19
  • B0nFire
    #19
    Egyáltalán nem arról van szó, hogy hajt, mint az őrült. Hanem arról, hogy ha betartja a sebességkorlátozást és az összes rendszabályt, akkor is optimálisabban tudja hajtani a kocsit, mint az ember. Az ember ugyanis addig bambul a zöldnél, amíg vagy 10-en rá nem dudálnak hátulról. A robotautó ilyet nem tesz, mert tudja előre (lekéri a város forgalomirányító rendszeréből), hogy hány másodperc múlva fog zöldre váltani a lámpa, és gyorsabban reagál, mind gyorsításkor, mind lassításkor. Ez a precizitás, ami hosszú távon hatékonyabb. Nem fog megállni este a 8. kilométernél, hogy megtörölgesse a szélvédőt, vagy megrugdossa a gumikat, mert "szerinte" félre húz a kormány. Nem fog megállni útközben sem vizelni, sem burkolni.

    Olvasd el még egyszer a cikket! Sehol nincs szó arról, hogy a robotautók áthágnák a sebességhatárokat. Bár ami azt illeti, ezek emberi reflexekhez vannak szabva, és még így is túl sok a baleset. Ha minden autót robot vezetne, akkor talán lakott területen belül is lehetne 60-70-el hajtani, azon kívül 120-130-cal, autópályán meg mondjuk 200-zal. Ez már nem scifi. A legtöbb modern vonat már teljesen automatán megy, az ember csak azért kell bele, "hogy legyen", de nincs rá igazán szükség. Ott van, mint a tesztautóban a pilóta, hogy ha valami zűr lenne, akkor át tudja venni az irányítást, de nemigen van zűr.
  • okosan gyerekek
    #18
    "Az újság szerint az eddigi tesztek alapján a robotautók nem csak biztonságosabban, hanem gyorsabban is közlekednek az utakon, mint az emberek által vezetett társaik."

    Az igen! :'D Vakíccsá! Én is tudok 130-al menni lakott területen. :)
  • B0nFire
    #17
    Ennek is eljött végre az ideje. Már csak kényelmes autókat kell csinálni (nagyobbakat), hogy az utazás alatt szépen végig tudjon feküdni az ember, és alukálni. A jelenlegi szappantartókban még az ülés is kényelmetlen.

    bracsek: nehezen, de sikerült annyi eszet összekaparnod valahonnan, hogy egy beírásra teljen, még ha akkora baromság is, mint ide Kamcsatka. Már miért okozna nagyobb gondot egy radarral, infravörös érzékelőkkel, lézerrel meg kutyafaszával felszerelt autónak egy úttestre dőlt fa vagy villanyoszlop érzékelése (akár ködös időben is), mint egy embernek! Tán az ember nekiront ha látja? Nem. Akkor miért gondolod, hogy a robotot majd buldózernek fogják programozni, ami áthajt tökön-paszulyon?! Ha el lesz torlaszolva az út, akkor megáll, ahogy az ember is megáll (ha tud). Ilyen szempontból a millió érzékelővel ellátott autóban jobban bízom, mint egy emberben.

    Crane: kollektív felelősség? Valószínűleg nem lesz erre szükség, ha robotok fogják vezetni az autókat, és a mai baleseteknek csak az ezreléke valósul meg, az is max könnyű sérülés lesz emberhalál nélkül. Ha meg nagy ritkán mégis meghal valaki (mert hát ugye semmi sem lehet tökéletes), akkor napirendre térünk fölötte, ahogy a repülőgép-szerencsétlenségek, a földrengések, áradások és vulkán kitörések halálesetei fölött is. Szomorú, de hál' istennek nem tizedeli úgy a népet, mint az ember, a maga hajtotta járművével.

    Szóval, ha robotautó lesz, akkor valószínűleg eltörlik az efféle dolgokat, mint a kollektív felelősség. Lássunk már cseppet az orrunknál előrébb is! Gondolkodjatok már!
  • bino512
    #16
    Csak ne legyen windows oprendszeres:D
  • duke
    #15
    Jo otlet. A robotnak talan nem fog derogalni lassitani egy zebranal, gyorsitas helyett. Es vegre lehetne aludni, mint a bkv-n. :)
  • Balintos
    #14
    eddig nem igazán hittem a Google-s összeesküvéselméletekben, de ha az autók irányítása is az ő kezükben lenne...
  • blazsa
    #13
    Imádom a mai magyarországi közlekedési kultúrát. Csak az a baj, hogy mindenki szidja, de senki sem tesz az ellen hogy ez ne így legyen, mert ha többi köcsög akkor már én is az leszek. így nem igazán fognak megoldódni ezek a gondoljatok.
    Sajnálom.
  • tomparis
    #12
    Amíg ennyi az idióta, addig számottevően nem csökken a balesetek száma.

    Ma reggel piros sorompónál egy autós megkerülte az első autót, és átment a piroson. Ott, ahol a vonatok mindig nagyon gyorsan haladnak el (Bp. Helikopter). A következő sorompónál a faszi zárt sorompónál mobilozva gurult át (Kőér utca).
  • hangulati
    #11
    egy audi tt-vel valoszinu, en is gyorsabb lennek az atlagnal. ettol fuggetlenul azt mondom, hogy igenis van ertelme a fejlesztesnek. sok-sok ido es energia, de, ha van, aki erre forditja az eroforrasait, akkor annak sok sikert kivanok!
  • NEXUS6
    #10
    Ezek jók voltak!
    Sóderklubban mikor lépsz föl?
  • NEXUS6
    #9
    Rosszul értelmezed, ez nem fék teszt volt hanem törés teszt!
  • Crane
    #8
    Most érkezett a hír: A M$ és a Mozilla is beszállt a robotautó bizniszbe:

    A M$ Explorer nevű járgánya elég sűrűn félre értelmezi az útburkolati jeleket, és nagyon lassan is indul, valamit csak Windows 7 autópályán lehet futtatni.
    A Mozilla Firefox autója jóval gyorsabban indul, de sokkal többet is eszik. Ugyanakkor kényelmesen testre lehet szabni a műszerfalat.
    Egy szűk kör szerint azonban van egy titkos fejlesztés is: A Szafari autó, ami a leggyorsabb mind közül, viszont igazán jól csak almás aszfalton húz.
  • Crane
    #7
    Google autó! Na hiszen! :D Fapados lesz, és félkész állapotban fogják átadni, de legalább ingyenes lesz (esetleg csak meghívóval lehet beleülni), és a marketing szöveg ez lesz: "Ilyen lenne az autó, ha a Google találta volna fel!" :D
    Csak egy kérdés: Ha hibázik az autó, akkor az objektív felelősség elve hogyan fog érvényesülni? Engem büntetnek meg (mint tulajdonost), vagy az autót? :P :D

    És még jövőkép:
    "A közlekedésrendészet legújabb negyedéves kimutatás alapján 1.2% csökkent a szoftverhibákból származó halálos balesetek száma, hála a frissítések meglétét célzó közúti ellenőrzés sorozatnak.
    A több frissítésnek köszönhetően egyre kevesebb autó fertőződik meg vírussal. Ennek megfelelően a spam útvonalak is egyre csökkenek, amikor is az autó a megadott cél helyett egy viagra zugárushoz viszi az utasait."

    Szép, új világ vár ránk! :)
  • nyuny01 #6
    Volvo Brake test!
    Azért van még mit csiszolni!
  • NEXUS6
    #5
    Azért elég gyors a fejlődés. 1-2 éve még max 40-nel tudtak menni az ilyen kocsik.
    Az új Volvókba már ennek egy butított verziója van. Pl elvileg megáll, ha gyalogos lép elé. Asszem a totálkárban tesztelték is, elég vegyes eredménnyel, de azért már valami van.

    Mellesleg manapság a dugókat is a gúgli meg a GPS okozza, mert mindenkinek ugyan azt az útirányt adja. A héten mentem egy gyakorlatlan söfőr sráccal, aki rá akart hajtani a Margit-hídra, mert a GPS-e nem volt valami friss adatbázisú.
    Magáról meg még nem tudott nagyon tájékozódni.:)
  • bracsek #4
    99,99999% a. sajnos vannak kint olyan táblák melyeket ha betartanának az emberek mind meghalnánk. a gépek meg nem fognak válogatni. Pl mit kezd egy ilyen rendszer a tavaly híradóban látott villanyoszloppal ami az aszfalt közepén egyszerűen ott maradt? Fatal error? újratervezés, mind meghalunk :D. Jah és ... nem is beszélve a rossz indulatú te oistákról akiknek ez milyen jó csemege lenne... ott lenne a kezükben több millió potenciális bomba... benzint szállító kamionok formájában is pl... stb.
  • bracsek #3
    Ha a gödröket is tudni fogja kerülgetni, akkor én is egyre majd beruházok, addig meg míg az utakon kráterek vannak addig én erről lemondok és én vezetek.
  • Csirke4
    #2
    Tulajdonképpen, ha egymással is tudnának kommunikálni a kocsit 100%-ig elkerülhető lenne még a koccanásos balesetek 100%-a is. :C
  • BCS pixel
    #1
    jó lenne valami változás, az utóbbi két hétben is egy csomó ember halt meg az utakon :(