380
elektromos, napelemes, hibrid- és egyéb alternatív meghajtású autók
-
#1 Manapság már szinte minden autógyártó előrukkol egy-egy
prototípussal, versenyeznek az új piaci szegmensért. Ez nekünk csak jó,
hiszen a verseny lejjebb szorítja az árakat és emellett újabb technológiák és ötletek kerülhetnek kivitelezésre. Egyelőre azonban még a két legkényesebb kritérium a hatótávolság és a költségek.
Ehhez kapcsolódóan pedig az esetleges infrastruktúra.
Szerintetek mikorra terjedhetnek el ezek a kocsik, lehet-e
a közeljövőben egy szupergyors forradalom, hasonlóan ahogy az informatikában is végbement?
Terveztek-e elektromos autót venni, ha elérhető áron megjelennek a piacon (azaz, ha hosszú távon már olcsóbb, mint a benzines társa)?
Hozzászólásokat és linkeket várok a témában.
(Feltehetőleg lesz egy kis flém az elején, de utána sem áll majd meg a topik, itt lehet majd nyomon követni az egyes autógyárak új modelljeiről szóló híreket)
Kezdetnek egy kisebb körkép a piacról
és néhány jópofa kocsi,
Nissan Leaf
Renault Zoe
Solo-duo, van külön topikja
-
sanyiute #2 úgy emlékszem van ilyen topic hát ideje rá térni ezekre -
#3 Kerestem, nem találtam.
Ez meg egy gyűjtő topik lenne aktualitásokkal. -
EnxTheOne #4 a nissan nem tetszik, a többi nagyon tetszik :D -
#5 Tesla Model S -
#6 Elektromos autó csak akkor fog elterjedni és ez szomorú mert kapó lennék a környezetbarát autóra ha:
-olcsóbb
-jobb,mint a mostani szénszármazékból működő vetélytársaké.
Sajnos:(((( -
#7 A 3. elég komoly. :D -
Vlala #8
Reva Mini. Kétüléses törpe, 3,5 millió Ft... de nekem nagyon tetszik. -
#9 jó próbálkozások, kell is őket fejleszteni, de ez még nem versenyképes technológia. Előbb a hibridek, aztán majd ezek, szép sorban. Bár szerintem én még azt sem élem meg, hogy minden ötödik autó legalább hibrid legyen kis hazánkban. -
#10 Ezt néztem már én is, árban egy lexus is ugyanígy kb 10 milla huf körül van és így ránézésre azzal van 1 kategóriában. Tehát ott nincs már nagyságrendbeli ár különbség.
A Tesla Roadster is eléggé impozáns, bár ennek az ára, hatótávja meg a hely szűkössége még elég nagy gyengesége. A gyakorlati tesztek is sajnos igazolták a kiforratlanságát. -
#11 Ha már Reva:
Reva NXR:
Reva NXG:
-
#12 Honda EV-N
népautó lehet belőle?
az elején a led-ek akár egy újfajta kommunikáció eszközei lehetnek..
-
#13 Elektromos Trabi!
-
#14 majd' 400 km egy feltöltéssel miért lenne gáz?
ráadásul ez egy sportkocsi, sokat fogyaszt a komoly igénybevétel miatt!
ha ezt a technológiát kivitelezik egy kicsi, könnyű városi kisautóban
főnyeremény lehet! -
#15 és ami meglepő, hogy szép. valahogy a hibridek, elektromos kocsik nagyon csúnyára sikerednek, ez meg kicsit maserati beütéssel rendelkezik előröl. -
#16 Mazda RX-8 RE Hydrogen
a kipufogóból vízgőz jön :D
-
#17 400km papíron
-
#18 A Roadster volt a kezdet, ez a Model S 2011-től lesz elérhető (Európában 2012 eleje) és jóval olcsóbb, jóval tágasabb, kiforottabb technológia...
Ha jól emlékszem 7 személyes, és többféle akksival rendelhető. A legolcsóbb akksival olyan 10 millió körüli ár szerintem nem vészes, ahhoz képest...érdemes elolvasni az oldalon a specifikációkat. Pl. az akksi kiszedhető, és nagyobb útra akár bikább bérelhető stb... 17 hüvelykes érintőképernyős kijelző stb...
Amúgy előrendelhető már most. -
#19 egy új prius-t még elfogadnék, de full elektromos autó nem kéne -
#20 hát ezen beszartam XDDD -
#21 D_:D_:_D:SD:SD:SD_:SD:D:Dd -
#22 nem tudom összességébe gyerekek hogy melyik a gazdaságosabb :D elektromos vagy a belsőégésű...
kérlek magyarázzátok el :D -
#23 Friss cikk, harmadik bekezdéstől -
#24 Renault Zoe
-
#25 Galéria -
USAMEN POWER #26 Nem rossz dolog egy elektromos autó, de háth részemről nem vennék egyet se.
Egy V8-as motor hangját egyik se tudja utánozni, ráadásul a legtöbb prototipus túlságosan futurisztikus kinézetű, egyes modellek írreálisan hülyén néznek ki...
Ha ez jellemzi a jövőt, inkább saját autógyárat alapítok. :DD
Akumlátoros megoldással viszont nincs gondom, az olajszármazékokkal működő társaikat is kell tölteni x km -enként.
A hang problémára, meg remélem hogy találnak megoldást, végülis akik picit is autómániások, (sokan vannak) akkor ez nagy probléma lesz a jövőben. -
USAMEN POWER #27 Mondanivalóm végét picit félrefogalmaztam, minden esetre a lényeg benne van... -
Hajnalcat #28 "ráadásul a legtöbb prototipus túlságosan futurisztikus kinézetű, egyes modellek írreálisan hülyén néznek ki..."
Nekem meg pont ezért tetszenek. Olyan egyediek, nem tucatkinézet, mint a mostani autók. -
Hajnalcat #29 Jó topik (Y)
Ha lesz valamikor autóm(bár gyalogosan jobban szeretek közlekedni), akkor csak ilyet veszek. -
#30 Lehet, hogy kurvaszép a vényócas hangja, de ha fogy az olaj, akkor max felvételről hallgathatod a duruzsolását, illetve 1000 forintos benzinár felett lehet, hogy már nem is fog tetszeni annyira :) -
USAMEN POWER #31 Egyedi autókkal nincs gondom, láttam jópárat ami jól néz ki, de nem attól lesz egyedi egy autó, ha úgy néz ki mintha a betonra szarták volna.
Habár ízlések és pofonok, nekem spec a mai városi közlekedésre tervezett, kisautóktól is hányingerem van.
#30: Pénz nem mindenkinek okoz problémát, persze az utóbbi időben sokan visszafogják magukat, és enyhébb fogyasztásu autót vesznek.
Elvileg jövő év januártól megszűnik a reg adó, már nézegetem a nagy amcsi dögöket. Leszarom hogy mennyit eszik, nem kell a 100 m-re lévő kisboltig is autóval menni. -
#32 Nice environment friendly acid there :D?AS_D_:AdSA -
#33 ja, itt szarhatnak bele az aerodinamikába, azért van ilyen hiper kinézetük, hiszen 50km/h -t kár kiélezni kb. -
USAMEN POWER #34 Na ez meg a másik... -
#35 Nem izgat.Remélem sose fog. -
#36 Egyzser megszünnek a benzinfalók ez tiszta sor.Onnantól kezdve az meberek biciklivel fognak járni:D -
#37 kedvcsináló -
#38 Broáf
De azért köszi:) -
#39 Jól van, de azért nem kell drukkolni. -
#40 ez se rossz :D