335
kisteherautók,furgonok,városi kisárúszállítók
  • okosszöszi26
    #335
    halihó tudós urak!

    2009-es peugeot boxerben hogy lehet az órán a pontos időt beállítani?


  • Gudsarlott
    #334
    Ja, a szervizt sokan nem tartják be. Aztán megy a rizsa, hogy milyen pocsék ez vagy az a gyártó, mert 100 000km után széthullott a kocsi. Lejjebb olvastam, hogy a Ducato 800 000km-t simán teljesített. Iveco motorral megy mint a golyó. Én amikor meghirdettem a saját használt autómat, meghirdettem a komplexauto.hu oldalon, meg is vették hamar, de nem csodálkoznék, ha tekert órával másutt újra látnám eladóként, mert mentünk vele vagy 400-at, de a felét sem nézné ki belőle az ember.
  • fifi
    #333
    az egész nyarat zokszó nélkül teljesítette, 10-11 literes fogyival /max. 75-ös sebesség/, node 2 m3 sóderrel is ami olyan 36-38mázsa.

    a gyári vízhőfokmérő már megvételkor sz@r volt, bebágeroltam egy MTZ-ét, csak egy közdarabot kellett esztergálnom hozzá... az óra a gyári "vak" helyekre pont stimmelt.
  • fifi
    #332
    na felkerült az LT-re a ponyva, most már figyelni kell jobban a tolatással... :)
  • DJKonya
    #331
    Ez tényleg sokban függ attól, hogy hány ember, milyen emberek hajtják, mert egy saját autó általában jobban meg van kímélve, bár nem minden esetben.
    Nekünk a Mascott egy Román cégnél szolgált mielőtt megvettük, és ezzel el is árultam mindent...
    Nálunk a cégnél van egy 160 lovas Ducato, már több mint 800.000km van benne, de még mindig megy...ellenben a Crafterral amibe alig van 300.000 és minden baja van.
    De volt egy anno egy Jumper, a tulaja annyira foglalkozott vele, hogy elhozta szalonból, egyetlen egyszer nem vitte el szervizbe, se olaj semmi nem lett benne cserélve, pár hónaposan szét ment benne a motor, be vitte szervizbe, súlyos százezrekért megcsinálták neki de ki se fizette úgyhogy ott maradt a szervizbe...
  • fifi
    #330
    erre csak azt tudom mondani, hogy volt olyan Sprinterhez közöm, amivel megjártuk oda-vissza Hamburgot, itthon kipakoltam, ki sem hűlt, indult vele egy másik csávó Hollandiába.
    az oda-vissza, hazajött, és járó motorral/!/ sofőrcsere, és eriggy neki, megint Hamburg.

    tehát a verda tényleg kis sem hűlt :)
  • iszakos
    #329
    A baj ott kezdődik,hogy a trágyalé is tisztább annál amit üzemanyagként eladnak,csillagászati áron.
    Aztán,hogy a mechanikát szinte lassan kiszorítja az elektronika,és lassan nem autód lesz,hanem 4 kerekű számítógép.Ezt tetézi,hogy gyári karbantartási ciklusok,még labor körülmények között is túlzás.Egy magánember természetesen sok esetben nem is azt követi,hanem a józan észt.Céges szinten ez úgy néz ki,ha 30 000 periódus,az az autó 30 000-ig nem áll ki a termelésből.
  • pszihopata
    #328
    szerintem a fő gond hogy egyre jobban elfelejtik az emberek a szervíz fontosságát és hogy a környezetvédelmi bizbaszok pl. EGR és kül szenzorok állandóan keverik a szart

    a mechanika még mindíg egyre jobb és pontosabb lesz,hiába nyomják lassan dupla akkora lóerővel a gépeket a motorok váltók nem fekszenek ki ha normálisan hajták az autót

    én a gyári 30 ezres olajcserét sosem tartom,mindíg 15000-ként cserélek légszűrővel gázolajszűrővel és ha veszek valamit rögtön difi és váltóolajcsre

    a vicc az hogy a fékolaj-hűtőviz-kuplungolaj stb,-t a fiatal autókon cserélik míg garanciális teljesen feleslegesen,aztán szépen elfelejtik mikor korosabb a gép pedig akkor lenne fontos

    a boxeren pl. a váltóbowdenezés zsírzása 5 évente kötelező,de a modern ember az 5 perces munka helyett inkább sír hogy szar a váltó mert nehezen jár

    hogy milyen utakon cipekedünk velük az már csak hab a tortán,magyarországra külön futóművet kéne lassan tervezni minden autó alá

    de mérni-büntetni ezerrel jobban megéri mint aszfaltozni
  • iszakos
    #327
    Igazad van,de egyre kevesebb az olyan mostani kisteher ami probléma mentes,nem hogy elmenjen 500 000-et nagyobb fődarab csere nélkül.
    Nyílván függ a használattól is.
    Hiába megbizható a motor,ha a tengely kiesik alóla.
  • pszihopata
    #326
    azért mielőtt túlzásokba esnénk kisteherben 4-500 000 -ig alap a bontatlan motor és váltó

    a mostani boxeremben igaz csak 250 van,de eszembe nem jut hogy milyen jó hogy még működik
  • Szabi84
    #325
    énis 160 ezer motorikusan nincs gond, csak apróságok
  • iszakos
    #324
    Én Masterozok,és semmi baj nincs vele,idestova 180 000 km után se.
  • DJKonya
    #323
    Jók ezek a VW-k, nekünk is volt egy T5-ös Transporterünk, ment mint az állat de ha volt valami baj akkor mélyen a zsebbe kellett nyúlni, bár olyan sok baj nem volt vele. Mi csak szervószivattyút cseréltünk benne, meg garanciába cseréltek egyszer szélvédőt, és azt a gyári hibás kuplungot ami 13000km-nél szétment az autóba. De ezeken kívül semmi baja sem volt, 300.000-km-el adtuk el.
    Nem tudom hogy mennek az LT-be az alkatrészek, de úgy hallottam azok még jó autók, a Crafterek meg magyarul egy kalap szar. Tele elektronikával, menni nem bír...
    Nekünk két éve egy 6.5 tonnás Renault Mascottunk van...2007-es, hát vagy csak mi fogtuk így ki, vagy tényleg ilyen szarok... legutolsó szerviz 290ezerbe fájt, megy a levesbe...már itt áll az udvaron a váltás..
  • iszakos
    #322
    Hát az LT-t váltó Crafterekről is mondanak jót is,rosszat is.
  • fifi
    #321
    jaja

    nagyjából vágom a hozzáállást. volt több VW-m nekem is meg a családban amúgy is.
    tesómnál jelenleg is egy G3 teljesít szolgálatot, pedig az is kapott már az élettől eleget... :)

    mondjuk mostani; új Transporter, Jetta, Caddy, Passat nem kéne...
  • fifi
    #320
    ja hozzáteszem, az utcán horgásszékre/!/ ülve szerelhettem lámpát... :)
  • iszakos
    #319
    nem hülye a vw a kisteher gyártáshoz!:)
  • fifi
    #318
    kurva jó ez az LT...
    tetszik, hogy minden nagy, hozzáférhető ma pl. baszkódott az első lámpa, csavarbehajtóval kibontottam az egész lámpát az utcán kb. 15sec. alatt, izzócsere, bizticsere/régi kerámia/ és csá...
    nekem bejönnek ezek a régi VASak

    az meg, hogy ma is mennyi súllyal kormoltam, le sem merem írni...
  • iszakos
    #317
    minél több szürőt építesz be,annál nagyobb az üzem biztonságod!
  • fifi
    #316
    ja, természetesen nem fogom megvalósítani, mert ez jövedéki adócsalás, csak elméleti szinten érdekel a dolog...
  • fifi
    #315
    94-es a verda, tehát "vas" adagolós...

    valszeg lenne forrás, de még a szűrés technikáját bogarászom...
  • iszakos
    #314
    ha nem közös nyomócsöves,hanem hagyományos adagolós,szerintem el kéne hogy menjen.
    Laci konyhás olaj?
  • fifi
    #313
    kurvajó ez az LT
    oké, hogy fapad, meg kocka, meg EURO -2 emisszió, de leszarom, amíg 16 mázsával annyi a változtatás, hogy 1-el indulok, nem rögtön 2-vel... és vígan furikázunk :)

    ez a rendszerű motor elmegy 50-50 étolaj-gázolajjal?
  • iszakos
    #312
    ja és a kuplungod,meg a kardánod,se ugrik szét,mert nem kell csusz kuplungolni annyit,mint a hosszú áttételnél.
  • iszakos
    #311
    Ha nem tervezel nagy utakra menni,rövid szakaszokon,lehet gazdaságosabb a rövid váltó,igaz az utazó sebességed,nem lesz esze veszett,de " alapjáraton" leéli a motor az életét.
  • fifi
    #310
    igaziból nem tudom felmérni per pillanat, de napi max.200nál többre nem látok jelenleg esélyt.
  • fifi
    #309
    ez sztem egy dezső Golf motor +2 hengerrel /cca. 6x400ccm /...

    amúgy TD, az adagoló Bosch
  • pszihopata
    #308
    ja bocs Fifi-től kérdezném természetesen csak mellényúltam
  • pszihopata
    #307
    ez a hathengeres motor,turbós?
    létezett azt hiszem valami perkins-es is
  • pszihopata
    #306
    a helyzet az hogy a motor teljesítménye és a tervezett raksúlyra készítik az erőátvitelt

    évekig jártam 2.5 tdi boxerral,az 3000-nél olyan 105 körül ment /nem emlékszem pontosan/ de az csak olyan 100 lóerő volt és a nyomatéka is sokkal kisebb volt mint a hdi-nek
    mikor bejött a 2.8 hdi kapott 16-os kerekeket és a váltó 5. fokozatát is megnyújtották
    pont 1000-et esik a fordulat 4-ből 5-be amit a régi motorral nem lehetett volna megcsinálni

    én megváltásnak éreztem az első common rail teherautómat,és már nem is vennék régi adagolósat mert gyakran 2000 km-t is letekerek rohadtul nem mindegy milyen tempóban és hangerő mellett

    eddig még semmi gondom nem volt egyikkel sem,pedig az unijet ivecót 680 000-nél adtam el az ugyanaz a motor mint a hdi csak másképpen nevezik pözsóék-eredetileg az fiat motor
  • iszakos
    #305
    Mi a jellemzőbb,a helyben közlekedés,vagy a hosszú táv?
  • iszakos
    #304
    nem biztos,hogy a difid áttétele a rossz,lehet,hogy maga a váltó áttélezése is ahhoz van igazítva.De biztos,hogy segít vmit az is ha difit átcseréled.Rosszat nem csinálsz vele,ha a difit kicseréled.
  • fifi
    #303
    ha szerzek hosszabb áttételű difit, azzal gondolom orvosolható a dolog részben...

    ???
  • pszihopata
    #302
    ez a szar a régiekben,az első ivecóm 1997' 2.8 td 3000-nél 90-et ment,a boxerem 2.8 hdi meg 140-et ugyanezen a fordulaton
  • fifi
    #301
    gondolkodom egy hosszú difi beszerzésén...

    majd elválik
    itthon, helybentopiban, gáton, földúton tökéletes így, de hosszú útra nem lesz jó annyira...

  • fifi
    #300
    jaja
  • iszakos
    #299
    Jó rövid váltód van Neked is.
    Én egy Dailyt szoktam néha vezetni abban van ilyen rövid váltó.
    Lehet nem megy végre sokat,de a hegyet elhúzza erőlködés nélkül.
  • fifi
    #298
    ez LT40 elöl-hátul laprugós, de 3500-ra van vizsgáztatva.
    egyenlőre jó, bár meg kell szokni, hogy 40-től lehet 5.-el menni és 70-75 az utazó.
    cserébe 2x4es a plató és sokkal kényelmesebben elférünk hárman benne, mint a KIA-ban.
  • iszakos
    #297
    Jó választás volt!:)
    A transporterek azért nem olyan jók,mert hátul is lengőkarosak,és " Tatra betegségük van".Mint az összes ilyen torziós rugós futóműnek.Terheletlenül ferdén koptatja a gumit.
    A ponyva oldalszélben meg olyan mint egy nagy vitorla.
    A nyított plató is tud visszafogni szélben,de ponyva kétségtelen jobban.
  • fifi
    #296
    sosem gondoltam volna, hogy ennyit fog a ponyva ilyen szeles időben a verdán...