20
-
#1 Külleme mindent visz. Borzalmasan ronda. Egy kicsit jobban is megerőltethették volna magukat a dizájnerek. -
Lateralus #2 Ennél a gépnél az az utolsó szempont, hogy néz ki.
Nem divatcikknek készül, hanem munkaeszköznek, vagy inkább azt kiegészítő másodgépnek. -
#3 Ezek mondjuk még jól is néznek ki:Olympus E-P1
és valami hasonló dologról van szó. -
Ferrer #4 Ugyanmár, teljesen más, az nem kompakt, és az érzékelője is nagyobb. Viszont az E-P1 tényleg csodálatos, ha milcsis lennék, biztos vennék egyet. -
#5 Valóban nem teljesen azonosak, de kb. egy árban vannak ~800$. Én inkább venném azt ennyi zsetonért. -
fishguy #6 A ket gep teljesen kulon kategoria. A Ricoh egy kompakt digitalis, az Olympus meg egy negyharmados. A Ricoh kategoriajaban meg mindig a Canon G9 G10 paros a verhetelen, es arban is sokkal jobbak (kb. 450 usd). Az Olympus kategoriajaban pedig ez a csucs http://www.photographyblog.com/news/leica_m8_white_edition_gets_a_price_tag/ -
Lateralus #7 Igazad van, az Olympus szokott erre adni, de általában nem szempont. A Ricohnál pl hagyományosan nem, és például a Sigma DP1-2-nél sem, ami nagyjából hasonló közönséget céloz. Vagy kicsit kommerszebb, de szintén zsebben hordható, "profi" kompakt szint a Nikon P5000-6000, Panasonix LX2-3, Canon G1-10. Szintén nem a kinézetükre gyúrt rá a gyártójuk.
Mondjuk nekem az E-P1 nem jön be külsőre, de azt mondják szép. Az odafigyelés azért látszik rajta.
----------------------------------------------------
fishguy:
Ha a Leica M8-ra gondolsz, az közel sem egy kategória az Olympus E-P1-el. Az egy távmérős digitális, teljesen már kereső, szenzorral, stb. -
gosub #8 Az objektív fényereje, fókusztávolsága jónak tűnnek, kár, hogy ilyen kis körömpiszoknyi maradt az érzékelő. A többi kis Ricohnak is ez a baja, igényesnek tűnik, de a kép ami belőlük kijön olyan hagyományos kompaktos. -
#9 Engem az Olympus gépe az ilyen régi szalagosokra emlékeztet (szüleimnek van egy ilyenje):
Meggyőztetek, valóban nem egy kategória (max az ára alapján). De számomra a félprofi gép a nagy szenzort is jelenti a jó optika mellett. Nálam ez a Ricoh biztosan nem játszana. -
gosub #10 Az Olympus EP-1 is egy régi Olympus legenda a Pen sorozatot idézi. Nagyon szép kis darab, bár mint utóbb kiderült az is egy műanyag gép néhány vékony fémlapocskával burkolva. Az árát kivéve nekem tetszik. -
vaddiszno #11 Ricoh -- a szenzor picit nagyobb rakas pixellel meg fix optika borsos aron, hat ettol nem fogok odaxarni, Fuji mar reg rak ekkora szenzort a kompaktjaiba!! ahhoz kene hasonlitani. Canon G sorozat nem egy nagy durranas csak az ara az, tesztekben latszik. Az Oly uj micro 4/3 gepe meg ugyancsak draga es az aps-c gepekkel all versenyben meg ha a formaja mast is sugall. -
babajaga #12 Az Olympus attól hogy le lehet venni az optikát még kompakt marad. Messze nem éri el a tükrös használhatóságát -
babajaga #13 Szalagos? -
vaddiszno #14 A szogletes dizajnok a komolysagot akarjak sugallni es van par birka aki be is veszi, foleg ha a media szakertoooook azt firkaljak. Rohej h az 1/1.6 szenzor mar nagynak szamit egyeseknek. -
Ferrer #15 Már megint bemondtad a frankót. A kompakt attól kompakt, hogy egyben van a váz és az objektív. -
gosub #16 Attól hogy kicsi még nem kompakt! A képminősége megegyezik a többi Olympus E-system minőségével. Sőt a 400-as 500-as szériát talán le is kőrözi. Cserélhető az objektíve, bár egyenlőre elég kicsi választékkal, de az adapterrel az összes 4/3-os obit fogadja és tökéletesen működik minden funkciója velük.
Mitől kompakt az EP-1? -
babajaga #17 Atyafi! Ennek a szenzora 6x8mm-es! A 4/3-os szenzor 13x17mm-es!!! Ha ez neked egy kategória akkor kurvára értesz a gépekhez! -
babajaga #18 Van tükörreflexes beépített objektíves gép ami nem kompakt! Úgy hívják ezt a gépet BRIDGE! -
1011001 #19 "Van tükörreflexes beépített objektíves gép ami nem kompakt! Úgy hívják ezt a gépet BRIDGE" - ez érzésre hülyeségnek tűnt, ezért utánaolvastam. Tényleg hülyeség:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bridge_camera - "They are comparable in size and weight to the smallest DSLRs, but they lack the SLR optical viewfinder system"
Vagyis nincs optikai keresőjük, csak a nagyobb szenzor és minőségi optika emeli ki őket a többi kompakt közül. (Pl. itt a Canon S5 IS-t is bridge-ként említi, pedig inkább egyszerű ultrazoom.)
A tükörreflexes gép lényege, hogy az optika képét egy tükör/prizma a keresőbe vetíti, fényképezéskor pedig felcsapódik és a fény az érzékelőre/filmre jut. -
zseko #20 "a gyár szerint például ISO 100 esetében ugyanúgy teljesít a gép, mint elődje ISO 200-as beállítás mellett."
ööö, most vajon én értem félre, de nekem ez azt jelenti hogy rosszabb lett, nem jobb... sztem fordítva kell lennie.