36
  • djhambi
    #36
    Van egy gentikalag agresszív kölköd, de mint felelősségteljes szülő, beiratod karatézni, hogy ne a suliban verje meg a többieket. Vagy veszel neki egy kutyát, hogy azon uralkodjon, és ne az öccsein. Számít az, hogy a szülő milyen módszereket vet be a neveltetésben, nem? Hogy megtanulja az agresszív gyerek is, hogy felismerje magában, és túl tuja tenni magát rajta... vagy ha Tom & Jerry helyett könyvet olvas, talán az is segítene?

    És mostanában amúgyis sokat jönnek azzal, hogy a meleg párok ne vállaljanak gyereket, mert nevelés közben elferdülnek... akkor talán nem minden a genetikán múlik? Vagy az egésznek csak annyi az értelme, hogy ki a melegekkel és a kisebbségikkel a környezetünkből?

    Várok értelmes és megfontolt hozzászólásokat...
  • redder
    #35
    Minden a genetikán múlik! A neveltetés is, átvitt értelemben, hiszen nem mindegy, hogy valaki agresszíven próbál nevelni egy agresszív gyereket, ahol az agressziónak genetikai gyökere van, vagy agresszíven próbál nevelni egy olyan gyereket, akinek mimóza lelke van...stb. A szülő és a gyerek természete totál genetika...minden genetika, mégha valaki ezzel nem ért egyet, akkor is...
  • BlackRose
    #34
    A tanulás is pont olyan tevékenység mint minden más, mindenki annyira csinálja amennyire szükséges neki. Sokszor a "mi lett előbb a tyúk vagy a tolyás?" az ami uralkodik a tanulás megítélésénél, téves azt hinni, hogy a tanulás után jön a jó élet (ezt már ma akár bizonyítani is lehet) de azt is téves hinni, hogy jó élet lehet tanulás nélkül is (bár nem gyakran).

    Szóval az akinek szüksége van új tudásra az tanulni fog, könyvtárban, neten, talál esetleg valakit aki megtanítja stb. az akinek meg az adott tudásból semmi kézzelfogható haszna nem lesz az miért tanulna? Szóval röviden ezek a dolgok nagyon függőek egymástól (két irányban). A tudás magában értéktelen dolog ha nincs lehetőségünk, hogy alkalmazzuk, és sajnos kevés embernek adatott meg a lehetőség, hogy a tudását alkalmazza ezért is van az, hogy csak szűk réteg tanul. Most fontos elmondani, hogy lehetőség van bőven de nem érhető el mindenkinek, sokszor még annak sem akinek viszonylag nagy tudása van, mert nem csak tudásra van szükség, hanem kapcsolatokra, bátorságra, önbizalomra stb.

    Azt az embert aki okos nem szereti senki és minden alkalommal hasba vágják (mert valós veszélyt jelent a megszokott "rend" megbontására, az emberek féltékenyek, féltik megszokott pozícióikat stb.)... sajnos sokan az első hasbavágás után félreállnak, nincs meg a bátorságuk, elveszítik önbizalmukat és nem lesznek többé motiváltak. Sokan nem tudnak felkelni és tovább menni.

    Ezen a világon a tudást jól lehet kamatoztatni de nagyon kell vigyázni, mert okosnak lenni veszélyes dolog :) és sok minden mást is kamatoztatni lehet esetenkánt akár sokkal jobban mint a tudást.

    Mindenesetre a lényeg az, hogy a jövő tunulásának motorja nem az iskola lesz hanem az interaktív sociális rendszer (ami természetesen a net nélkül elképzelhetetlen), az iskola mint megszokott intézmény napról napra veszíteni fog jelentőségéből és mint egy intézmény amelyet az ipari társadalomra hoztak létre nem megfelelő az információs társadalomnak (post industrial) és még kevésbé fog majd megfelelni a következő nanótechnológiai társadalomnak. Persze a régi harca nem fog elmaradni az új ellen, de az nem jelenti, hogy a régi megmarad, csak azt jelenti, hogy tovább fog élni (egy picit).

    Azok akik ezt időben felismerik fogják majd uralni a világot éppan úgy mint ahogy 200 évvel ezelőtt akik felismerték, hogy az iskola az amire szükségünk van. Azok viszont akik kapaszkodnak az elavúlt már nem megfelelő intézményekhez és azt hiszik, hogy reformálni lehet őket azok pedig elvesztik idővel pozicióikat.
  • Darth Sith
    #33
    Nem feltétlenül kell az államnak meghatározni a szintet amit teljesíteni kell, meghatározhatja egy nemzetközi civil szervezet stb. amelyet az állam már csak alkalmaz.

    Az, hogy most az oktatási rendszerünk semmit sem ér, azt teljes mértékben aláírom. De ezen is lehet változtatni, ahogyan egy megfelelő jogosítvány szerzési rendszeren, vagy a számítógép használatházo szükséges kvalifikációkat előíró vizsga rendszerén. Ezeket össze lehet állítani ésszerüen, logikusan, amelyek nem az állam kontrollját/hatalmát növelik, hanem megbízhatóbbá, biztonságosabbá tennék ezek használatát.

    Igenis támogatom az elektronikus oktatást, valamint, azt, h az információ mindenkié, ergo pl én az emberi jogok közé sorolnám, hogy mindenkinek járjon az internethez való hozzáférés. De ezt meglehetne tenni, biztonságosabban, körültekintőbben is, amely nem igényelne mást, mint, hogy az emberek részt vegyenek egy pár hetes tanfolyamon, majd letegyenek egy vizsgát.

    Továbbá, az elméletben szép, hogy a mai fiatalok nagyon sok mindent az internet segítségével tanul meg. Gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy ahelyett, h könyvtárba járna, utána olvasna és összeállítani a saját házidolgozatát, ctrl+c ctrl+v-vel megy wikipediaról és utána vissza a facebook/myspace-re. Sajnos nagyon szűk az a réteg, aki tényleg tanulásra is használja az internetet.

    De javíts ki ha tévedek. :)
  • nextman
    #32
    Azért szerintem elég triviális ez a felvetés, hogy a genetikán is múlik, mi máson múlna? Ez nem vonatkozzik a neveltetésre, kultúrára, szabályok betartására, de az ügyességre igen, azt mi más határozná meg, mint a genetika?
  • BlackRose
    #31
    Nem tudtad, hogy az iskola csak egy hely ahová "bezárják" a gyerekeket még a szülők munkában vannak... :) nem tanulnak ott már semmi értékeset a gyerekek (az első osztály után amikor megtanulnak írni, olvasni és számolni). :)

    Éppen a net és a sok ember interakciója az ami jelenleg az egyetlen igazi forrása az értékes tanulásnak ezt kinyírni egy olyan rendszerel, hogy csak azok ülhetnek gép elé akiknek a mindenható állam engedélyt ad kb. végtelenszer akkora vétek mint azok a zombi gépek amelyek a neten találhatóak.
  • Darth Sith
    #30
    Én spec ezt évek óta hangoztatom a számítógéppel kapcsolatban. :) Olyan brutális méretekre nőtt a zombi gépek hálózatok száma, a hozzá nem értő, felelőtlen felhasználók miatt, hogy szerintem valamilyen alapszintü jogosítvány ehez is kéne. Vagy az iskolában (mivel manapság már alsó tagozattól kezdve van informatika oktatás) kéne megtanítani nekik, az alapokat, és levizsgázhatnának belőle. Nem nyolcszorosan egymásba ágyazott adatbáziskezelő excel függvényeket, hanem hasznosabb dolgokat, pl. hogyan lehet a rendszert normálisan használni, hogy 3 hét alatt ne haljon be teljesen, milyen szoftverek vannak, mik az alternatívák, hogyan kell őket használni, alap rendszerbeállításokat megtudjanak csinálni, feltudjanak rakni egy vírusirtót meg egy tüzfalat stb.. Olyan dolgokat amelyeknek van haszna hosszútávon is. Nem kell tudniuk, hogyan épül fel egy CPU mert úgysem lesz közük soha hozzá, ahoz, hogy autót vezess sem kell tudnod, hogyan épül fel az autó, de alap dolgokat megkell tudnod csinálni mint kerék csere, olaj utánaöntés stb.. mint a számítógépnél az alapszintü karbantartás.
  • Cat #29
    Ha ugyanezt az érvedet alkalmaznánk az élet más területein is igencsak bajban lennél.

    Például akkor ülhetnél számítógép elé, ha bizonyítottad, hogy értesz hozzá. A vírusok, spamek, stb. okozta károk bőven vannak olyan mértékűek, hogy érdemes lenne ezen is elgondolkodni.
  • Darth Sith
    #28
    azért bőven távol állna a tökéletestől az emberi tényező miatt :)

    Ha jobban lehetne integrálni a modern technológiákat a közelkedésbe, és egy ilyen szigorított rendszer lenne, merem állítani, hogy töredéke lenne a balesetek száma és talán gyorsabb is lenne a közlekedés. És valjuk be, ez volna a cél. Kissé sarkított a példa, de aki nem tud úszni, ne menjen a mélyvízbe mert csak baj lesz belőle. Ha valaki nem képes hozni a megfelelő szintet, hogy ne legyen közveszélyes és normálisan tudjon közelkedni, akkor ne vezessen. Én sem megyek el balettozni, mert tudom, hogy nem vagyok alkalmas rá.
  • BlackRose
    #27
    A "megoldásodból" több lenne a kár mint a haszon :) tisztára értelmetlen lépés a tökéletes környezet megteremtése az ami fontos, hogy optimális legyen a dolog (jelenleg nem az) de az amit te mondtál az kb. olyan mintha Phalanx-al akarnád a fejed körül unalmaskodó legyet kinyírni :)
  • BlackRose
    #26
    Ja az úgynevezett "városi készség" (urban skills) elég sok ember esetében gyenge vagy akár nemlétező. :(
  • djhambi
    #25
    Ot vannak az előnyök. Köztudott, hogy az afro-amerikaiak jobb kondícióba vannak, nem beszélve a nigériai futókról. Odavagyok a fekete énekesek zenéért, (pl. Louis Armstrong, jazz, stb...) de a muzsikus cigányok is értenek a mókához. És fehér és fehér ember között is van különbség. A kék szeműek állítólag kevésbé érzékenyek a betegségre, meg jobban néznek ki a szőkék, és emiatt jobban bepasiznak, és az evolúció nekik adott több esélyt. Biztosra veszem, hogy valamelyik hajszínű fehér emberből több van a börtönökben, mint a többi hajszínű, arányokban. Tegyük hozzá, hogy évszzadokig a zsidóság elégítette ki a jogászati és orvostudományi foglalkozásokat.

    És amúgyis, szerinted miért az az értékes ember, akinek nagyobb diplomája van, és miért nem az, aki a saját képességeiből megpróbálja jobban kihozni a maximumot?
  • Darth Sith
    #24
    Az a baj, manapság, hogy bárki kaphat jogsit. Olyan emberek (főleg a saját ismerősi körömbeli emberekről beszélek) kaptak jogosítványt, h borzalmas. Életveszélyesen közlekednek. Vagy nem mernek menni, feltartják a fél várost és bizonytalanok és emiatt közveszélyesek, vagy azt hiszik h tudnak pedig nem és nyomják mint az állat. A köztes verzió elhanyagolható. Ehez hozzá jön, hogy a 3/4ed város ilyen vezetőkkel van tele, akik ráadásul bunkón, agresszíven, ingerülten vezetnek, az utak sem tökéletesek, ergo minden adott ahoz,h állandóan mindenhol tele legyen a város balesetekkel.

    Az egészet ott kezdeném, hogy sokkal szigorúbb feltételek mellett, több gyakorlással, változatosabb környezetben kéne jogosítványt szerezni, és pl az első 4-5 évben amíg le nem vezetik mondjuk az első 100-150 ezer km-t, addig fél évente visszajárni kontrollra, h mennyit fejlődött stb.. Mert aki 5 év vezetés után is közveszélyes marad mert felelőtlen vagy béna, az ne vezessen. Ez az egyik probléma.

    A továbbiak meg adódnak abból, hogy pl Bp. nem ilyen mennyiségü autóra lett tervezve és sajnos nem is szándékozzák átalakítani, bár az okát nem igazán értem meg, hogy miért. Miért keres valaki attól többet, vagy lesz neki jobb, hogy dugó van az egész városban vagy ha nem is halad, de legalább mozog valamennyire.
  • ziipp
    #23
    Lehetőleg a halálakor se okozzon majd túl sok gondot. Ha van rá mód, meg se álljon a mókuskerék! A temetési pénz pedig a megmaradt törlesztő részletekre menjen el. Végül mindegy is, amíg nekem adnak egy kicsit a tortából, addig lényegtelen hány szeletet vesznek el a többitől. És ezért természetsen nekik jár a tisztelet.
  • Omega
    #22
    A képességek mellett azért még jelen van az is, hogy vannak olyanok is akik magasról tojnak rá hogy rajtuk kívül más is vezet még. Pl. a szűk keresztmetszet városban: ha egy tata átér a zöldön, mert elöl van miért is indítson időben vagy nyomja a gázt, ha a mögötte levők ráérnek várni, minden zöldnél két autó untig elég ha átmegy. És ha ezt a sok töketlen barom megcsinálja minden sarkon, akkor persze, hogy sikerül is dugót okozni.
  • BlackRose
    #21
    Meg öszpontosítás, fáradság, türelem, tapasztalat (önfejlődésel), stb. szóval millió apró kis tulajdonság miatt van az, hogy ugyanazok a feltételek mellet két személy nem egyformán vezet. Sőt ugyanaz a személy vezetési képesége is ingadozik.
  • Ulquiorra
    #20
    Nem kell ahhoz nagy tudomány hogy megmondjuk hogy az emberiség melyik fele vezet genetikailag rosszabbul:) (a kulcs a térlátás minőségében keresendő)
  • BlackRose
    #19
    Nehogy valaki azt gondolja, hogy az amcsiknál jó a közlekedés vagy, hogy megfelelő... még véletlenül sem :) csak éppen annyi, hogy itt nagyobb a probléma mint ott.
  • BlackRose
    #18
    2003-ban 38000 mentem le (ennek mondjuk 20-25% hegyvidéki területen de igazán baromi szakadékos utakon) és azt hittem megvadulok... 100k nem semmi :) ennyi vezetésnél jut idő melózni is? :)

    Egyébként az amcsik közlekedési rendszere egyáltalán nem hasonlítható az európaihoz és nekik nem is azok az igényeik... de végeredményben még ha esetleg tényleg tapasztalatlanabbak is (nem hiszem, csak másban van tapasztalatuk) akkor is megfelelőbb a közlekedésük (és az útjaik is) mint itt nekünk... megfelelőbb az ő feltételeikhez. Gondolom éppen az erősebb decentralizáció az oka, ugyanis nálluk lehet, hogy nem olyan szép és ragyogó mint itt, de jobban követi az igényeket, kevésbé "by design" mint amennyire "by need"... mindenesetre a közlekedés ott nagyobb, az átlag sofőr valószínűleg gyengébb, az autók erősebbek és gyorsabbak és mégis fejenként és főleg megtett kilóméterként érezhetően kevesebb a baj ott mint itt, kevesebb a szerencsétlenség is és kevesebb az ellenőrzés is.
  • kekpafrany
    #17
    Nos, figyelemremelto, hogy Te napi 14-16 orat dolgozol. 1-2 egyszeru valtozassal egyszerubbe/gyorsabba/konnyebbe lehetne tenni a kozlekedest. Az elso dicserendo, a masik csak szimplan igaz. Valoban nem erdeke Demszkieknek, hogy jobba tegyek - mert nem szarnak ra. Ahogyan Te is szarsz a 60-nal vanszorgo tatara az uton. Most, hogy ok zsidok az 1 dolog. Amig adnak neked munkat addig sztem maradj csendben, mert valoszinuleg a Te fonokod is az. Vagy az o fonoke. Mindegy. Mig jol elek mellette, addig nem erdekel neki mennyi penze van.
  • OldM4n
    #16
    Na hadd osszam én is egy kicsit az észt. Sokat vezetek, évi 100.000 fölött, és nem csak az országban. (IT outsourcing multinál) Van egy hírem! A magyarok ÁLTALÁBAN nagyon jól vezetnek! Bunkók, arrogánsak, pökhendiek, direkt szivatják egymást, de általában jól vezetnek. Az utak ma már nem rosszak, sőt, sokkal jobbak ÁLTALÁBAN mint a nagy fene USA-ban, ahol ugyan mindent leaszfaltoznak, de mivel nem nagyon tartják karban, elpusztulnak az útjaik. Ugyanaz mint pest! NY-ban a főutak nagyjából jók, a többi tankcsapdás, szétfagyott, közlekedhetetlen sz*r.
    Az amikkal az a baj, hogy NINCS TAPASZTALATUK vezetésben. De hát mitől lenne? Nem kell szűk sikátorokban 50-60-as tempót tartani, ahol 5 cm-re süvít a parkoló kocsik között az ember, mint mondjuk az Angyal utcában... úgy egy ötéves gyerek is tud vezetni, hogy tempomat, nyílegyenes sztráda, 110, automata váltó... Utána meg a csodálkozás az első európai vezetéstechnikai tréningen. Ez meg egyébként magyarázom a bizonyhitványom... gyakorolni kellene, gyakorolni, gyakorolni...
    Karmicsek - neked miért fáj az, hogy én megyek az úton, cikázok, bújkálok? Én így dolgozom napi 14-16 órát, ha arra a beszari tatára várnék, aki a 110-es tempójú úton (már bocs..) 60-nal vánszorog, akkor napi 30 órát dolgozhatnék... Mondjuk az ilyeneket tiltanám el elsőként a vezetéstől.
    A Judapesti közlekedést nagyon egyszerűen NÉHÁNY APRÓ változással sokkal élhetőbbé lehetne tenni. Szándékoltan nem teszik, sőt bevallottan még rontani akarnak rajta. És hadd ne soroljam, hogy a reggeli csúcsban figyi má' miért kap a kihalt Kinizsi utca ugyanannyi zöldet, mint a rakpartra lehajtó Közraktár utca, ahol óránként egymillió autó menne keresztül??? Miért engedi a barom gyalogost egyszerre a jobbra kanyarodóval, megfogva az egyenesen haladót is??? A Kossuthon az egy szál átmenő sáv miért engedi a barmot balra kanyarodni? Vagy miért nincs kanyarodó sáv, ha nem tilos? Egy hülye megfog egy fél kerületet, mert kikerülni sem lehet! Stb...stb...stb. Annyira egyszerű dolgok ezek... csak "bizonyos" mol- és demszki-közeli személyeknek nem érdeke, hogy jól működjenek a dolgok, sőt.. És igenis ezek mind zsidók - lehet moderálni. Attól az igazság igazság marad! Azért szar Judapest közlekedése, mert NÉHÁNY zsidónak az az érdeke, hogy bármiáron, de szar legyen, mert abból tudja a saját bukszáját tömni! És mindenki más szív miattuk. Nem... nem zsadeszes-szavazó.
  • BlackRose
    #15
    Nem az útminőségről van szó hanem a nem megfelelő utakról.... az, hogy valami minőséges még nem jelenti, hogy megfelelő.
  • karmicsek
    #14
    Nem a rossz utakkal van gáz (most nem a magyzar útminőségről van szó)
    hanem a sok hülye sofőrrel (nem tudás hanem vezetési mód, morál) akikössze vissza mennének a high-tech utaidon is.

  • BlackRose
    #13
    Nagy különbség kollektivista szemszögből nézni a dolgokat, vagy individuális szemszögből. Ha megnézed a fehérek között létezik sok olyan aki még annyira sem képes és a nem fehérek között is sok olyan aki többre képes. A valóság az valóság de ha egyik hülyeség helyett másik hülyeséget állít az ember mert egyszerű naív és téves logikával magyarázhati a "valósággal" akkor az semmivel sem jobb.

    Egyébként különbséget kell tenni a képeségek és a képeségeket megvalósítható környezet között... hány olyan fehér embert ismesz aki szintén nem lett az ami lehetett volna csupán azért mert nem volt neki lehetősége (és sokkal jobb lehetősége volt mint a romáknak)? A genetikának nagyon kis köze van a képeségekhez, szinte elenyésző... a kultúrális valamint gazdasági környezet az ami fontos, az ami meghatározza, hogy valaki kifejleszti e potenciális emberi képeségeit vagy sem. Nevelés, kultura stb. ha nem gyakorolsz nem leszel senki és ez lehet fizikai vagy intellektuális gyakorlat teljesen mindegy, ha nincs kivel dolgozz, ha nincs kitől tanulj és nincs kivel tanulj, lehet akármilyen szuper genetikai képed szart sem fogsz az életben elérni. Kollektivista szempont tisztára hülyét csinál az emberből.
  • BlackRose
    #12
    Mikor fél óránként találkoztál valakivel (mert kevés volt az autó) akkor akármennyire hülyén vezetted az autót, nem volt nagy valószínűség, hogy baj legyen, most amikor egyik autó a másik után fut és túlterhelt utakon közlekedünk akkor azok a régen működő megoldások egyszerűen képtelenek betölteni szerepüket.
  • BlackRose
    #11
    Ennek nem hinném, hogy nagy köze lehetne a dologhoz, ugyanis én arra gondoltam, hogy a közlekedési rendszer nem követi a közlekedés bonyolultságát, "mennyiségét" stb. az utcák ma is úgy néznek ki (többé kevésbé) mint amikor 10x kevesebb autó volt rajtuk (csak helyenként szélesebbek, de ez nem sokat segít), az útkereszteződések is elavultak és sokkal kisebb és egyszerűbb közlekedésre már megfeleltek de a jelenlegi közlekedés esetében már nem, és nem szabad elfelejteni, hogy a technológiát is nagyon kezdetleges szinten alkalmazzuk, pl. miért nincs közlekedést támogató rendszer amely pl. jelentené ha szembe jön egy autó és nem láthatjuk mert mondjuk egy kamión áll köztünk, az kerülések most is pont annyira primitív módon történnek mint 50 évvel ezelőtt, kicsit kibillenünk, megnézzük jön e valami és ha nem akkor előre... szóval ez 20. századi megoldás, nem 21. századi...
  • Amergin
    #10
    Érdekes, hogy bár a természet rasszista és az embereket (és azok bizonyos jól körülhatárolható csoportjait) különböző készségekkel, képességekkel áldotta (verte?) meg, mégis ezt TILOS észrevenni, mert az bizony már "rasszizmus".
    Példa: a beltenyésztett putricigánysor gyermekei a legeslegjobb oktatás és nevelés ellenére is hátrányban lesznek a kontroll fehér népességgel szemben.
    Hány % a szintiszta roma az agysebészek, a vegyészmérnökök, vagy a programozó matematikusok között? És hány % roma van az össznépességben? És hány % a roma a börtönökben???
    Genetika...
  • Palinko
    #9
    mondjuk érdekes lenne összeírni mit lenne érdemes változtatni. nekem csak 1 ismert jut most eszembe, a csere izzó. régen simán kivetted a lámpát tettél bele új izzót, ma meg sok kocsinál le kell szerelni az egész elejét hogy hozzáférhess a lámpához. tehát épp mind1 hogy van a csomagtartóban csereizzó vagy nincs, mert úgy sem fogod út mellett kicserélni.
  • BlackRose
    #8
    Nem a pontos év a fontos (csak illusztráció) a lényeg, hogy a közlekedési rendszer évtizedeket késik a valóságos helyzet után. Minden előírás általában késik a valósághoz, a közlekedési rendszerekre ez még jobban jellemző.

    Régen kinőtt cipő... ha nem lenne az akkor nem lenne ennyire nem megfelelő, nem lenne ennyi gond vele. Nincs ezen mit megálmodni. A legkönyebb a részvevőkre hárítani a hibát (persze ott is van hiba de nem ez a lényeg, és ott is a hiba egy része éppen a nem megfelelő rendzsernek köszönhető).
  • JungleGeorge
    #7
    TE ezeket a szamokat honnan veszed? Van vmi tudomanyos alapja, vagy csak ugy megalmodtad, hogy a kozlekedesi rendszer 30 evvel van lemaradva?
  • Alfa Of NS
    #6
    Lehet hogy egy most lúzernak tűnő embe vészhelyezetben csodákra képes. Száos példa van erre. Ezért nem érdemes nagyon itélkezni.
  • Alfa Of NS
    #5
    A cikk nem konkrétan a vezetői képességről szól, hanem a memória kérdéséről. Ez sok mindenben részt vehet, pl lehet hogy a zenetanulás terén is rosszabul teljesítenek ezek az emberek.
  • BlackRose
    #4
    :) Nem hiszem... ugyanis a fél emberiség átlagosnál gyengébb a másik fele viszont átlagosnál erősebb... nagyon kevesen "hülyék" és kb. éppen annyire kevés az igazán "okos" is mint a "hülye". Egyébként nem hülyékről van itt szó, a képeségek nem lehetnek egyformák és még kevésbé lehetnek maximális szinten... persze az még nem jelenti, hogy valakire nincs szükség vagy, hogy valaki nem lehet a társadalom értékes része, csak mindenkinek meg kell találnia a helyét és ez az ami nehéz ha nincs szabadság és ha nincs választási lehetőség. És szinte biztos vagyok benne, hogy pl. az autóvezetés annyira egyszerű dolog, hogy azok akik "gyengébbek" is bőven megfelelnek... a közlekedésben csak kis részben vannak problémák a sofőrök tudatlansága miatt, a legtöbb gond inkább a nem megfelelő közlekedési rendszer amely mindég évtizedekkel van lemaradva a valóságtól, a jelenlegi közlekedési rendszer megfelelne az 1970-es világnak... ezt kellene megoldani (nem lehetetlen) csak radikálisan más nézőpontra van szükség.
  • RecoPhile
    #3
    ja, sok a "genetikailag" hülye ember
  • szombi
    #2
    LoL!

    Már látom a jövő kötelező-felelősségbiztosítóit:
    "Sikeres géntesztet igazoló papírral 10% kedvezmény!"
  • Glutamin
    #1
    Ez a medencés kép azért ott van rendesen