24
  • Sir Ny
    #24
    "Ezzel kapcsolatban a jelek szerint javaslatuk is van a konzolgyártók számára: érdemes lenne olyan beviteli eszközöket kiagyalni, amelyek bármilyen témájú játékot megfelelően támogatnak."

    Blizzard szól: legyen új kontroller! És lőn új kontroller!
  • pixx
    #23
    Azért gondolom, azt mindenki figyelmen kívül hagyja, hogy Redmond három hónapja elmondta, hogy új konzol 2-3 évig biztosan nem lesz a válság miatt. Nem akarnak bunki, meg is mondták, inkább árat csökkentenek.
    Az, hogy beszélnek egy nagy céggel. Még bőven fejlesztés alatt van a dolog, sőt biztos, hogy előbb win7, és tapasztalatok. És ha tetszik a win7 a népnek minden irányban elmozdulnak afelé fejlesztésben. Tartalmak,szolgáltatások stb.
    Nem temetném, még azt a xbox360-at.

  • Gery85
    #22
    Engem csak annyi érdekel,hogy kompatibilis legyen a x360-al. Ha már lecserélem a mostanit újra,akkor ugyan úgy tudjak játszani a régi játékaimmal is, ha ahhoz van kedvem.
  • dez
    #21
    Jól van. Biztos nagyon jó lesz, ha a boxos játékok nem lesznek egyebek, mint szedett-vedett PC-s játékok (1x újrafordítva).

    És szerinted az Xbox360 csak úgy kukázhatja majd a MS (ahogy az Xbox-ot)?

    A Sonynak egy GS->SPU fordítót kell(ene) írnia, a shadereket a fejlesztők írják.

    A GPU-k shader egységei nem magok, ezt mikor érted már meg? Nem tudod, mi a különbség a mag és az ALU között?
  • kvp
    #20
    "5. Az Xbox360 GPU-ja nem tud Geometry Shadert. De ha tudna is, nem marad rá ideje."

    Viszont a microsoft-nal eppen most van az ideje az uj konzol keszitesenek, termeszetesen legalabb dx10.1 kompatibilis videokartyaval, amire portolni sem kell a jatekokat, csak ujraforditani. Egy 64 bites 3 magos ppc es egy 64 bites 4 magos x86 kozott nem sok kulonbseg van, a directx pedig kvazi szabvany a jatekiparban. A sony viszont meg jopar evig nem teheti meg, hogy ps3-at lecserelje egy ps4-re, tehat nekik meg jopar evig marad a dx9-es szintu grafika, ami keves meg akkor is ha a 6 rendelkezesre allo spe-t is bevonjak, mivel a gpu-k eseten mostanaban mar 256/512 mag jelenti a csucsot, amit a spe-k mar nem tudnak kovetni. Arrol nem is beszelve, hogy az ati-nak eleg egy drivert irni windows-ra es az jo az osszes xbox-hoz is. A sony eseten a sony-nak kell megirnia az spe shader tamogatasat, vagy rosszabb esetben a jatekfejlesztoknek. Jelenleg az utobbi a gyakori, ami eleg kellemetlen, mivel ekkor az nvidia gpu-hoz a sony library-ein keresztul kell csatlakoznia a jatekok sajat spe-s shader kodjanak. A masik oldalon van a microsoft fele windows kompatibilis directx, es az ati aki az egesz driver es directx kodot egyben megirja, tovabba egy driver frissites a dx frissitest is elvegzi, amire ps3-as spe kod eseten jelenleg nincs lehetoseg. A microsoft itt is az olcsobban egyszerubbet elvet kovette, amitol lehet, hogy nem lett jobb a konzol, de valamiert nagysagrendekkel tobb jatek keszul ra es meg azt is megtehetik, hogy uj (most mar visszafele kompatibilis) konzolt adjanak ki, meghozza kulonosebb anyagi befektetes nelkul. (csak a videochip-et kell lecserelni es egy kicsivel tobb ramot pakolni az alaplapra, a cpu meg mindig jo)
  • dez
    #19
    LOL, nem szuperált a c&p. A kiemelt rész ez akart lenni: "azt mar nem lehet ps3-ra portolni, csak szoftveres shader-ekkel."
  • dez
    #18
    1. "Például a kenyér, vagy az ivóvíz. Egyik sincs ingyen, egyik sem tölthető le." -> tehát lehet. Mellesleg mi az, hogy "sw-es shaderekkel"? A GPU-n ugyanaz fut. Akár az eredeti HLSL v. GLSL kódot is lefordíthatják az SPU-kra.

    2. Nem kell a PPE-nek lapátolnia semmit, az SPU-k önállóan elvégzik.

    3. Nem is kell feltétlenül átrakni a VRAM-ba, mert a GPU ugyanúgy elérni az XDR RAM-ot is.

    4. A VRAM és az XDR RAM egy közös címtérben van. Ebből a szempontból nem nagy eltérés ez ahhoz képest, mintha csak egyféle ram lenne, mint az Xbox360-nál.

    5. Az Xbox360 GPU-ja nem tud Geometry Shadert. De ha tudna is, nem marad rá ideje.

    6. Nincs itt semmiféle lag (azt 10ms-ekben mérik, nem us-ekben, ami alatt egy nagyobb adatblokk is áttölthető a két ram között, már ha át kell tolni egyben egyátalán.)

    Szóval már sosem fogod megúnni, hogy a teljesen hiányos ismereteid és az azt kitöltő rosszhiszemű fantáziáid alapján tégy tényeknek hamisított kijelentéseket a PS3-mal kapcsolatban?
  • kvp
    #17
    "A jobb kóderek már ki tudják"

    A gond ott van, hogy ha kijon egy jatek ami geometry shader-t hasznal, akkor azt mar nem lehet ps3-ra portolni, csak szoftveres shader-ekkel. Ekkor viszont a ppu lapatolhatja az spe-k es a gpu kozott az adatokat, amire viszont pont nem jo a ps3 osztott memoria architekturaja. Nem a savszelesseg a keves, hanem feleslegesen bonyolultta teszi a gpu-ppu-spe-ppu-gpu kozti buveszkedes, tovabba nagyon nagy lesz a lag, ha a fizikat is spe-s shader-ben oldjak meg.
  • dez
    #16
    A jobb kóderek már ki tudják [nem egybe irandó, mivel a "ki" a "használni"-hoz tartozik, nem a "tudják"-hoz].
  • Yv@n
    #15
    "Az xbox 360-hoz is lehet egeret is billentyűzetet kötni... "

    Ahogyan usb-s kávéfőzőt, pendrive-ot és digitális fényképezőt s, lévén usb port van rajta. A kérdés az, hogy hány játék támogatja mint beviteli eszközt.
  • Major
    #14
    Mire kitudják használni a ps3-ben lévő hardvert, akkor már az xbox már generációt váltott és ami új azt veszi a nép.... /Kikapcsoltam az autómatikus hibajavítót :)/
  • Major
    #13
    Mire kitudják használni a ps3-ben lévő hardvert, akkor már az ms már generációt váltott és ami új azt veszi a gép....
  • Major
    #12
    Az xbox 360-hoz is lehet egeret is billentyűzetet kötni...
  • dez
    #11
    Van olyan fill-rate-je, mint a másiknak (x360 GPU), a shadingbe meg besegíthet a Cell.

    Másik, hogy a grafika nem minden, a Cell életszerűbbé teheti a scene-t, kiterjedtebb fizikával, mozgalmasabb környezettel, stb.
  • JaSoN HuNTeR #10
    cellt hiába ha a VGA nem elég erős.
  • JaSoN HuNTeR #9
    Legyen hozzá billentyűzet és egér is és akkor biztos megvenném a következő generációt:)
  • Figliar
    #8
    LoL xD iMouse xD de amugy tényleg, appleból kinézném xD,
  • L3zl13
    #7
    LOL! +1
  • Yv@n
    #6
    "amúgy kiváncsi vagyok hogy próbálnák mégegyszer eladni"

    Csak ráírnák, hogy Apple iMouse és már vennék is... :)
  • OptimusPrime
    #5
    Április 1 jön, a Blizzard mindig mond ilyenkor valamit, és 2.-án meg bejelentik, hogy sorry, csak kummantottunk! :)
    Így megy ez!
  • szily3
    #4
    "Érdemes lenne olyan beviteli eszközöket kiagyalni, amelyek bármilyen témájú játékot megfelelően támogatnak."

    EGÉR EGÉRPADDAL!
    (amúgy kiváncsi vagyok hogy próbálnák mégegyszer eladni...)
  • jozing
    #3
    nemtom mennyire jó ötlet már temetni az x360-ast. a rendszer már kifuladdt, de igazából most látni, hogy mennyire más a sony taktikája. a PS2 még mindig megy, az MS azóta 2 generációt elütött. durva. a PS3-ban lévő szörnyeteg meg most bontakozik ki (sztem a cell kihasználása is csak idő kérdése. előb-utóbb kihasználják azt az erőt).

    rövidtávon MS nyert, de most kidobni az x360-at (vagy jövőre) elég rossz taktika sztem...
  • NEXUS6
    #2
    Haverom épp pénteken jelentette ki, hogy soha nem vesz konzolt, amúgy nála nagyobb WoW-os kockát nem ismerek!
    Na most mi lesz?
  • Ruley
    #1
    Elvégre 3,5 éve megjelent már az x360, és az előző xbox is 4 évig volt forgalomban.
    Még ha ezt most megnyújtják is, hogy végighúzza a többi konzolra jellemző 5 évet, akkor is egy éven belül számíthatunk a nyilvános bemutatására, és másfél éven belül a megjelenésére.