26
  • babajaga
    #26
    Nem zavar hogy tök vagy a témában?
  • televana
    #25
    néhányhavonta bekukkantok ide és minden alkalommal konstatálom, hogy bébijaga megállíthatatlan ütemben fejlődik az ostobaság skandálása terén
  • babajaga
    #24
    Pontosan olyan a dióda nagyság mint az APSC-n. Ki lehet számítani. Akkor miért lenne különb?
  • stain
    #23
    Pedig használják. Canon és Nikon csak a 35mm-es és a gagyi vonalon mozog, medium-format kamerát sosem gyártottak. A film esetében profi fotóhoz kell a nagy negatív méret, és ezért még máig a 6x7cm-es formátum a standard. Nagyon sok divatfotós még mindig filmre dolgozik, aminek ma is elég nagy az anyagköltsége, és őket próbálják ezekkel a digitális kamerákkal meggyőzni.

    Zaj ügyben nem tudok nyilatkozni. Nagyobb pixelméret = kisebb fotonzaj. De pl. számít a ccd hőmérséklete, a kiolvasási elektronika precizitása és a szoftveres utófeldolgozás is. Egyelőre a ccd-knek még mindig nem 100% a felületkitöltésük (a pixelek közötti terület nem fényérzékeny). Ami ilyen nagy felbontásnál tuti problémát okoz, az a kiolvasási sebesség. Minél gyorsabb a kiolvasási pixelfrekvencia, annál gázabb a minőség. Gondoljatok bele, hogy egy másodperc alatt egy 1Ds 10 képet tud készíteni, és ki is kell olvasni a 20+ megapixelt. Igaz, hogy a CMOS másképp működik kicsit, mint a cdd, és cmos-nál lehet ezt-azt trükközni (pl. több soron kiolvasni stb.). De pl. csillagászati kameráknál 100 kpix/sec kiolvasási sebesség fölé nem lehet menni, mert elfogadhatatlan lesz a képminőség. Szóval ott kb. egy perc csak a kiolvasás. Nem tudom a mamiya hogy oldja meg ezt a problémát, de tartok tőle, hogy nem villámgyors. Amúgy aki meg medium-format kamerát használ, hozzá van szokva ahhoz, hogy nem kattingat össze-vissza. 120-as filmre 12-t lehet exponálni és minden expozíció előtt fel kell húzni a gépet, ami kb egy mp.

    Amúgy amire ma azt mondom, hogy a kivagyiság jele, az inkább a Leica.
  • waterman
    #22
    jó nagy az érzékelő lapka, de jó nagy a felbontás is. nem fordulhat-e elő, hogy ezen ugyanúgy keletkezik majd zaj?
  • szedRick
    #21
    Ez egy szörny! Nem csodálkoznék ha Transformers lenne. :D
  • babajaga
    #20
    Ezt a gépet nem hsználják ám a profi fotósok. Ez olyan mint az autók között a Rolls Royce csak a kivagyiság és a villogás céljára van. Véletlen e hogy se a Canon se a Nikon ilyet még véletlenül se gyárt.
  • gosub
    #19
    Az a kérdés kinek mennyire éri meg. Pl. egy minőségi hangversenyzongora bő 30 milla! Rendes hegeda is 2-3 milla. Utcán autó formájában pedig nap mint nap látni 20-30 millás járgányt.
  • stain
    #18
    Ha a tárgy, amit fotózol, és filmre dolgozol, akkor kb. áll az ökölszabály 35mm-es filmnél. Ha nagyobb a feloldásod, mint a ccd-nél, akkor ez már azért nem igaz, mert hamarabb meglátszik a bemozdulás. Legalábbis ez a tapasztalatom. Bár hozzá tartozik, hogy sokat számít, hogy mennyire stabil a kezed és mekkorát kattan a tükör. Egy APS-C kamera tükröze számottevően kisebbet ugrik, mint egy full-frame, bár az új 5D sokkal simábban jár, mint a régi. A múltkor egy Bronica 6x6-ost próbálgattam, az is meglepően finoman járt. Egy ilyen nagy mamiyával, mint ez, állványról szoktak fényképezni. Szar ügy lehet amúgy elejteni :) Különben azon gondolkodtam, hogy a profi fotós szakma nem is tartozik a rettenetesen drága szakmák közé. Ha összeadom, hogy milyen számítógépeket használok a melómhoz...
  • Aestus
    #17
    A nagyobb érzékelőmérettel kapcsolatban felmerült bennem egy kérdés, javítsatok ki, ha hülyeség. Tfh van egy 50mm-es objektívünk. Egy film méretével ekvivalens érzékelő esetén 1/50 az a zársebesség, aminél még kézből el tudjuk lőni a gépet, bemozdulás nélkül. Ugyanez mondjuk egy 22x15ös érzékelőnél 1/80, mert oldalanként 1,6szor kisebb a szenzor, mint a filmesnél. Akkor 56x36 os érzékelőméretnél ez a záridő 1/33 lesz? Mivel 1,5ször nagyobb oldalanként a szenzor, mint a filmesnél.
  • djw
    #16
    tesvér
  • stain
    #15
    Jó dolog a mamiya, de speciel ez stúdióba való. Ami a spéci objektíveket illeti... egy objektív sosem elég jó. Digitálisnál nem is annyira a feloldással van a gond, hanem a vignettálással a széleken, ugyanis a ccd érzékeny a beeső fénysugár irányára is, nem úgy, mint a film. Ráadásul minden jól látszik, mert ezerszeresre ki lehet nagyítani fotóboltban, és a sok vájtszemű ott fikázik mindent kórusban. Filmes mamiya-t pár száz dolcsiért lehet már kapni ebay-en objektívvel, és az ugyanolyan jó, mint 25 éve. De csak az vegye meg, akinek telik hordárra.
  • Ferrer
    #14
    Izé.. ez kicsit ronda sztem.
  • GregSB
    #13
    Ssssssschneider lens!
  • babajaga
    #12
    Az ilyenre pld a totál műanyag Canon 300-at értettem. Amikor az EOS-nál műanyag bajonettet csináltak a behajlás miatt botrány lett belőle.
  • babajaga
    #11
    Semmiképp. Szükségtelen lenne. A filmes korszakban sem használták se a Hasselblaadot, se a Mamiyat széles körben. Az igaz hogy nem léteztek tükrösben ilyen belépő szintű gépek mint manapság.Sok riporternek nem derogált egy Zorkij 4-el se működni. Nyugati csúcsgépeket a nagyobb lapok vettek riportereiknek de nem voltak előnyben azok se.
  • who am I 7
    #10
    szerimtem jó vétel a dm56 majd 6 milláé, veszek is kettőt hugomnak is kell
  • Szemjuel
    #9
    és ha relatíve olcsón hozzájutnál se használnád? :D
  • babajaga
    #8
    A pixelsűrűség megegyezik egy 10 megapixeles APSC-ével. Akkor miféle hozzá tervezett optikákról hazudoznak? Akármelyik filmes optika tökéletes hozzá ugyanúgy mint a 39 megapixeleshez volt. Csak nem ilyen félrevezető információval vágják meg a delikvenst? Nem fogják! Ezt a gépet csak csontsznobok vehetik meg!Ez kirakatgép nem munkaeszköz!
  • p00t
    #7
    Hát még az írónak mennyire nem megy!!! Pedig ez sajtó nem? Nem engedném ilyennek, hogy cikket írjon!!!
  • babajaga
    #6
    Az optika nem megapixelt rajzol hanem homogén képet aminek van élessége és vonalas felbontóképessége ami azt jelenti hogy hány vonalat lehet megkülönböztetni egymás mellett egy mm-en. Már ha lefényképeznek ilyen ábrát. A pixelek az érzékelőn az 56-nál ritkábbak mint egy APSC-n. Mit kell akkor hozzá tervezni? Macskafarkát!
  • babajaga
    #5
    "vadonatúj optikák kifejezetten a szintén új, 56 (!) megapixeles, 56x36 mm-es érzékelőhöz lettek kifejlesztve."

    Egy fenét! Ilyen nincs! Ha az 56-hoz kellene külön optika akkor a 39-esre miért a filmes optikákat tették fel egy az egyben semmit nem csináltak. Lehet lódítani de minek?
  • Aestus
    #4
    nekem se megy a helyesírás ma :/
  • Aestus
    #3
    Szerintem óriásposzterekhez ideálisabb, de ez se rossz megoldás :D
    Már előre várom, hogy a hypeot meglovagolandó, ki fog először 50MP-s kompaktot legyártani. Peresz a szokásos körömnyi érzékelővel párosítva...
  • stain
    #2
    ... csak a helyesírás nem megy ma nekem ...
  • stain
    #1
    Minden valamire való feka rapper ilyennel fényképezi a bulákat a Beverly Hills-i villájában rendezet medencés kokópartin.