80
Zseninevelési módszerek, tapasztalatok, tehetséggondozás
-
forrai #80 Igazad van én voltam bunkó.
-
#79 egy felnőttnek mire van ideje? max. a munkájában tud kibontakozni
nem minden gyereknek csak a játékra van igénye, és ezt érdemes lenne felfedezni és fejleszteni a képességeit valamilyen irányban
miért is bunkó a topik? -
forrai #78 Hogyan kell találni egyetlen zseni gyereket?
Választani kell húsz kisgyereket, abból 19-et elbutítani, aki meg nem hagyja magát soha, az megmarad zseninek, de minek?
(lásd Pink Floyd The Wall) -
forrai #77 És egy felnőtt vajon hogy tud kibontakozni? Mert inkább annak kellene! A gyerek meg játsszon, és majd ha felnő, és lesz kellő tapasztalata, akkor hadd bontakozzon.
Bunkó egy topik ez.
-
#76 egy gyerek hogy tud kibontakozni? nincs is rálátásra a világ dolgaira, burokban él
ha csak hagyod hogy kallódjon akkor egyszerűbb ha macskát tartasz
de kifejthetnéd mi az a "kibontakozás" -
PittyPanG #75 Hát bazze skacok, skacnék.. nemsemmi amit írtok itt.. Hagyni kell a gyereket kibontakozni nem kell erőltetni semmit. főleg most mikor majd gyön a "világvége" átlényegülünk valahogyan.. én hívő ember vagyok de kíváncsi leszek hogy zajlik le majd ez.. addig is pc legyen és sok memó olcsón persze :D -
#74 Szerintem, nem baj az, ha valaki képzi a gyerekét. Elvileg, minden szülő a legjobbat akarja a gyerekének, a baj ott kezdődik, amikor a szülő saját magának akar jót, nem a gyereknek. Amikor már az a fontos, hogy a szülő dicsekedhessen a gyerekével, saját maga életéből kimaradt dolgokat akarja megvalósítani a gyerekén keresztül.
Az a jó, ha figyelembe veszik az életkorát és az annak megfelelő fejlettségi szintet. Nem egészséges, ha egy gyerekből 10-20 évvel is idősebbet akarnak csinálni. Teszem azt, amikor 4-5 évesen százféle órára járatják.
Azért maradjon annak a gyereknek szabad ideje is, és legyen gyerekkora.
És azt csinálhassa, ami érdekli. -
#73 Indul az első tudományos közösségi oldal gyerekeknek -
debussy #72 De azt figyelembe kell venni, hogy a szorgalom magában nem elég mindenre és a zsenialitás sem. Kiegészítik egymást és együtt alkotják a zsenit. -
#71 Lehet hogy Ronaldinho egy "csiszolatlan gyémánt" volt, de meg kellett csiszolni.
Van olyan hogy tehetség, de ha nem hozzák ki belőle akkor nem jut sokra.
Érdekes hogy Bach-ot említed, ő pont az ellenkezőjét állítja:
"Szorgalmasnak kellett lennem, eljuthat eddig más is, aki ilyen szorgalmas."
Ha pedig nincs önszorgalom akkor inspirálásra van szükség hogy a sikerek után már legyen motiváció.
Ez pedig kezdetben a szülő felelősége szerintem.
A focit is leginkább fejben kell játszani, persze a fizikai felkészültség is nagyon fontos, de lényegében magas problémamegoldó készségen és a csapattársakon múlik a meccs kimenetele.
Én a csapatot emelem ki nem az egyén játékát.
Vannak fejszámolási módszerek, de ettől még nem lesz senki matematikus.
Vannak memorizáló módszerek, de ettől még nem fog senki hét nyelven beszélni.
Ez se magától értetődő. -
#70 -
droidka #69 Nem mintha én különösebben érintett lennék a témában:), de van pár gondolatom.
A művészi zsenialitás nagyobb, lényegi része valószínűleg tapasztalati úton meg nem tanulható, el nem sajátítható. Az inkább az Isten jóakaratán múlik! (Legalábbis a pillanatnyi állás szerint. Persze nyilván az agykutatás, a genetika, a számítástechnika, stb. nyilván ki fogja szélesíteni a határokat valamennyire.) Az, hogy valaki egy Bachnak, egy Van Goghnak, egy Petőfinek vagy egy Ronaldinhonak szülessen, az nem a szorgalmon múlik!
Például a fociban a gyereknek, ha az nem rendelkezik ezekkel a képességekkel, az edző nem fogja tudni megtanítani a veleszületett gömbérzéket, a cselezőkészséget, a pályán való térlátást, a labdának a megfelelő ütemérzékkel az üres területre való bepasszolását. A taktikákat, az edzésmódszereket viszont igen.
A falábú sztívőn dzserárdok, lampardok, nedvedek stb. futkorászhatnak bármennyit, mint a ló, fizethetsz nekik bármennyi pénzt, felfújhatod őket bármennyi koksszal, soha a büdös életben nem lesznek olyan labdazsonglőr megazsenik, művészek, mint Garrincha, Maradona, Ronaldinho, Rivaldo stb!!!
Egy gyerek, ha nézi a tévében a cseleket, valószínűleg csak akkor fogja tudni ellesni, eltanulni a trükköket, ha már alapjáraton is megvannak belül ezek a képességei.
Ellenben vannak olyan dolgok, amiknél a megfelelő módszerek és a szorgalom egy teljesen átlagos képességű embernél is csodákat tehet. Ilyen például a memória és a fejszámolási képesség! Ezek azok, amiknél inkább a gyakorlás mennyiségén van elsősorban a hangsúly.Ezeket bárkinél ultrabrutális szintre fel lehet fejleszteni, csak sokat kell gyakorolnia...
-
#68 kitöltöttem erre fizetős........ -
#67 van már egy ilyen iq tesztes topik, ott van link nem-fiztetős teszhez is. -
#66 hát az eredményt csak fizetésért adják, ezt nem kellett volna belinkelni pedig érdekel mert érzem jól ment, a test számom, hátha valaki meg tudja nézni:
Q7BOHOD2WBIOPLCC -
#65 de a mensa teszt alsó korhatára 17 év, így nem alkalmazható egy 3 éves gyereknél -
#64 A Mensa nemzetközi szervezet, mely szervezet tagjainak intelligenciája a legmagasabb 2%-ba tartozik bele. Ez körülbelül (15-ös szórású teszt mellett) ma olyan 130 intelligenciahányados. Nem éppen csak a Cseh Mensának van ilyen tesztje, és szerintem annak sem az elnöke állította össze. Van magyarországi Mensa is, a neve Mensa HungarIQa.
Egyébként egy teszt "igazsgásossága" nem csak a teszttől függ, hanem a körülményektől is. Időt és energiát kell rá szentelni, hogy pontos képet kapjunk magunkról. Egyébként ez a teszt maga jó:)
Bocsi, nem akartam okoskodni, csak pontosítani, hogy világosabb legyen a kép. -
csarkuz #63 Vesd magad alá egy teljesen igazságos IQ tesztnek, melyet a cseh Mensa elnöke állított össze! A csehországi Mensa egy olyan társaság, amely a legmagasabb IQ-val rendelkező személyeket egyesíti.
HTML:
http://www.iq-teszt.hu/#50022 -
#62 megnéztem a filmet, de a nevelésről tényleg nem volt benne szó -
#61 bizonyos dolgokban kiemelkedően jó -
#60 Nem fontos zseninek nevelni, gyerekkorban azzal lehet terelgetni, hogy a család rendesen megtanítja illemre, meg egyéb dolgokra. Belém nagyon belémvésődtek azok amiket még kisebb koromban mondtak, hogy ezt így illik, ezt így kell csinálni.
Utána meg észre kell venni általános iskolában, mi megy a gyereknek, mi érdekli, és mindenképpen olyan irányba továbbküldeni. -
#59 Ti most zseni alatt az intelligens embert értitek, vagy azt, aki általában véve átlagos, azonban bizonyos dolgokban kiemelkedően jó? -
#58 Ja igen, jót tud tenni még a személyiségnek valami állat. Én nagyon sajnálom, hogy még csak most tehettem meg, de nagyon jó dolog. :o) -
#57 Amúgy a topik témája marhaság. :D
Az kell mindenkinek, hogy legyen legalább 3-4 dolog az életében, amiben megtalálja a boldogságot. Sportot mindenképp érdemes erőltetni (persze nem úgy, hogy mégpedig focizni fogsz hülyegyerek, mer aszondtam!!), előbb utóbb lesz valami ami tetszeni fog neki. Én pl kosárlabdáztam, fociztam (ezek nem jöttek be, sőt..) később bringáztam (MTB az idiótább fajtából), azt több évig. Imádtam. Mostanában fallabdázom, bowlingozom. Rengeteg ismerőst/barátot lehet szerezni, ad sikerélményt, önbecsülést (ezért kell olyat találni, ami megy a gyereknek, meg szereti is).
Mindenképp kell neki valami hobbi. Kisvasútépítés, autók, számítógép, zene, tökmindegy. Ezzel elvan az ember egyedül is, télen-nyáron, ill. ha épp tele van a töke az emberekkel.
Iskolázottságot sztem nem érdemes erőltetni, ami fontos, hogy értelmes általános iskolába járjon (közösség fontos nagyon), ne haverkodjon szar arcokkal. Középiskolát valami olyat végezzen, ami ad valami szakmát (én itt elbasztam pl :D), aztán ha látszik a gyereken, hogy van kobak, akkor mehet tovább ahova tetszik.. Ja igen, nyelvtanulás minél hamarabb, ha esetleg el kell hagyni az országot (én itt az angol-spanyol-orosz hármasra voksolnék, ezzel a föld 75%-án nem lehet elveszni.)
Fontos odafigyelni még arra, hogy ha 18 éves koráig még nincs barátnője, akkor valamit elbasztunk :DDD
Ha a fentiek megvannak, megvan minden lehetősége egy boldog és sikeres élethez.
Ja igen, 14 éves kora előtt, még véletlenül se engedjük számítógép/internet közelébe :DDDD -
#56 Vagy zseniális sorozatgyilkos :D -
#55 ez a zseninek nevelés, kicseszett hülye sznob szülők mániája... hány zsenit neveltek eddig zseniként? 0 kb?
Ha zseni, magától az lesz. Ha selejt, marad selejt...
Ha meg nagyon zsenisíteni akarják, bekattan, öngyilkos, sorozatgyilkos lesz kb. -
Cat #54 szerintem a nyelvtanuláson kivül nem számít semmi egyéb. Tanuljon meg korán angolul és még valamilyen nyelven, össze sem hasonlítható előnye lesz másokkal szemben. Borzasztóan irigylem a benelux államok ifjuságát, mindegyik tud angolul, németül, franciául. De a svéd fiatalok is anyanyelvi szinten beszélik az angolt. -
#53 szerintem erre saját magától kell hogy "rájöjjön" az ember.
saját magát tudja csak zseninek nevelni, mások nem. -
#52 Nyilván a szögbeveréssel azt próbálta szemléltetni, hogy ha szembetalálkozik egy mindennapi problémával, akkor nem tud vele mit kezdeni. -
#51 magadra vetted?
amúgy nem, bár szomorú de igaz amit leírtam (és egyre többször is szembesülök vele!) -
#50 A középszerű, vagy átlag alatti tanulók meg nem tudják az evidens és az eminens közti különbséget :D -
#49 Az a baj itt sokan összekeverik a zsenialitást, a stréberséget és az intelligenciát. -
karajjj #48 nemigazán, van nekem nagyon jó barátom, aki évekig volt osztálytársam és egyetemen még csoporttársam is, rettenetes nagy koponya és kurva sok barátja van, egy full normális ember
viszont az ilyen "csináljunk a gyerekből orvost" apucik meg anyucik művei tényleg nehezebben találnak barátot, mivel álandóan arra mennek, hogy ők legyenek a középbontban, meg bebizonyítsák, hogy a barátaiktól is jobbak, mert otthon arra nevelik, hogy mindenkitől különb... -
#47 a zseninek és a kitünő tanulónak semmi köze egymáshoz, ezt jó ha leszögezzük
az óvodában író, olvasó, számoló gyerekeket se tartom zseninek, általában pár év alatt be is érik a többiek őket
a zseninevelés arról szól hogy az iskola egy alacsony szinvonalú katyvaszt ad, nem pedig tudást
az iskola az átlag képességű gyerekekhez alkalmazkodik
én sajnos gyenge általános suliba jártam, onnan az út egy méggyengébb középsuliba vitt
a matektanár 4.-ben megkérdezte hányan akarnak továbbtanulni, alig tettük fel a kezünket páran, erre azt mondta hogy akkor lejjebb adja szinvonalat
természetesen nem sikerült elsőre a felvételim, azzal együtt hogy előkészítőre is jártam, most van egy "kemény" főiskolai diplomám
ezzel csak azt akarom mondani, hogy "aki korpa közé keveredik azt felfalják a disznók"
ha azt akarod hogy a gyerekedből több legyen mint az átlag akkor hozzá kell tenned
csak most még nem tudom hogyan, ezért is nyitottam a topikot -
#46 te szögbeverésben méred az embert?! -
#45 az tény hogy akibe kicsit is több értelem szorult mint az átlagba az nehezebben talál barátokat
haranggörbén ez jól szemléltethető -
#44 mit nem mondasz:)
az általánosban volt egy osztálytársam, az apja meg volt róla győződve, hogy zseni. állandóan szakkörökre járatta, iq-tesztekre, megmondta, hogy kivel barátkozhat, sportolni tilos volt, mert hogy az nem a kultúremberek hobbija.
közben a srác teljesen átlagos képességű volt. le is maradt alaposan a szocializációban, vagy pszichopata lesz, vagy kapott a társadalom még egy magába forduló szerencsétlent. -
#43 ez például egy zseniális gondolat -
#42 akkor mégsem tudják ami a könyvekben van, ti. a könyvekben bizonyára benne van az is h "elavult" és "evakuálás". a zseni nem azt jelenti h "okos" és "olvasott" ill. "művelt".
a zseni azt jelenti h meglát (átvitt értelemben) olyan dolgokat, amiket a többség nem. -
#41 nézzétek meg az "Idiocracy" c. filmet