78
-
#78 A személyeskedést kérjük szépen mellőzni. -
roliika #77 Egész jó ez a macskából és sültcsirkéből összerakott izé. -
#76 A Békásmegyeri sem töltésem megy. Tudom, mert naponta használom.
Európa számtalan városában van jól működő elővárosi közösségi közlekedés, ahol autót szépen lerakják. Nincs is összefüggés abban, amit írsz. Ok-okozati viszony nulla. -
djhambi #75 A békásmegyeri és a gödöllői hév végig kiépített néhol töltéssel, néhol ágyazattal.
Minden télen késtem a középsuliból, mert nem ment a villamos 10 centi hótól sem. És ugyanannyi közlekedési balestem volt villamossal, mint busszal, csak a különbség az, hogy viharos szelek kábelt szaggatnak, és a villamos akkor se megy. Évente 2-3 alkalommal szívtam emiatt.
Igen, a reggel 7kor tömegközlekedők az általam leírt területen 80%ban 18-25 közötti korúak. Mivel minden nap suliba járok, és tudom, hogy kinek a mije jár a seggemben, mikor kapaszkodóért vagy levegőért kapkodok a tömegben, de egyiket se kapok.
Szerintem a közlekedési helyzet kritikus, se a hév, se busz, se a villamos nem segítene rajta, mert az autóforgalom nőne. A helikopter drágább, mint a metro. 600 milliárd oda, vagy építheted át egész Budapestet... Házastul, terestül.
És a metro leggyorsabb tömegközlekedési módszer akkor is.
És ha csak az én problémám lenne, akkor nem lenne az én problémám, mert nem kéne tömegnyomorban mennem minden nap, mert egyedül mennék.
És az sem nereséges, ha kenyeret veszel a boltban, csak szükségszerű, nem anyagilag nyereséges, hanem ár/érték arányban. Inkább veszek egy kenyeret, mint hogy éhen haljak...
És igaz az, hogy a magyar mentalitás rakásfos, de pont erről van szó, mert amíg azt leírod fórumba, hogy a magyar mentalitás fakásfos, kidobhattál volna egy műanyag üveget szelektív gyűjtőbe.
Az a kérdés, ha valaki külföldre megy, pl. németo-ba, az hazaáruló-e, vagy azért ment el külföldre, mert a hazája elárulta?!
...
-
Epikurosz #74 Szerintem kamu. -
Epikurosz #73 (Ide beszúrva szép nagy. Az eredeti oldalon miniatűr) -
Epikurosz #72 -
Epikurosz #71 Nekedvaló. -
roliika #70 Ti aztán tudjátok basztatni egymást. -
Epikurosz #69 #37, de mindegy. -
#68 Mindjárt jön az, hogy együnk szart, ezermilliárd légy nem tévedhet (a reklámok után szabadon).
Én nem dolgozom a vasútnál, soha nem is dolgoztam és vasutas sincs a családban. Mégis ágyazatnak hívtam mindig is, hiszen abba vannak beleágyazva a talpfák. A töltéssel azért sem keverhető, mert töltés nem csak a vasútnál van: pl. az árvízvédelemben is használatosak. Sőt ha jól tudom, Szeged környékén anno a vasutat épp azért építették töltésre, néhol elég magasra, hogy az egyben árvízvédelmi célt is szolgáljon. De az árvízvédelmi töltést vasút nélkül is töltésnek hívják.
Elkúrós #67:
A töltés témáját djhambi hozta fel ebben a topicban. Másodszor Molnibalage használta, harmadikként pedig őt szorosan követve te. Ha a korrekt szóhasználat neked kekeckedés, akkor te is erősen kekeckedsz. Azaz dehogy, hiszen te éppen a rossz szóhasználatot pártolod. -
Epikurosz #67 Én értelek, sőt, ha egy tudományos dolgozatot kellene írnunk, akkor nagyra becsülném a kekeckedéseiteket (mert ugye most már ketten vagytok), de ez már refrén lett, hogy nem a lényegről beszélünk, hanem elterelitek a dumát mellékvágányokra, ahol aztán jól kisiklik. -
#66 Mellesleg leszarom, hogy hány ember hülye. A vadászgépnek is hajtóműve és nem motorja van. Lehet, hogy az angol szegényes és (jet)engine - (piston) engine névvel illeti mindkettőt, de akkor is. Okkal van kölünböző nevük. -
#65 Tisztán látszott, hogy hülyeségről beszéltek. Persze, most hogy tisztázódott, hogy ismételten tévedtél nekiállsz magyarázni a bizonyítványt. Lehet, hogy én nem ágyazatnak hívom, hanem alapozásnak, de a töltést nem kevertem össze vele.
De trollkodj csak tovább és légy büszke magadra. -
Epikurosz #64 Ha megkérdezel 1000 embert az utcán, szerinted hányan fogják arra azt mondani, hogy ágyazat? Talán 2-3, akik vasútnál dolgoznak. Köz/szak-nyelv.
sanyix is egy fórumba írt, nem doktori disszertációba, és itt mindenki értette rajtad kívül, no meg az időközben befutott ... hm...erősítéseden kívül. -
Epikurosz #63 Ehhez értettél mindig is, szavakon lovagolni. Te nagy lovagló! -
#62 Killer gyorsabb volt, mint én. Kevered a dolgokat. -
#61 "Ugyanis téged hamar el lehet felejteni. Szenilitás nélkül is. Rád emlékezni - na ahhoz már bizarr gusztus kell."
Hát még szenilitással! :P
Rajta, felejts már el, lécci, lécci!
Mellesleg a railway bed éppen az ágyazatot jelenti, ellentétben az embankmenttel. Te igazi mazochista vagy, láthatóan élvezed, ahogy égeted magad. -
Epikurosz #60 Rossz a szócikk. -
Epikurosz #59 vasúti töltés: railway embankment,
de railway bed/berth is. -
#58 Elkúrós elvtárs keveri az ágyazat és a töltés fogalmát.
Kis segítség -
Epikurosz #57 A tőtés így néz ki:
Az, hogy melette még fel is töltik, hogy szintben legyen a tereppel, sőt, a vágányok között is betonlapokat helyeznek el, az már mindegy.
Amire te Csöpöl kapcsán gondolsz, az megemelt pályatest, vagy pályaszerkezet.
Vasútat töltés nélkül nem lehet építeni, mert a talaj a legtöbb helyen nem megfelelő, nem bírja el a vonatszerelvények súlyát, tehát a síneket talpfákra, azokat töltésre helyezik. Azt nem tudom, hogy esetleg a Sziklás-hegységben lehetne úgy síntalpfákat elheylezni, hogy direktbe a sziklás talajba rögzítik őket, vagy esetleg közvetlenül a síneket is. Vasútépítő karrierem alatt én ilye nem láttam. De majd elszegődöm mozdonyvezetőnek az AmTrakhez - ha Borsik János is jön velem - hogy megnézem. Miután megnéztem, hazajövök, és elmesélem neked, már ha emlékszem még rá, meg rád. Ugyanis téged hamar el lehet felejteni. Szenilitás nélkül is. Rád emlékezni - na ahhoz már bizarr gusztus kell. -
#56 "Molnibalage" nevű "fórumozónál" nem az első eset, hogy vagy félreértelmezi a vitapartner állítását, és amúgy sem konstruktív vitapartner, emiatt én nem is vagyok hajlandó többé szóba állni vele. Óvakodom tőle, mint egy leprástól.
Ezt már nekem (és Molnibalage-nak is) megígérted nemrég, ám azóta is reagálsz a hozzászólásainkra. Nagyon súlyos szenilitásban szenvedsz, valószínűleg ezt a mostani fogadkozásodat is el fogod felejteni.
(Figyelem! Az nem ér, hogy válaszolsz a hozzászólásra, csak éppen nem a "válasz erre" feliratra kattintva.) -
#55 Itt látsz töltést. Én ezt értem alatta és az angol is. Ilyen alig van a HÉV vonalon, ahol van, ott is átjárható. -
#54 Most akkor lehet, hogy mi ketten nem ugyanazt értjük töltés alatt?
A lényegen nem változtat, a síneken át tudnak menni az autók sok helyen... -
#53 No, most már állítsad le magad. Utaztál már HÉV-en te nagyokos? Vágóhíd Duhaharaszti szakaszon hol megy töltsén te nagyokos? Mutassak képet? -
Epikurosz #52 Apropó. Tudtam róla, de eddig még nem használtam Gúgli Ört Mars- és Hold-nézetét. Most belenéztem, és tényleg szép fotók vannak fent. A marsi Arcot is megnéztem (volna), de nem is arc. Lehet hogy Geszti Peti @rc-án (orcáján, LOL) hamarabb lehet arcot látni, mint ott. -
roliika #51 Vagy minden tatyójának belébe belenyomni egy RFID matricát...100ft darabja nagyjából. Faszé nem én kaptam a százmilliókat a beléptetés kifejlesztésére.. -
roliika #50 Ilyen dugult metró lejárót szerencsére a Déliben még nem láttam...igen szintén azért jöttem pestre merthogy ittaztán van jobb meg több meló..van a szart van...mégjobban lehúzzák a népet, meg az utolsó utáni pillanatban fizetnek az van...lojalitás, empátia 0. Ai a legjobban meglepett és teljesen szokatlan volt, hogy 1 infós melóra 200 fölött van a jelentkezők száma, a média meg nyomja, hogy az infós az bizony hiányszakma. (na ennekaztán tényleg semmiköze már a cikkhez) -
Epikurosz #49 "És a sok hülye vén picsának az ellenőrök előtt kell elkezdeni a táskájában turkálni a bérletért"
Na, ezeknek kellene RFID kártya, de azt meg otthon felejtenék.
Hát, nincs más megoldás, előbb-utóbb be kell ültetni azt a csipet a fejekbe.
(Szokjátok csak... ) -
#48 muhaha! óbudán lakom, állítólag 2 busz 10 percenkét, 1 20 percenként jár, gyakorlatban ez annyi, hogy 20 percenként jön a "vonat" 3 busz vonatozik... úgy hogy ebből 2-nek 90%-ban ugyanaz az útvonala, aztán dugóban tötypörgés a bécsi úttól a batyiig, aztán a metróba le alig pár percig ácsorogva a mozgólépcsőn, amire percekig kell várni hogy ráléphessek, mert akkora tömeg van.
És a sok hülye vén picsának az ellenőrök előtt kell elkezdeni a táskájában turkálni a bérletért, persze úgy hogy a két ellenőr között állnak meg, hogy a mögöttük lévők nehogy tudjanak haladni, mert annyi eszük van mint egy marék döglött molylepkének. De kellemes is napi 2x 1 órát eltölteni azzal hogy a külvárosból a belvárosba jutva kb 10 km-et megtegyek (NEM légvonalban értendő). Mennyi is ez? 10km/h-s átlagsebesség?
Biciklizni persze nem lehet, mert:
- nincs út, az autóúton meg életveszélyes
- olyan rohadt nagy a szmog hogy alig lehet levegőt venni
- ha van bicikliút azon is jobbra balra szédelegnek a gyalogosok (mert egyenesen nem képesek menni), vagy egymás mellett sétálgatnak, a csikorgó kerekes fékezésre meg még ők háborodnak fel, emellett ha a biciklis járdán megy, fel vannak háborodva.
Tényleg jobb mint 500 métert gyalogolni és egy dugómentes helyen normális sebességgel buszozni(vidéken).
budapest egy rakás szar, egyáltalán ez a városba mindenki "modern" marhaság is, ami annyira "modern" hogy pont a begyepesedett hülyeség miatt kell még egy csomó embernek bejárni, miközben már lehetne máshogy is (távmunka). -
Epikurosz #47 íGY VAN. lAKOSÁGCSERÉT KELLENE végrehajtani.
Nem is kellene teljes, csak részleges. London lakosságát át kellene telepíteni Magyarországra, és fordítva. a cigányok úgyis ki akarnak oda vándorolni az ingyen segélyért, hát segíteni kell nekik. Utána, gyönyörűség lenne nézni, ahogy a jól működő pesti metrón a volt londoniak beszélik a koknit. (Nem zoknit, koknit! Érted!?)
Bp. lenne a pü. központ, a City, innen számolnák a LIBOR-t, ami már BÍBOR lenne (érted?!)
MF.
-
roliika #46 Az, hogy hogyan kéne közlekedni...megtekinthető kicsi osztrák szomszédunknál.
A villamos ha bezárja az ajtót, ám valaki odarohan, és megnyomja a gombot...beengedi...az az 5-10s idő kiesés ugyan már mit számít, be tudja hozni, és jobb az utasnak is a hangulata.
Autósok...megáll a zebránál az egy dolog, de a 4 sávos autó úton is átenged anyázás nélkül, ha nincs zebra akkoris.
Lámpánál...mikor sárga, kiengedi a kéziféket, sebességbe vált, és mikor zöld van indul...de nem csak az eleje, hanem az egész sor...így nem fordulhat elő, hogy a hátsók pont akkor indulnak mikor már piros van.
Minek köszönhető ez?
Neeem, nem vérmérséklet kérdés.
Piszokdrága ott egy jogsi, és ha bünti van akkor keményen megnyomják a tollat, pár pontnál meg ugrik a jogsi ami kb másfél milla forint.
Ez nekik is nagy pénz, és ezért meg sem szeretnék kockáztatni.
Ha a forgalom normális tempóját képtelen felvenni a kedves autós, ne üljön autóba..ennyi a történet. -
roliika #45 Öcsém...hogy ezek a pöstiek mindíg panaszkodnak... :D
Zalaegerszegen laktam. Ott 15-20 percenként (hétvégén fél óra) ha jön egy busz(80 000-res városka). Más nincs. A bérlet ott is 7-8000.
A megállók 500m-enként vannak nagyjából.
Tehát elég ritka eset, hogy valakinek épp a háza előtt van a buszmegálló.
És igen, időbe telik odamenni(5 perc), de ki nem szarja le.
Itt meg mit látok...villamosnak 100m-enként megálló, minden 4-6 percenként jár (van ami 2) és bár kint lakok a fenébe (budai hegyek), itt is egymás seggében vannak a buszmegállók...szóval egyáltalán ne tessék panaszkodni!
És ha tetszik, ha nem, a sok balfasz autós miatt vannak a dugók!1 5személyes autóban eleve 1 ember ül.
Nemtudja merre menjen...esetleges rendőri karjelzéseket képtelen értelmezni, nemlátja a felfestett/elbólyázott sávot, piroson csuklóból átmegy aztán van a csatt, balfaszkodik 40-el a 70-es táblánál feltartja a sort, mikor zöldre vált a lámpa akkor engedi ki a kéziféket, és még 2 másodperc mire felfogja, hogy jééé zöld van...ezért van a dugó.
Itt van a használható (bár heringes) tömegközlekedés, miért nem lehet használni azt? Képtelen vagyok elhinni, hogy minednkinek Gödöllőn van a munkahelye és muszáj autóval menni.
Az meg hogy tömeg van...reggel van...de napközben tökjól használható mindegyik tömegközlekedési eszköz, és még viszonylag pontosak is.
Londonban 4 metró van, naponta hibásodnak meg olykor órákra...ilyet mikor láttatok itt?
Itt nem feltétlen a közlekedéssel van a gond, hanem a mentalitással. -
Epikurosz #44 Na, ja, szellemi hanyatlás.
Arról, hogy mi a vasúti töltés már felesleges is beszélni. Béke poraitokra! -
#43 A Csepeli HÉV kicsit magasabban van ahol a bekötés volt régen, az út mellet benzinkútig lejt az út. Mikor kijössz az OBI parkolójából akkor van vagy 3 méteres szintkülönbség. -
#42 Mihez kéne híd? -
#41 "Csúcsforgalomban a metró hátrányban van a metróval szemben."
A villamossal szemben. -
#40 Újra híd kellene a nagy szintkülönbség miatt. Én nem tudok röhögni, csak sírni.
Igazából a következő HÉV beszerzésnél azt kell figyelmebe venni, hogy alkalmas legyen a későbbi nagyívűá fejlesztésekhez is. Pl. lehetne olyan, mint a német városok közötti gyorsvillamos ami még föld alá is bemegy, de belvárosi közlekedésre is alkalmas. 100-as csúcssebessége több, mint elég a a HÉV vonalakra a mostani pályaállapotok mellet. Vicc a HÉV átlagsebessége... -
#39 Pedig bizony Molnibalage-nak nagyon is igaza van a 4-es metróval. Tény, hogy a metró kényelmesebb, nagyobb a presztízse ("világvárost építünk" szlogen), de a leglényegesebb az, hogy összehasonlíthatatlanul több pénzt lehet lenyúlni az építése során.
Azt hiszem, a VEKE írt részletes elemzést arról, mennyire hibás a 4-es metró mostani vonalvezetése. Talán nem 40 évvel ezelőtti forgalmi adatokból kellene kiindulni.
Nagy élmény lesz, amikor a metró elkészültével megszűnik a felszíni villamosforgalom és a környéken lakók nagy része azzal szembesül, hogy jóval többet kell gyalogolnia a metróállomásig, mint kellett korábban a villamosmegállóig - a plusz sokak számára lehet akár egy teljes villamosmegálló hossza is. A mozgólépcsőn le- és felmenni további 1-2 villamosmegállónyi időt vesz igénybe. A hosszú utazásoknál hozhat valami kevés pluszt a metró, de a közepes és rövid utazások a metrón tovább fognak tartani.
Nem kell feltétlenül zárt pálya ahhoz, hogy más járművek ne hajthassanak a villamossínekre. Elég lenne annyi is, hogy a mostani apró buckák helyett pl. 20 cm magas folytonos perem akadályozza meg a ráhajtást, kivéve persze a kereszteződésekben. A közlekedésbiztonság nem lehet komoly érv a picike buckák mellett, a legkülső sávban parokó kocsiknak ütközni sem éppen biztonságos.
Csúcsforgalomban a metró hátrányban van a metróval szemben. A metrónál van egy nem is olyan rövid minimum, aminél sűrűbben nem követhetik egymást a szerelvények, mert két szerelvény között kell lennie egy üres pályaszelvénynek. Villamosnál ez nem követelmény. A mozgólépcsők meg igen szűk keresztmetszetet jelentenek.
#33
Elkúrós barátunk a szellemi hanyatlás súlyos tüneteit produkálja. Érvei már rég nincsenek és azt hiszi, ezek pótolhatók szitkozódással és személyeskedéssel.