8
-
#8 Nem csak méreg drágák, hanem ár/érték arányban meg sokkal rosszabbak. Nem feltétlenül Zeiss optikákról beszélek, de a régi M42-s optikák között is van jópár, mely magasan megéri az árát. 10E körül nagyon jó, FÉM és ÜVEG obik vannak. Egy hátrányuk, hogy nincsen bennük AF 8autofocus). :-) Ebben az egyben nyerőbbek lehetnek a mai optikák, kivéve, ha mondjuk back/front fókuszos. -
#7 nekünk is van nem egy régi gépünk, van amit még nem is használtunk. lehet ki kellene próbálni... -
babajaga #6 Az oroszokra bármit rá lehet mondani de azt nem hogy a "megszerzett " gépet és optikákat ne csinálták volna meg nagyon jól. A FED gépek a Helios meg a Jupiter optikák masszívak és nagyon jó minőségűek voltak, nem véletlen hogy legtöbb ma is működik.Nem gagyi műanyagból van. -
papajp #5 Nagyon jó cikk! Az ismerőseimet rávílágította miért kísérletezek lyukkamerákkal :))) -
#4 Szerintem meg sokan azért vesznek régi objektívet mert az újak méregdrágák -
Ferrer #3 Őszintén szólva tököm televan a Flickeres DSLR-idióták "művészi" képeivel. Tűéles mind, de azon kívül egy nagy 0 a kép, a legtöbb. -
Gabe Dearborne #2 Lényegében mindenben igazad van. Jómagam tagja vagyok a Zenitcamera-klubnak a Yahoon. Nekem is van - a mostani DSLR mellett - egy régi Zenitem, és éppen mostanában gondolkodom azon, hogy újra beüzemelem. Nem lehet olyan könnyen elszakadni a múlttól. Emellett a Zenit, noha szovjet gyártmány volt, nem is annyira gagyi, mint gondolnánk. Láttam egy modern Zenit KM Plus kamerát, ami bátran megállja a helyét bármilyen nyugati filmes gép mellett.
Szóval... Van még értéke a réginek. Akkor is, ha az csupán eszmei érték. -
#1 Nem is tudom, a régi és a silány között hatalmas a különbség. Egy régi Mamiya, Rollei vagy minőségi filmes SLR ma is minőség, az akkori gagyi ma is az.
A BBF meg csupa móka és kacagás, japán jenből átszámítva 26,000 Ft az ára. Ennyiért veszek egy régi Rolleiflexet, aminek valódi hangulata van, nem tömegtermék, ráadásul 6x6-os filmre dolgozik, nem 24x36-osra. A fém házról nem is beszélve.
Azt csak halkan merem mondani, hogy ahogy a fotókat nem a szuper technika teszi jóvá vagy különlegessé, hanem a fotós tehetsége, fantáziája és szemléletmódja, ugyanúgy a hibák sem adnak a tehetségtelen vagy akár csak átlagfotós képeinek egyéniséget.
Ez max. reklámszlogennek jó, mint ahogy pl. azzal reklámoznak egy-egy mobiltelefont vagy parfümöt, hogy a három lehetséges előlapszínnel vagy kb. ugyanennyi illatváltozattal fejezzem ki az egyéniségemet. LOL, futószalagon gyártott egyéniség...