16
  • kozik
    #16
    Az olyan kis cegeket, ahol a programozonak mindenhez ertenie kell es meg festeket is o cserel a konyvelok nyomtatojaban

    na errol van nagyba szo.

    Persze, hogy a fonok nem telefonon zaklat, hanem atjon, de az meg komolyabb interrupt, mert a masik kezemmel nem tudok valami hasznosat csinalni, hanem igenyli a tekintetem is. Ebbol a szempontbol a verbal meg komolyabb hatraltatas, mint a level. Valamint nem lehet ra delay-t rakni.
    Szinten a vonalkinyomas kis cegnel nem jellemzo, mert a hivasok 90%-a abbol az irodabol jon, ahol a fonok van, es ha foglaltat lat, mikozben ott senki nem velem beszel, akkor azert jon at, hogy kivel beszelek es miert.

    cegvezetes ha latja, hogy gond van majd biztositja szamukra a felteteleket.

    na erre ne szamits kis cegnel, ott baszogatas megy, hogy oldd meg. :D

    Igen, agyondolgozod magad a semmiert megy. evvan. de eljottem, mielott teljesen megoszultem volna, ugyhogy csuhajj.
  • kvp
    #15
    "Ezt a fonok melletti irodaban egy 6-8 fos cegnel marpedig nem lehet megcsinalni"

    Egy kis cegnel jobb ha atmegy a fonok es nem email-t kuld. Epp ez lenne az elektronikus kommunkacio korlatozasanak a lenyege. Egy szoban belul nehogy mar levelet kuldjenek egymasnak az emberek. Szepen beszeljek meg eloben, aminek azok az elonyei, hogy egyreszt mindenki latja, hogy van aki nem dolgozik hanem beszelget es nem igazan lehet masok elott maganugyekrol beszelni, tehat csak szakmai kommunikacio zajlik. Azt meg ki akarja hosszura nyujtani?

    "Érdemes ezt megjegyezni, mielőtt valaki kinyomná a telefont az ügyfelek előtt."

    Az ugyfelek elott ilyet senki nem csinal, de egy fejleszto, akinel az a fontos, hogy idore kesz legyen azert nyugodtan megteheti. Foleg ha meg a fonoke sem latja. A hivo fel csak azt latja, hogy foglalt a vonal, tehat bent van es csinal valamit. Viszont ha egy kisebb valalkozasnal az a par fejleszto 2 percenkent email-t es msn-t nez akkor senki nem fog dolgozni soha. Egy multinal ez meg elviselheto mert 10 ember osszessegeben elvegzi 1 munkajat vagy akad egy ember aki a masik 10 helyett dolgozik, de kis cegeknel ilyenre nincs mod.

    Ha a munkahoz nem kell valamilyen kommunikacios mod, akkor azt nem kell munkaidoben hasznalni. Ha pl. a marketingesek vagy a titkarnok azzal szorakoznak, hogy vicces korleveleket kuldenek mindenkinek akkor spam listara kell oket rakni, ha majd tenyleg akarnak valamit akkor szolnak szemelyesen.

    Persze az olyan szemelyekre akik kommunikacioval fogalkoznak (pl. uzletkotok) ez nem ervenyes, de a mernoki munkahoz nyugalom kell. Ha nincs nyugalma az embernek akkor jobb ha neki sem all dolgozni, a cegvezetes ha latja, hogy gond van majd biztositja szamukra a felteteleket. Az olyan kis cegeket, ahol a programozonak mindenhez ertenie kell es meg festeket is o cserel a konyvelok nyomtatojaban nem lehet kovetendo es elfogadhato peldanak venni. Ezek a cegek amugy is vagy csodbe mennek vagy a fejleszto agyondolgozhatja magat a semmiert. Egyik sem nyero strategia.
  • kozik
    #14
    Ezt a fonok melletti irodaban egy 6-8 fos cegnel marpedig nem lehet megcsinalni :-)
    #13 agree.
  • Vorpal
    #13
    Állásról van szó - kisebb vállalkozásokat mindez tönkretesz amit írsz.
    Érdemes ezt megjegyezni, mielőtt valaki kinyomná a telefont az ügyfelek előtt.
  • kvp
    #12
    Ezert van az, hogy a legtobb programozo ha konyveloprogramot kellene irnia, akkor inkabb elmenne kapalni vagy kovet torni.

    A tulterhelesre van egy jo modszer:
    -a leveleket csak orankent egyszer nezi meg a levelezoprogram, majd diszkreten jelzi, ha vannak
    -az ember orankent egyszer megnezi, hogy mi jott es mire akar valaszolni, sot mit akar egyaltalan elolvasni (ha eppen koncentral, akkor majd a kovetkezo piheno utan)
    -tobb lada van es a kevesbe fontosakat (pl. a management-tol erkezo levelek) csak naponta egyszer nezi meg az ember
    -a maganlevelezes teljesen kulon van, az nem zavarja a munkahelyi kommunikaciot
    -telefonra akkor valaszol az ember ha eppen raer (nem egyszer volt, hogy mar mobilon hivtak hogy hol vagyok, mondtam hogy az irodamban, csak le van nemitva a vezetekes), egy kollega rendszeresen kinyomja ha nincs kedve beszelgetni (foglalt jelzest ad)
    -ha tenyleg fontos akkor ugy is utanna kuldenek az embernek valakit (az elmult par evben ez osszesen egyszer esett)
    -amig nincs eleg informacio addig nem kell nekiallni a munkanak, majd a felelosok megszerzik ha latjak, hogy all minden
    -a teazas/kavezas/sorozes mindig fontosabb mint a munka, ez sokat javit az ember koncentracios kepessegen (mert kevesbe farad ki)

    Meg egy trukk:
    -ahogy Scotty tette az urszekerekben, mindenre ketszer annyi idot kell mondani, mint amennyi idore becsuljuk, igy viszonylag konnyu a leggyorsabb mernoknek lenni

    ps:
    Persze ennek ellenere csinalok neha 3-4 projektet egyszerre, de csak azert, hogy a fejlesztesi ido alatt ne unjam meg egyiket sem. Igy mindig eppen azt csinalom amihez van uj otletem. Kevesbe unalmas, mint evekig ugyanazt az egy szoftver modult javitgatni.
  • kozik
    #11
    Egy het alatt bevagtam a kiskereskedelemmel kapcsolatos konyvelest, ket nap alatt a vonalkodgeneralast, villanasnyi ido alatt a szamlakeszitest, meg ugy altalaban minden ilyesmit. Persze programozokent :D
  • HJ
    #10
    Mennyire, de mennyire ismerős a dolog!!! Hab a tortán amikor nincs meg minden fontos infó a munkához (de azért rohadt sürgős!) és félig-meddig vaktában csinálja az ember - bízva abban, hogy az lesz a végeredmény amit a főnök szeretne - csak éppen nem mondta el mi is az... Természetesen ha nem egyezik a végeredmény és a főnök kimondatlan vágya akkor: na ki a hülye?
  • BlackRose
    #9
    http://www.paulgraham.com/makersschedule.html
  • BlackRose
    #8
    Ez mind nem más mint alkalmatlan szervezés eredménye. Amikor minden összefolyik általában moslék lesz a vége... a megfelelő szervezés mindent a helyére kell tegyen, akkor is létezik zavarás de az kivételes eset nem szokásos gyakorlat. Látom most megint a problémát akarják "gyógyítani" és nem a probléma eredetét eltávolítani... de hát igy szokott az alkalmatlan és hatékonyságot nem ismerő politika/bürokrácia mindent "megoldani"...

    Mi történt a lead by example-val? Mindent a populista aktivizmusra kell hagyni? Nem hülyék az emberek csak naivak, nem elég okos lenni, nem elég tudni, alkalmazni is kell és méghozzá helyesen ezt a tudást. Amikor egy fejlett rendszerben baj van, a hatékonyság az amiben keresni kell a hibát, és fejlett rendszerben a hatékonyságot nem többel hanem kevesebbel lehet megoldani. Ha egy fejlett rendszerben több pénzt dobunk a problémára az csak növekedni fog, a hatékonyság csökkeni fog és még meszebbre kerülünk az optimálistól.
  • Ferrer
    #7
    Folyamatos interrupt, tizedik task, random idopontok.
    Kemény :DD
  • Sanyix
    #4
    miért nem igényeltél mászik irq-t? :D
  • kozik
    #3
    A jelenseg letezik, tenyleg problema, en mar hagytam ott ceget emiatt. Mondjuk ott a fonok volt a fo problemaforras, folyamatos interrupt, helyzetjelentes igenylese, tizedik task nyakadba akasztasa, random idopontokban otletekkel elhalmozas, egyeb.
    Nem is csoda, hogy nem tudtunk semmire sem figyelni, plane hogy minden task top priority, es miert nincs kesz tegnapra. Aztan meg csodalkozott, ha valami szarul ment ki es a tuzoltas vegul tovabb tartott, mint a teszteles tartott volna.