7
-
bakagaijin #7 A bizalom hiánya, az... Véletlenül sem az, hogy a posta dupla vagy háromszoros díjat számol fel országhatáron átívelő szállításnál. Ami ócsó cuccnál már jelentős különbség.
Vagy ahogy az sem indok, hogy a gyártók bizonyos termékeknél felosztották az országokat és kiadták a boltoknak ukázba szerződésben, hogy egész egyszerűen NEM SZÁLLÍTHATNAK más országba. Ez a helyzet ha valaki pl. nyomtatót akar vásárolni... Látom, hogy más országban olcsóbb, de egyszerűen nem szállít. Persze pont annyival olcsóbb, hogy ha egy havert megkérek az adott országban hogy ugyanmár a postán proxy-zza tovább nekem a dobozt akkor a postaköltség miatt már ne érje meg...
De az sem indok természetesen hogy az árukeresők (pricerunner, kelkoo és tsai) csak egy adott ország kínálatában keresnek. Azaz végig kell zongorázni az összes EU-s domainben a megfelelő árukeresőkkel, hogy na az vajon mennyiért szállít ide, ha egyáltalán.
Nem, mindezek nem indokok. A fő porbléma az, hogy az emberek bizalmatlanok. Természetesen... BS -
redgreen #6 Köszönjük a javítást. -
redgreen #5 Kedves Péter, a magyarban létező "beruház" ige alakja ellenére nem igekötős! Így, egyben írandó, mindig. Tehát többesszám harmadik személyben helyesen "beruháznak".
Egyelőre a Postával (magyar és külföldi) a többi fórumozóhoz hasonlóan nekem is meglepően pozitív tapasztalataim vannak, de természetesen ismerem a nemzetközi kicserélőről szóló rémtörténeteket, ezért mindig bennem van a félsz egy-egy nagyobb értékű külföldi rendelésnél. Talán az informatikai infrastruktúra fejlesztésével növelhető lenne a biztonságérzet, hiszen sokkal jobban bízom egy olyan szolgáltatásban (címzettként és feladóként is), amiben naprakészen vagy akár óránként frissítve láthatom, hol jár éppen a csomagom. Vannak olyan országok, ahol ezt sikerrel megoldották, sőt a futárszolgálatoknál már itt is régóta alap dolognak számít. Éppen ideje lenne a Magyar Királyi Postánál is bevezetni egy ilyet, és akkor pontosan lehetne látni, hogy hol, kinél tűnt el a küldemény. Talán azután lekerülhetnénk pár webáruház feketelistájáról, és úgy általában is olcsóbb lehetne a postaköltség, ha kis hazánkba rendelünk.
MPL-nél vannak próbálkozások, de sem a naprakészség, sem pedig a pontosság nem kielégítő. -
#4 Nekem már tünt el csomag a postán, de szerencsére az átutalást intéző PayPal simán visszacsikarta a pénzemet a feladótól :) postaköltséggel együtt.
Egyébként apróbb dolgokat megéri rendelni külföldről, mert bár a postaköltség általában az áru árának többszöröse is lehet, még így is megéri külföldről rendelni, mint idehaza megvenni.
Pl: tavaly decemberben rendeltem 8Gb-s 3' colos kijelzős MP4 lejátszót. Postaköltséggel együtt 52$ volt, 2 hét alatt ideért. Akkori áron az kb 15000 HUF volt. Aki azt mondja nem érte meg az hazudik, vagy fényezi magát.
A külföldi vásárlásban az egyetlen rizikót a magyar posta jelenti. -
kukacS3K #3 a posta szerintem se annyira gáz plusz általában csomagküldővel küldik a dolgokat, szerintem az a legnagyobb gond hogy annyi vámmal amennyit ráraknak már bőven nem éri meg külföldről mert akkor már ittis ugyan annyi -
#2 Na - hát ilyen a bizalom hiánya.D
Nekem csak jó tapasztalatom van eddig a postával - és csak külföldről vásároltam on-line - volt eset, hogy nem mentem érte és visszaküldték Amerikába - ahol visszafizettek.
Korrekt - de szabályozni kéne legalább az EUn belül sürgősen. -
nirriti #1 A legnagyobb akadály talán, hogy külföldről jövő dolgokat rendszeresen megdézsmálja a posta, sok cég már nem is hajlandó ide semmit se küldeni, aki meg mégis azzal meg agyonbiztosítttatja a szegény vásárló a dolgot, vagy a melóhelyére rendeli.
És sajnos ez nem új keletű probléma, de ezen se kell sokat vizsgálni, elég megkérdezni pár embert aki szokott bevásárolni neten külföldről.