9
  • Ahoy
    #9
    Változnak az idők, sajnos vagy nem sajnos de ezt el kell fogadni. Most az, hogy a perui gyerekek kapjanak technológiát vagy sem, az nézőpont kérdése. Lehet inkább kaját, vagy vetőmagot kéne adni nekik, vagy lehet nem.

    Ugyanis, ha kapnak egy kis ízelítőt abból a technológiából, ahol a világ másik fele tart... lehet olyan motivációs erőt kapnak, hogy igenis ki akarnak törni, felemelkedni. Ezeken a helyeken, az élet egyenlő a nyomorral, és nagyrészt nem is tudják, hogy létezik ennél jobb élet is. Innen a meleg lakásból, a pizza mellől meg egyetemi diplomával könnyű pofázni... Soha nem érthetjük meg a 3. világbéli helyzetet.

    Ha én kapnék egy számomra csúcstechnológiát, míg amúgy ungabunga a falvam, akkor lehet olyan lökést adna, hogy ki szeretném magam emelni és a családomat is a szutyokból.

    Kézírás meg jó és szép, de lehet 10-20 év múlva elsődlegesen a gépírást fogják megtanulni a gyerekek. Ezt el kell fogadni. Az, hogy nem vagyok kocka, foglalkozok szépirodalommal, versekkel stb, ellenben informatikusnak tanulok...én is hatékonyabban és gyorsabban gépelek, mint kézírok. Jegyzettömb ottvan a használtan 8000 Ft-ért vett HQ kijelzős QWERTY-s Blackberrymen. Kereshető, jól olvasható, gyors. Persze szeretek rajzolgatni meg ilyesmi papírra :) De mivel a kézírásom más számára olvashatatlan (néha még énsem tudom dekódolni :D) jobban járok ha nyomtatva kell beadni a dolgokat.
  • waterman
    #8
    nem azt mondom, hogy informatikát nem kell tanítani hanem, hogy talán nem kéne számológépként használni és írni sem azon kell megtanulni. az ember agya máshogy fejlődik, ha kézzel kell írnia, ennyi. egy patkány is megtanulja hogy a gombok közül melyikre kap enni, de írni nem fog. egyik ismerősöm fia kb 15 éves és nem tudott összeszorozni két számot és én meg voltam döbbenve. mit tanítanak akkor? nagyon jók az interaktív táblák is, arra hogy elbohóckodják az órát, de a gyerek nem tanul, mert azt nézi, hogy a tanár pingál. pl nyelvi órákon annyi esze nincs a gyereknek, hogy leírja a szavakat amit a tanár felvés a táblára. ilyen körülmények közt kell még vajon egy elektronikus kütyü, ami szintén elvonja a gyerek figyelmét a tanárról? más: infó óra. a tanár már kihúzta a switchet, hogy a gyerekhad ne neteljen, hanem rá figyeljen. mit csinál a kispajtás? nekiáll pasziánszozni, csak hogy véletlenül se kelljen odafigyelni. köv órán meg ír egy akkora 2est, hogy éppen nem egyes.
    különben például a második kép tanulságos. nem néznek egymásra, csak bele a képernyőbe. az ilyen izéknak jó közösségépítő hatása lehet.
    az ilyeneken nem írni, olvasni, számolni kéne megtanulni, hanem ami ezek után jön. feltölteni rá a biológiai atlaszt, tanulmányozni a periódusos táblát meg hasonlók.
  • lapaleves
    #7
    azt nem is említem, hogy a -35-től +40 volt megtűrt töltőfeszen és a cpu nélkül is dolgozó wifi repeateren kívül

    sudo apt-get install sugar sugar-activities

    is van. pár év múlva ilyeneket visznek a Himalájára meg az ISS-re nem thinkpadet.
  • lapaleves
    #6
    azért itt pont elég jópofa dolgot írnak ahhoz, hogy ilyet akarjak gyerkőc első gépének.
  • lapaleves
    #5
    nem mindegy tudnak-e szépen írni, ha a fele eleve funkcionális alfabéla?

    meg azért gondolom fogunk pislogni, mikor 20 év múlva az átlag perui parasztgyerek lealáz minket it (linuksz rendszeradmin stb...) témában.

    mondjuk engem nem érdekel, szeretek aszfaltozni, csak nyáron kicsit meleg. lényeg, hogy mindig van nálam papír meg ceruza.
  • Nonix
    #4
    nem pc-ket kene adományozni, na mindegy
  • gombabácsi
    #3
    a civilizált, marha nagy jólétben élő emberek lelkiismeretfurdalás eltakarása laptopokal
  • Daza500
    #2
    Így igaz.

    Arra nem gondolnak, hogy egy számítógép tönkremegy, de AZ ÍRÁS MEGMARAD.
    Lassan már azokat fogják lenézni, akik papírt, ceruzát mernek használni.
  • waterman
    #1
    "A projekt célja, hogy a perui kisdiákoknak megtanítsák az olvasást, az írást és a négy alapvető matematikai számítási módot."

    "Ezeket el kell tárolniuk és szövegekkel kiegészíteni. Emellett a laptopot a matematikaórákon számológépként használják."

    nagyon jó. lef*som a bokám. kell ez, meg minden, de nem írás meg számolás oktatáshoz. ahhoz összegyűjtenek egy 200 oldalas szöveggyűjteményt, meg adnak 3 ceruzát meg 4 füzetet. hopp ez megvan 20 dollárból is a 180 helyett. és még szoftvert sem kell tölteni hozzá. ja, tanítani kéne? szörnyű. nekem felső tagozatig nem volt szabad számológépet használnom. vajon miért? vajon miért nem tud összeszorozni egy mai 15 éves fejben két 1 jegyű számot?? ezért. vajon miért az a fogalmazás egy mai tizenévesnek, hogy ír egy 2 sms-nyi szöveget a lapra?? az ilyenek miatt. és vajon miért nem tudnak írni a mai tizenévesek (csak mint egy durva ökörhugyozás)? szintén mert a billentyűzeten gépelnek csak. ésszel kéne használni ezeket. meg mennyi szemét lesz már 250ezer darab ilyenből?