kvp#1
"Barros úgy vélte: egy ilyen rendszer akár a közlekedési lámpákat is kiválthatná."
Miutan a francia tgv es japan shinkanzen vonalakon mar jopar evtizede kivaltottak a lampakat fedelzeti szamitogepekkel es kijelzokkel, ez nem szamit ujdonsagnak. Autok eseten csak azert nem hasznaljuk, mert akkor minden autoba kellene egy vevo/kijelzo egyseg, tovabba az emberek nem ezt szoktak meg.
"Rendkívül fontos, hogy a többi autós megbízhasson a gépkocsiktól érkező adatokban."
Vagy csak javaslatkent kell ertelmezni a bekuldott jeleket. Autok eseten amugy is fontos az optikai navagacio, mert ha a hibas gps-u auto helyett egy gyerek lep az utra, az is ugyanolyan hibas/ismeretlen poziciojelu akadaly, amit el kellene kerulni. Tehat csak tisztan a gps-ekre amugy nem lehet hagyatkozni, mivel az auto nem egy zart utvonalu kotottpalyas jarmu.
"A gond csak az, hogy nehezen lehet titkosítani az érzékelők közötti kommunikációt. Ráadásul, a hálózat azonnal megbénul, ha csak egyetlen szenzor is meghibásodik, valamilyen okból kiesik, vagy ellopják."
Ez hibas allitas, ilyenkor a rendszernek riasztania kell, mintha tuz semmisitette volna meg a szenzort. Normal riasztok eseten is ez tortenik, ha valaki lever egy szenzort, akkor bekapcsolja a riasztot. A kommunikacio titkositasa pedig vpn-ek koraban mar megoldott kerdesnek tekintheto.