27
  • Justil
    #27
    szinte teljesen egyezik a véleményünk a témában...

    pár gondolat:

    - kiadók szerint válogatni nem rossz ötlet, csak az a gond, hogy sajnos a kiadók között is elvétve akad olyan, ami folyamatosan tudja hozni az adott minőségi szintet. lehet, hogy ez csak nálam van így, de jellemzően össze vissza hullámzik a viszonylag kedvelt kiadóktól jövő cucc minősége is, de ez is valami, a többi tényleg csak pumpálja kifelé a szart :(

    - az egyik fő gond az, hogy ma már akárki akármit kiadhat. szinte semmi nem kell ahhoz, hogy az embernek megjelenjen egy zenéje, de ez még önmagában nem is lenne óriási baj, ha lenne valamiféle értékrend az emberekben (értsd: közönség), azt illetően, hogy mit érdemes egyáltalán figyelembe venni. vagyis arra akarok kilyukadni, hogy ha az egyszem drágalátos wannabe zenész összetákol 5 perc alatt vmi szart, és kiadja, akkor aztán széjjelkürtöli a világban, hogy ő mekkora művész, mert kiadják a zenéjét, ez idáig "ok", a gond az, hogy az emberek ezt el is hiszik neki, illetve hogy ő maga is elhiszi. ismerek olyan zenészeket, akik érdemtelenül ismeretlenek, pedig rohadt tehetségesek (nem csak szerintem), de ugyanakkor tudják a helyüket, kordában tudják tartani az egójukat, és tisztában vannak vele, hogy a jó pap holtig tanul, illetve, hogy a tökéletesség egy elérhetetlen állapot. a kezdők nagy része viszont pofátlanul nincs tisztában ezekkel a dolgokkal, és az egész webkettő meg social faszság csak adja a lovat alájuk.

    - nem tudok mit hozzáfűzni a következő gondolatodhoz. mindent a pénz mozgat, és ezt 1 bizonyos fokig le is tudom szarni, főleg hogy mi a f@szt tehetnék ellene...semmit. de amikor egy olyan - számomra létfontosságú - dolgot tesz tönkre, mint a zene...hát kifordul a gyomrom. ugyanakkor a helyzet ugyanaz, mint minden más téren...ez van, tenni ellene nem lehet, vagy legalábbis elképzelhetetlenül nehéz.

    - fuck.
  • Tetsuo
    #26
    En pl eleve kiadok szerint valogatok.. tehat nem nezek be mindenfele szar (netes) boltba.
    Persze en nem vagyok dj, a dj szakma is atom felhigult, sot kb mar ego ha vki az. Zeneszek, zeneszerzok kozott is sok a gagyi senkihazi..

    Rengeteg a szar, fos, igenytelen zene, ez teny. Szerintem 2 oka van.
    A technika olyan lehetoseget biztosit, hogy olcso es egyszeru cuccokkal is lehet eloadni, rogziteni, kiadni zenet, ami persze nagyon messze van a minosegi alkotasoktol, de ezt sok birka esre sem veszi..
    A masik pedig, hogy all about the cash! Vagyis ma mar minden a penzrol szol. Jelenleg olyan tarsadalmi folyamatok zajlanak, ami a penzt eloterbe helyezi minden mas helyett, nagyon durvan.. ennek rossz vege lesz (mar megint), de ez mas tema lenne. Ma mar a trendek, a kozizles mind mesterseges, tudatosan megtervezett es megvalositott lepesekkel halad. Lefele.

  • Justil
    #25
    "ui.: azért fontosnak tartom megjegyezni, mint ilyen témánál mindig, hogy azok, akik rockot, klasszikust, vagy mást hallgatnak, jellemzően lenézik az elektronikus zenét, pontosan azért, amit írtam, hogy elég hozzá egy szgép, és szoftver..."

    nagy tisztelet a kivételnek, és bocs a floodért!
  • Justil
    #24
    ui.: azért fontosnak tartom megjegyezni, mint ilyen témánál mindig, hogy azok, akik rockot, klasszikust, vagy mást hallgatnak, jellemzően lenézik az elektronikus zenét, pontosan azért, amit írtam, hogy elég hozzá egy szgép, és szoftver...

    ...csak nem ártana látni, hogy az alkotó zenész (igenis zenész) tudása az, ami számít, nem az eszközei. van egy rakás szar gépzene, meg valamennyi jó, és ugyanez igaz az összes többi stílusra is. sajnos gagyiból mindig több lesz, a már korábban leírtak miatt.
  • Justil
    #23
    ez igaz, de emellett gondolj bele, hogy hány lelkes, de abszolute tehetségtelen és botfülű embernek is adott lehetőséget a kezébe?

    nagyobb mennyiségű zene lett elérhető, ebben egyetértek. de nem csak elérhető, hanem megalkotható, ezt nem árt látni. nem arról beszélek, hogy régen nem próbálkozott boldog-boldogtalan zenéléssel, de azért volt némi anyagi vonzata a dolognak, kellett egy hely ahol lehet próbálni, hangszerek, stb.

    nézd, én elektronikus zenében utazom, tehát leginkább erről tudok nyilatkozni. ehhez ma már nem kell más, mint egy számítógép, sokan még jó hangkártyára sem áldoznak. tehát az a dolog egyik része, hogy könnyen elérhetővé tehetik a zenéjüket (myspace, facebook, internet úgy általában), de sokkal könnyebb megalkotniuk is.

    letöltenek 1-2 sample cd-t, összeraknak 4 loopot, és kész a zene, megy kiadásra. aztán amikor a hallgató, vagy dj átnyálazza ezt a sok szart, akkor két lehetőség áll fennt:

    1) csak a bejáratott neveket keresi, mert tudja, hogy azok némileg tartják a minőséget, ekkor azonban nem fog semmi újat találni, csak azt kapja, amit megszokott, igaz azt jól.

    2) új, ismeretlen neveket próbál találni, de ekkor meg az van, amit korábban írtam, hogy 1-5-10 ezer trekkből jó ha egy tucatot talál, amitől nincs hányingere.


    szóval alapvetően igazat írsz, csak ne felejtsd el, hogy tehetséges ember mindig mindenben kevesebb van (jóval), mint kókler, így ha a nagy tömegek lehetőséget kapnak az önmegvalósításra, az mindig azzal jár, hogy a szarkupac a tízszeresére nő, és az a kevés gyöngyszem még jobban elvész benne.


    ez az egész egyébként igaz a web2-re úgy általában is. sok tehetséges blogger, grafikus, zenész, miegymás kapott lehetőséget arra, hogy megmutassa a világnak, hogy milyen fából faragták, a tartalmak döntő része viszont kimerül a "pisti mutogatja magát félmeztelenül a tükörben félmegapixeles telófényképen" vagy "beszámoló a tegnap esti félholtraivászatról" kategóriájú dolgokban.
  • Julius Caesar
    #22
    ui:

    Szerintem azért is látod így a helyzetet, mert nagyobb mennyiségű zene elérhető, szinte nulla erőfeszítéssel, és így több idő is szelektálni. Hirtelen nagyon sok infó zúdult ránk.
  • Julius Caesar
    #21
    Én ezt nem így látom. A net nagy lehetőséget adott a kisebb, lelkesebb bandáknak, még ha nem is annyira tehetségesek, ami szerintem JÓ. Azért mert az emberek többsége a gagyi kereskedelmi rádiókon tengődik (szerintem a sláger volt a mélypont) az egy másik dolog. Nem hallgatok ilyenfajta rádiót, mert fölösleges. A tömegek meg a sok szarra lesznek vevők, az orruk alá tolják és nem is keresik a jobb féle zenét.

    Pedig vannak jó féle rádiók is, főleg angolszász területeken, vagy pl az itt nálunk is elérhető FM4.
  • Justil
    #20
    de, pontosan ezt mondom.
    régen ha nekiálltam átválogatni az új release-eket, akkor jobbára 100 trekkből egy 10-15-öt hallgathatónak találtam, abból 5-6-ot jónak, és 1-2-3 a kedvencemmé vált.

    manapság a számok kb ugyanezek, csak nem 100-ból, hanem 1000-ből vagy 5000-ből.

    a helyzet igenis romlott, méghozzá sokat!
  • Julius Caesar
    #19
    Csak azt ne mondd, hogy ez régen nem így volt.
  • Justil
    #18
    részben igaza van.

    ugyanis manapság 1-2 jó zene mellé társul 1-2 ezer szar. mire átválogatod, hogy mi az ami tetszik, és mi nem, kiolvad az agyad.

    a tehetségkutatókkal nekem sincs bajom, mivel a tévét nem szoktam bekapcsolni, így nem zavarnak.
  • Julius Caesar
    #17
    Nincs igaza sajnos. Ma is van jó zene, az hogy ő nem találja aze gyéni szocproblem.

    Nem látom, hogy ellustult volna a szakma. Ma is vannak tehetséges és jó zenészek és együttesek.

    A tehetségkutatókon meg mit akar betiltani? Nem értem mi a gond velük, nem érdekel, nem nézi, kész.
  • FL Zoli
    #16
    "Keith Richards forog a sírjában, pedig a fószer még nem is halt meg" :P:P
  • Gyuszopapa
    #15
    itt az igazság.
  • P3h3ly
    #14
    "Julian Grendel: Maga nincs tisztában azzal, hogy a mi cégünk ebből a puhap*csből egy platinalemezes sztárt fog csinálni, akitől elélveznek a kiscsajok. Pedig maga igazán tudhatná, hogy a popszakmában sokminden fontosabb, mint maga a zene. Azt a legjobb kikapcsolni. Ajánlom helyette Stravinskyt és Wagnert.

    Ford Fairlane: Én meg ajánlom a Smith & Wesson-t."
  • Justil
    #13


    nem hangszer, mi? :)
  • lpmaskmancick
    #12
    ".....A legjobb lenne, ha befejeznék az egészet, mert csak megölik a zenét, éppúgy, ahogy a televíziós úgynevezett tehetségkutató showműsorokat is be kellene fejezni."

    Itt az igazság, nem kell több megasz(t)ar meg hullócsillag születik, meg ikszfaktor, meg minden baromság. Ezért is van tele a média ennyi szeméttel, egyszámos semmirekellő felkapott tinisztárokkal, akik kaptak vmi burzsuj producert meg egy pár jó hangmérnököt és mindjárt ott a nyálas klip a vivatévén...
  • Tetsuo
    #11
    A legtobb szintetizator nem akar utanozni klasszikus hangszereket, nehany specialis igen.
    A legtobb szintinek sajat hangja, hangzasa van.


    Elegge laikus es gyermeteg gondolat az, hogy ami elektronikus, az nem hangszer, csak az ami mondjuk mechanikus. Ezzel pl. se zeneszek, se hangszerkeszitok nem ertenek egyet. Anno a hegedure vagy a zongorara is furcsan neztek..

    A popzenet en nem szeretem es telleg sok a szar, ahogy Meat Loaf mondja, viszont a Queen, Madonna, Jackson, Depeche Mode, Kraftwerk, Jarre, Vangelis.. elegge hangszerkent hasznaljak a szintiket, nem gondolod?
    Olyanokat nem emlitek, hogy Boards of Canada.. mert nem ismered.
    Hogy mas elektronikat is mondjak: pl. Ozzy Osborne gitarja, atom szettorzitva/effektezve..

    Bjork, aki ugyancsak nepszeru eloado es zsenialisan hasznal szinte mindent hangszerkent, pl vizespoharakat, koveket, akarmit.. vagyis nem is az az igazan fontos, hogy mivel, hanem hogy ki..

    Egyebkent Te es meg sokan masok, valszeg a "preparalt zongorat" sem tekinted hangszernek, plane nem az avantgard zenet, zenenek. Pedig az, csak nem kezdoknek ;) pl. John Cage - 4'33
    Es mit szolsz ahhoz, hogy a vilag talan leghiresebb techno szamat (The Bells) szimfonikus zenekar adta elo..
    Vagyis, ez nem a szintikrol es szamitogepekrol szol.



  • hdo
    #10
    Csak nekem furcsa hogy az elanyagiasult zeneipar ellen emel szót, de a kiváltó ok az volt hogy meglopták? Nem értem, komolyan. Vagy a zenészeknek szabad anyagiasnak lennie a kiadóknak meg nem?
  • BaSSeR
    #9
    A szintetizátort fellehet fogni hangszerként és gépként is. Ha pl zongorahangokat hozol ki belőle akkor hangszer. Ha viszont "dobolsz" rajta, vagy különböző hangeffekteket hozol elő belőle akkor már csak gép.
  • Molnibalage
    #8
    Én is ott találtam gyöngyszemet, bár teljesen véletlenül. (Rob Costlow)
  • gombabácsi
    #7
    teli van a net legális, ingyenes zenékkel
    ja persze azok ismeretlen együttesek, tehát a legtöbb embert nem érdeklik, mert a legtöbb ember csak a divatzenéket hallgatja hogy több haverja legyen...

    én a jamendo.com-on már 80 marha jó albumot találtam, pedig elég igényes vagyok a jó zenére (főleg prog. rockot hallgatok)
  • DeviloftheHell
    #6
    szinztetizátor nem igazán hangszer csak utánozza azt de nagyon jó kiegészitöje minden hangszernek kisérethez stb
  • pixx
    #5
    Szerintem a zenéje jó...bár ez MMO dolog kicsit kemény, de legalább elmondja a frankót...
  • Darth Sith
    #4
  • Tetsuo
    #3
    Te kicsit masrol beszelsz, mint a cikk temaja..
    Meat Loaf szerint ma a popularis foleg pop, rock, dance.. ami mindenhonnan omlik, szar, mert csak a penzrol szol.

    Te meg ebbol kiemeled a gagyi dance-t es leszolod miatta az egesz elektronikus hangzast.. vele sok underground stilust is, amit qrvara nem a penz miatt csinalnak sokan, ill nem csak azert es hatalmas tehetsegek vannak, csak te veluk esetleg nem talalkozol. A szintetizator (a gép), pedig ugyanugy hagnszer mint egy hegedu, semmivel sem marad el tole, csak mas. Mas kor fejlesztese.
    Mindketton lehet jot es szart alkotni egyarant.

    Abban igazad van, hogy ma konnyeden kiadhat barki lemezeket, amit otthon barkacsolt ossze akar, es sajnos 10ezerbol 1 album, amit erdemes meghallgatni..
  • tmisi
    #2
    Na ja, emléxem amikor Tabáni mondta, hogy a Megasztárból elbocsátották, mert nem tetszett eléggé a zsűrinek. És most meg láss csodákat... A kocsog pákónak meg lemeze van és még beszélni sem tud magyarul rendesen. Szánalmas.
    A zene már régen elvesztette értelmét. Manapság a zene=hang. Mindegy hogy harmónia van-e, dallam van-e, hangszer van-e, csak hang legyen ami dübörög oszt csá. Tisztelet a kivételnek, május elsején is szemtanúja voltam egy élő zenekarnak, ami nem olyan híres, de nagyon jól nyomták a régi számokat. Kevés az ilyen manapság a szoftverek és gépkezelők világában.
  • Praetor
    #1
    De legalább őszinte.