2
  • bakagaijin
    #2
    A külföldiek / turisták fel nem használt pénzét vagy legalábbis a chipkártyáját visszavásárolják a nagyobb helyeken (ld. repterek, pályaudvarok). Itt legalábbis ez a terv.

    A mágnescsíkos papírjegy (vagy tömbjegy) szerintem sokkal jobb ebből a szempontból a chipeseknél mert jóval olcsóbb és automata is tudja árusítani. Bérletnél jobb a chipes. Pl névre lehet regisztrálni és ha elveszik/ellopják akkor letiltatod az előzőt és adnak helyette egy másikat. Ez egy komolyabb (drágább) éves bérletnél vagy vasúttal/hajóval kombinált bérletnél őrült nagy előny.

    Ellenőrzés úgy zajlik ahogy mondtad, felszáll X ellenőr és csekkolja mindenki kártyáját az olvasójával. Nem több időben mint a jegyeket elkérni és megnézni rajta hogy érvényes-e, csillog-e rajta a hologram, stb. Pláne hogy kevesebb képzés is elegendő az ellenőrzéshez: elég odatartani: ha zöld és csippan jó; ha piros és búg nem jó :). Ha kismillió kombinált bérlet, jegy és akármi van akkor ez a megoldás egyszerűbb és hatékonyabb.

    Természetesen több érvényesítő készülék, minden ajtóhoz. Vannak városok ahol az első (és/vagy) hátsó ajtó a preferált a felszálláshoz, de ott is általában van belül is érvényesítő automata, nem csak a sofőr mellett.
  • halgatyó
    #1
    "egyszerűbbé válhat az utazástervezés és az utazás" na neeee
    Pláne aki "vidékről" jön "fel" (ott is biztos van olyan hogy "vidék")
    Nomeg a külföldiek? Gyalogolnak? Vagy vesznek egy ilyen csipkártyát X összeggel feltöltve, aminek mondjuk a fele bennemarad mert nem utazzák le? (ez a papír jeggyel is megtörténik persze)

    És az ellenőr hogyan ellenőriz? Hogy megvettem-e a jegyemet? Egy villamos 200 utasának a kártyáját mind beledugdossa egy ki ketyerébe? Mennyi ideig fog ez tartani?
    Mekkora lesz a birság a lebukott "bliccelőknek"?
    Bevezetik a TÖMEG (IGEN!!! TÖMEG-) közlekedést agyonvágó első-ajtós-felszállási rendszert, vagy több csipkártyajegy-érvényesítő is lesz minden buszon és villamoson?

    Szóval AZ ÖRDÖG A RÉSZLETEK KÖZÖTT BÚJKÁL
    Persze elméletileg elképzelhető jól sikerült elektronikus rendszer is, de én pillanatnyilag sokkal több problémát látok.

    És a legfontosabb kérdés: milyen egyéni érdekeltségek segítik elő a rendszer bevezetését (és terjesztését)? (hűű de finoman fogalmaztam:-))