8
-
#8 Remélem, hogy minél előbb elterjed Budapesten is. -
#7 Egyelőre jobb, de a gyártók már keményen dolgoznak az élettartam csökkentésén, láttam már 25,000 órás élettartamú LED-eket is.
Nincs is túl nehéz dolguk, a hőmérséklet kézben tartott növelésével igen hatékonyan és drasztikusan csökken az élettartam. Erre az egy LED-ből kicsikarható fényteljesítmény növelése is csábítja a gyártókat. -
Robi000001 #6 A nátriumlámpák tényleg hatékonyabbak, de a színhűségük....
És a LED-ek élettartalma is sokkal jobb...
http://www.ecoledlighting.com/docs/LEDEfficiencyComparison.pdf -
Harakiri576 #5 Tevedes. Az utcai lampak hatekonysaga nagyobb. Azok eleg specialis izzok, olvass utana!
http://en.wikipedia.org/wiki/Luminous_efficacy#Examples_2 -
XRV #4 Valaki miskolci? Esetleg megnézhetné és írhatna egy személyes véleményt, ill. közölhetne fényképet róla, reálisat :D
Amúgy nem vitatom, tényleg jobbak élettartamban. Kocsikban is alkalmazzák, bár úgy vélem, csak vakító fénye van, de nem erős. Én ezt pár ledes világítású bizbasz megnézése után mondom. -
Tzupi #3 no igen, tobb a kapcsolodo hir es a rovidhirek resz, mint az egesz cikk, a keppel egyutt :/
amugy orulok neki, h vegre kezdik alkalmazni ezt a dolgot kozvilagitasban. jo lenne lecserelni az osszeset. -
#2 Nem ez a legnagyobb kérdés, mert bőven lehet elég fényereje egy LED-es megvilágításnak. Gondolj csak arra hogy nagy autógyárak már nemcsak fék- és hátsólámpákat, de a fényszórókat is készítenek LED-es technológiával.
Ami nekem elsőre feltűnt ebben a cikkben, hogy kb semmitmondó. Pont az a lényegi információ maradt le, hogy ez miért is jó. Mert ugye baromi költséghatékony a hagyományos megvilágítással szemben, és az élettartama is többszöröse lehet a most elterjedt közvilágításnál. De úgy látszik, ha van egy fényképünk, akkor már nem nehéz 2 sort odaírni, és máris kész a cikk...? -
atys2 #1 aha... és hány másodpercers expóval készült ez a fotó?