251
Christopher Nolan új filmje Leonardo DiCaprio főszereplésével
  • commissioner
    #251
    Van ez az ominózus számsor a filmben: 528491

    Elkezdtem nyúzni, hátha kijön belőle valami érdekesség, és lám ki is jött:

    ha a számjegyeket egymás után összeszorzom

    5*2*8*4*9*1=2880

    akkor ugyanazt kapom eredményül, mint amikor az egymást követő számjegyek különbségeit szorzom össze

    (5-2)*(2-8)*(8-4)*(4-9)*(9-1)=2880

    mellesleg, ha sorbarendezem a számjegyeket, akkor egymást követő számpárokat kapok

    12 45 89
  • berczely
    #250
    4 Oscar Díj!
  • ZilogR
    #249
    Ezt akartam is kérdezni, hogy ez ki ott?
  • ZilogR
    #248
    Kissé kívülállóvá váltam, azt hiszem Nolan dolgaival kapcsolatban. Amennyire vártam ezt a filmet, annyira érdektelenné vált számomra egy (inkább másfél) megnézés után.

    Az a véleményem most már, amit írtam a #213-ban (sajnos)...

    Annyi élményt adott, hogy a tudatos álom fogalmát kicsit megbogarásztam miatta.
  • dronkZero
    #247
    Elolvastam a topikot, eléggé túlkombináljátok szvsz.

    Ha az _egész_ csak álom lenne, akkor már úgy mégis, mi akadályozná meg a felébredt feleségét, hogy adjon Cobbnak egy rúgást, hogy felébredjen? Nem sok értelme van ennek a teóriának...

    Másik meg hogy túl komolyan veszitek azt a részletet, hogy más nem nyúlhat a totemhez. Az _álmodók_ közül nem nyúlhat más a totemhez, legfőképp az építész, aki a világot tervezi. Azért, mert ha az építész tudja, hogy hogyan működik a totem, beleteheti a kreált világába, és akkor az álmot is valóságnak jelzi a totem. Tehát végülis mindegy, hogy Cobb Mal totemét használta.
    Az meg, hogy személyes tárgynak kell lennie, sztem csak annyiból lényeges, hogy az illető képes legyen magával vinni az álomba.
  • dronkZero
    #246
    Na, most néztem újra. (Moziban láttam először)
    Meg látom, hogy leült a téma, de hátha erre jártok még:

    Amikor Mal leugrik, akkor ő a szemközti házban van. A jelenet elején Dom(Leo) úgy indít, hogy Mal rendesen megrendezte a dolgot. Szétverte a szobát, tudta, hogy Dom oda fog érkezni, és átment a szemközti épületbe, hogy Dom ne tudja megakadályozni az ugrást.
    Az, hogy "gyere" vissza a szobába, az meg egyértelmű félrefordítás, angolul néztem, angol felirattal, semmi ilyesmiről nincs szó.

    Amikor egymásra csukódnak a házak, akkor határozottan _nem_ tükrös a dolog. Nagyon hasonló a két épület, de nem ugyanaz. Az egyiknek sima egyszínű vakolata van, a másik ugyanazon a részen faragott kővel burkolt, az ablakok is kicsit másak, és a ház sarka is.

    Viszont van két dolog a filmmel kapcsolatban, ami továbbra is bassza az agyam, nem tudok rajta túllépni.
    Az egyik, az időlassulás. Oké, amikor álmodunk, akkor az agyunk gyorsabban működik. De csak egy agyunk van, nem..?
    A másik meg a gravitáció. A zuhanásérzetet valójában a _súlytalanság_ okozza. Gyakorlatilag az egész második szint a filmben sajnos hülyeség, úgy, ahogy van.

    És ezekkel tényleg felrúgja a film a saját szabályait. Kár érte. :(
  • sandor8206
    #245
    vagy ahogy említetted head shot és ennyi (Cobb és felesége is jöttek ki teljesen az álomvilágból ,nem lépegettek vissza, hanem egyből felébredtek)
    így belegondolva ez a legvalószínübb, hogy kinyírták magukat Saitoék is, de mondom tökmindegy sztem
  • sandor8206
    #244
    1; nem lehet tudni, hogy jöttek ki de nem is érdekes valószínű ők is ugrottak egyet
    2; igen a scriptben úgy volt, hogy happy end + felesleges is ezen járatni az agyat, mert a film úgy se add választ az esetleges elméletgyártóknak (álom az egész stb.) szóval el kell fogadni és nyugtázni, hogy full lineáris a film és az az igaz ami benne történt
    hisz amúgy is csak egy film, nem kell komolyan venni
  • mgkp
    #243
    Köszönöm a válaszokat!
    SPOILER
    Lenne még egy kérdesem ha nem baj: A végén amikor Cobb megtalálja az öreg Saito-t a váróban és ráébreszti Saito-t, hogy a váró az csak egy álom és így megölik magukat( ezt ugye nem mutatják de az öreg a fegyverhez nyúl) akkor, hogy képesek feljönni?
    Addigra elmúlt a nyugtató hatása?
    SPOILER vége
    Egyébként végülis a filmnek nem is az a lényege, hogy eldől-e a pörgettyű hanem az, hogy végülis Cobb-ot ez már nem is érdekli? Legalábbis Cristopher Nolan ezt nyilatkozta. Viszont az a színész aki Cobb apja (nem jut eszembe sajnos a neve) azt nyilatkozta, hogy amelyik jelenetekben ő ott van az a valóság tehát a vége is happy end.
  • Tetsuo
    #242
    Almodsz magadnak egyet.. ;)
  • R3TR0
    #241
    Hi!

    Hol tudok venni totemet Magyarországon?

    Budapesten vhol lehet kapni?

    Vagy hol tudnám beszerezni a pörgettyüt?
  • sandor8206
    #240
    1; igen
    2; "4. szint" a váró, aki be van nyugtatózva és meg hal akármelyik szinten az a váróba kerül, ha szépen lealszod magad sorjában 1.2.3. szintig ahogy Dicaprióék csinálták és a 3. szinten is elalszol, bekerülsz a váróba
  • mgkp
    #239
    Tudom hogy nem lett valami érthető bocsánat is ezért:)
    1.Végülis az lene a kérdésem, hogy a legeslegeleje( nem valami hosszú rész) az a vége a filmnek (Amikor beszélget az öreg Saiot-val)? És az utána következő lopós rész ( amikor Saito álmában van és el akarja lopni az adatokat) ez az igazi kezdete magának a történetnek?
    2. Illvetve lenne egy másik kérdésem. ugye Fisher meghal a 3. szinten,(valaki mondja hogy Mal azért ölte meg hogy Cobb-ot lecsalja magához) jeges rész, és mondja Cobb, hogy hiába, az elméje már a váróban van, viszont utána mondja Ariadne, hogy le tudnak menni hozzá. De nem úgy van, hogy a váróba nem csak meghalva lehet lekerülni? Vagy Fisher (meg utána Saito ahogy meghal) nem is a váróba kerültek le hanem egy úgynevezett 4. szintre, Cobb álmába? És ahoyg ott összedől Cobb és felesége világa úgy, Cobb és Saito leesnek a Váróba?
  • Seth
    #238
    Az eleje ugyanaz igen,mint a vége, viszont utána rögtön váltanak a lopós részre,ami megint más, ennek folyománya lesz ugye hogy Saito megbízza őket.Tehát nem ugyanaz a két jelenet, csak egy ilyen előrevetítés

    Uh, ez nem lett vmi érthető XD
  • mgkp
    #237
    Lenne egy kérdésem. A Film eleje és vége ugyanaz? Tehát amikor Saito-nál van akkor az a film eleje és a vége is? Ha igen akkor nem értem mivel ugye a végén vissza akarja hozni Saito-t viszont ahogy a film kezdődik akkor meg el akar tőle lopni valamit.
    Tehát az összefüggést nem értem.
  • ProGabe #236
    :)

  • ZilogR
    #235
    ááá, értem! Azt a gondolatot akarja a feleségének beültetni, hogy ez egy álom. Ezért pörgetve rakja el a rejtekhelyre a totemet, mivel onnan tudja a nő, hogy ez egy álom. Így van "beincepcionálva" a gondolat! Óóó, köszönöm, Mester, hogy felnyitottad a szememet!

    Ariadne háza azért tök ugyanaz volt, amikor ráhajolt a másikra, persze lehet, hogy a CGI miatt volt így könnyebb... U-alakú szoba - ezt lecsekkolom, merőben egyedi gondolat.

    Szerintem is túl egyenes volt a film, ezért is akartam mögé még valamit, ami lehet a gumicsontom!

    Amúgy biztos jönnek még páran, akik látnak valamit, ami nem egyértelmű! ;)
  • sandor8206
    #234
    persze, hogy most is ezen beszélgetünk mert van mindig van valaki aki nem ért meg pofonegyszerű dolgokat és kombinál hülyeségeket
    (nem oltásból írtam), csak nem értem mit kell még mindig ezen a filmen kombinálni amikor semmi bonyolultság nincs benne, minden a szádba van rágva, tök érthető, sőt hibáktól sem mentes még a saját szabályrendszerét is felrúgja, ergo nem tökéletes, ne is legyen hisz csak film és emberek készítik, akik hibázhatnak
    jó film és kész, felesleges többet belelátni mint ami, ez nem a biblia
    főleg ha ostoba következtetéseket vonnak le, elhibázott megfigyelésekből
  • Tower Guard
    #233
    Hát igen, de ez a film meg is érdemli :)
  • brueni
    #232
    az benne a nagyszeru, hogy pofon1szerunek tunik és megis beindit rengeteg gondolatot. tessek meg most is a filmrol beszelgetunk. es ez volt a rendezo celja
  • sandor8206
    #231
    egy-két dolog nem ok
    dicpario a felesége széfében nem azért pörgeti meg a totemet, hogy ha az megnézi akkor tudja, hogy álom-hanem akkor ültette be az inceptiont, szimbolikus
    ariadne nem tükör várost csinált, hanem egyszerűen csak egymásrahajtotta
    feleség halála? ilyen a szoba és kész, U alakú, ennyi. ez csak azért volt így, hogy ilyen legyen a jelenet-kiakar ugrani, de ne háttal győzködje már dicpario stb.
    ne láss bele azért túl mély dolgokat, meg kavarást, pofonegyszerű film
  • Tower Guard
    #230
    Érdekes ez a tudatos álom, személyesen is tapasztaltam már párszor, hogy álmomban azt csináltam amit akartam.
    Abba a házba mentem be az utcán, vagy azon a sarkon fordultam be ahol szerettem volna, és beszélgetgettem emberekkel.
    Igazából annyira nem jártam ennek utána, de most, látom ezt amit belinkeltél, ezer köszönet érte.
    Hátha kisajátítom jobban ezt a dolgot. Mondjuk néha azért félek ebbe annyira belemerülni, ki tudja mit tud meg az ember.
  • Tower Guard
    #229
    Nabasszus bocs majd most
    SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!
    Hát a váróval kapcsolatban, én arra gondoltam, hogy ilyenkor, mindenki a saját álmában van, vagyis ha többen vannak, akkor meg egy közös tudatalatti, hisz mondta caprio, hogy együtt éptették ott a világot, tehát ilyenkor ott akik bekerültek, azok tudnak épteni bármit. én azt nem értettem még itt, miért féltek ha bekerülnek oda, hogy húh akkor ott eltellik 50 vagy több év. egyszer fejbelövi magát és kikerült onnan. legalábbis a filmben ezt így megoldották, hogy ha ott meghaltál vissza kerültél 1 szinttel, csak kivéve saitho, amit szintén nem értettem miért nem lőtte le magát, lehet megtébolyodott a hatalomtól?
  • Tower Guard
    #228
  • Tower Guard
    #227
    Üdv!
    Nekem összességében tetszett a film. Mondjuk volt 1-2 dolog ami fura volt, de összességében azt kaptam amit el is vártam. Méltó volt a beharangozásához.

    Amit furcsálltam, hogy volt egy jelenet amikor úgy mutatták mintha az autóban vízben lennének, aztán egy idő múlva az autó még csak félig tartott a zuhanással.
    a másik, mikor mondogatja Caprio, hogy megöregedtek, de amikor a síneknél vannak, akkor fiatalok.
    nem tettem spoilerbe, mert ezzel azért szerintem nem lőttem le semmit, az előtt, aki még nem látta a filmet.
  • berczely
    #226
    Fú ez durva
    Még elolvasom párszor hogy fel is tudjam fogni
  • ZilogR
    #225
    Itt is megkérdezem - hátha valakit érdekel a sztori is, nem csak az "ereklyék" ;)


    ----------------------------------------
    Biztos lesznek itt páran, akik felnyitják a szememet - persze lehet, h nem is kell felnyitni. Csak magamat akarom rendbe rakni ezzel, hátha nem láttam és értelmeztem valamit jól:


    SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!


    A DiCaprio szál:

    a.) DiCaprio azzal foglalkozik, hogy tudatosan álmodik (ha esetleg valakit érdekel: http://hu.wikipedia.org/wiki/Tudatos_%C3%A1lom), ráadásul közös álmokat másokkal.
    b.) A feleségével töltött közös álmokban saját világot teremtenek, ahol álom-időben évtizedeket töltenek.
    c.) A felesége úgy gondolja, az ébredés utáni világ nem a valóság, hanem az is álom, amiből fel kell ébrednie.
    d.) A totemét ezért az álomban elrejti, hogy ne tudja eldönteni, hogy mikor álmodik.
    e.) DiCaprio megtalálja a rejtekhelyet és a totemet megpörgetve otthagyja, ahová a felesége rejtette, azért, ha a felesége meg akar bizonyosodni, hogy ez az álom, rögtön tudja, hogy valóban az (mert pörgő totemet fog ott találni).
    f.) Ennek ellenére a valóságban a felesége elrendezi a szállodai szobájukat úgy, mintha dulakodtak volna és azt mondja, hogy azt mondta másoknak (ügyvédeknek), hogy félnie kell DiCaprio-tól, hogy nem érzi magát biztonságban. Emiatt, ha vele történik valami, akkor a gyerekeit el fogja veszíteni. Ezzel indokolja, hogy miért ölje meg magát DiCaprio is.
    g.) A felesége természetesen(?) tudja, hogy ez a valóság, hiszen a DiCaprio lába alatt összeroppanó pohár mellett ott van a toteme, azaz a feleségének tudnia kell, h ez a valóság. (A totem mindig pörög? A feleség egyáltalán akarta megpörgetni?)
    h.) A feleség öngyilkos lesz, emiatt DiCaprio nem utazhat be az Államokba, mert azonnal letartóztatják.

    Jól gondolom, hogy a sztorinak ez a része valóban CSAK ennyi?
    A nem álom szál a repülős, a többi álom.

    A másik szál, a Saito-szál, ami egy egyenes sztori több álom-mélységgel, de ezt nem érzem annyira bonyolultnak. Talán az benne a zavaró, hogy Saito halála miatt adódik egy "plusz feladat", megkeresni őt a Váróban és visszahozni. Ezért kérdezi Saito a legelején, hogy azért jött-e, hogy megölje őt, mert ha ott meghal, akkor kerül vissza a valóságba, pontosabban a nem-álomba.


    Zavaró dolgok:

    z1.) A "gyógyszerésznél" töltött próba álom után valóban megtörtént az ébredés? Ha elfogadom, amit az előző g.) pontban is írtam, akkor igen, hiszen a totem nem pörög, pontosabban megállt.

    z2.) Az induló, Váró-beli képsor Saito-val a sztori valódi kezdetéhez van illesztve (Saito fiatalon eszik), de a díszlet ugyanaz. Arról tudjuk, hogy Arthur álma. Akkor a Váró az kinek is az álma? Egyáltalán mi is az a Váró?

    z3/1.) A feleség miért egy szemközti ablakban ül? Miért mondja azt DiCaprio, hogy jöjjön be a szobába, hiszen egyértelműen onnan nem lehet abba a szobába bemenni, ahol DiCaprio van.

    z3/2.) Ugyanehhez kapcsolódóan: Ariadne, amikor kipróbálja, milyenek itt (DiCaprio álmában!) a fizikai törvények, ő készít olyan házakat, amik egymásnak a tükörképei és egymásra vannak csukódva... Talán a felesége is egy ilyen tükör-ház ablakban ül, ami végülis ugyanannak a szobának az ablaka??? Tehát: DiCaprio álmában vannak tükör házak, amiket Ariadne készít. Akkor a feleség az ablakban jelenet egy álom részlet?

    És még biztosan lesz pár, ha újranézem...




    KOMMENTELJÉTEK, KOMMENTELJÉTEK, ne hagyjatok bizonytalanságban (mint ez a mocsok Nolan).
  • ProGabe #224
    itt lehetett megrendelni 18.000-ért. pillanatok alatt elkapkodták! :(
  • mflex #223
    Hmmm, nagyon jó videó...
  • mflex #222
    Angol limitált kiadás, talán sikerül szereznem belőle...



  • davidka003
    #221
    A Tescoban megnéztem és 2500-ért csak az 1 lemezes változat van.
  • ZilogR
    #220
    Tudatos álom - Wikipedia
    Tudatos álom - Magyar oldal
  • ProGabe #219
  • ProGabe #218
    nem tudom. xpress.hu -> keresés, eredet...
  • berczely
    #217
    És ez a 2 lemezes változat ez a 2500Ft-os (TESCO-ban akciós)?
  • ProGabe #216
    EXTRÁK:

    2. LEMEZ:

    * Dokumentumfilm - Álmok: A tudatalatti mozija – Létezhet, hogy az álmok világa teljes értékű párhuzamos valóság? Joseph Gordon-Levitt és vezető tudósok az álomkutatások meghökkentő eredményeit ismertetik - MAGYAR FELIRATTAL
    * Egyéb - Eredet: A Cobol-meló – Teljesen animált képregény-előtörténet: Ismerd meg a film kezdetéhez vezető eseményeket - MAGYAR FELIRATTAL
    * Egyéb - Részletek 5.1-ben Hans Zimmer izgalmas filmzenéjéből
    * Egyéb - Látványtervek, hirdetési anyagok, előzetesek és tévéreklámok- MAGYAR FELIRATTAL
  • berczely
    #215
    Srácok!

    A DVD változaton milyen extrák vannak?
  • ProGabe #214
    de nem tudna mit mondani, csak azt, hogy "nézd meg a filmet még párszor!".

    az Inception meg nem más, mint egy nagy inception: szó szerint emberek millióinak ültetett gondolatok a fejébe ez a "kurafi" :)

    nekem ezen felül még azt is, hogy - közvetetten ugyan - de utaljak át neki egy kis pénzt a Blu-ray megvásárlásával :D
  • ZilogR
    #213
    :) Ez a Christopher gyerek is addig titokzatoskodik, míg megunja néhány keményebb fószer és egy lesötétített terepjáró hátsó ülésén metszőollóval elkezdik levagdosni a lábujjait, amíg be nem nyögi, mire is gondolt, mint valódi forgatókönyve a sztorijainak...! Biztos vagyok benne, a nézőinek 20-30%-át rohadtul idegesíti ez a szívatás, amit csinál...!
  • dzsoco
    #212
    Hát például az hogy a kiscsaj valójában a gyereke volt és segíteni akar rajta. Az elején mondja a vén fószer(az apja) hogy még jobb is nála és ki lehet jobb egy főszereplőnél hát valaki a családjából->A gyereke.