9
  • B0nFire
    #9
    A fő gond az, hogy alapvetően a zene 12 hangból áll összvissz; olyan dallamot gyakorlatilag nem lehet kitalálni, ami már ne hangzott volna el. Továbbá az európai zenei kultúra is tovább szűkíti a zeneszerzés határait. A tömegigény nem igazán kattan rá a 7/8-os, vagy 9/8- os ütemekre. Csak a 4/4-et tudja tartósan elviselni, mert ahhoz szokott.

    Továbbá van egy bizonyos akkordsorozat, amire érdemes építkezni - ez különben alapfokú zeneelmélet -, mert különben a dal nem lesz a fülnek kedves, legalábbis nehezebben befogadható. Ez is szűkíti a lehetőségeket, méghozzá cefetül.

    Abban totál igaza van Killer Bee-nek, hogy nagyon nehéz meghatározni, hogy honnantól számít valami lopásnak, mert ez a pontatlan logika kategóriájába tartozik.

    Ennek meg annyi a veleje, hogy tulajdonképpen nehéz meghatározni olyasmit, hogy mekkora ember számít magasnak, vagy hány vízcsepp számít esőnek. Ugye az előbbi sem egyértelmű, mert ha egy 190 cm-es emberre azt mondjuk, hogy magas, akkor mi van a 198,9 cm-essel? Továbbá másként ítélik meg az északi skandinávok a magasságot és megint másként a távol-keletiek.

    A másik példa esetén arra az esőre, amit esetleg a nagyvárosi ember borzasztó zivatarként ér meg, egy mezőgazdász azt mondja, hogy "Ugyan már! Még a port sem verte fel", - ugyanis az ő érdeke az lenne, hogy jól átázzon a föld, a városinak meg, hogy száraz maradjon az út, ne csússzon a kocsi.

    Ha ezt a plágiumot tényleg komolyan akarnák venni, a mai könnyűzenészeknek bizony fölkopna az álluk. Vicc az egész.
  • tmisi
    #8
    Na akkor az NGOHT-nak befellegzett (ott mindig ugyanaz megy szüntelenül). :D
  • hol9672
    #7
    Volt már ilyen : audio indexelő és kereső oldal hash alapon
  • hol9672
    #6
    A gond csak ott lesz, hogy bizonyos alap ritmusszerkezetek nélkül nem lehet zenét irni.

  • bakagaijin
    #5
    Sry, az első link helyesen.
  • bakagaijin
    #4
    Ez poén lesz, totál ki fog halni a zene :). Ezek megvannak? :) És a klasszikus. Stb-stb :).
  • KillerBee
    #3
    Már megint brit tudósok...

    Eddig sem a hasonlóságok felismerése volt a probléma, ehhez elég a fülünk. A gond a plágium definíciójával van, mert a zenei hasonlóság nem számszerűsíthető értelmes módon. Főtémában hány hang egyezése engedhető meg? És díszítésben? Az egyezés a zene hány százalékát teheti ki? Mindez hogyan határozható meg? Mi van, ha kicsit eltér a két dallam, mégis nagyon hasonló - hogyan számszerűsíthető a hasonlóság? Mi van, ha idézek egy másik zenéből?
  • NullZ3r0
    #2
    Kihalna a tuc-tuc. :D
  • Darth Sith
    #1
    "Ki lehetne alakítani egy olyan üzleti modellt, amelynél az előadók vagy a kiadók beadhatnák a kész műveiket és az adatbázis tartalmával összehasonlítva kideríthető lenne, hogy valóban egy új alkotásról van-e szó vagy sem"
    szerintem ez a kiadóknak nem igazán érné meg.. kiderülne h minden második szám valaminek az átirata, és manapság a populáris zenék 80%-a ugyanarra az ütemre/alapra épül...