34
-
Epikurosz #34 Rosszul tudod. A villámokba elég kevés energia van, ezt régen itt kitárgyaltuk.
Én is csalódtam akkor. -
s2rk2ny #33 És mi van akkor, ha ezek az aksik majd egy olyan tehnológia alapjai, mellyel a villámok energiájának egy részét felfoghatják...
Mert akkor sokminden meg lenne oldva...
Ha jól tudom egy db villám energiája évekig üzemelné mondjuk... Las Vegast.
-
dez #32 Bocs, most volt időm elolvasni, látom, hogy mégsem az. -
dez #31 Tudom. De mi van, ha a cikkbeli cucc is egy - mostanában akku-helyettesítőként emlegetett - szuperkondi? -
Alvarez999 #30 A kondenzátor feltöltésekor nincs kémiai átalakulás... -
kolbasz666 #29 Nem a felvett hanem a kárbaveszett energiáról beszélek. Nem mindegy hogy a tíz liter vízből 5-öt mellépocsolsz és így 15L víz kell hogy feltölts egy 10L-es vödröt! -
duke #28 "Akkor járjál gyalog (nem tömegközlekedéssel, gyalog) és világíts gyertyával,"
Nem kell gyalog járni,ma már korlátozás nélkül elérhetök az elektromos autok.Persze egyenlőre drágábbak mint a belső égésű motorral hajtottak.Na de nehogy már embereket öljünk,betegítsünk meg,mert az nekünk jobban megéri.Ilyen alapon a bankrablás is igazolható.Az egyik embereket ől az olajért meg a kényelemért,a másik meg a pénzért,nincs különbség. -
#27 Akkor járjál gyalog (nem tömegközlekedéssel, gyalog) és világíts gyertyával, és ne használj villamos energiát se, mert az is szennyezi a környezetet. Mit is keresel akkor az SG-n?:D Hiszen a karakterek bepötyögésével is szennyezted a környezeted.
ON: Jónak tűnik, csak legyen is belőle valami :) -
dez #26 A kondikat is egy pillanat alatt fel lehet fullra tölteni, aztán mégsem forrnak fel. :P Szal meg lehet ezt oldani. -
Alvarez999 #25 Ha úgy teszed fel a kérdést, mikor került többe az egy vödör forróvíz, akkor már nem mindegy, mert a vödör 2 óra alatt elég sok hőt veszít, amit ugye pótolnod kell. -
duke #24 ". De amíg vagy védem a környezetet, vagy mozgok, addig bocsássa meg a világ, a mozgásszabadságé az elsőbbség"
NINCS BOCSÁNAT !!! Mert jelenleg a te mozgásszabadságodért mások az életükkel,egészségükkel fizetnek.Az olajért irakban legyikolt emberek százezrei,vagy itt nálunk a légszennyezés miatt asztmába szenvedő gyerekek,felnőtek százezrei.És mindez a felesleges luxus autozásért.Elfogadhatatlan,hogy egyesek kényelméért,szorakozásáért mások ilyen súlyos árat fizessenek. -
Sir Ny #23 van egy 11 literes vödröd, amit megtöltesz 2 óra alatt forróvízzel, meg 1 perc alatt forróvízzel. mikor lesz több forróvized? -
kvp #22 Ez az uj elem egyik alkotoeleme. A kerdes csak az, hogy egy sikeres vagy egy sikertelen gyorstoltes utani allapotot latunk a kepen. -
#21 Ha jól értem a képaláírást, aszondja, hogy az új elem mintája, ami lehetővé teszi a hordozható eszközök gyors feltöltését. Na, most ez lenne az új elem? Engem szétvagdalt és elégetett papírfecnikre emlékeztet egy üvegpohárban, ami alatt van valami piros izé. De mit ábrázol a kép?
http://web.mit.edu/newsoffice/2009/battery-mat-3-enlarged.html -
#20 Olyan is lesz, hogy a villanyórát lecseréli egy nagy aksi, amit kijön a szolgáltató, havonta lecserélni, hogy a régit elvigye feltölteni?
Ez a találmány se viszi előre ezt a gazdaságot, de viszont a számítógépemhez is lehet jó szünetmentes tápom, amivel megspórólhatom a nappali áram töbletköltségét, mert este feltölt és ezek az eddigiek alapján sokkal tartósabbnak tűnnek.
A képen meg eggy szép felületi kép van. -
Alvarez999 #19 Sajnos a töltési veszteségről nincs szó, de logikus a gondolatmenet, hogy a 20 másodperces töltés alatt nehezen disszipálhat az akku annyi hőt, mint 2 óra alatt, hiába pumpálunk bele ugyanannyi hasznos (kinyerhető) energiát. Ellenkező esetben legalábbis megolvadna. Ezen ráadásul erősebb (jóval erősebb) hűtéssel sem lehet sokat segíteni, mert az akku anyagának hővezető képessége korlátozott (biztos messze áll a gyémánt, az ezüst vagy akár a réz hővezetésétől).
De az is lehet, hogy mivel még csak kísérleti szakaszban vannak, a melegedés csak később jelentkezik komoly problémaként. -
Gabe Dearborne #18 Na, ha ez megvalósul, akkor majd én is gondolkodni kezdek a környezetvédelmen. De amíg vagy védem a környezetet, vagy mozgok, addig bocsássa meg a világ, a mozgásszabadságé az elsőbbség. Utálok helyhez kötve rostokolni. -
peterxy #17 Elég sok jelentős fejlesztésről lehetett olvasni az akksikkal kapcsolatban. Remélem ebből lesz is valami elérhető.
(Exen) A csigás példa is sántít egy kicsit ;) -
Robi000001 #16 Pedig muszáj neki, valahogy össze kell szedje az energiát.
Ha egy 3000mAh-s akkumulátort kell (teljesen) feltöltsél 1 óra alatt, akkor neki 3 A-t kell adni egy órán keresztül (+ a veszteségek). Ha egy perc alatt akarod feltölteni, akkor már 180 A-t. Jobb mint az ívhegesztő :D
Szóval nagyon hatékony kell legyen az akku, ha túl nagy a veszteség, azonnal elpárolog töltés közben :D -
Exen #15 Nos látom fizika nehezen megy 1-2 emebrnek, bár ez csak logika. Kevesebb idő alatt, és könnyebben tölt. Olyan, mintha egy csigát alkalmazva akarnál felhúzni valamit, ahhoz kevesebb erőkifejtés kell, valamint a kevesebb hő termeléődik, ami megint csxak kevesett energia szükségességét irányozza elő.
Remélem, hogy ténylegeen meg fog jelenni ez a piacon. Jól jönne a telefonokhoz és a laptopokhoz. -
waterman #14 szerintem arra próbált utalni, hogy a legtöbb telefon vagy akármi tölthető akkus eszköz melegszik töltés közben. melegszenek például a tölthető AA-s aksik is, amik még meg is égethetik néha a kezed. tehát hogy ekkora hőt leadjon, ahhoz a működése folytán felvett áramnak jó pár százalékára van szükség, tehát csökken a hatékonyság. kolbasz666 azt vette alapul, hogy 10-20 másodperc alatt, ha ugyanakkora hőmennyiséget akarna leadni az a szerencsétlen akkumulátor, mint a korábbi esetben a régiek mondjuk 2 óra töltés alatt, akkor a levegő a 8. másodperc végére plazmaként izzana fel körülötte. ez az esemény valószínűleg elmarad, mert akkumulátor csináltak és nem pedig hálózati vezetékes öngyújtót. tehát a töltés hatásfoka bizonyosan nőtt, a felhasznált energia pedig valószínűleg csökkent. így a vizes-vödrös hasonlat itt nem annyira helyénvaló. -
Szefmester #13 valóban ez lenne a lehetséges megoldás az elektronyos autók elterjesztésére.. végtére is áram majd mindenhol van.. ha meg napelemmel kombinálod talán az is hatékonyabbnak tűnik... :) -
EasyLife #12 ha van egy 10 literes vödröd. azt te feltöltöd 10 liter vízzel mondjuk egy óra alatt egy csapból. ha te ezt most egy tűzoltó fecskendőből töltöd fel 10 másodperc alatt akkor te kevesebb vízzel töltötted fel ezt a 10 literes vödröt???!!! -
Robko #11 már 2005 be is volt ilyen -
kolbasz666 #10 A töltés hatásfokának sokkal jobbnak kell lennie mint a hagyományos elemek töltésénél. Ha csak a melegedést nézzük a hagyományos töltő 1 órán át fűti a környezetét ez meg 10-20 mp-ig. Szóval kezesebb a kárbaveszett energia ergo kevesebb áram kell az elelm feltöltéséhez. -
asdefge #9 Waterman: veled ellentétben az elektronok tudják a fizikát. :-)) -
waterman #8 javíts ki ha tévedek, de nekem úgy jött le, hogy ezzel nem csak gyorsabban tölthető egy aksi, de egyben kevesebb áram kell a töltéshez is. nem egy valamilyen gyorstöltő, hanem maga az aksi változott és mivel könnyebben mozognak az ionok benne, lehet nem is vesz majd fel azalatt a fél perc töltés alatt 10 ampert.. -
Alvarez999 #7 Azt ugye fogod, hogy ez nem termeli, hanem csak tárolja az energiát? A beletöltött villamos energiát valahogyan elő kell állítani. -
Alvarez999 #6 Kövesd a cikkben megadott linket. Vagy ennek a képnek az aláírását:
http://web.mit.edu/newsoffice/2009/battery-mat-3-enlarged.html -
#5 Ezekre kellene tolni a nagy mennyiségű pénzeket, nem pedig elinflálni a semmibe, meg további olaj kitermelő telepek létesítésére.
Olcsó energia előállítás, + energia hordozók, tárolók.
Ebben van a jövő. -
#4 Csak nehogy a terroristák kezébe kerüljön!!!
Most viccen kívül, szerintem ez segíthetne egy kicsit barátságosabbá tenni az elektronyos autókat. Mert ugye, amíg folyékony üzemanyaggal egy perc alatt tele lehet tölteni, és tovaporzani, addig a villanyautónak hosszú feltöltési idő szükséges. Ha ez lehetővé válik, létesülhetnek elektromos "benzinkutak", ahol fel lehet tölteni az autót, mint egy hagyományos töltőállomásnál. Nem kell minden feltöltéshez hazavinni a garázsba a kocsit. Ez a tulajdonsága legalábbis inkább városi autóvá tette az elektromos autót. De így kiléphet a szűk moztásterületéből.
btw, tudja valaki, hogy mit ábrázol a kép a cikkben? -
nirriti #3 Biztosan az ára lehet a gond. -
roliika #2 Mi a rák van amúgy a nanoszálas litium aksikkal ami gyorsan tölthető volt...1-2 éve is??? -
#1
Csak remélem, hogy ebből tényleg lesz is valami.