1262
roguelike
  • sirdond
    #1262
    erre igazából két válasz van egyszerre:
    igen, már régóta
    nem, és nem is lesz még sokáig
    :D
  • Terawatt
    #1261
    Refining workshop interface

    #kintvanmár?
  • Terawatt
    #1260
    https://store.steampowered.com/newshub/app/975370/view/2922234420229173815

    Mindig van valami kis infó amit csepegtetnek és a dwarf talkos podcastok is jópofák hivatalos oldalon podcast formában.
    Utoljára szerkesztette: Terawatt, 2020.11.06. 09:56:22
  • sirdond
    #1259
    Mivel munka közben is azokat bújom, így már megszoktam :)
    Nekem kimaradt az utóbbi pár hónapban, de tervezem, hogy csinálok egy fortot megint, valamikor közeljövőben.
  • Terawatt
    #1258
    Hát az az ASCII elég hardcore, nekem konkrétan a szemem kifolyik. Időről időre neki megyek 1-1 kampánynak, de néha úgy érzem jobban élvezem a guideok bújását :D
  • sirdond
    #1257
    Teljesen használható mouse control, jól kinéző interface, sosem gondoltam volna, hogy megélem ezt a napot :D
    Annak ellenére, hogy nekem semmi gondom nincs az ascii graphics és keyboard control-lal.
  • Terawatt
    #1256
    Cool :) Kíváncsian várom.
  • sirdond
    #1255
  • Terawatt
    #1254


  • sirdond
    #1253

    yep, egyik legjobb DF tutorial jelenleg, Krugg nagyon minőségi tartalmakat csinál és egyre csak jobbak lesznek az idő haladtával.
  • Terawatt
    #1252


    v0.47.03 PyLNP müxik mindennel aminek szem száj ingere.
  • sirdond
    #1251
    passz, de ahogy látom nincs upgrade-elve és nem is nagyon lesz mostanában.
    igen, a legutóbbi egy nagyobb feature patchset volt (a kruggsmash féle videó tényleg jól összefoglalja), úgyhogy érdemes lenne azzal játszanod.
  • Terawatt
    #1250
    off: majd csak poe2-re jövök vissza

    on: leszedtem a Meph féle pakkot - hogy tudnál felupgradelni a legutóbbira? Gondolom a rengeteg addon miatt pl a dwarf therapist és társai miatt nem igazán fog menni - megtörné ezt a pakkot.

    Szerk.: Nem zavar ha picit régebbi a verzióm, de a legutóbb valami nagy ficsőr upgrade volt nem?


    Utoljára szerkesztette: Terawatt, 2020.02.29. 20:40:08
  • sirdond
    #1249
    /off
    amúgy új PoE ligát elkezded majd?
  • sirdond
    #1248
    kifestő? gyurma? :)

    vagy csak szimplán a rimworld és sima játékok között akkora a különbség, mint lego technic és duplo között ;)

    @Tera:
    jaja, erre gondoltam. kiveszel egy részt a játékból és olyan mélységű, hogy elsőre fel sem tűnik. pl sokan bele sem kezdenek rendes military felállításába, csak a nagyon sokadik játék után. holott az még mindig csak a jéghegy csúcs a raid-ekkel, rescue mission-ökkel és a többi... :)
  • Terawatt
    #1247
    Plusz a DF mindenről annyi leírást generál neked, karakter, történet stb téren, hogy egész jól bele lehet képzelni magad az adott városkádba. Mostanában kezdem unni a sok gagyiságot, tempóból úgyis vissza vettem és nagyon jó kis kikapcsolódós játék.

    A törpök is kicsit a szívedhez nőnek. Amikor pedig beüt a para szépen látszik szerencsétlennek mi karmolta ki a szemét, ette meg a lábát stb és velük eggyütt sírsz. :D

    https://dwarffortresswiki.org/images/e/e6/FlowchartDF.png

    Link alatt giga chart, ami alapján haladtam - jól érzékelteti mi minden van csak az építkezési részben.
  • Xsillione #1246
    Elsőnek magam is valami ilyesmit akartam írni, csak akkor minek nevezük a tömegben érkező gány kolóniaépítőket, amikhez képest a rimworld egy alig érthető szuperkomplex játék
  • sirdond
    #1245
    szerintem inkább duplo vs lego technic a különbség :)
    félreértés ne essék, nem azért mondom, mert a Rimworld annyira egyszerű lenne, vagy rossz, vagy ilyesmi, hanem a DF egyszerűen sokkal, de sokkal nagyobb mélységű, lásd pl a most kijött villain patch-et.
  • Xsillione #1244
    Amennyire tudom a terv az volt, hogy kap egy viszonylag szép grafikát, és azzal együtt fizetős lesz (vagy csak a grafikai elem lesz pénzes a steamen), ám ez vagy elhalt, vagy a szokásos hamarosan (tm) időben fog érkezni.
  • T800
    #1243
    Szuper! Nagyon szépen köszönöm a válaszodat! DF viszont fent van steamen is, igaz ott nem vásárolható meg viszont egész szép grafikája van. Ez egy jövőben megvásárolható dolog lesz, vagy valami closed vip dolog egyelőre?
  • Xsillione #1242
    Technic lego és normál lego lenne talán a legegyszerűbb haosnlat.

    Míg a Rimworld egyetlen síkbann játszható, a DF bír mélységgel, azaz a síkok közt tudsz le és felfele haladni. A DF szinte minden pontban sokkal részletesebb, cserébe sokkal aprólékosabb és szöszölősebb is. Ellenben a Rimworld grafikailag messze többet ad alapesetben, és igazából a grafikai csomagok után is. A DF ezen túl ingyenes, míg a Rimworld nem, bár persze virágbolt akad, ám akkor a modokkal megküzdhetsz.
  • T800
    #1241
    Sziasztok!

    Mèg csak most ismerkedem a műfajjal de mi a különbsèg a Dwarf Fortess illetve a Rimworld között?
  • sirdond
    #1240
    Láttátok az új "villain" patch-et? itt egy tl;dr összefoglaló Kruggsmash-től:


    elég jó kis update lett megint, hétvégén elszórakozok majd vele én is,azon belül is leginkább a guild-ekkel elsőre.
    Utoljára szerkesztette: sirdond, 2020.02.07. 14:28:46
  • Xsillione #1239
    Bizony, nem isznak vizet, csak sört ha épp akad, ám a nem függők megvannak nélküle.

    Hamar lehet stabil bázist alkotni, az első nagyobb támadásig, meg persze egyéb random események is rendesen bekavarnak, és maguktól nem oldják meg ezeket.
  • SaGa
    #1238
    Bizonyára. Amit még nem értek (rimworld): ezek nem isznak sose, nem kell vízlelőhelyet kijelölni?
  • lammaer
    #1237
    Azért gyanítom hogyha annyi órát beleteszel a rimworldbe is mint a DFbe, akkor azért majd ott is be tudod állítani az egyensúlyt :D
  • SaGa
    #1236
    Határozottan emlékszem, hogy hozzáadtam, de megnézem, köszönöm.
  • Terawatt
    #1235
    Üdv újra itt:) Add hozzá a wood cutting-et a labornél. Ha jól rémlik nincs külön favágó fejsze, kvázi bármelyik működik aminek van éle.
  • SaGa
    #1234
    Sok év kihagyás után ismét előszedtem a DF-et és belefutottam valamibe, ami biztosan az én hibám, de nem jövök rá, mit szúrok el. Lerakom a csapatot, mindent csinálnak amit kell, csak fát nem akarnak vágni. Amikor összeraktam őket, „képeztem” favágót is. A szerszámok között nem volt favágó fejsze (nem vagyok biztos benne, de mintha a régi verziókban lett volna), adtam neki harcibaltát. Mondjuk már akkor kissé az is megzavart, hogy régen axedwarf, markdwarf és hasonló fegyveres nevek voltak, most meg axeman, crossbowman, de ez csak szépséghiba, ettől még működnie kellene. A masterwork verzióval megy a favágás is, de azt kicsit hanyagolnám, míg újra vissza nem rázódok a „fun” kezelésébe.

    Más: megvettem a Rimworldöt is, hogy megnézzem milyen. Egyelőre még „funosabb”, mint a DF. Ebben pár nap alatt ki tud halni a brigád a leghülyébb okokból, ha egy kicsit is félrenézek, úgy tűnik, nem lehet őket egy percre se magukra hagyni. A DF-ben, ha beáll a kaja-, pia-, szerszám- és egyéb szükséges anyagok termelésének egyensúlya, már szinte keresni kell az új kihívást, a Rimworldben meg nincs olyan, hogy beáll az egyensúly. Valami mindig hiányzik vagy túl hamar elfogy…
  • Terawatt
    #1233
    Nem az én művem.
  • Xsillione #1232
    Jap, a hegy le tud omlani, egyébként van némi látható elem is (sötétebb, hiszen ott van "plafon.")

    Bejárat: érdemes kialakítani egy killzone részt, érdemben egy nem elzárt folyósó, ahol bejönnek, mert nincs ajtó vagy ilyesmi, néme csapdával megtoldható, bár akkor elhet, hogy keresnek másik utat és esetleg a falnak álnak neki lebontani, így általában hagyom üresen, a feladata, hogy az ellent egy helyyre terelje. majd egy nagyobb terület, aminek a saját (belső) felén homozsákok mögött állnak az emberek, esetleg tornyok a maguzk kis fészkében (a négy oldalsó sarokból háromban (ahova nem lő) fal, hogy amikor robban, ne vigyen magával semmit. Előtte csapda, hogy aki rámozdul az kicsit szívjon, a homokzsákok előtt lehet a kőtároló, azon lasabban mozognak, így a közelharcosok később érik el az embereid. Elég nagyra kell alkotni, hogy a legtöbb távolsági fegyveres kénytelen legyen kiállni a placc közepére, nem pedig a terelő cső végén megállni a fal fedezékében.

    vagy csak egy sima sor homokzsák és kész, némi toronnyal meghintve (vagy extrém mélybarlangi halálkigyó, amit korában itt is említettek már.)
  • sirdond
    #1231
    Volt már rajtam VR, Occulus Rift-et próbáltam, így nem lenne új élmény. És alapvetően tetszett is, inkább az a bajom, hogy amiatt nem szeretném megvenni, hogy játszok vele egy pár órát és utána porosodik a sarokban. Na mindegy...

    /on
    Hétvégén megint játszottam RW-t és ahogy egyre jobban kiismerem, annál jobban tetszik.
    Aktuális meglepetés: Overhead mountains. Mivel nincs vizuális feedback így nem is nagyon merült fel bennem, hogy a kibányászott sziklák felett még lehet egy réteg (dombos vidéken kezdtem és a szabadban építkeztem, úgyhogy alig vannak ilyen sziklás részek) és azok be is omolhatnak LOL.
    Másik: Components, nem tudtam, hogy egy bizonyos research után simán lehet tömegszámban gyártani, ez jó.

    Illetve, ti hogy szoktátok megoldani a bejárat részt? Csapdákkal és/vagy turret-ekkel telepakolt útvonal? Van valami jól bevált módszer?
  • sirdond
    #1230
    baszki, hogy bannoltak már megint?
  • Terawatt
    #1229
    Minnyá hívom is a bannolósdzsonit
  • zero_020
    #1228
    Szarráoffolom a DF topic Rimworldről beszélgetését, bocs :D
  • zero_020
    #1227
    Ja, az megoldás lehet, főleg ha cég fizeti. Azt még fontos megemlítenem, amit nem szoktak mondani valamiért, hogy a VRhoz hozzá lehet szokni. Elején majdnem kidobtam a taccsot a szabad mozgástól FPSben, vagyis főleg a forgástól. Teleportos mozgás sima ügy, menni előre-hátra, oldalazni és 45fokonként forogni nem gond, de a szabad forgás... Attól majdnem hánytam. Először. Aztán megszoktam azt is.
    War Thunderben tapasztalt hányinger szerintem most már nem jönne elő. Van az a városban röpködős Aircar, ott már simán toltam a barrelrollt.

    Szóval nem az van, hogy ha az érzékeny egyharmadban vagy, akkor soha nem fogsz VRozni, hanem hogy akkor neked egy kicsit szoktatós az eleje.

    Igaz, még most is meg tud fájdulni a fejem bő háromnegyed óra VR után (haverom meg képes egyhuzamban ülni benne órákat), de óránként egy negyed óra szünet sztem a szemeknek is jár. Meg nem vészes fejfájás, csak kellemetlen, és ha leveszem a headsetet, egy percen belül múlik. Lehet, hogy nem is a VR okozza, hanem szorítja a fejemet a cucc (de ha lazítok, akkor nem marad a helyén, szal szopacs).
  • lammaer
    #1226
    Érdemes lehet elmenni egy VR "bárba" és pár ezer forintért - ami egy kocsmázás ára amúgy is - megnézni milyen is ez.
    Mi most céges csapatépítés keretén megynk el egy ilyen helyre, azt kiderül majd nekem való e vagy sem. Eddig 2 csapat is volt ott, és mindenkinek nagyon bejött (persze venni egyik sem vett emiatt cuccost).
  • zero_020
    #1225
    Hát, közben az van, hogy az élményt, amit ad, azt meg nem nagyon lehet szavakba önteni. Ahhoz ki kell próbálni a dolgot.

    Másik fele, hogy olyan érzésem van a VR játékokkal, mint anno a '80as években C64en, vagy akár mint az indie szekcióban. Próbálkozás, tapogatózás, kísérletezés van. Nincsenek még bevett, elfáradt klisék, nincsenek megoldások ahogy egy játéknak működnie "kell". Próbálkozás van, meg ötletelés. Nekem ez nagyon bejön, de persze megértem, ha neked meg nem.
  • sirdond
    #1224
    Köszi a beszámolót, az az igazság, hogy ettől most inkább negatív irányba változott a vásárlási kedvem. Nem a leírásod miatt, hanem mert valószínűleg nem nekem való, még. Mondjuk nem is tudom mit várok egy VR-tól, mikor a játékidőm 90%-ában roguelike-okat tolok, de tech-demo-kat biztos nem. Lehet megvárom, amíg kijön a Half Life 3 VR-ra, linux-on.
  • Terawatt
    #1223
    I am not the droid you are looking for. :(

    Majd ha megszalad veszek VR-t, mert az Onward és társai érdekelnének :) Skyrim VR szeletelést néztem egy videóban és befostam olyan vicces. Alien szintén jópofa lehet.