1280
roguelike
  • Terawatt
    #1280
  • Terawatt
    #1279
    Érdemes kezdőként olyan helyre menni ahol nincs aquafer, én se nagyon merek egyelőre olyanra települni.
  • TheRainmaker
    #1278
    Ezt hogy kifolyik a víz a pálya szélén majd kipróbálom.
  • TheRainmaker
    #1277
    Sajna újra kell kezdenem a gamet mert az egész pálya tele van vizzel, akár hol akarok bányászni pillanatok alatt megtelik vízzel.
  • Xsillione #1276
    Ha a pálya széléig elvezeted a vizet, kifolyik, amennyiben a föld alatt vagy, akkor előtte el kell simitni és utána kifurhatod erődtésnek, a nyílásokon kifolyik a víz (vagy akár a láva) és a térképen túl mér nem a mi problémánk.

    Ha meg van már barlangi folyód, akkor csak árassz el egy alkalmas szintet, amikor felszáad a víz, srat hagy hátra, azon tudsz farmot létrehozni (amennyiben nem simítottad el a padlót előtte), ez egyébként jobb is termesztésre, mint a normál talaj a felszín közelében, így akkor is érdemes megtenni, ha egyébként van elég hely a felszín közelében termeszteni.
  • Terawatt
    #1275
    Jól össze szedted az infókat :)

    Nekem most a vízzel egy olyan esetem volt, hogy:
    -Hegyvidékes terület, hegy mélyében megy a folyó. Téli időjárás miatt be volt fagyva: kifúrtam, hogy legyen még egy ága, ha esetleg vízre lenne szükség.
    -Elkezdte elárasztani a hegy alját és csak imádkozok azért, hogy a pálya szélén kimenjen vagy valami, mert ha nem akkor csak idő kérdése hogy megtelik a fort szintjéig (hacsak nem csinálok valami ellene ofc)

    Már csak azt kéne kitalálnom, hogy fogok farmolni. Nem szívesen fúrnám le magam egyelőre barlangrendszerig, mert eléggé MÓKA lenne.

    Imádom ezt a játékot. <3
  • willtex
    #1274
    Aquifer-t találtál, ami végtelen vízforrás és fun. Van belőle light és heavy verzió. A light lassan adja a vizet, könnyű kezelni, a heavy gyorsan adja a vizet, cserébe el is nyeli a vizet, amit máshonnan bele pumpálsz.

    Ha komplett receptet akarsz, akkor javaslom a DF wiki tanulmányozását. Ha magadtól akarsz rájönni, hogy mit kell csinálni, akkor néhány irányadó:

    - Meg lehet próbálni megkerülni a réteget, nem mindig takarja be az egész pályát.
    - Alacsony vízben tudnak dolgozni a törpök, így valahogy el kell tüntetni a beszivárgó víz nagy részét. Vagy pumpálva, vagy alacsonyabban levő rétegbe eresztve.
    - Sokat kell használni a pause gomobot. Amikor a víz elér egy szintet, a kijelölt munkát felfüggesztik, újra kell indítani állandóan.
    - Az elfalazott vagy simára csiszolt tile nem ad tovább vizet, ezt kell valahogy elérni, hogy lejjebb tudj menni.
    - Light aquifer vizét egy nagyobb területre engedve elég gyorsan elpárolog, és elég lassan adja a vizet, hogy elvileg könnyű legyen elfalazni.
    - A heavy aquifer nem könnyű, és nagyon melós, folyamatosan pumpálva kell eltüntetni a vizét, és úgy dolgozni.
  • TheRainmaker
    #1273
    Azt nem tudja valaki azzal mit lehet csinálni hogy elkezdek lefele ásni lépcsőket és elárasztja öket a víz és nem tudok lejebb ásni mert a törpék nem hajlandóak vízben dolgozni.
  • Terawatt
    #1272
    Ne engedd, hogy álmaid útjába bárki álljon!
  • Xsillione #1271
    pár elefánt besétált az erőd területére, vadász törpénk ezt kihívásnak tekintetette, és ment is levadászni őket, majd jött a jelentés a harcol: az elefánt elugrott a repülő lövedék elöl. oké, erre nem voltam teljesen felkészülve...
  • Terawatt
    #1270
    Első lövésre már nyakon lőtte a trollt :D
  • Terawatt
    #1269
    Egész szépen fogy a játék, aminek baromira örülök :)

    Kezdtem egy fortot, kezdésnek csatlakozott is hozzám két szörnyvadász akik halomra öltek minden szörnyet a barlang rendszerben amit találtam. Cserébe kapnak sört meg törp nőket. :D

  • Terawatt
    #1268
    The day has come.
  • sirdond
    #1267
    lolwut
  • Terawatt
    #1266
    Csak várj amíg rájön, hogy eredetileg ascii artos a game.


    Rimworldöt tudom ajánlani az is kellően complex lett már, de még mindig sehol sincs a DFhez képest.
  • Xsillione #1265
    készíthetnének, csak akkor a komplexitás zuhanna a béka segge alá.
  • Renata100
    #1264
    Azért 2022-ben készíthetnének jobb grafikájú játékot is. Mondjuk ettől lehet ez egy jó játék, de amilyen videokártyák vannak mostanság...
  • Terawatt
    #1263
  • sirdond
    #1262
    erre igazából két válasz van egyszerre:
    igen, már régóta
    nem, és nem is lesz még sokáig
    :D
  • Terawatt
    #1261
    Refining workshop interface

    #kintvanmár?
  • Terawatt
    #1260
    https://store.steampowered.com/newshub/app/975370/view/2922234420229173815

    Mindig van valami kis infó amit csepegtetnek és a dwarf talkos podcastok is jópofák hivatalos oldalon podcast formában.
    Utoljára szerkesztette: Terawatt, 2020.11.06. 09:56:22
  • sirdond
    #1259
    Mivel munka közben is azokat bújom, így már megszoktam :)
    Nekem kimaradt az utóbbi pár hónapban, de tervezem, hogy csinálok egy fortot megint, valamikor közeljövőben.
  • Terawatt
    #1258
    Hát az az ASCII elég hardcore, nekem konkrétan a szemem kifolyik. Időről időre neki megyek 1-1 kampánynak, de néha úgy érzem jobban élvezem a guideok bújását :D
  • sirdond
    #1257
    Teljesen használható mouse control, jól kinéző interface, sosem gondoltam volna, hogy megélem ezt a napot :D
    Annak ellenére, hogy nekem semmi gondom nincs az ascii graphics és keyboard control-lal.
  • Terawatt
    #1256
    Cool :) Kíváncsian várom.
  • sirdond
    #1255
  • Terawatt
    #1254


  • sirdond
    #1253

    yep, egyik legjobb DF tutorial jelenleg, Krugg nagyon minőségi tartalmakat csinál és egyre csak jobbak lesznek az idő haladtával.
  • Terawatt
    #1252


    v0.47.03 PyLNP müxik mindennel aminek szem száj ingere.
  • sirdond
    #1251
    passz, de ahogy látom nincs upgrade-elve és nem is nagyon lesz mostanában.
    igen, a legutóbbi egy nagyobb feature patchset volt (a kruggsmash féle videó tényleg jól összefoglalja), úgyhogy érdemes lenne azzal játszanod.
  • Terawatt
    #1250
    off: majd csak poe2-re jövök vissza

    on: leszedtem a Meph féle pakkot - hogy tudnál felupgradelni a legutóbbira? Gondolom a rengeteg addon miatt pl a dwarf therapist és társai miatt nem igazán fog menni - megtörné ezt a pakkot.

    Szerk.: Nem zavar ha picit régebbi a verzióm, de a legutóbb valami nagy ficsőr upgrade volt nem?


    Utoljára szerkesztette: Terawatt, 2020.02.29. 20:40:08
  • sirdond
    #1249
    /off
    amúgy új PoE ligát elkezded majd?
  • sirdond
    #1248
    kifestő? gyurma? :)

    vagy csak szimplán a rimworld és sima játékok között akkora a különbség, mint lego technic és duplo között ;)

    @Tera:
    jaja, erre gondoltam. kiveszel egy részt a játékból és olyan mélységű, hogy elsőre fel sem tűnik. pl sokan bele sem kezdenek rendes military felállításába, csak a nagyon sokadik játék után. holott az még mindig csak a jéghegy csúcs a raid-ekkel, rescue mission-ökkel és a többi... :)
  • Terawatt
    #1247
    Plusz a DF mindenről annyi leírást generál neked, karakter, történet stb téren, hogy egész jól bele lehet képzelni magad az adott városkádba. Mostanában kezdem unni a sok gagyiságot, tempóból úgyis vissza vettem és nagyon jó kis kikapcsolódós játék.

    A törpök is kicsit a szívedhez nőnek. Amikor pedig beüt a para szépen látszik szerencsétlennek mi karmolta ki a szemét, ette meg a lábát stb és velük eggyütt sírsz. :D

    https://dwarffortresswiki.org/images/e/e6/FlowchartDF.png

    Link alatt giga chart, ami alapján haladtam - jól érzékelteti mi minden van csak az építkezési részben.
  • Xsillione #1246
    Elsőnek magam is valami ilyesmit akartam írni, csak akkor minek nevezük a tömegben érkező gány kolóniaépítőket, amikhez képest a rimworld egy alig érthető szuperkomplex játék
  • sirdond
    #1245
    szerintem inkább duplo vs lego technic a különbség :)
    félreértés ne essék, nem azért mondom, mert a Rimworld annyira egyszerű lenne, vagy rossz, vagy ilyesmi, hanem a DF egyszerűen sokkal, de sokkal nagyobb mélységű, lásd pl a most kijött villain patch-et.
  • Xsillione #1244
    Amennyire tudom a terv az volt, hogy kap egy viszonylag szép grafikát, és azzal együtt fizetős lesz (vagy csak a grafikai elem lesz pénzes a steamen), ám ez vagy elhalt, vagy a szokásos hamarosan (tm) időben fog érkezni.
  • T800
    #1243
    Szuper! Nagyon szépen köszönöm a válaszodat! DF viszont fent van steamen is, igaz ott nem vásárolható meg viszont egész szép grafikája van. Ez egy jövőben megvásárolható dolog lesz, vagy valami closed vip dolog egyelőre?
  • Xsillione #1242
    Technic lego és normál lego lenne talán a legegyszerűbb haosnlat.

    Míg a Rimworld egyetlen síkbann játszható, a DF bír mélységgel, azaz a síkok közt tudsz le és felfele haladni. A DF szinte minden pontban sokkal részletesebb, cserébe sokkal aprólékosabb és szöszölősebb is. Ellenben a Rimworld grafikailag messze többet ad alapesetben, és igazából a grafikai csomagok után is. A DF ezen túl ingyenes, míg a Rimworld nem, bár persze virágbolt akad, ám akkor a modokkal megküzdhetsz.
  • T800
    #1241
    Sziasztok!

    Mèg csak most ismerkedem a műfajjal de mi a különbsèg a Dwarf Fortess illetve a Rimworld között?