25
-
Yutani #25 Az Aurora név biztos a mitológiából ismerős.
Az, hogy Kelet-Európában az Aurora szóra sokaknak egy orosz cirkáló jut eszébe, sajnálatos dolog. Azonban érthető. -
halgatyó #24 Hmm. Minden óhajtó meg feltételes mód ellenére az kiviláglik a cikkből, hogy min törik a fejüket a világelső nagyhatalom mérnökei.
Ami számomra a legkevésbé világos az egészben, az az alkalmazás célja.
Sajnos, nem tudok másra gondolni, mint a városok és települések sűrűsödő bekamerázása után ezzel az olcsón üzemben tartható masinával a vidéket is bekamerázni.
Miért sejtek mindig rosszat...eejnye-bejnye. De valami azt sugdossa a fülembe, hogy nem a fatolvajok és a megélhetési késelők megfékezése lesz a cél -
#23 Nemrég volt itt egy cikk, hogy nem igazán jó a aszteroida (vagy más kisebb tárgy) megfigyelő hálózat. El tudom képzelni, hogy milyen jó céltárgy lenne ez a becsapódásra. -
Lotifuti61 #22 Az Auróra (bár ez a név vhonnan ismerős) projekt, az odüsszeusz az nagyon szép. Kár hogy az N forma helyett nem egyenlő oldalú 3szöget formáznak a melső szárnyukkal. Ja közben a farokrész medegyiknek egyformán áll. Tiszta sztártreck. -
bleifrei #21 Úgy bizony! Isten hozott a tudományos bulvár magyar portálján. Továbbá itt találhatod meg a méltánytalanul/tudatlanul mellőzött legnagyobb tudós koponyák hozzászólásait is.
Lehet, hogy az egész rovat csak arra megy ki, hogy a nagyhatalmak innen halásszák le a jövő tudósait...
-
#20 Ahogy fejlődik a technika (napelemek hatékonysága, akuk mérete/súlya) lehet, hogy idővel vitorlázó gépeken is megjelenik a napelemes rásegítés. -
#19 Ez csak technology demonstrot. Ahhoz meg találn kevés is... -
Praetor #18 155misi nem kevés egy ilyen projecthez? Szerintem max akkor éri meg ilyet fejleszteni, ha emögött jóval vaskosabb megrendelések garantáltak. -
kukacos #17 500 km/h-s szél ezt a törékeny papírrepülőt is elfújja. Ez se fog túl nagy sebességgel rohangálni. A lufi méreténél fogva épp hogy sokkal inkább alkalmas napelemek felszerelésére, a hátára egy futballpályányit lehet rakni. -
waterman #16 azok leginkább stream jet-ek. ha ezek tényleg 20 meg 30 km magasra lesznek felengedve, akkor csak azt kell figyelni, hogy addig amíg átmegy a szerkezet a kritikus 7-16 km-es zónán, ahol ezek leginkább előfordulnak, ne legyen épp egy jet. mivel a jet-ek szépen vándorolnak, így biztos találnak kisebb szélsebességű zónákat, ahol biztonságosan röptethetik ezeket. -
hodobaj #15 Ez jó ezeket biztos több mint 2 perc lesz lekapni mondjuk 3. -
#14 Odafent mértej már 500 km/h sebességű szelet. A lufit ez úgy elfújja, mint a huzat. Persze nem ez az átlag, de a repcsi fomának vannak egnyéb előnyei. Pl. maga a szárnyforma ad egy jó alapot a napelemeknek. A lufi forma nem igazán. -
kukacos #13 Van olyan is, párhuzamosan fejlesztik.
http://en.wikipedia.org/wiki/Integrated_Sensor_is_Structure
Gondolom a tisztán repülőgépes változat előnye hogy valamivel gyorsabb, olcsóbb, és kicsi a radarkeresztmetszete. Gondolom a ballonos változatok inkább stratégiai eszközök lesznek, az USA területéről indulnak, míg a repülőgépet más eszközökkel gyorsan a helyszínre lehe szállítani és ott helyben felbocsátani. De az is lehet, hogy egyelőre versenyeztetik a megoldásokat, és idővel kiderül majd, hogy lufi vagy repülő.
Persze a szatellitet egyik sem váltja ki teljesen, mert ezek az eszközök felderítés során légteret sértenek. Háborús helyzetben viszont rendkívül hasznosak. -
Gamecube86 #12 Szerintem sokkal célszerűbb lenne a nukleáris meghajtás.
Így ha már biztosak abban hogy a megfigyelt területen terroristák vannak akkor csak le kell dobni a "hasznos" terhet XD -
NullZ3r0 #11 Amúgy ilyen sokáig levegőben maradó cuccnak nem találták már fel a hőlégballont? A héliumos verziója jó magasra felmegy. -
#10 Ja. Ahhoz nulla ezeknek a dolgoknak a teljesítménysűrűsége és max. légcsavart lehetne hajtani vele. Azzal meg általánosságban kisebb sebesség érhető el, mint gázsugárral. -
#9 Hát attól ne félj, hogy az utasszállítógépek valaha is ilyenek lesznek.
-
lapaleves #8 ezek az Odyssey srácok kicsit túl sok savat nyalhattak ezzel a legózós koncepttel. nem nagyon értem a lényegét, szerintem összességében nem lesz több áram, legalábbis innen úgy tűnik. kivéve, ha a beesési szögnél nagyobb arányban nő a panelek hatásfoka. meg hogy viszik fel a hasznos terhet? háromfele flexelik előtte? -
willcox #7 A cikkben nagyon zavar a feltételes mód (óhajok, vágyak), és a kijelentő mód (tények) keverése. Ez így nagyon megtévesztő és félrevezető, tipikusan bulváros. -
NullZ3r0 #6 Hát még hogy be fog indulni ez, mikor hatékonyabb (>20%) napelemeket használnak majd, és az akkuk súlya is jelentősen (kb. ötödére) csökkenhet a szilíciumanódos technológia használatával. Még az utasszállító gépek is ilyenek lesznek, főleg, ha az olaj is drágul (na jó, talán mégse). -
duke #5 Nagyon jo,az elektromos autok utan,itt az ido,hogy a repulegepeket is villanymotorral hajtsak,mert azok pont ugy szennyezik a levegot ha nem jobban mint az autok.Villanyrepulot mindenkinek. :) -
JoeYi #4 elég sok Szu, meg Mig tud felkapaszkodni 20e méter közelébe, vagy fölé, szóval legkésőbb éjszaka, amikor lejjebb ereszkednek ezek a gépek az energia takarékosság miatt, jópár ország képes lesz eltakarítani a nézelődőket. -
Voronyezs #3 Ja, nekem is az jutott szembe, hogy nehogy besz*rjon vmi más ebben a szerkezetben...ha úgy vesszük 30 nap azért sok idő egy ilyen gépnek... -
kvp #2 A lockheed-martin fele verzio all legkozelebb a nasa fele tervhez, arrol meg tudjuk, hogy mukodokepes. Az egyetlen fontos kerdes, hogy kepesek-e olyan uzembiztosra epiteni, hogy hiba nelkul kibirja a kiirt idotartamot. (bldc motorok, fet-es meghajtoaramkorok es ssd-t hasznalo vezerles eseten akar sikerulhet is, a marsjarok is ilyenekkel mennek mar evek ota) -
#1 durván néznek ki :D