192
Vélemények az autóvezetésről
  • Krita
    #192
    Helló! Tud valaki valami jó autóssulit ajánlani nekem Pesten?! Mert most olvastam a skip magazinban egy cikket [URL=http://www.skip.hu/#/2012-09/22][/URL] az autóvezetésről, és nagyon elgondolkoztam, hogy ideje lenne már nekem is jogsit szereznem, de ha már vezetni megyek, akkor valami jó helyre szeretnék, nem szeretnék kamionnal közelről találkozni, mint ahogy a cikkben írták.
  • spy803
    #191
    ez igen
  • hrvhanna
    #190
    ez a videó annyira idegesítő, hogy végig sem lehet nézni én sem vagyok egy damon hill, de ez félelmetes.. hogyhogy 4 perc alatt senki nem jött erre szinte??? /count
    de ez sem rossz:
    http://www.videoriporter.hu/vr/fs?content=/vr/player/1144/date
  • TheRock18
    #189
    ez is a szájával szerezte a jogsit,az tuti...
  • spy803
    #188
    NE! tőle tanuljunk vezetni!
  • GregSB
    #187
    3D Driving School: tanuljunk vezetni, játékosan.
  • cmsworld
    #186
    Igen, ez így van.
  • 89
    #185
    elvileg ha gyalogos indul át azon az úton, ahova mi kanyarodunk be és nincs gyalogos átkelőhely, akkor is neki van elsőbbsége velünk szemben
  • bardocz
    #184
    Najó,de egy helikopter szimulátorba nem kell annyi dolgot kezelned gondolom,mint egy igaziban.Autóban meg versenypályán foglalkozni kell a 3 pedállal,a kormánnyal,meg a váltóval,ez meg befér egy szobába:) Aki meg forgalomba akar megtanulni vezetni,az gépen tényleg nem fog tudni,csak a valóságban.
  • TheRock18
    #183
    lehet
    én próbáltam helikopter szimulátort...mégse tudnék repülni egy igazival :D
    amúgy mind1,aki megakar tanulni vezetni,az menjek ki a valóságos forgalomba és vezessen...ennyi :)
  • bardocz
    #182
    Pf...nfs nem szimulátor...Hanem árkád szar autósjáték.Érdekes,hogy pl Wéber Gabi,Mihelisz Norbi,Kiss Norbi mind szimulátorral kezdte,most nézd meg hogy hol tartanak...Sőt,van egy srác aki ARCA kupa versenyen indult,előtte meg Clio kupa itthon,ő is szimulátorral kezdte.
  • TheRock18
    #181
    kár,hogyha végig tolod a nfs összes részét,attól még nem lesz jogsid!
  • bardocz
    #180
    Apám azzal szokott ébreszteni:D Amikor először vezettem,a kocsinak a jobb oldala végig veszélyben volt,annyira nem éreztem:D Szimulátorban ez valahogy más :D Pedig ha az ott szerzett rutin is számítana(versenypályán mondjuk számít),akkor már kurva jó sofőr lennék:D
  • reménytelen
    #179
    Egy tipp azoknak, akik nehezen tanulják meg vagy nehezen érzik, hogy hol az autó jobb oldala: autópályán, ahol a leállósávot elválasztó záróvonal recés, hogy vedd észre, ha rámész, lehet gyakorolni, játszogatni vele, hogy a jobb kerék mikor éri el
  • Darukezelő
    #178
    Ha nincs tábla, akkor mezei kanyarodási szabály. Tehát te beesel a kereszteződésbe, és balra szeretnél kanyarodni. Most aki veled szembe jön, és egyenesen megy, az megy előbb, te megvárod, amíg ő elmegy melletted. Ha kis íven fordul jobbra, oda ahova te szeretnél fordulni, akkor is ő megy előbb. Ha mindenki kanyarodni szeretne (te is, szembe jövő is balra megy), akkor keskeny utakra való kanyarodáskor megkerülitek egymást, széles utakra való kanyarodáskor meg egymás mellett elhaladva is lehet. Igazából ez élőben sokkal vadabbul nézhet ki, mert jön szemből 700 autó, busz, cséplőgép, kamion, és az egy kicsit megijesztheti az embert, de az elv ugyanez, ha nincsen valami tábla. Ha van zebra is, akkor értelemszerűen megvárjuk, míg a gyalogosok átkullognak.
  • ba32107
    #177
    Hogy kell megadnom az elsőbbséget a szembejövőknek, és a szabad jelzésen átkelő gyalogosoknak?

    Nos, így: rálépsz a fékre, kinyomod a kuplungot, megállsz, és elsőbbséget adsz. Mivel forgalmi vizsgád lesz, felteszem már megvan a kresz vizsgát, ezért ezt illene tudni. Ha te vagy az első autó, bemehetsz a kereszteződés közepébe, és várhatsz ott, különben csak akkor lépd túl a stopvonalat ha biztosan átérsz még. Ez is benne van a kresz-ben. Mellesleg csak megjegyzem, ha már segítséget kérsz valahol, akkor tedd fel értelmesen a kérdést, és ne legyen akkora az arcod, ha nem értik mit akarsz...
  • Hancock123
    #176
    s7.gladiatus.hu/game/c.php?uid=67841
  • Sir Rerref
    #175
    Hogyhogy nem értem a kérdést?! Telizöldnél szeretnék a külső sávba, balra kanyarodni. Hogy kell megadnom az elsőbbséget a szembejövőknek, és a szabad jelzésen átkelő gyalogosoknak? Lerajzoljam?
  • ba32107
    #174
    Nem értem a kérdést
  • Sir Rerref
    #173
    Emberek, segítsetek pls!

    Telizöldnél hogy kell balra külső sávba kanyarodni? Egyenesen meg jobbra tudom, hogy elég könnyű, de balra külső sávba kanyarodásnál hol kell megállni, ha jönnek szembe vagy szemből balra? Mert nem szeretnék a forgalmi vizsgán egy ilyen picsa dolog miatt megbukni.. -_-
  • cmsworld
    #172
    Abban, hogy ki mennyit vezet az anyagi helyzetnek is szerepe van, saját autóval ez elég könnyen kivitelezhető.
  • TheRock18
    #171
    jól mondod...
    éppen ezaz..hogy uncsim is 10 éve lerakta...aztán "betette a vitrinbe" stílus..és most vette elő,egy évtized után...aztán csodálkozik,hogy a 2 éves jogsimmal jobban vezetek,mint ő...
    tehát nem a jogsid ideje számít,hanem,hogy mennyi km van mögötted.
    pl. aki már vagy 2-3évet vezetett nap,mint nap télen,esőben,ködben több ezer km-ert,az jobban fog vezetni,mint a többiek.
    én személy szerint a ködöt utálom a havat meg mégjobban,hát még az 5centis hó alatti 3 centis jeget :D
  • Darukezelő
    #170
    Így van, sok múlik azon, hogy mit csinál az ember a jogsi lerakása után. Szerintem két alapvető probléma van itthon: a túlzott önbizalom, és az, hogy egyesek nem igazán vezetnek a jogsi lerakása után. Csak nagyon ritkán. Na jó, legyen három probléma, nem vagyunk eléggé türelmesek a másikkal szemben. Szerintem sokan elfelejtik, hogy anno ők is voltak tanulók. És mit értek túlzott önbizalom alatt? Pl. sokan belevágnak egyedül a nagyvilágba, hisz mondjuk ment neki jól mondjuk a tanuláskor. És ekkor jön az, hogy jönnek a bénázások, mert nincs rutin. Vagy jönnek a janizások, és felkenődünk a fára. Szerintem eleinte szükséges az, hogy üljön az ember mellett egy rutinos(abb) személy, aki ha látja, hogy valami baromságot készülünk csinálni, vagy valami nem jó, akkor szól. És megerősíteni is tud a dolgunkban, ha bizonytalanok vagyunk. A mostani 20 óra a forgalomban meg nem tudom mennyire elég. Ez személyfüggő, de nem véletlenül lettek kitalálva a pótórák. Így mindenki maga érzi, hogy hány plusz órára van még szüksége a 20 órán kívül. Szóval szerintem ez a 20 óra elég, esetleg lehetne 10-zel több. De ott vannak a pótórák, szóval aki bizonytalan és van pénze, az tud minden probléma nélkül gyakorolni tovább az oktatóval. Az, hogy most mi történik a jogosítvány megszerzése után, az csak az adott személytől függ. És abban is egyet értek, hogyha rendszeresítve lenne mondjuk az 50 óra, akkor sokkal kevesebben jutnának jogsihoz. Már most elég húzós ára tud lenni egy jogsinak, pótórák nélkül. Én még viszonylag olcsón jöttem ki a 80.000 Ft végösszeggel, de máshol simán elkérnek 90-100 ezret. És akkor most még hozzá vesszük a +30 órát, hát lehet lenne 150 ezer Ft egy jogsi pótórák nélkül, ha nem több. (Iskola függő) Ez egy elég masszív ár már azért. Tényleg nem tudna mindenki jogsihoz jutni, most is vannak olyan emberek, akik felfüggesztik a tanulást kisebb időre, mert elfogy a pénz. Ha az oktatás minősége jó lenne, akkor nem kellene az órák számát felemelni, de mivel minden oktató más, így az oktatás minősége sincsen egy szinten. Tényleg láttam már olyat, hogy az oktató újságot olvasott, vagy a másik meg feltett lábbal ült, és elvolt. Így hogy akarunk egy kultúrált végeredményt kapni, ha van olyan oktató, aki alig figyel arra, amit a diák csinál.
  • Balázs1991
    #169
    Én pénteken vizsgáztam forgalmiból és meglett. Amúgy azt mindenki megmondja hogy a mai forgalomban nem lehet 20 óra alatt megtanulni vezetni. Régen ez elég volt de ma már nem. De hiába emelnék mondjuk 50-re akkor csak többe kerülne, és lehet hogy kevesebb ember kapna jogsit mert nem tudná mindenki kifizetni, de az 50 óra is kevés. Ez a 20 arra elég hogy legyen egy jogsid aztán utána majd megtanulsz szépen mindent magadtól. Nem mondom hogy ez így jó, de ez van.
  • TheRock18
    #168
    valamiért én az elsősegélytől féltem a legjobban,mert nálunk sokan elbuktak rajta először...végülis minden meglett elsőre,aminek örültem is,az ősök meg még inkább,mert olcsóbbra jött ki az egész!
    emlékszek...olvastam a kresz könyvet " szabad-e az úttestre borítani a hamutartó tartalmát?" vagy ilyesmi..ezen röhögtem egyet,hogy nahh ilyet úgyse raknak bele..:D és mit ad Isten... vizsgakérdések között volt xD
    mikor a vöröskereszthez mentünk az akkori osztálytársaim beijesztettek,hogy sokan megbuknak...de ahogy elnéztem 20ból 16 ember átment..ami elég jó arány :)
    aki péntekre kap időpontot rutin/forgalom vizsgához,annak legyen a vérében a vezetés,vagy reménykedjen,hogy a héten sokan megbuktak!
    valamiért van ilyen statisztika készítve,hogy egy héten mennyi mehet át,és mennyi nem!nyílván hét elején többen mennek át,míg a hét vége felé kevesebben...
    anno az osztályba rajtam kívül mindenki megbukott pénteken..míg a hétfőiek mind átmentek..:) érdekes

    írjátok le ti is a tapasztalataitokat :)
  • cmsworld
    #167
    Egyetértek veled.
  • gordon 24
    #166
    Az lehet! Csak ez nem szempont!

    Az a szempont hogy ön és közveszélyes emberek ne kapjanak jogsit.. Mint ahogy sajna ma kapnak!
  • 89
    #165
    sokkal több óra-->sajnos azt nem mindenki engedheti meg magának
  • gordon 24
    #164
    Hát nem tudom.. Nekem is jó oktatóm volt, de amit ott megtanultam az igen csak alap..

    Én azután jó egy éven keresztül csináltam azt, hogy direkt elmentem vezetni, két fa közé betolattam, aztán ki.. Emelkedőn elindulás stb.. Kuplunggal megtartani stb..

    Mondjuk nekem mákom volt, mert kb a jogsi megszerzése után olyan 3/4 évvel felvettek a Dallmayerhez és kaptam egy céges autót amiről már beszéltem.. Igy a megszerzés utáni második évben vezettem kb 30000km-et.

    De én azt mondom, hogy 30 óra alatt ezt nem lehet megtanulni.. És az a kresz vizsga is nagyon szerencs kérdése..
    Ugye időre meg, ha beáll a dugóba esetleg lehet hogy az ut felét nem teljesiti és jogsit kap.. És pl egy béna szerencsétlen kerül ilyen helyzetbe megadják neki.. 3 hónap mulva meg megöl valakit:D Szóval szerintem sokkal szigorúbb vizsga, és sokkal több óra kellene!
  • Darukezelő
    #163
    Én még mindig úgy gondolom, hogy az oktatás minőségével van a gond, és nem magukkal a feladatokkal. Elsősorban a gyakorlati részre értem (rutin, forgalmi). A KRESZ vizsgán elve kihullanak azok, akik topák. A gyakorlati vizsga már más kérdés, ott lehet azért borítani a pénzt a zsebekbe. De egy monitort nem tudsz lefizetni a KRESZ vizsgán. Szóval ott kezdődik az egész, hogy kicsit ez a világ is mondjuk így korrupt. Tehát szerintem egy kisebb összeggel simán lefizethető minden vizsgabiztos, netán az oktatónak is jut. Ha ez nem lenne, akkor már kevesebb ember jutna jogsihoz. Ha kicsit jobb lenne az oktatás minősége, akkor meg talán egy fokkal rutinosabb emberek kapnának jogsit. Szerencsére nekem egy nagyon jó oktatóm volt, aki komolyan vette azt amit csinál, és nem kalandozott másfelé. (Újság olvasás, miegymás) Szóval szerintem itt nem magukkal a feladatokkal van a gond, hanem az oktatók hozzáállásával.
  • cmsworld
    #162
    Egy szűk helyre való beállás egy igen nehéz feladat, az alapján azért ne ítélkezzünk.
  • TheRock18
    #161
    miért?nem gondolod,hogy túl sok ember kap jogsit,akinek nem jár? aki 5x próbál beállni egy parkolóba és ebből 2x lefullad annak minek jogsi?és az még csak a jobbik eset,ha nem tör össze semmit/senkit...
  • cmsworld
    #160
    Szerintem nehezíteni azért nem kéne!
  • TheRock18
    #159
    apám 1977-ben amikor a segédmotoros jogsit rakta...csak táblákat megtanulta és csókolom...az egész vizsga abból állt,hogy táblákat mutogattag kb. 20db-ot és megvolt a vizsga!
    véleményem szerint a segédmotoros vizsgánál elkéne törölni a rutin és a forgalmi vizsgát...mert felesleges.
    a nagy motorokét és a autókét...viszont nehezíteni
  • cmsworld
    #158
    Szerintetek napjaink rendszere a jobb vagy a régebbi rendszer jobb volt? Mi a véleményetek az oktatókról és az autósiskolákról?
  • ba32107
    #157
    Nem biztos. Én 17-től 21-ig rengeteget változtam. De a vezetést mindig komolyan vettem :)
  • Balázs1991
    #156
    Jah és szerintem a KRESZ-t könyvből meg lehet tanulni, de megérteni igazán hogy miről is szól és mi miért van csak a forgalomba lehet.
  • Balázs1991
    #155
    Pénteken volt forgalmi vizsgám. Elsőre sikerült

    Korhatárról: szerintem aki 17 évesen egy állat az 21 évesen se lesz normálisabb.

    Férfiakban és nőkben egyaránt vannak bénák, csak a férfiaknak genetikailag jobbak a képességeik a vezetéshez (persze sok kivétel van), de a legtöbb nőnek ezért is tabu a tolatás.


    Azért ne felejtsük el hogy mindenki KÖTELES a tudásához illő elsősegélyt nyújtani, ergo azért is lecsukhatnak ha nem csinálsz semmit.
  • TheRock18
    #154
    végre egy ember,aki helyesen írta,hogy RAKÉTAVETŐ...nem aknavető xD
  • 89
    #153
    sztem így csak még jobban felhívja magára a figyelmet + a civilek szemében is lejáratják magukat...mellesleg egy rakétavetőnek tök8, hogy most 40-el megy egyenletesen vagy átlag 60-al, de lassítva-gyorsítva...