47
  • plmdr
    #47
    Mi értelme van annak, hogy egy komplett játék kiadását MÉG ezek után 3 évig várassák ... ?
  • Szefmester
    #46
    nevedhez hű volt a kommented.. nem azt írtam hogy kötelezően adjanak ki játékokat évente, de érdemes lenne nem húzni a játékosok agyát azzal hogy 2-3 éven át vannak a minnyá kész vagyunk állapotban.. ez kb olyan mint a DNF csak abból már mindenki tudta 4 éve is hogy nem lesz semmi, a blizz meg előbb utóbb ki fogja adni a játékát, max csúsznak pár évet. de erre meg azt lehet mondani hogy tökéletesítették és finomhangolták...

    Rühellem azokat a "reálisnak" nevezett játékokat (mint a CoD-ok) ahol egy fél tárat beléderesztenek és semmi gond.. vagy legyen reális (Solider of Fortune) vagy meseszerű mint a Quake széria..
  • Komolytalan
    #45
    Neked nem teljesen tök mind1, hogy ők mit csinálnak a bevételeikből. Ha úgy döntenek, hogy elmennek hawaira, és amíg tart a zsé számítógépre rá se néznek, ahhoz is joguk van. Ők készítenek egy terméket, a maguk módszerével, tempójában, időnként megmutatják hogy állnak. Te meg ha akarod megveszed, ha meg nem, akkor másra költöd a pénzed. Milyen volna már, ha odamennél toporzékolni a Ferrarihoz, hogy büdös bunkók, hol van már a következő modell, a jelenlegi már tök uncsi.
  • Komolytalan
    #44
    WoW és kiegészítői az összes MMO közül a legkevesebb buggal jött ki. Azért nézz már meg mondjuk egy Age of Conant, ahol "véletlenül" elfelejtették elkészíteni a magasabb szintek területeit.
    A Bliz offline játékai gyakorlatilag hibátlan, kiegyensúlyozott, simán végigjátszható játékok megjelenésükkor.
    Mindez azt mutatja, hogy a "bliz dev bagázs" kb többet ér, mint bármely másik játékfejlesztő csapat. Az hogy a te kényes igényeidnek nem felel meg, az lehet. De ha mondjuk azt mondanám neked, hogy csinálok neked tetsző játékot, de 15 perc lesz a várható játékidő, és 2MFt a játék egy példánya, akkor abban is találnál kifogást.
  • Romee
    #43
    Realizmus... annak idején az Age of Empires-t nem szólta meg senki, hogy ütötték karddal az épületet meg nyilazták ami erre kigyulladt meg összedőlt... sc2: benne vagyok a beta-ban, megnéztem a vadiúj single playeres videokat a gametrailersen ahhoz, hogy tudjam, hogy meg fogom venni. Az, hogy nem félévente jön ki a másik két rész hozzá már szerintem megszoktuk a blizztől, de addig is van időd "gyűjteni" rájuk és speciel pl. az agyonhype-olt mw2 volt az ami 4 óra játék után azt mondta, hogy to be continued és csak pislogtam, hogy ennyi...? és lehet mw3 már nem is lesz miután széthullott az IW.
  • Komolytalan
    #42
    Ezzel 10 év múlva is versenyeket rendeznek, ahol 10ezren nézik a helyszínen, TVben meg 10 millióan ahogy Vér István alázza Vég Bélát. Havi reklámbevétel a közvetítésekből többet hoz a konyhára, mint bármely konzolos játék profitja.
  • Komolytalan
    #41
    SC2-ben nem a modolás a lényeg, hanem hogy Koreában versenyeket lehessen rá építeni. Ahhoz meg kiegyensúlyozottnak kell lennie.
  • Komolytalan
    #40
    Minek veszed meg az első 3 részt, ha úgyis csak a díszcsomagolásra vágysz? Ja, hogy valójában egy szar 1/3 játékkal is játszani akarsz, annyira rá vagy már izgulva? Akkor meg ne rinyálj az ár miatt, függőkém.
  • NovaTerra
    #39
    A CoD féle: "Bekaptam öt lövést, mellettem robbant fel a gránát, de nem baj öt másodperc a sarokban és jól vagyok" szerintebb jobb vagy realisztikusabb? Ezek a játékok legalább más világban játszódnak, szóval abban az univerzumban akár legyeknél is lehet páncél, vagy rá lehet fogni.
  • Szefmester
    #38
    Csak éppen egy AAA-s játék fejlesztési ideje még átlagosan messze nem ennyi. Vannak ugyan példák is ilyen időre, de azért 8 év alatt már illett volna produkálniuk valamit, nem csak ülni a wow bevételein.
  • Rage47
    #37
    már a bétát is tupírozták grafikailag ebben a 2 hétben, amióta bent vagyok
  • Hegi90
    #36
    "Miheztartas vegett:A blizz nem bofogott fel semmi offlinet 2002 ota....8 eve!"
    és akkor mivan? rossz dolog, ha nem okádják ki félévente a gagyibbnál gagyibb szarokat?

    wowról meg csak annyit, hogy sose játszottam vele, nem is akarok, de visszajelzésekből hallom, hogy óriási a játék (szó szerint). Mellesleg nincs olyan MMO ami bugmentes.
  • gabeone
    #35
    Szerintem jó játék lesz és valószínűleg kasszasiker is. Ami számomra egyértelműen látszik a játékon az az, hogy egyre kevesebbet akarnak adni egyre többért. A játék "akciós" ára lesz 12.000 ft és csak terran kampány lesz... Én biztosan nem veszem meg, a mw2 stimulus packjával kapcsolatban is így gondolkodom. Nem járulok hozzá, hogy a cég teljesen palira vegyen mindenkit.
  • Szefmester
    #34
    hát igen.. a diablót se nagyon szerettem :P Akkor már inkább a titan quest.. ott egy szúnyograj nem ejtett el egy epic full platemailt XD.. a diablo2-t ott akartam abbahagyni amikor ez megtörtént de aztán végigtoltam, mert baromira unatkoztam..:P
  • paraszgyerek
    #33
    "mer a CivIV az cybersport lesz ugye? "

    Attól függ mit tekintünk cybersport alatt... nyilvánvalóan stadionos-projektoros közvetítés nem lesz, de ez nem is az a műfaj; nekem mindenesetre sokkal jobban fel tudja adni a leckét és szívesebben nyomom azt; de aki az SC-ből csinál sportot, annak egészségére. Ami miatt a civ-et felhoztam példának, az a moddolhatóság... nagyon sok régi játék él és virul amiatt, mert a fejlesztők a játékosoknak is megadták az alkotás lehetőségét - ettől függetlenül, rögzített szabályok mentén simán indulhatna egy "sportolói" vonal is. Azaz, még simán ki lehetne adni a mostanáig tesztelt alapjátékot egy vagy két hadjárattal és annak filmbetéteivel.

    A CivIV-re visszatérve ott a "verseny" úgy történik hogy havonta beadnak egy fix kezdőbeállítást és egy modult, ami tulajdonképpen azt ellenőrzi hogy korábbi mentett állást ne lehessen visszatölteni; és akinek a legtöbb győzelempontra tudja vinni az adott kezdő felállást, az kerül a dicsőséglistára. Azt hogy ezt a dicsőséglistát nem nézi pármillió koreai, na bumm :-) (www.civfanatics.com -on lehet megnézni - ez nem a reklám helye)

    Persze ettől függetlenül én is kíváncsi vagyok folytatásra, láttam egy-két gameplay videót is ami nem is néz ki rosszul - de hogy ilyen hosszú ideig hergeljék a jónépet az már nekem furcsa, még ha a Blizzard-ról is van szó.
  • cateran
    #32
    " kb minden játékban és minden filmben lehet találni ilyeneket."
    Hat igen..jatekokban...filmekben plane:D Te hulyebb vagy mint a sok eves atlag...oszd csak az eszt, hogy mekkora majer az Activision es tarscegei...:D
    Miheztartas vegett:A blizz nem bofogott fel semmi offlinet 2002 ota....8 eve!
    2004-ben kiadtak a WoW-ot,2007-ben 1. kieg (3 ev!),2008-ban 2. kieg (1 ev difi..sokat elarul)illetve millio patchet, amik mindig bizonyitottak,hogy szart sem er a dev bagazs...(nem volt 1 sem sulyos vagy kritikus hibak nelkul..na jo,max a hotfixek...bar neha azok sem:D)
  • Hegi90
    #31
    kb minden játékban és minden filmben lehet találni ilyeneket.
  • Lowosan
    #30
    Grafila: nekem tetszik személy szerint, ennél szerintem nehéz lenne jobbat csinálni. Ha pl beraknánk a cryengine2-t a játékba, hogy szép legyen mindenkinek (valaki még így is fikázná, pl én se szeretem azt a motort), és elkezdene akár a minimumon is 800 karaktert megjeleníteni meg mozgatni, meghalna az átlag asztali gép. Másik: ugyanazt az egységet lerajzolni 16 szögből 2d-s lapokban vagy teljesen meganimálni 3d-ben két teljesen külön dolog, az utóbbi bizonyosan több munkát igényel.
    Kiadási idő: igen, volt már csupabug játék a fix határidő miatt, elég visszaemlékezni a Clear Sky 1.5.00 verziójára, félelmetesen bugzott.
    Egyensúly: lehetetlen tökéletesen realisztikusan eltalálni. Cossacks-ban szörnyen nagy "életereje" volt az épületeknek, ami igaz is ha random lövöldözzük, de pl ha elkapunk néhány támpontot kártyavárként dől össze az egész.
    Konzol-pc viszály (nem látom értelmét): ha a pc tényleg olyan szétlopott piac lene mint egyesek mondják, akkor már rég megszüntették volna a játékgyártást erre a platformra. Mégis készülnek mind a mai napig, és bizony most is tudnak nyereségesek lenni. Másik: elég nehezen tudnám elképzelni ahogy valósidejű taktikázok egy keresztbunyó kontrollerel. (még a sima fps is nehezen ment, persze ez csak egyéni szoc-probléma)
  • Lost Lont
    #29
    Reális ez, mint a Diablo 2-ben karddal meg íjjal darázsrajokat, vagy bottal jetiket darabolni. :D
  • Szefmester
    #28
    Értjük mi, kell a ballansz.. de azért valaki magyarázza már el hogy pl egy hydralisk mikor köp fel egy repülőgép magasságába? Oké.. tudom.. sci-fi.. de azért ha van valami értelmes magyarázat arra hogy a kis köcsög zerglingek hogy a viharba képesek szétkapni pl egy protoss pajzsal felszerelt übertáp földi egységét, azt meghallgatnám.. komolyan..

    Értem én hogy nem a játékosok kedvéért csinálja a blizz azt amit csinál, de azért értük kellene hiszen a játékosok fogják megvenni a játékaikat.. És ha megnézzük kezdenek lesüllyedni a sorozatgyártásra.. mikor is jelent meg a legutolsó önálló blizzard játék? Tudom, tudom.. a wow kiegek és pöcsjei azok máshol teljes játékkal is felérnek.. de azokkal ha jól tudom külön részleg foglalkozik, és amúgy is "csak" kiegek..

    Sajnos a CivIV nem lesz cybersport, pedig komolyabb játék mint az SC.. Mondjuk nem is lehet emiatt bundázni ;)
  • Csak77
    #27
    Márpedig egy konzolos AAA játékhoz képest bukni fog!
  • csuszi
    #26
    ez bukni?:D:D:D no chance. baszki, ez nem volt egy megalapozott vélemény.
  • Aradebil2
    #25
    mer a CivIV az cybersport lesz ugye?
  • Csak77
    #24
    Én értem a gondoloatmeneted, de tulajdonképpen ényegtelen, mert a játék bukni fog. Ma a konzolok uralta játékpiacon kiadni egy csak pc-n futó, gyakorlatilag réteg játékot, gyenge grafikával a modern videokártyák világában üzleti öngyilok. Talán éppen ezért döntöttek a feldarabolás mellett, ami valahol érthető is a bevételt maximálandó egyetlen megoldás.
  • NovaTerra
    #23
    Úgy érzem te nem vagy RTS játékos. A grafikus motor, a texturák, egy egységek kinézete csak egy dolog, a legfontosabb az egyensúly, hogy 3 különböző frakció úgy legyen összehangolva, hogy egyik se legyen jobb a másik kettőnél, de eltérő stratégiával lehessen velük nyerni. 3 frakció, rengeteg egység, sok fejleszthető közülük, ezt rengeteg idő összehangolni. Annak meg nincs értelme, hogy kiadják, és játszhatatlan legyen, mert pl. az árához képest a hidralisk túl erős és minden hülye azt spamolja. Meg várni a heti patchet. Ha kész lesz kiadják, aki akarja megveszi, aki nem, az talál olyat, ami neki jó.
  • Jimmyke
    #22
    Nade láttátok, hogy milyen jól néz ki az új ultralisk?
  • paraszgyerek
    #21
    Én sem értem teljesen mi tart ennyi ideig... akárhonnan is nézzük, ez egy RTS: bázisépítés, nyersanyaggyártás majd a megfelelő fegyvernemek kombinációjával az ellenfél szétzúzása... Csak nehogy a végére Duke Nukem legyen belőle.

    Ahelyett hogy ennyi ideig teszteltetik, sokkal előrébb lennének ha a CivIV mintájára kiadnának egy jól moddolható, szépen skálázható alapjátékot és a lelkes játékosokra bíznák az egyéni hadjáratokat; közben meg jöhetnének ki a kiegészítők és frissítések, minihadjáratok, de akár RPG jellegű gammák is, sokszínű de egységes világot alkotva Középfölde mintájára...
  • csuszi
    #20
    nekem adja a magyarázat, ellentétben a te semmi hozzászólásoddal. lehet cáfolni a hozzászólását, balfaszkám.

    pl így:
    - nem kell megvenni, ez a tökéletes véleménymondás
    - minek írsz ide? egyszerűen nem értem. blizzard szerinted olvassa? én azért írok, mert szerintem ez egy jó játék, jó fejlesztő, érdekel a játék, pozitív a hozzáállásom. de annak hogy ideírtok trágár dolgokat, és érvek nélkül balfaszozol...
    - igaza van, lehet azokat megvenni, amiket félkészen adnak ki
    - hány blizzard termék volt eddig szar?? lehet nem szeretni a wow-ot pl, én se szeretem, de a maga műfajában etalon. és ez igaz az sc-re, warcraft-ra diablo-ra
    - grafika??? tyűhhaaaaa, én játszok a régi "szar" játékokkal, egy ezer éves coddal, sc-vel, rome:total war-ral, porsche nfs-el és hasonló elavult szarokkal, te meg a többi gamer élvezkedjetek a tech demora, én maradok a hangulatnál
    - lehet vitatkozni árról, de minek, amikor még szerencsétlen kiadó egy kukkot nem mondott mennyi lesz az sc2 többi része;)

    ui.: loverman és én balfasz vagyunk, te meg egy kibaszott troll
  • Hegi90
    #19
    Neked nem tetszik. Nekem igen. Kérdés?
  • Hegi90
    #18
    Látszik, hogy te se vagy egy nagy marketing menedszer.
    Diablo III-at bejelentették tavaly. Emlékezzünk csak vissza mi is történt utána? Az eladási listák dobogójára visszakerült 9 év után a Diablo II :OOO
    Igen, a pénzért csinálják. A Blizzard egy cég, nem egy kibaszott alapítvány a nolife kockák szükségleteinek kielégítésére.
  • Ray78
    #17
    Te übertroll az SC 2 nem csak grafikájában elavult hanem amúgy is látszik rajta hogy nincs benne már a régi BLIZZ kreativitás se zsenialitás.Komolyan mondom több fantázia volt a HUNCRAFT magyar kiegészítőben egységek terén mint ebben az összelopkodott trágyában.A főmenüje viszont zseniális a zenékkel együtt.A többi rész e unalmas és már 10 éve is ilyen volt.
  • Narxis
    #16
    magyarázd csak, balfaszkám
  • Szefmester
    #15
    Igazad van, de tudod eddig 2 dolog volt egy ennyire nagy hype végén, vagy a nem rosz játék, vagy a nem is ezt igérték kezdetű.. Ellenben ha nem reklámoznák 1-2-3 évvel! a megjelenés előtt, hanem mint régen csak két-három hónappal a megjelenés előtt. Olyankor nem tudsz akkorát csalódni... Most gyakorlatilag belelkesítenek olyannyira hogy a végén nem érdekel ki mit mond te megveszed.. Ez nekik jó.. neked nem, mert ha eltitkolnak ezt-azt és ha elsőként vakon lecsapsz rá akkor át is verhetnek..
  • NovaTerra
    #14
    Ha játszottál az első résszel és láttad a videókat, akkor tudod hogyan lehet szivarozni.
  • NovaTerra
    #13
    Annyira fölösleges szidni bármelyik kiadót vagy fejlesztőt. Ha nem tetszik, nem veszed meg, ha tetszik, akkor megveszed. Ilyen egyszerű. Én megveszem a SC2-öt, mert érdekel, valószinű a későbbi epizódokat is meg fogom venni. Rengeteg olyan játék van, ami agyon hypolt, kritikai sikereket is elért, de engem nem érdekel. Megoldás, hogy nem veszem meg. Nem állok le cikizni, mert másoknak bejön.
  • Loverman
    #12
    *elsőrendű
  • Loverman
    #11
    nah a sok troll... egyrészt, jó játékoknál mikor volt a grafika elsőrendő? gondolom a Civ 1-et, az X-com-ot, meg a többi játékot mind a grafika miatt tolták az emberek annyit. az SC2-ről annyit hogy azért is bontották több részre mert más megközelítésből álltak a single player-hez ami olyan hosszú lesz és akkora élményt nyújt majd mint egy teljes játék. amúgy vicces hogy valaki az árakról sír, amikor erről sem mondtak még semmit. honnan veszed hogy nem 8000 lesz egy rész? és miért lenne más ez mintha lenne egy alapjáték és aztán 2 kiegészítő? a trollok mindig trollok, azaz "haters gonna hate" ahogy a művelt francia mondja. gondolom ti tökéletes emberek vagytok, mindig mindent időben megcsináltatok, egyetemen is a mintatanterv szerint végeztetek ;)
  • Loverman
    #10
    ja sokkal jobb amikor egy kiadó rákényszerít egy stúdióra egy kiadási dátumot és a játék megjelenik félkész bugos szarként, igazad van
  • Szefmester
    #9
    napra pontosan soha nem mondták, ellenben folyton voltak utalások arról hogy már idén, vagy jövőre.. mindezt persze nem idén mondták ;)
  • Slainte
    #8
    hmm.... a Blizzard soha nem mondta, hogy mikor jön ki a SC2, mikor hazudtak a kiadás idejéről?