37
  • sz4bolcs
    #37
    Túl sok Dűnét olvastak. xD
  • halgatyó
    #36
    A legeslegjobb a vége!
    "testi erejüket és kreativitásukat álmaik valóra váltására használják"

    Hadd ne mondjam ki, hogy mi jutott az eszembe... esetleg annyit, hogy vidéken gyakoribb, és az ilyen "testi erős álmodozókat" valaki épp munkatáborokban szeretné látni
  • halgatyó
    #35
    Nem volt túl meggyőző a videó. Autóval húzták fel a levegőbe, és amikor eleresztette a vontatókötelet, onnantól már csak süllyedt.

    Ez nem repülés.
  • Kara kán
    #34
    Köszönjük a véleményedet.
    Bekerült a fórumba.
  • TomecK
    #33
    Az a nagy büdös harci helyzet, hogy ez szerintem rohadtul nem emelkedik feljebb "szárnycsapáskor", teljesen egyszerű vitorlázó műveletet végez, azt meg elég szarul merthoy kb. 3-5 méter magasból egy normál vitorlázó még 200 métert siklik leszálláskor pl. Itt szárnycsapáskor csak annyi történik hogy a szárny kb. egy helyben van és a törzset kicsit felrántja majd visszaesik, szal tényleg mozog az egész de, hogy ezzel nem nyer magasságot az nagyon valószínű. Sztem szárnycsapás után a géptörzs ugyan oda esik vissza ahol volt, hogy ez működjön ahhoz ennél sokszor nagyobb szárnycsapások kellenek sokkal nagyobb erővel és dinamikusabban.
  • Stiff
    #32
    Majd akkor veszem ezeket a nagyszerű és magasztos megszólalásokat( " nekünk sikerült , amiről az ember eddig csak álmodott...)komolyan, ha azt látom a videón, hogy a csóka saját erejéből gyorsul fel, emelkedik a magasba, és ott is tudja tartani a gépet, mindenféle segítség nélkül. Addig ezek csupán próbálkozások, határfeszegetések
  • tenkenorman
    #31
    1:34 től nézzétek a videót. egyértelműen veszít a magasságából
  • stremix
    #30
    "míg a tolóerőhöz a gép szárnyát a felfelé irányuló mozgásnál alacsonyabb, lefelé irányuló mozgásnál magasabb állásszögbe kell állítani"

    ...sajnos ez épp fordítva van. Felfelé csapkodáskor van nagyobb állásszög... És ez a videón is látszik.

    Amúgy tényleg jó, csak a madarakhoz képest túl kicsit csapkod a szárny.
  • Kara kán
    #29
    Na, jó, ökörködök egyet megint, bár ezt már megcsinálták: a pók ökörnyállal utazik messze, messze, messzire. (Bónuszkérdés: mi utánozza ezt?)
    (Egyébként, nem ez a titkos, de agytornának ez is jó. :-)
  • Kara kán
    #28
    Te már sejtesz valamit. :-)
  • philcsy
    #27
    "illetve van, amit nem, de az titok, nem mondom el"
    Csak nem az olyan apró állatok "repülésére" gondolsz amelyeket a szél felkap majd akár a föld túloldalán lepottyant:) Mehetne OTKA pályázatra.
  • willcox
    #26
    Magyarázkodás eddig sem kellett volna. Ha ez a módszer életképes lenne, akkor a faszi addig repül, amíg kedve tartja, vagy amíg el nem fárad, nem pedig 145 métert, amit mellesleg siklórepüléssel is el lehet érni.
  • willcox
    #25
    Én nem haszonról írtam, hanem arról, hogy minek van értelme (mellesleg te kérted, hogy írjak példát).
  • philcsy
    #24
    Nekifutott vagy behúzták, az az eredeti felvetésednél lényegtelen.
    Te azt kifogásoltad hogy nem helyből csapkodással szált fel. Én erre hoztam példára a madarakat.
    Jó hogy nem futott neki, mert ült!
    De tudod mit hozok neked még egy példát. A madárfiókák első repülésénél sokszor az anyjuk segít. Persze nem behúzza csak kilöki a fészekből. De a külső segítség ott is van.
    Vannak nagytestű madarak amelyek a kezdősebességet a kezdeti zuhanással éri el. Ezt már lehet gravitációs behúzásnak nevezni.
    Kell még magyarázkodás?
  • Kara kán
    #23
    Nem érted a lényeget.
    Itt az emberi technikánk korlátainak a feszegetéséről van szó. Nyilván nem fogunk 32 méteres szárnyakkal csapkodni a levegőben, de ezek a projektek segítenek megérteni sok mindent. Nem kell mindenben az azonnali hasznot nézni.
  • willcox
    #22
    Oké, de ez a faszi nem nekifutott, hanem behúzták, mint egy vitorlázó gépet.
  • willcox
    #21
    Persze. De a bulvárbaromságok nem tartoznak ezek közé.
    Egyébként a #16-ban leírt dolog tényleg működik, annak lenne is értelme.
  • Kara kán
    #20
    szárNYhossz/testtömeg index
  • dronkZero
    #19
    " utána meg, amikor alákapott a szél, csapkodtak a szárnyvégei, mintha attól repülne."

    Ja, belekapott a szél, mi? Inkább akkor hagyd ezt a témát, ha ekkora hatalmas rálátásod van...
  • Kara kán
    #18
    A madarak is - pár kivétellel, pl. a kolibri - csak alkalmanként csapkodnak a szárnyukkal, amúgy vitorlázó repülők.
    A rovarok már mások: ők ritkán siklanak a levegőben, mert a szárhossz/testtömeg indexük kisebb, emiatt általában nem is egy, hanem több pár szárnyuk van.
    A repüléstechnika történetében már majdnem minden természetben megtalálható repülési módot végigpróbáltak, illetve van, amit nem, de az titok, nem mondom el. ;-)
  • Doktor Kotász
    #17
    Hát szerintem ez egy vitorlázógép, amit betoltak, hogy megemelkedjen, utána meg, amikor alákapott a szél, csapkodtak a szárnyvégei, mintha attól repülne.
    A zseniális az benne, hogy csak 40 kilo és nem tört ripityára. :-)
  • pip
    #16
    Ennek max elmeleti haszna van, a gyakorlatban nem igazan alkalmazhato emberi ereju repulesre, ahogyan azt a pilotaja is megallapitotta. Lattam viszont mar regebben a teveben egy legcsavaros megoldast, az 40 km hosszat repult Ikarus nyoman, egy tuzolto pedalozott benne.
  • philcsy
    #15
    Sok madár csak nekifutásból tud felrepülni, akkor ők sem nagy durranások mert nem képesek helyből csak csapkodással felszállni :)
  • dronkZero
    #14
    "semmi szükség a csapkodásra"

    Hülyeség.

    "pusztán a bevontatás után vitorlázva sokkal-sokkal messzebb képes eljutni, mintha mozgatnák a szárnyat."

    Ez meg nem igaz. Amikor az elsőt "csapja" a szárnyával, akkor látszik, hogy feljebb kerül a gép. Egy vitorlázógép az első csapás helyétől 5 méterre leért volna a földre.
  • Laza
    #13
    Ja, csak min ketten kell elindulni: egy nőnek és egy férfinek, hogy az utazás alatt összehozott gyerekük még megélje a holdralépést :)
  • Kara kán
    #12
    Az első gőzmozdony lassabban haladt, mint egy ló. Drágább is volt, meg veszélyesebb is.
  • Kara kán
    #11
    Létezik olyan ezen a világon, ami szerinted nem lófütty?
  • Gabo
    #10
    Ha léteznek angyalok, akkor létezik mágia is. Márpedig a mágikus teretmények nagy ívben tesznek a fizikára. ;o)
  • willcox
    #9
    Nos, erre egy vitorlázó gép is képes. Mármint arra, hogy ha behúzzák, akkor tud repülni, vagyis nem kell ide semmilyen csapkodás. Ez akkor lenne nagy durranás, ha helyből, csupán a csapkodással el tudna indulni és fel is tudna szállni. De így ez nagyon lófütty.
  • duke
    #8
    En mar latom, hogy a jovoben a kornyezetszennyezo autok es biciklik helyett, majd ilyen gepekkel kozlekedunk a varosban.Hu de jo lesz majd :)
  • Cat #7
    Ezzel az a baj, hogy olyan hatalmas a szárnya, és olyan könnyű a repülőgép, hogy semmi szükség a csapkodásra, pusztán a bevontatás után vitorlázva sokkal-sokkal messzebb képes eljutni, mintha mozgatnák a szárnyat. Tehát ebből az egész videóból nekem az jött le, hogy a mozgószárnyak csak RONTOTTAK a repülési tulajdonságokon, nem pedig javítottak.
  • Sir Quno Jedi
    #6
    Ebből azért látszik, hogy egy ember méretű és súlyú angyalnak mekkora szárnyai kell hogy legyenek (még ennél is nagyobbak), hogy kényelemen röpdöshessen. :D Na azt mire összehajtogatja, meg hogy fér be vele a szobába/ajtón/ablakon át. :DDD
  • mynameisbence
    #5
    Mit mondana erre Frédi és Béni?Subidubidúúúúúúúú
  • idebudanemoda
    #4
    gratulálok, nagyon szép, egyszer majd a Holdra is így fogunk repülni
  • Motoroj
    #3
    Érdekes, az biztos. Mindenesetre a természet egyelőre hatékonyabban tudja alkalmazni ezt a módszert.
  • philcsy
    #2
    "csapkodószárnyas repülőgép" Már kezdtem volna fikázni, de gondoltam megnézem előtte a videót.
    Nagyon durva ahogy csapkod a szárnyaival! És csak 42 kg! Respect és tisztelet Zsoltinak a békának ...
    Ornitopter ez kimaradt az életemből.