28
  • KillerBee
    #28
    Ez még csak nem is kritika vagy kínos igazság volt, hanem két fordítói szarvashiba kipécézése. A kedves fordító nem tudta, hogy a német PS - Pferdestärke - magyarul lóerő vagy LE, ill. a német Durchschnittsgeschwindigkeit szót csúcssebességnek fordította, pedig valójában átlagsebesség a jelentése.

    Az itt szokásos módon kijavítják a hibát, majd törölnek minden olyan kommentet, amiből kiderülne, hogy egyáltalán létezett a hiba. Esetleg még warnt is kap a hozzászóló, ha nagyon ugrál.
  • Molnibalage
    #27
    Tiszta metánnal nem hajthatsz gázturibnás repcsit tudtommal.

    A szállítási veszteség az mekkora is lenne? A semmi közepén kicsivel drágább építkezni, mint egy európai környezetben.

    Homokviharok?

    Most napelemekről van tükrös megoldásokról beszélünk? Mindkettőnél igaz az, amit leírtam. Nincs az a gyártó kapacitás ami elegendő tükröt termelne (ez még talán), de napelem felejtős. Totálisan.

    Ja. mútlkor láttam képet. Egy többszázszor többszáz méteres területen volt egy pár MW-os erőmű. Mekkora helyigénye is lenne ennek? Hogyan véded meg? Mibe kerül ez? Karbantartás? Két ilyen helyére felhúzol egy atomerőművet (vagy egy helyére).
  • Molnibalage
    #26
    Magyrán nem. Miért is?

    1. Nincs az a gyártó kapacitás amivel le tudnád gyártani záros határidőn belül a szükséges eszözt, legyen bármi is.

    2. Az ár is problémás. Minden csak háromszor többe kerülne...

    stb.
  • Cefet
    #25
    Mi az, hogy törlik a kommenteket??? Fáj "Nekik" az igazság, nem tetszik a különvélemény, kínos a kritika? Ilyen lesz a "szép" új világ, ha hagyjuk.
    A gépről: valóban nem túl nagy eresztés, de a jelenlegi technikával nem megy jobb. A panelek összteljesítménye így sem pite. Az 5 napot én is keveseltem, ahhoz 333 km/h kellene... :)Amúgy a napcellákat sem igen kell tölteni... :)
  • qwas
    #24
    Sajnos napsütésben a mi országunk is egyre előkelőbb helyen áll.
  • KillerBee
    #23
    Hát igen, a Szahara környéke épp a politikai stabilitásáról híres. A szaharai napsütés éppúgy természeti kincs, mint az olaj vagy a földgáz, a naperőművek csak a kitermelés eszközei, mint a fúrótornyok. Szerintem az ottani államok már dörzsölik a markukat, mert az olaj mellett már a napenergiával is lehet majd nyomást gyakorolni a fejlett államokra. Már előre látom a 2030. évi napválságot, az 1973-as első olajválság mintájára.
  • kvp
    #22
    Jelenleg csak ok probalnak meg olyan gepet epiteni, ami emberrel a fedelzeten kepes napenergiaval korberepulni a Foldet. Nem az a lenyeg, hogy ez a technika hasznalhato-e a polgari repulesben, hanem az, hogy megtegye valaki. Ez a Piccard csaladban mar hagyomany.

    A hetkoznapokban ez valahogy ugy lenne megoldhato, ha napenergiaval aramot allitanank elo valahol a szaharaban. Aztan ezt az aramot elvinnenk a tengerpartig, ahol vizbol es legkori szendioxidbol cseppfolyos metant allitanank elo. Ezt csoveken el kellene vinni a repterekig, ahol sugarhajtasu gepekbe lehet tolteni. Elegeteskor pedig a metanbol es oxigenbol ujra viz es szendioxid lesz. A tarolt napenergia pedig visszaalakul hove. Ez egy realis megoldas es semmilyen techikai fejlesztes nem kell hozza, minden technologia a rendelkezesunkre all.
  • GyuriX2572
    #21
    "maszek" ... "merész" :)
  • Bandew
    #20
    Nincs az olyan messze mint gondolnád! Már most képesek lennénk leváltani a fosszilis üzemanyagokat, csak senki nem költ erre pénzt.
    Az aksikat meg nem kell cserélni, töltődhetnek azok a saját seggükön is.
  • Walaki
    #19
    Minden tiszteletem a Piccard családé. A nagypapa a 30-as években többször is magassági rekordot döntött léghajójával, az apja jotott el a Mariana árok aljába, az említett Bertrand körbe léghajózta a földet. Nyilván nem tudott nyugton ülni otthon... Hajrá!
  • Lmntal
    #18
    Ok-ok, ha mást nem példának jó, hogy az ilyen típusú egyáltalán nem jó a felderítésnek - így sikerült valósat állítanom utólag is
  • wolruf
    #17
    Hmmm... most akkor szállító gép? Az a kamera meg távközlési eszköz (mobiltelefon? ) amit évekig cipel, elavult lesz... régi kamera, régi telcsik, ennyit ne cipelgessen, feleslege (jó, tudom, kémrepcsi...)
  • uwu
    #16
    Ez inkább napenergia reklám. Nem sok gyakorlati haszna van.
  • MacropusRufus
    #15
    A fenti ipse úgy tűnik nyitot kapukat dönget:
    "A Qinetiq most a Boeinggel közösen fejleszti tovább a gépet: a cél az, hogy korlátlan ideig (a gyakorlatban ez több évet jelent) képes legyen a gép a levegőben maradni 4-500 kg-nyi rakománnyal (kommunikációs eszközök, kamerák). A mérnökök szerint ehhez még nagyjából két évnyi fejlesztésre van szükség."
    ez volt 1 éve...

    http://index.hu/tech/hardver/zep250808/
  • KillerBee
    #14
    Még annak se nagyon, mert ahhoz meg túl nagy.

    #11: Ezt a célt soha nem érik el, mert a Napból 1 négyzetméterre soha nem fog több energia érkezni. (OK, 1 milliárd év múlva kb. 10%-kal több lesz. )
  • Molnibalage
    #13
    Még annak se nagyon.
  • Lmntal
    #12
    De a felderítésnek jó lesz, és EZ a lényeg... :D
  • wolruf
    #11
    Lassan ott tartunk, hogy készülnek valóban nagy hatótávolságot megtenni képes, napenergiával működő, EGYSZEMÉLYES gépek (egy Jumbo Jet méretében...). Hatékonyságról szó sincs szerintem (még). Nyilván kis lépésekkel lehet elérni a célt, de még rettenetesen messze van. Aztán amikor az akksik cseréjéről lesz szó, és felhőkarcolókat lehet építeni az elhasznált akkumulátorokból, akkor megint majd pislogunk. Ez még nagyon lassú, nagyon nagy, nagyon kevés férőhelyes és nagyon nem egy használható konstrukció. Na reméljük azért majd felpörög az ipar és lesznek szárnyba építhető, valóban a fosszilis anyagokat kiváltani képes, nem túlságosan környezetszennyező akksik. Vagy nem :)
  • KillerBee
    #10
    Nemhogy a térítőkön, de még a sarkkörökön sem jön össze, mert ezek hossza is kb. 16,000km (persze egyenként ).
  • Drinkman
    #9
    "nem a mostani prototípust használják majd," hanem a 400km/h prototípust amit majd benzinmotor hajt
  • KillerBee
    #8
    Na mindegy, azt hiszem, ezentúl saját oldalon vagy blogban fogom kipécézni a hasonló fordítói hibákat, azt nem tudjátok törölni. :)
  • KillerBee
    #7
    A fenébe is, ha már felhívom a figyelmet két fordítási hibára, akkor a hozzászólásaim törlése helyett nem inkább köszönet illetne meg???
  • endrev
    #6
    70 km/h, bocsi
  • endrev
    #5
    Fura, hogy 70 km/s sebességgel hogyan akarja 5x 24 óra alatt körberepülni a Földet, az csak 8400 km. Esetleg valamelyik térítő követve? Ennyi erővel az Északi Sarktól pár kilométernyire is körberepülhetné a Földet, akkor csak néhány kilométer lenne a táv. :D

    Nyilván van a cikkben egy csomó elírás vagy/és félreértés, vagy bennem, amúgy hurrá és le a kalappal. :)
  • Bandew
    #3
    Hajrá srácok!
    Durván veletek vagyok!