb lenni , de a legjobb is
    Már a legelején el kell kezdened terjeszkedni ahogy mindero irta osgialath felé én ott megálltam 1 darabig és erösödtem , haraddal tüzszünetet kötöttem, rohant pedig az elején hagytam a sorsára.Amit jol tettem mert vasudvard is tökölt addig rohan erösödött terjeszkedett.Én is meguntam a mordorbol árado gonosz sokaságát, ezért az egyik vezért brutálissá alakitottam .Vele állandóan kivégeztem az elkapott mordoriakat. Ez gyengitette öket elég rendesen.Majd elfoglaltam ithilient és mordor minas morgulig szorult.Aztán probálkoztak cair androsnál de azt már hiábaBékét kötöttem velük és majdnem tönkrevertem jó pár kör alatt haradot, miközben segitettem az edorasi hadjárat ellen.Majd megvettem amon sult és északrol támaogattam rohant.Majd jöt aragorn a 80.körben kb és onnatol gondoltam nem tud ujjat mutatni a játék és gyorsitott hodito hadjáratba kezdtem.
  • mindero
    #25
    Ami még nagyon jópofa az Arnor újjáépítése. De a dale-i hadjárat is nagyon érdekes szokott lenni.
    Gonoszokat még nem is próbáltam, de egy Orthancot majd azért kipróbálok...
  • hollófernyiges
    #26
    Ki kellene próbálni Rhunt vagy Haradot, lórieni elfekkel szinte túl könnyű Mordor ellen. Orkék a nehézgyalogságra bazíroznak, a seregemben meg mindenki íjász, mire elérik a vonalakat a seregük fele elhullott. Olyan 5% szok lenni a veszteségem két fullos csapat összecsapása után, az is az automatikusan visszapótlódó hercegi kíséretből.
  • mindero
    #27
    Később azért lesznek problémák. A nehéz-páncélos 3500 fős orksereget már nem lehet lenyilazni gyorsan, a fejlettebb barakkok pedig a lassú népességnövés miatt csak későn építhetőek meg. Tehát azzal a 2-3 kezdeti egységgel sokáig ki kell húzni.
  • hollófernyiges
    #28
    A Fekete kapu már tünde kézen, ennek megfelelően a barakkok is készen vannak, csak a kultúrát kell felhúzni hozzá :) Két ezüst xp-s uruk-hais meg trollos seregekből is lement már így pár. A lényeg hogy mivel nem nagyon van veszteségem, a leggyengébb íjászok is 2-3 ezüst sávosak és új egységet sem kell építeni, inkább csak helyőrséget.
  • Dunadan11
    #29
    A tündékkel is régota ki akarom probálni, de eddig nem sikerült pont mint vasudvarddal sem.A nyugati tündék vagy a bakacsini tündék erösebbek?Mert én néztem mind2öt és forma formának találtam.
    Nem tudja valaki véletlenül hogy nincs e a third age hez vmi editor vagy valami amivel már a játékot ugy kezdeném hogy átcsábitom gandalfot és gimlit gondorhoz?
  • hollófernyiges
    #30
    A nemestündéknek jobb spearmenjei vannak, kicsit gyengébb íjászai és a hercegek lovon harcolnak (kivéve Elrondot, ő spearmanként).
    Lórieni tündéknek csak közepes gyalogsága van (nagyon sokáig csak egy nem túl erős spearman), jó íjászai és a hercegek íjász/spearmanként harcolnak (15 melee, 15 defense, 13 missile és brutál messze lőnek). Lovasíjászaik vannak de nagyon lassan jönnek (14 körönként egy talán?), amim van azt missionokból kaptam.
  • Dunadan11
    #31
    Hát köszi bár még mindig nem tudom melyikkel is kezdjem el de gondort az már kivülröl vágom Igy kell valami ujdonság.
  • arel
    #32
    Amennyiben fangort avagy moriát elfoglaljuk,mikkor lehet ent-et vagy balrog-ot venni?
  • hollófernyiges
    #33
    Venni ne, de amikor Móriát megtámadtam spawnolt benne egy szép nagy védősereg és volt benne balrog. Nem 100% viszont mert más támadáskor csak orkok voltak a védőseregben.
  • mindero
    #34
    Entet egyszer lehet zsoldosként felfogadni ha tündékkel vagy és elfoglalod Fangornt.
    A balrog pedig akkor spawnol egyszer, ha valaki betámadja Móriát. Ha utána elkalapálják, akkor nem lesz többet.
  • Murder3
    #35
    JAjj néztem ezt a mdodot és nagyon megtetszett...
    bár nem szeretem a gyűrük urát de egy fantasy tw msot elvarázsolt.
    kár h kell az alap hozzá mert nincs már helyem:S:D
    más ilyen komplett fantasy mod van létezik hozzá?
  • mindero
    #36
    Van még a Call of Warhammer. Azzal is el lehet szórakozni, nagyon igényes lett.

  • Buci
    #37
    CoW-val csak az az egyetlen baj, h 8G a mod, és az irdatlan sok adatot a játék elég nehézkesen tölti be. Már a telepítés is egy örökkévalóság, hátmég mire betölt egy campaign, vagy a campaignban egy csata, vagy akár csak az, h a seregednek mondod h menj innen oda. (nyilván ez nem vonatkozik azokra, akiknek egy atomerőmű üzemel a lábainál.
    Saját systemem, amin szarakodott:
    1,8 GHz dual-core
    1 Gb ram
    ATI Radeon 3450 HD, 512 Mb)
  • mindero
    #38
    Nem lehet h a rammal van gond. Nagyon kevéske a videókártyához képest. Leaglább 2x ennyi kéne. Ha meg vista van akkor 4x.

    De nem próbáltam a modot, úh lehet h tényleg lassan tölt be.
  • Buci
    #39
    XP-m van
  • nagypite
    #40
    valószínűleg azért lassabb mert megemelték a megjelenítendő egységszámot az alapjátékhoz képest