30
  • Pinyó
    #30
    Milliószor el lett pofázva, hogy aki fellép valahol az nem fizet. Be is baxna, ha még a fellépő fizetne, saját magának szerzői jogdíjat, mert a saját szerzeményét eljátssza Ez a rendezvény biztosítójának a reszortja.

    Képzeld zenészként saját magunknak is szoktunk koncertet szervezni minden anyagi terhével együtt (hancucc bérlés stb.)Azaz olyankor mint rendezvényszervező nekem is kellene fizetnem elvileg jogdíjat a saját magam által szerzett , előadott zene után, amiből egy kanyi vasat nem osztanak vissza nekem, mert nincs kiadós lemezünk.
  • Pycur
    #29
    A koncerten vagy egyszerűbb zenéléseken az előadót szépen kifizetik amennyit kér és kész. Az artisjusnak ehez nem szabadna semmi közének lennie. Ők csak egy jogvédő szervezet vagy mi, nem pénzbehajtó intézmény(vagy mégis?).
    Amúgy ezt tanulmányoztam:
    artisjus.hu
    Érdekes dolgokat írnak ide.
    De az a 2 oldal hszei se semmi ahonnan idejutottam:
    Greyhound blog
    emtv blog
  • scout21
    #28
    "Asszem erre szokták mondani: Ha hallgattál volna, bölcs maradtál volna."
    Szerinted a helyszín biztosítójának nincs költsége?
    A technika energiát igényel, ha sokat, azt a teljesítményt le is kötni az áramszolgáltatónál. Ezután még jön a fogyasztási díj is.
    Ha beltéri a rendezvény, még a megfelelő klímát is biztosítani kell.
    Meg is kell világítani valahogy a zenészeket. Ülőhelyes koncertnél székek is kellennek.
    Ott van még a takarítás is.
    Még megannyi kisebb-nagyobb dolog amit a rendezőnek költség, és gond. Mi van akkor, ha még veszteséges is, és nem a "könyv" szerint.

  • Gerygrey
    #27
    nem biztos, hogy az lesz minőségi, amit stúdióban vesznek fel nagy pénzekért

    Minőségi zene az, ahol a minőségi dal minőségi szöveggel párosul. Ezek egyike sem a pénzen múlik. Az előadáshoz már kell technika, ami nem olcsó, de hát a koncertjegy sem az, és ha minőségi a zene, jó az előadás, akkor visszahozza a befektetett pénzt. Én például egy jó koncertre nem sajnálom fejenként 2 darab audio CD árát sem.
  • B0nFire
    #25
    "Az meg külön felháborító hogy ha te elkezdesz zenélni valahol neked kell jogdíjat fizetni, vagy annak aki a helyszínt biztosítja
    Há miaz hogy fizetni kelljen azért mert szól a zene?
    A zene azért van hogy szóljon"


    Asszem erre szokták mondani: Ha hallgattál volna, bölcs maradtál volna.

    1) Milliószor el lett pofázva, hogy aki fellép valahol az nem fizet. Be is baxna, ha még a fellépő fizetne, saját magának szerzői jogdíjat, mert a saját szerzeményét eljátssza Ez a rendezvény biztosítójának a reszortja.

    2) Az szerinted rendjén van, hogy a rendezvény biztosítója egy kanyi szerzői jogdíjat nem fizet (mer' há' minek?), miközben elég jól keres vele? Nem mellékesen ebből fizeti a zenészek gázsiját is. Már amikor nem egy pofa sörrel akarja letudni. Kettős a mérce kicsit. Ha elvárjuk, hogy a "vérszívó" és "élősködő" kiadók ne keressenek, akkor a rendezvény rendezője is maximum nullszaldósra hozhatja ki a bulit. És akkor talán olcsóbb lenne a belépő is.

    Mert itt, nálunk helyben is van fesztivál, ami pár éve apró amatőr zenekarok fesztiváljának indult, mára meg olyan sznob buli lett belőle, hogy megfizethetetlen a belépő. Ennyi pénzért egy nívós európai fesztiválra is kapok belépőt. Utána lehet nézni, hogy kinek a bulija (Azfeszt), és hogy vajon miért kereste vele gennyesre magát, miközben a zenekarok gázsi nélkül játszottak. Merthogy érezzék magukat megtisztelve, hogy felléphetnek! Ilyen ma a mentalitás.
  • Pycur
    #24
    Na tessék kéremszépen olvasni proart meg asva és társaik...

    Ugye a koncertek miatt kevesebb megy a dvd árakból a zsebükbe ezért sírnak tuti...

    És igenis az a jó zenész aki a zenéjéből él meg, koncertek, fellépések...
    A cd/dvd meg egy mellékes ajándék a rajongóknak, ennyi.

    Az meg külön felháborító hogy ha te elkezdesz zenélni valahol neked kell jogdíjat fizetni, vagy annak aki a helyszínt biztosítja
    Há miaz hogy fizetni kelljen azért mert szól a zene?
    A zene azért van hogy szóljon
    A drágajó zsebvédők meg azon dolgoznak rendületlenül h megöljék a zeneipart.
    Azáltal hogy fizetni kell a zene hangjáért így inkább nincs zene sehol...
    Példának okáért beülnék egy fagyizóba vagy akárhova és megy vmi cupcup és megtetszik,
    mert miért ne történhetne meg, be is mondják kit hallottam, és máris egyel több rajongója lehet.
    Az lehet, hogy elsősorban énis le fogom tölteni a zenét hogy hallhassam párszor.
    DE ha tényleg jó, talán veszek 1 cdt h támogassam meg meglátogatom vmi koncerten.
    Asva hiradót hallottak, köszönöm.
  • Basic
    #23
    Az én véleményem eléggé vegyes az itt leírtakkal, mindenből egy ici-pici :)
    Szóval zenéről van szó. Miután megvannak a számok, tényleg nem kell méregdrága stúdióba menni h abszolút normális módon fel legyen véve az anyag. Aki már komolyabban szeretne ilyesmit csinálni, annak biztos van megfelelő minőségű hangszere, ezután már csak egy jó hangkártya kell, amire csak egyszer kell áldozni. Minden szám masteringére elmegy pár óra pöpöcsölés, és gyönyörű minőségben kész a felvétel.
    Aki lusta ehhez az egészhez, és megteheti, az elmegy stúdióba. A már befutott zenészek közül senki sem fogja ezt maga csinálni, finanszírozza magának, úgyis megtérül, neki már jobban megéri stúdióval készíttetni a felvételt.
    A kiadók, vagy hasonló szervezőcégekhez való szerződés abból a szempontból jó az együttesnek, hogy sok gondot levesznek a vállukról. Elintézik a reklámot, a koncertszervezést és rengeteg egyéb ügy intézését. A hátránya h a bevétel egy részét temészetesen fizetésképp elveszik, és gyakran úgy bánnak a zenészekkel mint valami bábuval, és megmondják neki h mit csináljon. Vannak zenekarok, akik ezt is elintézgetik maguknak, meg lehet oldani.
    A lemezeladásokról meg az a véleményem, hogy ha kiadják már, akkor valamennyi bevétel úgyis lesz belőle, mert azért akik szeretik a zenéjüket azok általában megveszik. Örüljön neki a kiadó, és egy kis bevételhez jut az együttes is, de számukra inkább az eladott példányok száma az érdekes csak. Véleményem szerint aki tényleg értékes zenét játszik, annak nem a lemezeladásoktól kell várnia a bevételt, hanem a koncertektől. Oda biztosan rengetegen elmennek, a kedvenceimre én is minden egyes lehetséges alkalommal elmegyek, nem számít h már ezerszer láttam őket.
    Szóval ezekből a fájlcserélésekből tényleg kára csak a kiadónak lehet igazán, de szerintem ők is eltúlozzák a helyzetüket, minden rendben megy, és meg a bevétel is, csak hát sosem elég, mindig jól jönne a több, és egyszerű ilyenek miatt pereskedni. A kiadók el nem fognak tűnni, mert messze nincsenek olyan rossz helyzetben, de szerintem simán meg lehetne oldani mindent nélkülük is.
  • Mat666
    #22
    Kiadók kihalásra ítél ős állatok és ezt ök is tudják azért probálnak meg mindent hogy húzzák halasszák az elkerülhetetlen végüket.
    A dolgot fellehetne gyorsítani ki kellene találni egy megoldást ami kiveszi őket a képletből pl emelt díjas telefonszám zenekaroknak így a lové náluk csapódna le nem ezeknél a nyomíknál a terjesztéshez már úgy se kellenek a verebek.
  • FoodLFG
    #20
    Jók a hozzászólások.
  • kvp
    #19
    Nezzuk tisztan uzleti szempontbol a dolgot. Egy zenekarnak regebben alapvetoen nem kiadora volt szuksege, hanem:
    -kockazatitoke befektetore, aki a penzt adja
    -koncert szervezore aki a koncerteket megcsinalja
    -studiora aki a hanganyagot osszerakja
    -lemezgyarra aki a lemezeket elkesziti
    -reklamcsapatra akik eladjak oket

    A kiadok ezeket a funkciokat egyesitettek egy ceg formajaban. Manapsag ebbol a lemezgyar funkcio mar nem igazan kell, amennyi elkel egy lemezbol azt barmelyik kinai uzem eloallitja bermunkaban (a kiadok is veluk dolgoztatnak). A koncertek szervezeset jo reszt nem a kiadok hanem a zeneszek maguk vegzik, mert a kiadok ujabban nem hajlandoak erre, ezert a zeneszeknek kell sajat manager. Ez utobbi ha mar van, akkor el tudja vegezni a reklamugynoksegi kapcsolatok kezeleset is, tehat a kiado helyett megszervezheti a reklamot is. Berelheto studiok pedig nagyszamban vannak, tehat nem kell feltetlenul a kiadoket hasznalni.

    Ami marad az a kockazatitoke befektetes es igazabol a kiadok ujabban mar csak tisztan ezt vegzik, azaz ok adjak a kezdotoket a zeneszek szamara. Ezert cserebe a zeneszek beveteleinek tobbszoroset teszik el, ami alapjan kiszamithato a kolcson adott penz kamata. Ez ha tisztan penzugyi tranzakcio lenne, akkor sok orszagban mar uzsorakamatnak szamitana, ezert nem engedelyeznek. Ennek a haszonnak a fenttartasa az ami miatt a kiadok ragaszkodnak a jelenlegi poziciojukhoz. Ha egy zenekar kepes a segitseguk nelkul is boldogulni, akkor a befolyo osszegek a zeneszekhez es a nekik dolgozo szerzodott felekhez kerulnek es nem a kiadok tulajdonosaihoz.

    Ez az egesz nem a fajlcserelesrol es a zeneszekrol szol, hanem egy extraprofitot hozo befektetesi modell leterol es jovojerol.
  • okosan gyerekek
    #18
    "Nincs ezen semmi csodálatos, minden iparág így működik. befektetnek valakik, akik azért tteszik ezt, hogy pénzt keressenek. Ha nem lehet majd ezzel pénzt keresni, elfogynak a befektetők, és akkor a zenészek meg a közönség nézhetnek egymás szeme közé a tábortűz mellett, akusztikus koncerten, mert másra nemigen lesz lehetőség..."

    Ezektől a megjegyzésektől meg a bicska is kinyílik a zsebemben!
    Mégis mi a fäszt képzelsz!? A zenésznek közönség kell, a közönségnek meg zene. Hol vagytok itt ki???? Ki kér belőletek? Senkinek nincs szüksége arra, hogy széjjel fölezzétek a tejet, és azt adjátok oda azoknak, akik megérdemelnék a tejet a dologból! Hát ne szórakozzunk már! Mi az, hogy nézhetünk egymásra!? Majd ti mehettek csövezni, rohädt tetvek! Kell a halál fäszának, hogy széjjel húzzátok milliókkal az embereket és a zenészeket egyaránt, akárcsak a kurvä "artisz dzsúz", nem kell ide "rekord lé-böjt", (AKPH) az emberek nem fognak sajnálni 200 forintot a kedvencüktől, ha nem húzzák le őket az olyan seggek, mint ti, ha a 200 forint kb 17-20%-a megy a lemezre, ami manapság porfogónak is ciki, 10% az átutalásra, meg 50% a segg fejeteknek, plusz még vagy 5-10 a jogvédőknek, hanem tudjuk, hogy a pénz a helyére megy, és az előadó még rosszabbul sem fog élni, mint most veletek - sőt! Úgyhogy majd ti nézhettek egymásra a Selyeivel, meg az összes majommal Magyarországon, meg vehetitek az 5 meg 10 millás stúdió szärjaitokat, mert a kutyának nem fog kelleni!
  • laziga
    #17
    Összehangolt támadás a magyar torrent társadalom ellen!
    Audióvizuális Művek Szerzői Jogait Védő Közcélú Alapítvány (ASVA), valamint a PROART Szövetség a Szerzői Jogokért képviselői szerint ez hatalmas mérföldkő az internetes kalózkodással szembeni küzdelemben. Dollár milliárdos károkról beszélnek.
    Holott a torrentezés miatti kár jelentéktelen! A kár, számolgatása is kamu. A vásárlási értéket veszik alapul, holott ettől nem nőne a vásárlás sőt. Minden éremnek két oldala van. Ez jó is, és rossz is nekik. Jó, mert reklám. Ha valami jó, akkor aki a p2p-ről leszedte és megnézte, tetszik neki netán, el fog menni moziba, vagy megveszi DVD-n, hogy valóban jó minőségben lássa. Rossz, mert így azokat a tartalom nélküli összecsapott, elfuserált filmeket, zenéket, játékokat amikből bemutatónak kiragadják azt a 2 percet ami jó benne, nem fogják tudni eladni méreg drágán. Mellesleg jegyzem meg, hogy sokan azért mennek el moziba vagy veszik meg, mert látták p2pről letöltve és felkeltette az érdeklődésüket. Lásd az üvegtigrist ami pont a p2p miatt lett kasza siker de akár most a közelmúltban az Avatart is idézhetném. Hazug módon tolvajnak titulálják a magyarokat.
    Pedig: A lopás az, amikor valakinek a tulajdonát elveszed és onnantól te birtoklod. Nos, ilyenről szó sincs, attól, hogy Te letöltesz valamit, az még a szerzőé marad, nem tudod tőle eltulajdonítani. Tehát lopásnak nem nevezhető, jogtalan felhasználásnak már igen. Te nem lopsz ilyenkor, hanem Szerzői jogot sértesz. A kettő között hatalmas eltérés van.
    Sajnos ott tartunk, hogy nálunk minden az EU-hoz igazodik már, kivéve az átlagemberek fizetését. Sokan keresik a miértre a választ, de mindig ugyan onnan közelítenek, a szerző oldaláról, ezért az eredmény is egyoldalú.
    Kicsit nézzük a másik oldalt is.
    A magán felhasználók 80%-a nem jogtiszta szoftvereket használ. Ennek egyetlen oka van, az ára. Nem tudja megfizetni. Miért teszi meg mégis, hogy letölti és használja? Mert nem szeretne elmaradott lenni. Ma már legtöbb munkahelyen is elvárt az alapvető számítógép ismeret, internet használat, ismeret és emberi igény, hogy ezekhez hozzá férjen. Az emberek igénylik ezt, és sajnos egyetlen módon tudják kielégíteni az igényüket. Nem jogtiszta szoftvert használatával. Ugyan ez igaz a filmekre, játékokra is. Igény van arra, hogy kulturálódjanak, kikapcsolódjanak, hozzá férjenek a legfrissebb dolgokhoz. Ha nem tudják megfizetni, letöltik.
    Megjegyzés: Senki ne jöjjön azzal, hogy aki csóró az maradjon buta és tudatlan. Az emberek 60-70% az és ez koránt sem az ő hibájuk, hanem azoké, akik ilyen olcsóvá tették a magyar munkaerőt.
    Bármilyen hihetetlenül is hangzik, sokan szívesebben vinnék a gyerekeiket moziba, néznék meg a filmet jogtiszta DVD-n, mint ülnek a gép előtt és letöltögetnek sokkal rosszabb minőségben dolgokat. Ez utóbbi kategória is létezni fog mindig, csak nem mindegy milyen számban. A torrentező társadalom sem rosszabb, mint bárki más, nem hiszem, hogy azt a sok százezer embert aki torrentezik bűnözőnek kéne nevezni és tartani. Nem azok. Nem bántanak senkit, mindössze szeretnék kielégíteni az igényeiket és legalább egy átlagosnak mondható szinten élni, szórakozni, kikapcsolódni a napi 10-12 óra munka után. Ennyi és nem több. Ami pedig az összetételüket illeti, ugyan az, mint a társadalomé. Megtalálható köztük minden réteg a kormányhivatalnoktól az ügyész, bírón, rendőrön, katonán át a kétkezi munkásig. Jelen gazdasági körülmények közt ez messze nem tolerálható, hisz megint az elszegényített megtört emberek szórakozását, boldogulását lehetetlenítik el. Addig viszont, amíg 55-90 000 Ft-ba kerül egy Windows7, ami a fizetésük fele 2/3-a nem fogják megvenni, főleg úgy nem, hogy a fizetésük felét már elvitte a rezsi, adó, a másik fele meg már a megélhetéshez is kevés. Ugyan ezért nem fognak minden hónapban 3000 Ft-t költeni egy mozijegyre, vagy 5-15 000-et egy filmre vagy játékra. Erővel nem lehet megoldani problémákat, ezt se, mert csak újabbakat szül. Ha valaki egy problémát akar megoldani, akkor meg kell keresni azok igazi forrását, okait és megszüntetni azokat. Ez viszont sokkal, több munkával, energia befektetéssel jár, mint az erőszak szervezetek alkalmazása a jogsértőkkel szemben.
    Azért azt ne felejtsük el, hogy aki a torrentezőket bűnözőknek tartja, azaz ország 10-15%-ra mondja azt, hogy bűnöző. Ezen azért kicsit nem ártana elgondolkozni a jogvédőknek sem.
    Miért is fizetünk mi szerzői jogdíjat hisz egy 10Ft előalítású cd lemez 2-300Ft, de fizetünk még Pen drive a nyomtató a DVD a scener a HDD a bluray lemez, memóriakártya és még kitudja mi mindenen szerzői jogdíjat. Kérdem én miért, ha saját anyagomat használom? Mert, hogy a magyarok úgy is bűnözők és illegális dologra fogják használni. Kollektívbűnösség? Rosszul emlékszem nem ártatlan mindenki még be nem bizonyítják kétséget kizárólag a bűnösségét? Ezeket a jogdíjakat azok is fizetik, akik saját művüket, saját fényképeiket, irományaikat, családi videójukat, használják, tárolják. A magyar joggal ellentétesen, akkor is, ha semmi olyat nem csinálnak ami után szerzői jogdíjat kel fizetni.
    Ezek a szerzői jogdíj védők semmi mást nem féltenek, mint a saját pénztárcájukat, akiket képviselnek is sorra fordulnak ellenük. Az előadók saját oldalukon teszik meghallgathatóvá letölthetővé a saját szerzeményeiket, csak hogy a piócák ne szívhassák tovább a vérüket. Nem egyszer fordult elő, hogy előadó és DJ-k tették szóvá, hogy a belépő után fizetett szerzői jogdíjból semmi nem jut el hozzájuk. Hogy lehet ez? Válasz mindig az, utána járnak ilyen nincs és még is van. Arról se szabad megfeledkezni hogy, a szerzők és a producerek messze nem ellenségesek a torrentes társadalommal hisz, az ingyen netes reklámok azok amik sokszor sok filmet utólag ment meg a bukástól, gondoljunk csak a sok utólag eladott kabalák suvenireket kik veszik? Azok, akik látták a filmet. Ők a több százezres fizetésükből bizonygatják, mire futja. Mutassák meg a sok minimálbérből élőnek, hogy is viszi a gyerekeit moziba, hogy veszi meg a számítógépre a jogtiszta friss szoftvereket, mert az senki ne mondja, hogy a csórók gyerekei nem számítanak, azok ne haladjanak a korral.
    Van egy rosszhírem az a KB 400.000 ezer user, ami a nagy oldalakon koncentrálódik és még több, ami a sok kis szoros közösségi torrent oldalakon van, Nem szűnik meg létezni! Észre kellene venniük, hogy ez szél malom harc, amit ők sikernek könyvelnek el. Mint hamvaiból feltámadó griff, megújult erővel még szélesebb társadalmi támogatottsággal, törünk utat jogainknak. Mert nyilván nem csak a letöltők szenvedik ezt a helyzetet, hanem a családjuk is.

    A torrenteknél mindenhol van egy felhasználási feltétel, melyben szerepel, hogy az oldal üzemeltetői nem tudnak és nem is vállalnak felelősséget a megosztott tartalmakért. Alap eset az, hogy a tulaj felel mindenért kivéve akkor, ha ezt a felelősséget továbbadja a felhasználók felé a fenti okok miatt. Csak tracker servert üzemeltetőknek semmilyen jogi következménnyel nem kell tartaniuk, nem tároltak ugyanis olyan adatokat mely illegális lenne. Azon felhasználók, akik filmet, zenét töltöttek le szintén nem büntethetők (hiába az akármilyen bit feltöltés), programok esetében is csak akkor, ha azon program ténylegesen a gépre és telepítésre került. Eszükbe se jusson a tisztelt drága szerző jogisaknak bármi féle koholt vádakkal koncepciós pereket indítani! Főleg nem anyagi haszonszerzéssel vádolni olyanokat, akik sok százezer emberért dolgoztak önzetlenül ingyen, mert ők azok, akiknek köszönheti a magyar lakosság 80%-a hogy, nem egy harmadik világbeli elmaradt világba élünk. Nem beszélve arról, hogy az intézkedés során ők maguk is számos ponton jogot és törvényt sértettek. Ne bőszítsenek minket, mert illő lenne megjegyezni „Habár felül a gálya,s alul a víznek árja,azért a VÍZ az úr!”

    Elkel gondolkodni minek hol a határa. Eddig rengeteget kaptunk a torrent oldallaktól. Most itt az idő, hogy kiálljunk mi is értük. Tennünk kel az ellen, hogy ne nyomhassanak le bármit a torkunkon. Minden torrentes és azokkal szimpatizálókhoz szólok, legyen az nCore fan, bd-t, Revolos, Majomparádés, Gigatorrents, 1st, Bithorlo, stb.

    ada, laziga és sokan mások ...

    Kérjük vissza!!!
  • okosan gyerekek
    #16
    De khurvä okos vagy! A mai kb. home made belépő szintű stúdió eszközök, mint egy emu-1616m, egy stúdió miki, egy torrentes cubase, meg egy hangmonitor már kijön 250-ből. A hangszerek árával vetekszik, számítógépe meg mindenkinek van. És azon meg ne is kezdjél nekem mókamikizni, hogy deaznemolyan!!!!!! mert a laikus (azaz nem stúdió szakember, meg zenész) fülű zenekedvelő - igen (B még az igényesebbek is - meg se hallják, vagy ha meghallják a különbségek, inszignifikánsnak könyvelik, mintsem ezért ne hallgatnák meg, vagy inkább fizetnék a lemez árának négyszeresét.

    Szerintem mindenki jobban szeretné 1/4 áron, és dupla annyi felvétellel hallgatni a kedvenc előadóit 2-3%-os minőség romlás mellett, mint azért a pár tized százalékért exponenciálisan növekvő költségekbe verni magát. Hiszen, ha négyszer annyi a lemez, meg se veszi, inkább letölti, így az előadóhoz annyi pénz se jut el, az önfuttatással meg csak hozzá megy a lóvé (hagyjuk a tranzakciós alibiket, az nem pénz.)

    És még egy érv, amivel aztán tényleg meztelen lesz a stúdió-király, a klasszikusainkat még sztereóban sem lehetett hallani, ma sem lehet, recsegnek, azaz a jelvivő közeg közel sem tökéletes, sőt elég rossz, azonban a benne lévő jel, ti. a zene maga, az a lényeg. Szar zenéből - tudom - lehet jót csinálni a stúdiókban, de a jó zenekarnak nem kell profi stúdió, hogy a zenéje jó legyen. Én ma is katarzist élek meg például egy Pink Floydtól, aminek ilyen minősége van.

    http://www.youtube.com/watch?v=tMpGdG27K9o

    Nem egyszer ott a stúdiós felvétel, és nincs meg benne az a tűz, mint egy koncerten, lásd Akkezdet Phiai Budepesmód. Sajnos a koncert felvétel khurvä halk, de bemehetett csávónk a stúdióba, hogy megin' feltolja, a jelcsatorna tökéletes átfutást ad a rapper és a hallgató közt, az információ, a zene nincs meg. Nem mondom, hogy ez szükségszerűség, és nyilván, ezek inkább a kirívó példák esetei, de az kétségtelen tény, hogy a zenésznek, és a hallgatóságnak JOBB VOLNA a saját magukat futtató internetes rendszer. Mert egyszeri befektetésre észrevehetetlen minőség romlással sokszoros lóvét tudnak félre tenni.

    Idézném e témához GreyGrey-t, de csak a gondolatot tudnám áthozni, a szarzenét lehet tolni 320Kbit/sec-en, az akkor se lesz jó, és a jó zene még 128Kbit-en is agyon verdesi az előző értéken tároltat. A szitu ugyanaz. Lehet menni stúdióba, ha szär vagy, szär maradsz, ha jó vagy, akkor meg nem kell 4-szer, 8-szor annyi pénzt beleölni az első lemezbe - arról nem is beszélve, hogy a stúdiózás egy megújuló kiadás, az otthoni berendezéshez meg egyszeri pénz kell, utána már csak csinálni kell!

    A promotálásra meg megint csak annyit, hogy a kutya nem veszi meg anélkül a szärt, de a jót megveszi mindenki, mert egy 10 milliós országban mindenki tud róla. Ez meg ennyi.

    Nem beszélve arról, akinek ez kell, nem kell félteni az zeneipart, mint mindenhol máshol, itt is felfognak adni a jelenlegi privilégiumaikból a piaci szereplők, a promotőrök is, és majd órabér, munkadíj, meg egyebekkel dolgozhatnak. Hirdetéseket meg manapság a neten felrakni nem a világvége...

    Nincsenek érveid. El lehet húzni, és lelehet állni a zeneipar kiszipojozásáról.
  • andersh
    #15
    tl;dr
  • B0nFire
    #14
    Na, basszus... </b>
  • B0nFire
    #13
    Na, hogy beszálljak a zenekészítés rejtelmeibe én is: A jó zene készítéséhez kell egy közepes hangszeres zenész, aki nem árt, ha az alapvető hangszereken közepes szinten játszik. Zongorán, gitáron, basszuson, dobon. Kell néhány közepes minőségű hangszer, de hangszer egy zenésznek úgyis van, tehát ez kipipálva. Ezek után kell egy közepes minőségű PC. Kell viszont néhány profi program és virtuális hangszer, amit megszólaltatunk. Ezt a mai világban – ha már úgyis a fájlcserélés a téma –, azt hiszem, senkinek nem esik nehezére beszerezni. Ezután kell még bizonyos szintű kockaság, hogy kezelni is megtanulja a zenész ezt a programot és a hangszereket, és máris mehet a zene készítése.

    Az éneken kívül gyakorlatilag mindent fel lehet venni házilag. Nem kell a harmadik emeleten bömböltetni a 400 W-os gitárládát, nincs szükség mikrofonokra, csak néhány cool fej és hangfalszimulátorra, és úgy szól, ahogy annak szólnia kell. Jó példa erre az AcmeBarGIG cuccai, amelyek [b]mind ingyenes pluginok ráadásul!!![b] A basszus is felmehet egy közepes effektpedálon keresztül, de vannak virtuál basszus erősítők is, ha kellenek. A billentyűvel meg olyan szoftveres szintetizátort szólaltatok meg, amilyen csak tetszik. Dobra ott az EZdrummer...

    Az énekhez speciális fülke kell, nem árt egy professzionális mikrofon és hangmérnök se. Ezt az egyet nem lehet megspórolni, de ha a többi már kész, akkor az ének felvétele már igazán nem kerül sokba. Főleg, ha van egy-két okos cucc a stúdióban, amelyik real-time korrigálja az apróbb hibákat, közben kiszedi a lihegéseket, meg a magas hangszórót kinyíró "SZ" hangokat, bár megfelelő cucc birtokában utólag is olyan módon lehet szétcincálni a hangot, hogy a gazdája sem ismer rá. Egy farkasüvöltésből is éneket lehet csinálni már manapság. Szóval nó para.

    Ha instrumentális zenét csinál az ember, még könnyebb a dolga, mert megspórolja az ének felvételét. Így tényleg egy kanyiba se kerül.

    Így megy ma, 2010-ben a zene készítése. A stúdiókban max az akusztikus dobokat, meg az éneket szokták felvenni, és persze masteringelik a felvételt; ilyenkor basszák el az egészet, agyonkompresszorozzák és kiszedik belőle az összes létező dinamikát. No, ez utóbbira sincs feltétlen szükség. Csak túl van az is misztifikálva.
  • B0nFire
    #12
    Ugyanakkor a fájlcserélésnek vannak jó oldalai is, ezek egyike, hogy masszív struktúraváltoztatásra kényszerítette a zeneipart. – Igen, vettem észre. A masszív struktúraváltás egyelőre csupán annyiban nyilvánul meg, hogy az egekbe szöktek a koncertjegyárak.

    "Nem szabad figyelmen kívül hagyni azonban, hogy megnőtt az emberekben a koncertjegy-vásárlási kedv..." – Na, ez a tömény bullshit! Érdekes módon, 20 évvel ezelőtt, amikor tanuló voltam (testvéremmel együtt) jövedelem nélkül, el tudtam menni egy nyáron 3-4 nívós koncertre is, a szüleim akkor is kevés fizetésükből képesek voltak finanszírozni, hisz kábé egy mozijegy duplája körül mozogtak az árak. Obituary, Napalm Death, Slayer, Sepultura, Metallica, AC/DC, Mötley Crue – hogy csak a nagyobbakat soroljam. Most mennyibe is fáj egy Metallica jegy? Havi fizetést kóstol. (Minimálbér a szarabb helyen, jobb helyre már magasabb fizu kell.) Én egyszerűen nem hiszem el ezt a fenti állítást, miszerint az embereknek megnőtt a koncertjegy vásárlási kedvük. Ez úgy nem igaz, ahogy van!

  • petya1005
    #11
    Nem reklámnak szántam, csak bizonyítékul, hogy igenis lehet kevés pénzből is jó hangminőségű zenét készíteni, nem feltétlen kell hozzá egy profi stúdió.
    Hirtelen jobb példa nem jutott eszembe, de nyilván vannak még rajtuk kívül sokan mások.
  • andersh
    #10
    reklám, moderálni :D
  • sanyicks
    #9
    arról nem is beszélve hogy a stúdióminőség megvan már egy drágább hangkártyával, és drágább mikrofonnal ezen kívül csak süketszoba kell.
    Az hogy stúdió kell az régen volt mikor még nem volt pc.
  • petya1005
    #8
    Az öcsém és a haverja egy lepukkant garázsban (!!!) zenélnek. Összetákoltak benne egy süketszobát (néhány kiszanált alapanyagból) ahol a szöveget veszik fel. Ugyan a zenét magát pc-n csinálják, de néha besegít egy-egy arc, aki tud pl. gitározni. Ismeretségi körből "szereztek" egy csajszit, aki tud énekelni.


    A lényeg, hogy ott csinálják a zenét, stúdióhoz képest spártainak mondható körülmények között, szinte ócska technikával (mert sajnos csak erre telik), de ahhoz képest kiváló minőségben.

    Nem menedzseli őket senki, nincs pénzük stúdióra meg méregdrága felszerelésre, havi 60-70.000 Ft-ból élnek és mégis ezerszer jobb zenét csinálnak mint egyes "énekesek" meg "zenekarok" akiknek az igazi gagyi-vérfos zenéjét nyomatják napi 5000-szer a rádiókba meg mittudomén hol.

    Ahhoz hogy alkoss valami jót, nem feltétlenül kell méregdrága stúdió, technika meg marketing.
    Akad erre számtalan példa bizonyítja mind a zene, mind a filmiparban.

    Ha valakit érdekel
    http://www.myspace.com/rdcbeats
    http://www.myspace.com/weedrapstyle
  • sanyicks
    #7
    "Van neked fogalmad arról, mennyibe fáj egy minőségi lemez felvétele stúdióstul, hangmérnököstül?"

    biztos drága lehet egy fos stúdió amiben van egy faszmajom aki felnyomja maxra a hangerőt, a jó kis clippinghez, mert ezt csinálják manapság a drága "minőségi" lemez felvétel címszó alatt. Jobb ezeke a faszmajom hangmérnököket elkerülni, hátha akkor még torzulásmentes zenét is lehet alkotni :)
  • gz8
    #6
    Nem az ékezetek miatt emelt - mondanom se kell jogosan - a kolléga, hanem a központozás (mondat eleji nagybetű és a vesszők, pontok) totális hiánya miatt.

    Hidd el, rohadtul báncsa az ember szemét.
  • Laslow
    #5
    Szerintem sem feltétlenül kell hatalmas összegeket költeni egy album élvezhető minőségű felvételére. Vagy legalábbis olyan szintű felvételére, amiből már egyértelműen lejön, hogy értékes zenét csinál-e az együttes, vagy sem. Ha értékes a zene, terjedni fog a neten, igény lesz rá, és jönnek a koncertfellépések (amúgy is abban van a pénz, nem a lemezeladásokban, ld. pl. Ákost).

    OFF: Nem az ékezeteket hiányolom, hanem a központozást, a mondatok/mondatrészek tagolását, logikai egységekbe rendezését, amitől könnyen olvashatóvá és értelmezhetővé válnának a mondatok. De nem piszkálni szeretnélek vele, úgyhogy abba is hagytam. :)
  • DeviloftheHell
    #4
    megszokás mellesleg ékezetet ne nagyon keress mert nem fogom angol billentyüzeten keresgélni a hosszu ékezeteket......



    fel lehet venni azt kéremszépen egy jobb minöségü mikrofonnal el lehet menni bárokba fellépni közösségi fáljmegoszto rendszerekre fel lehet tenni egy videokamerával felvett számot is nem kell ehez studio nem azzal mérik a tehetséget mennyi pénzt tud kiperkálni pár ügyesen mozgatott hangszintszabályzoval megcsinált számban
  • Laslow
    #3
    OFF: A vélemény rendben, még egyet is lehet vele érteni, de a helyesírás... az borzalmas. Miért olyan nehéz leütni néhány pont vagy vessző karaktert?
  • Olmütz
    #2
    Minőségi zene?

    Van neked fogalmad arról, mennyibe fáj egy minőségi lemez felvétele stúdióstul, hangmérnököstül? Hogy fizeti ezt ki egy kezdő zenekar? Arról nem is szólva, hogy azt a lemezt promotálni is kell, különben a kutya nem fog tudni arról, hogy létezik. Hidd el, nem véletlen, hogy a zenekarok zömmel lemezcégekkel szerződnek, mert ez drága mulatság, és a legtöbb zenekar nem tudja megfinanszírozni ezeket a költségeket. A Radiohead persze megteheti, mert a bőrük alatt is pénz van, amit nem utolsósorban úgy szereztek, hogy világhírűvé tette őket egy lemezcég. A lemezcég meg, mivel profitorientált vállalkozás, vissza akarja kapni a pénzét plusz a hasznot. Nincs ezen semmi csodálatos, minden iparág így működik. befektetnek valakik, akik azért tteszik ezt, hogy pénzt keressenek. Ha nem lehet majd ezzel pénzt keresni, elfogynak a befektetők, és akkor a zenészek meg a közönség nézhetnek egymás szeme közé a tábortűz mellett, akusztikus koncerten, mert másra nemigen lesz lehetőség...
  • DeviloftheHell
    #1
    elöadoknak lenne eszük már majdnem mindegyiknek van bármiféle online lehetösége a saját zenéjét letölthetövé tenni mp3 ban pár dolláért azt a kiado elmehet a jó anyjába legalább nem szolnak bele hogy ki és milyen zenét csináljon végre lenne minöségi zene nem csak ez a sok szar "tehetségkutato"ból kikerült ripacs akik mások zenéjét ékelegetik majd akkor lesz tehetsége ha saját zenét ir