32
-
Sir Ny #32 már látom magam előtt a következő cikket: A kokain az új kokain? -
#31 Az probléma alapja ott keresendő, hogy igenis vannak dolgok amik fiziológiai vagy pszichológiai függőséget okoznak. A legtöbb keménydrogok, a nikotin, a koffein fiziológiailag is képes függést okozni az emberi szervezetben, míg mások csak megmaradnak a pszichológia függésnél, de nem kevésbé károsak.
Azzal minden WOW használó egyetért és nem is cáfolja, hogy a WOW függőséget okoz. Akkor miért nem lehet ugyanúgy kezelni mint más függőséget okozó dolgokat. Egyértelműen nem olyan káros mint a kemény drogok, de véleményem szerint a cigaretta szintjét simán elérik. Ha már 18 év alatti nem vásárolhat legálisan dohányterméket, a dohányzás reklámozását megtiltották a médiában, egekbe emelik az adóját stb. a függőséget okozó online játékokkal szemben is szükség lenne hasonló jogalkotói eszközökkel fellépni. Pl. 18 év alatti személyek kitiltása az online játékokból. A betartatása már külön probléma, de ha pönalizálnák a megengedését, akkor a szülök is odafigyelnének arra, hogy a gyerek ne üljön a gép előtt... -
FefeeX #30 És még mindig nem azt mondom hogy a cégnek kellene tenni valami komolyabbat... Csak azt, hogy a világ nem fekete és fehér, valamint a cég is hibás, meg az egyén is. És főleg az egyén, meg a nevelés. De ettől még nem igaz amit írsz, nem egy kalap ezzel az amit írsz. -
FefeeX #29 "Szerintem te a saját problémádra keresel megoldást, csak azt függő gyerekekre vetíted."
Ezen jót röhögtem. Ki vagy te, hogy ilyeneket ítélj? Megmondjam? Egy függő, aki tagadja erősen hogy az. És ezért belepofázik mindenbe, leoszt mindenkit. Tudod ezzel nekem nincs problémám, mert az hogy ilyen évente, 1-2 napra előfordul velem, messze nem olyan kóros, csak egyszerűen érzem hogy hülyeséget csinálok. De annyi téren csináltam már hülyeséget, és ezzel nem is vagyok egyedül... (És igen, az átlag baromságaitól még igencsak messze vagyok) --> nevelni csak arra lehet hogy legyen önkontrollod, mert amennyiben egy gyerek akar valamit, azt meg fogja csinálni, többnyire úgy, hogy a szülők felé sosem derül ki... (sok dolgot láttam már, egyszerűen kontrollálhatatlan, vagy beleneveled még előtte, hogy ne tegye ezt, vagy így jártál)
Ebből az is látszik, hogy a fene nagy élettapasztalatod légből kapott, gyereked sosem volt, csak megvan az "egyéni szemléletmódod" és azt próbálod terjeszteni... -
Komolytalan #28 Picit módosítok az elképzeléseden: Ejtőernyősök, havi 1 ugrás engedélyezett, többet nem ugorhat senki se. Veszélyes szórakozás, kiszámolható hogy havi 1 ugrásnál még jó esélye van hogy nem hal meg 60 éves kora előtt (utána meg nem termel, tehát ki nem sz.rja le), szóval teljesen jogos a felvetés. Csak próbáld meg letolni a torkukon.
Egy profitorientált cég nem fogja magát jobban korlátozni, mint amennyire a törvények miatt muszáj. A törvények meg nem lehetnek olyanok épeszű világban, hogy egyik szórakozás fajtát sulytják, egy másik, akár veszélyesebb, károsabb, egyszóval társadalomra negatívabb szórakozásfajtát meg hagynak helyette érvényesülni. Amiről ti beszéltek, a célirányos törvények a korrupció melegágya lenne (aki többet fizet, annak az üzletét nem b.sztatják).
Ha nagyon kiherélnék az MMO-k lehetőségeit, akkor a Bliz fogná magát, és termelne mondjuk zöldborsót, mert abban több pénz van. Persze nem a programozók, hanem a pénzemberek, akik tulajdona az egész kóceráj. Csak addig csinálják, amíg anyagilag jobban ki lehet jönni belőle, mint mondjuk a zöldborsó termelésből. -
#27 Én kitaláltam egy módszert, amely talán mindkét félnek, játékosnak és a szolgáltatónak is megfelelő lenne, és kezelné a függőséget is.
Lényeg csupán annyi, hogy nem havi előfizetés lenne, hanem játékidőt lehetne vásárolni: 30, 60, 90, 120, … órás feltöltőkártyákat árulnának, amelynek nem egy hónap az elévülési ideje, hanem mondjuk fél év. De lenne egy korlátozása: 1 hónapban egy felhasználó csak egyet regisztrálhat belőle. Vagy ha mégis megteszi, akkor azt a rendszer a következő hónap elején aktiválja. Tehát arra ösztönzi a játékosokat, hogy jól osszák be a rendelkezésre álló időt. Úgy működne, mint a kártyás telefonrendszer, de itt minden megkezdett fél órában vagy órában, illetve minden belépéskor léptet a szerver egy számlálót, ez még nem terhelné le egyáltalán a szervereket. És persze lehetne előfizetni interneten keresztül is különböző méretű csomagokra.
Lényegében ez úgy védené a gyerkőcöket, hogy apuci előfizet mondjuk egy 120 órás csomagra, és többé nem kell azon aggódnia, hogy a gyereke függővé válik, mert ezután két eset lehetséges: vagy móhon 5 napon keresztül punnyad a gép mellett (először még biztos beleesik ebbe a hibába), vagy megtanulja szépen beosztani a rendelkezésre alló időt. Végülis mindegy, hogyan cselekszik, ha elfogyott a keret, akkor kénytelen más elfoglaltság után nézni. Lehetne jutalmazni is, ha mondjuk jól tanul az iskolában, akkor a szülő áttérhet egy nagyobb csomagra is, vagy mondjuk büntetésből csökkentheti azt. Csalni pedig nem tud majd a gyerek, mert hiába vesz sutyiban újabb feltöltőkártyákat, a rendszer vissza fogja utasítani.
De ez nemcsak a szülői felügyeletet oldaná meg egyszerűen, hanem azoknak is jó lenne, akik ugyan már felnőttek, de az önkontrol szellemében előre meg szeretnék határozni a játékban eltöltött idejüket havi szinten. Azok számára, akik ennek ellenére végig akarják kockulni a hónapot, a korlátlan csomag megmaradna, de ez szigorúan életkorhoz kötött lenne.
Végül talán a Blizzard-nak is jól jönne, mert többé nem érnék ilyen téren vádaskodások, az esetleges pereket is könnyebben védhetné ki. És talán nőne a felhasználói tábora is, mert azok is előfizetnének, akik eddig azárt nem tették, mert úgysem tudnák kihasználni az előfizetésüket, mivel mondjuk havonta csak néhány alkalommal, esetleg hétvégenként tudnának időt szakítani rá. De mivel ezúton játékidőt vennének, nem gondolnák kidobott pénznek a fizetendő árat. És természetesen a nagyobb csomagokért a cég több pénzt kaszírozhatna.
-
Komolytalan #26 "özpontilag megadhatnának egy maximális korlátot, pl: 14 órát, amikor kiléptetné a rendszer a játékost, és utána nem engedné vissza pl: 8 óráig."
Végülis ez jogos. De ne korlátozzuk le csak játékokra. Kapcsoljon le a TV is. Sőt, álljon le az autók motorja is (van aki autózni is élvezetből autózik, és az k.rva baleset veszélyes is, ha sokat tolja), meg lehetne még sorolni.
De szerintem ébredjünk már fel. Amíg egy totál részeg vendégnek még töltenek fél decit, illetve az autóba nem raknak alkoholmérő szondát (filléres dolog), addig ne akarjuk már az MMO játékokat korlátozni. -
Komolytalan #25 "De ha a szülő adott esetben nincs otthon, akkor kb ennyi volt... Üzleti út, stb, messziről próbáld meg sok munka mellett a gyereked befolyásolni..."
És ha felgyújtja a házat amíg nincs otthon a szülő akkor mi van? Amelyik gyereket nem lehet még egyedül hagyni otthon, azt nem kell egyedül hagyni. 2 szülőből legalább az egyik ne legyen s.ggnyaló karrierista, hanem maradjon a gyerek mellett.
"Nálam már van olyan hogy unom mégis tolom, mert kell a reward."
Hát... Szerintem itt rövidre is lehet zárni a témát. Szerintem te a saját problémádra keresel megoldást, csak azt függő gyerekekre vetíted. Nyugodj meg: nem te, hanem apád meg anyád volt a hibás. -
sanyimanoo #24 Szerintem a játékgyártó a hibás. Legalábbis leginkább ő. Központilag megadhatnának egy maximális korlátot, pl: 14 órát, amikor kiléptetné a rendszer a játékost, és utána nem engedné vissza pl: 8 óráig. Vagy vmi hasonló egységes szabállyal korlátozhatnák ezt az időt. Ha anyu vagy apu mondja meg, mennyit lehet játszani, akkor azt könnyen igazságtalanságnak érezhetnék a kiccsávók, míg így fair-ebb lenne. Ha tényleg volna bennük ennyi felelősségtudat, akkor megtennék. -
Komolytalan #23 "Épp abbahagyná, de feljön a 25-ik haver, beszélget vele picit, még csinál ezt azt, segít másnak stb, és nincs önkontrollja, játszik kicsit ezzel-kicsit azzal is,"
Ha nem volna wow, akkor irl mit is csinálna? Ja, hogy le is írod:
"és míg a többség közben éli az életét is"
Na igen, éli az életét. Jön a barátja, menjünk le dobjunk be 1 bambit, lesz belőle vodka-narancs, aztán jön a 25. barátja is, berúg mint az albán szamár, és megfullad a saját hányásában. Volt már ilyen ismerősöm. A lényeg, hogy akinek nincs önkontrollja, annak se WoWban, se más játékban, se IRL nincs önkontrolja, és lehet beledöglik. De ezért nem a WoW, nem a másik játék, és nem az IRL a felelős, hanem ő maga, és aki ilyen tajgetosz pozitívnak nevelte (szülei). -
alien47 #22 Nem a játékgyártó a hibás.
A kurva szülő. Aki nem veszi észre, hogy a kölyke 20 órát ül a gép előtt és nem kapcsolja ki az áramot a lakásbaz az megérdemli ha megdöglik a gyereke.
Ki kellene zavarni a porontyot az udvarra játszani és nem leszarni 20 órán keresztül. Börtönbe vagy kivégző osztag elé az ilyen szülőt!!!!!!!!!!
hahah -
sermonizer #21 Hello
Olvasgattam a sokadik hasonló témában írott cikket meg a hozzászólásokat.
Én már nem wow-zom. War-ozok. A wowtól betonfüggtem, a war-tól bármennyire is szeretnék, nem tudok:-D A neveltetésem semmit nem változott, a családi állapotom sem. és mégis...heti kb 3-4 óra után megunom a WAR-ban a kolbászolást.
Egyértelmű. A war gyengébben muzsikál, mint a wow. Olvasva az álláspontokat a miértről többnyire két okra vezeti mindenki vissza vagy-vagy alapon. Merthogy annyira jó és szuper játék vagy mert a szülei szarnak rá, bla-bla...
Szerintem mindkettő igaz és még sok más is. A cikk címe,viszont igaz szerintem. Belépsz a wowba, játszol, élvezed(talán még boldogságoz is okoz?) kilépsz, hiányzik az érzés amit nyújt...szinte azonnal vissza akarsz lépni....minden függés így indul.... nem kell ehez pszichologusi végzettség...
A legjobb ellenszer szerintem a "több lábon állás" Azaz egyszerre több mindennel kell foglalkozni...Péntek este raid szombat este buli vasánap este mozi.:-D Teszem hozzá nem vagyok nagy életmódtanácsodó...elég csak magamba néznem...
Annak idején rengeteg nálamnál is komolyabb betonfüggő fórumbejegyezését olvastam végig...ha csak a fele igaz volt ezeknek, már az is enyhén szólva tanulságos...
...amikor a guildvezér a guildchaten meg priviben segít megoldani a házit
...vagy amikor raid közben hallják a ventrin, hogy az egyik arcnál nagy zaj van, csörgés, miegymás. kérdezik, hogy mi a helyzet. Á csak a véggrehajtó viszi a butoraimat....nem fizettem a számlámat....
kemények... -
FlyingV #20 én teljesen egyetértek az ilyen radikális és kegyetlen kijelentésekkel. a szüleit meg külön börtönökbe tényleges életfogytiglanra kell ítélni, nehogy mégegyszer próbálkozzanak.. -
#19 az ilyen esetben nem a fejlesztő a hibás, hanem a felhasználó. én is wowozok, megvan az összes kieg is, és hiába kerestem, nem találtam rajta a felszólítást, hogy kötelezó napi 20 órát játszani vele.
szóval egyszerű leszek és morbid: AKI HÜLYE, HALJON MEG! -
FefeeX #18 Pont ez a lényeg, hogy mire felnőtt lesz meg kell nevelni annyira, hogy tudjon mit kezdeni a függőséggel... -
torcipepe #17 léteznek olyan programok, amik automatikusan zárolják a számítógépet megadott időnként megadott időre. a kölöknek meg szép lassan meg kell szoknia, hogy szünetet kell tartani, különben sokat lesz ghost módban.
annó war2-ben és ra2-ben végigtoltam együltő helyemben egy egész kampányt. persze nekem mindig voltak kis szünetek. de ha nem is magamtól, akkor vagy szüleim szóltak, hogy egyek vagy elkezdett zsibbadni a kezem. aki annyira bolond, hogy rosszul van és úgy is folytatja, az ij. manapság már egy rövidebb küldetést is van, hogy többszörre csinálok, mert nincs rá időm. -
morden #16 Ahogy elolvastam a szülői nevelést hiányoljátok többyire a gyerekeből, de mi van ha már felnőtt a függő , akkor is a nevelés a hibás? Akit kirúgnak a mukahelyéről elhanyagolja a családját , velük mi lesz, semmilyen intézmény nincs rájuk hangolva , a pszichológusok ezzel a jelenséggel nem igazán találkoznak, és másfajta függőségi modelleket próbálnak ráhúzni a dolgokra. -
FefeeX #15 De ha a szülő adott esetben nincs otthon, akkor kb ennyi volt... Üzleti út, stb, messziről próbáld meg sok munka mellett a gyereked befolyásolni... Hidd el, kb esélytelen... Azzal egyetértek, hogy biza bele kell nevelni az önkontrollt, de szvsz akinek van sincs többnyire annyi, amennyi kellene... Emellett a szülő feladata figyelni a gyerekre, ha nincs otthon, akkor vegye a fáradságot, hogy tudjon róla mit csinál az a hülye gyerek, arról beszélve, hogy egy 12-15évesnek többnyire nincs saját bankkártyája - szülő tölti fel. Vegye a fáradságot, és nézzen utána...
(lineage és wow közt a hangulat a különbség, a grafika erősen másodlagos)
Játszom, igen. Néha többet mint szeretnék, bár hál' isten komoly munka mellett, felelős pozícióban már nincs sok szabadidőm... :) Nálam már van olyan hogy unom mégis tolom, mert kell a reward. Ennyi. Szerintem ezzel messze nem vagyok egyedül. Sosem tagadtam, hogy nagy hatással van rám a játék. Nem mondom hogy a játékot kellene kitiltani, csak egyszerűen nem értek egyet a leegyszerűsítéseddel, mert többnyire hülyeségek.
Wowot toltam már 15+ órát folyamatosan (egyetem mellett :) ), előtte más játékot meg max 3 órát bírtam, mert mindent meguntam (pedig nem kis nevekkel játszottam)
-
#14 A betonfüggő megjegyzést nem értem...
"Aki játszott már wowot, tudja miről van szó, max bevallani nem akarja." Elárulom, hogy nagyon sokat játszottam lineage 2-t anno, és manapság wow-val játszom, tehát pontosan tudom miről beszélek... A kettő között nincs a grafikát leszámítva semmi különbség.
Az, hogy te akkor is játszol, amikor nincs kedves hozzá, hát ehhez inkább nem teszek megjegyzést, de azért remélem érzed, hogy ezzel önmagad ellen szóltál.
Bith: Egy dolog, amit én mondok, hogy az ember a felelős, de azért Te sem vagy normális, hogy ilyeneket mondasz. Az ember hibás, de azért még kell nem más halálát kívánod...
ParentalControl: Szerinted a szülők mennyire ismerik ezt a funkciót? A gyerek meg nem fog oda menni, hogy "Figyu Anya! Itt bekorlátozhatod, hogy mennyit játszhatom". Az egyedüli megoldás hogy figyelsz rá, és beleneveled az önkontrollt. Ha meg nem hallgat rád, még mindig kihúzhatod a 220-at :-) -
FefeeX #13 Általában a betonfüggők példálóznak ezekkel amit te mondasz, holott jól tudják hogy nem így van. Aki játszott már wowot, tudja miről van szó, max bevallani nem akarja. Egyszerűen ez olyan összetett játék, olyan sokan vannak fenn, és olyan jó, hogy beszippant. Ennyi. Mindig ad okot a tovább játékra. És tényleg nehéz abbahagyni. Én is van hogy játszom akkor is, mikor abszolúte nincs kedvem hozzá - könnyű azonosulni a játékon belüli célokkal, és onnantól csumesz...
Nem azt mondtam hogy tiltsák be, de tény, hogy a legveszélyesebb program. Nem is kicsit. Tények vannak, próbálhatsz velük vitatkozni, hogy bizonyítsd a szellemi épséged, de amit mondasz annak ÉRV-hez köze sincs, csak a hülyeségek halmaza
Bith:
gondolj már arra, hogy 12-15 évesekről beszélünk, akik azért lesznek retardok, mert a világ olyan, amilyen... Nem ő a hibás abban hogy ilyen lett/lesz. Pontosan amit proCsilla is mond, itt a szülő a fő befolyásoló. Aki így járt, annak igen gáz... Nem véletlen van a wowban parental control, kéretik beállítani a napi 6 órát... (annyi azért elég kell hogy legyen..) -
#12 Aki hülye az haljon meg tipikus esete...
Természetes szelekció, nem kell ezt túlspilázni.
(Egyébként, akik az elcseszett nevelést hozták fel, azoknak van igaza. Mondjuk sztem jobb is, ha nem szaporodnak.) -
proCsilla #11 Megkérdezném én azt a szülőt, akinek a gyereke végkimerülésig játszott, hogy merre járt az idő alatt?
Számomra eggyértelmű, hogy a szülői gondoskodás hiánya okozza. Próbáljon meg egy tini napi 10 órát vagy többet függeni ha nincs min. -
#10 Hm... Egyik mondatod az, hogy az a baj, hogy sosincs vége (elárulom, hogy a lineage is ilyen ebből a szempontból szerintem), a másik, hogy feljön egy haver, és vele tölt időt az illető...
Elsőhöz: Ebben a példában az aknakereső ugyanezen a szinten van, úgyanis 1 nulla önkontrollal rendelkező embernek mindegy, hogy "Na még megcsinálod ezt a küldit, na még megcsinálod azt a küldit, stb" Vagy "Na még megcsinálod ezt a pályát, na még megcsinálod azt a pályát, stb".
Másodikhoz: Akkor az a gond, hogy emberekkel beszél? Ez esetben visszatérhetünk oda, hogy ennyi erővel az összes MMORPG-t, sőt chat-et, fórumot, stb, egész internetet is be lehetne tiltani.
-
FefeeX #9 Azért ez nem teljesen így van. Aknakeresővel, ez baromság. A wowban nem az a lényeg hogy játék, hanem az hogy sosincs vége, mindig talál valamit amit meg kell csinálnia. Épp abbahagyná, de feljön a 25-ik haver, beszélget vele picit, még csinál ezt azt, segít másnak stb, és nincs önkontrollja, játszik kicsit ezzel-kicsit azzal is, és míg a többség közben éli az életét is, emberünk már annyi "barátot" gyűjtött össze, hogy ki sem loggol, még vécére sem megy el... Aknakeresőnél ilyen nem lenne... De még azt mondom lineage-nél sem. Egyszerűen annyira visz magával a játék, hogy a legkevesebb önkontrollal rendelkezők - már szó szerint - belehalnak... -
FlyingV #8 Worl of Warcraft - az új Harry Potter?
Amúgy ehhez: ""Nincs egyetlen olyan játékfüggéshez köthető eset sem, amelyhez ilyen, vagy olyan formában ne lett volna köthető a World of Warcraft " csak annyit fűznék hozzá, hogy akkor a GTA-val végkimerülésig játszó (azaz meghalt) gyerek az valami kivétel erősíti a szabályt, vagy mi? :) A legkárosabb legális szenvedély meg amúgyis a szex, na azt tiltsák be -
Prof William #7 Aki ilyen az sztem Lineagevel/RF Online stb. is játszana amíg össze nem esik, ha meg még nem 2009 -et írnánk akkor mondjuk az aknakeresővel vagy a terisszel játszaná magát a végkimerülésig...
Aki fühhő az függő. Csak most már látványosabb "anyagok" vannak mikkel játszhat... -
Alveus #6 hmm... ha már játékot akarnak okolni, akkor nem csak a WOW-ot kellene, hanem az öszes MMORPG-t, nem? ott van az Aion, Blade and Soul, Linage csak a nagyobbakból... de van kismillió másik is... Ha a kacsa nem tud úszni, nem a víz a hülye. -
Kecske85 #5 Nem 20 évesen kell nevelni hanem az első 15ben kellett volna hogy ne legyen ilyen. -
#4 Mit nevelsz egy 20 éves emberen? -
#3 Hát jah, én is magamat hibáztattam amikor már túl sokat játszottam. -
#2 Ez egyszerűen nevetséges. Újabb példája, hogy sok ember mennyire ost*ba...
Két dologról van szó, az egyik, hogy adott egy jó játék, ami nagyon jóra sikeredett, ezért játszanak vele sokan. Mégis mit gondolnak? Valami rejtett agyfrekvenciás torzitás van a játékban, ami odakényszeríti maga elé az embereket??? Röhej... Ennyi erővel tiltsuk be az összes TOP listás játékot...
A másik, hogy akármit is teszünk, valjuk be az ember önmaga ellensége. Mindig lesz valami, amivel önmagunkat öljük. Most éppen lehet előfordult több eset, de ha arányaiban nézzük, akkor a másik 11,7 millió ember miért nem fordult még le a székből??? (Plussz a többi pár millió, aki mondjuk nem eredetin játszik) Lehet, hogy nem a játékot, hanem az embert kellene okolni? Hát szerintem valószínű. Ha nem lenne WOW lenne más játék, ha nem lenne az sem, akkor meg kimenne az utcára, és ott csinálna valamit, vagy szedne be szert, vagy mindegy mit csinálna. A lényeg, hogy az az ember, akiben annyi önkontroll sincs, hogy önmagát védje, hát belegondolni is rossz, hogy más emberekkel szemben mennyire tudják tartani a kontrollt....
ui.: Már velem is előfordult, hogy pár óra számítógépezés, vagy TV után észrevettem magamon, hogy hú kicsit lehet sok volt, de ilyenkor mindig arra gondoltam, hogy nem vagyok normális, és egyszerse szidtam se a fejlesztőket, se a stúdiókat, hogy szakadjon rájuk az ég, amiért dolgoznak azon, hogy legyen valami amivel kikapcsolódhatunk... -
cateran #1 Gyereknevelés: Epic Fail...Nem szívügyem sem a Blizz,sem a WoW védelme,de ez egyértelmüen user error....vagy inkább gamer jelen esetben:)