229
  • GYGERI
    #1
    Véleményem szerint ez igy egy nagy hülyeség ez az elektromos autó. Akkumlátort mire feltöltöd nem kis idő és mondjuk egy nap nem 250 mérföldet szeretnél megtenni mit csinálsz? Ülsz a kocsiban és várod mig feltöltödik hogy továbmehess... Á ez igy szerintem felejtős kár beleölni a rengeteg sok pénzt az akumlátoros variácioba, szerintem ez ténylegesen egy technikai zsákutca. Jobb a hidrogénes meg a levegös meg a töbi ilyen "környezetbarát" autó megtankolod és mehetsz tovább. Ez szerintem a kutyának se fog kelleni...
  • metaljesus
    #2
    egy éjszaka alatt feltölt. a 250 mérföld az meg olyan 400 kilométer. nem biztos hogy az aki ilyet vesz az minden nap ennél többet akar autózni. a hidrogénes szép és jó, csak a hirdogén szállítása és tárolása nem egészen megoldott még, ugye egy olyan hálózatot kiépíteni hozzá mint ami már most megvan az elektromoshoz, hát hogy is modjam... merész...
    de még ha sikerülne is, addigra az akkuk fejlettségi szintje bőven elérheti a szükséges szintet.

    én amúgy már évekkel ezelőtt is ilyet akartam :D
  • Ferrer
    #3
    És a mi nagyszerű Solo-Duo autónkkal mi lesz?
  • metaljesus
    #4
    valószínűleg jól ellesz még pár évtizedig ott a tervezőasztalon...
  • Ferrer
    #5
    Nekem tul. képp mindegy, hogy Solo vagy nem, csak lenne már egy használható magyar autónk :(
  • who am I 7
    #6
    Aha.És úgy gondolod, hogy örökre csak sportkocsit akarnának gyártani, ezzel a motorral, ugye? Amivel max 3-400 km-et tudsz menni, majd egy napot aludni kell...zomg..
  • m1c1mack0
    #7
    Te olyan hülye vagy mint a segg, miért ugatsz bele olyanba amihez nem értesz.
  • m1c1mack0
    #8
    "meg a levegös" az bazdmeg a levegős az
  • Hegi90
    #9
    :D:D

    btw: az olajnak még mindig nagy a piaca...
  • i robot
    #10
    Hidrogén a jövö.
  • HUmanEmber41st
    #11
    A cikk címe csúsztatás.
    Tesla igazi autója nem akkumulátorokból nyerte az elektromosságot, hanem egy speckó adót épített, és annak az energiáját vette egy vevőkészülék, és alakította át elektromos energiává.
  • lipike008
    #12
    Akinek van pénze, az igenis tegyen a környezetért. Én is ilyennel járnék ha lenne pénzem rá. 1 nap alatt nagyon max 300 km-t megyek, extrém esetben.
    "Véleményem szerint ez igy egy nagy hülyeség ez az elektromos autó. --Szoktál autót tankolni?
    Jobb a hidrogénes meg a levegös meg a töbi ilyen "környezetbarát" autó megtankolod és mehetsz tovább.-- ez is teljesen környezetbarát, feltéve ha az áramot nem fosszilis energiaforrásokból szerezzük.
  • Xantia
    #13
    Egységesíteni kellene az akkumulátor cserét.
    Leginkább valamelyik nagy alkatrészgyártónak kellene beszállnia ebbe (Bosch?), hogy majdan szabványos akkumulátorokat gyártson, illetve kidolgozza ezek cseréjét. Ha benzinkúton (villanykúton) 5 perc alatt akksit tudsz cserélni, akkor elég 100-150km hatótávolság is.
    És akkor az ár sem lesz borzasztó, hiszen amúgy is bérled csere miatt.
  • torcipepe
    #14
    levegős, lol, és a "vízbű veszi ki a zoxigént"?? az álommal és szép reménnyel hajtott autó is elkészült már??
    3-400km pedig szerintem kevés, Bécsbe oda-vissza nem bírná ki. városban rohangálásra meg nem éppen a roadster a legpraktikusabb, inkább egy Mini E.
    egyébként én sem vagyok híve az elektromos autóknak.
  • Tetsuo
    #15
    Jah de itt nem a csavora, hanem cegre gondoltak.. mindenki tudj h a cikkben levo auto nem Nikola Tesla tervei alapjan keszult.
  • franko2
    #16
    Én azt nem értem miért csak feltölteni lehet az ilyen autókat, miért nem lehet mondjuk egy kiemelhető aksit is beletenni? Ha több aksi volna mondjuk az ülés, ülések alatt és egy a motorházba ami könnyen kiemelhető lenne akkor othol mindig lehetne egy feltöltött aksi amit ha a többi le van merülve akkor is használható, és a benzinkutaknál is lehetne cserélni a merülő aksikat telire. Szerintem ez nem egy több évnyi fejlesztésre váró alternatíva hanem egy már most is alkalmazható dolog lenne de míg az olajért háborúzni is megéri addig az ilyen tervek nem lesznek életképesek. Remélem megéljük azt az időt mikor elfogy az olaj mert akkor rengeteg hasonló technika lesz egy pilanatt alat megfizethető.
  • Tetsuo
    #17
    az elektromos meg mindig jobb, mint a hidrogenes meg a biodizeles..
  • Tetsuo
    #18
    aksi meg othol.. LOL viszont az teny, ha majd a cegek igazi erdeke lesz kifejleszteni 1 uj akksit, v mas technologiat.. ki fogjak.
  • atlagember
    #19
    Mondjuk a paraméterekre kiváncsi lettem volna (Végsebesség, gyorsulás, stb.)
  • m1c1mack0
    #20
    És váltani meg úgy lehetett benne, hogy FM-ről átkapcsoltál AM-re, nem bírom már idegekkel az SG-t sem.
  • GYGERI
    #21
    igen nem értek hozzá apám nem autoszerelő, nem szerelek kocsikat nincsen egyben se modositani való mind tök jó ahogy van te meg nagyon értesz hozzá mert a véleményem alapján lefikázol te neked meg két diplomád van belöle és gondolom már 4-5 ilyet biztos terveztél de én tiszteletben tarom a te véleményedet mert egy hülye vagyok az egészhez és egy doktorátussal nem szállok parázs vitákba, bocs hogy mertem megszületni
  • Tyberius
    #22
    Tetsuo: a mobil eszközöket gyártó cégeknek már vagy egy évtizede megérné kifejleszteni a mainál jobb akkumulátorokat... mégsem megy nekik. Nem kell minden mögött összeesküvést sejteni.

    Azt meg nemtom ki találta ki, hogy egy egész éjszaka kell az aksik feltöltéséhez... MINDEN Li-ion aksi feltölthető 3 óra alatt (feltéve, hogy a töltőáramkör elegendő áramot biztosít). Sőt, 1 óra alatt kb. 70%-os töltöttség érhető el, ezért ha megoldanák, hogy pl. az autópályákon a pihenőhelyeken, városokban a parkolóházakban lehetséges legyen akkumulátoros autót tölteni, akkor kompromisszumokkal akármilyen hosszú útra alkalmassá válhat akár ez a Tesla is. És persze ennél már csak fejlettebb aksik lesznek.

    Ha lenne rá pénzem, én is vennék egy ilyet. Az elektromos autóké a jövő.
  • metaljesus
    #23
    és te úgy gondolod hogy ez a technológia elérte a korlátait, hogy nem lehet nagyobb elektromos autókat gyártani, meg hogy nem lehet hogy a jövőben nagyobb távot is képesek lesznek megtenni? :D
  • GYGERI
    #24
    ja meg persze biztos környezetbarát és gazdaságos 2-3 évente cserélni az akksikat mert azok ugyebár elég hamar tönkremennek főleg ugy ahogy a kolléga írja jó nagy töltőfeszültséget meg igen nagyon szeretik az egyenesen jót tesz neki és én is pont egy bécsi útra gondoltam mondjuk oda-vissza ami 600 kilométer egy nap simán 100as átlaggal 6 óra. Vagy menjek vonattal? Az autot használd csak a "környéken". Én is vennék egyet persze, csak valamiért nekem nem bejövős, én se direkt b*szom a környezetet a benzinnel de emberek hát erre vagyunk rákényszeritve. De mondjuk a töltéskor gondoljatok arra is h télen fűteni kell az utasteret nyáron meg klíma. Na az menyit levesz? hmmmmm Vagy üljek kabátban esetleg meztelenül időjárásnak megfelelően? na meg a lámpák éjszaka be kell kapcsolni refi egyebek ez se kis teljesitmény mindjárt 5-10-15 kilométerek az ilyen aproságok, hiába tesznek bele fékezéskor visszatöltö generátort meg ilyen aproságokat
  • metaljesus
    #25
    levegős is jó megoldás, csak van még mit rajta fejleszteni. lásd MDI Car.
    az már más tészta, hogy ez jelenleg akkora mint egy smart, és lehet hogy a szobabiciklivel gyorsabban haladsz néha, de attól még az elképzelés nem rossz!
  • Tetsuo
    #26
    azert egy Nokia nem tud akkorat invesztalni mint egy Exxon v GM.. foleg akkor, ha ezek fel is vasaroljak a szuleto licenszeket.
  • Epikurosz
    #27
    A Tesla Roadster kitűnő autó, ha lenne 20 millióm, én is vennék egy ilyent. Nem telik bele 5 év, és fel fognak tünedezni az ilyenek a magyar utakon is.
  • Epikurosz
    #28
    "A Tesla eddig 80 Roadstert szállított tehetős megrendelőinek, hetente 15 járművet szerel össze."
    ha már beindult a gyártás, minek kell a hitel, hisz a befolyó pénzekből azért lehet finanszírozni sok mindent?
    Amúgy, nem hiszem, hogy a korszerűbb akkumulátorok kifejlesztése e cég dolga lenne, ehhez ők kevesek, legfeljebb a beszállítót tudják jól vagy rosszul kiválasztani.
  • Zsoltika 007
    #29
    Szóval te az ülésed alá még szeretnél egy másik fél tonnás aksit?
    Sok sikert a cseréléshez.
  • Robko
    #30
    560 kilométeres távolság tehető meg.

    ZAP-X
    250 km/órás végsebességre jó.
  • Robko
    #31
    Tesla Roadster másodperc körüli gyorsulás 100 km/h-ra, 210 km/h-s végsebesség
  • DrGreen
    #32
    Más úton, de mégis csak elektromos autó. Csupán az aksi helyett üzemanyagcella viszi előre ezt a szépséget.
    Igaz ennek a hidrogénnel való feltöltése problémásabb, mint a konnektoros megoldás, de kutak kiépítésével megoldható lenne...
  • Epikurosz
    #33
    Csodálatos, de 2007. február óta erről se hallani semmit. Lehet, hogy már el is tettek láb alól minden fejlesztőt? :-)
  • Epikurosz
    #34
    Igen, igen, ezen van a lényeg:
    "Mert az üzemanyagcella, ami 130 lóerővel és 256 Nm-rel hajtja, akkora, mint egy kézitáska, és elbújik a két első ülés közti könyöklőben.
    ...Illetve az üzemanyagcella nem hajtja, az csak az áramot adja a görögdinnye méretű elektromotornak, ami a sárgadinnye méretű váltón keresztül forgatja az első kerekeket."
  • lapaleves
    #35
    biztos felvették az EV-1 klubba azt is.

    #31: 1 mp 0-100kmh? az nem az anyahajó gőzkatapultja? hogy kapaszkodik az útba?
  • duke
    #36
    "én is pont egy bécsi útra gondoltam mondjuk oda-vissza ami 600 kilométer egy nap simán 100as átlaggal 6 óra."
    Persze mert az olyan hétköznapi,mindenki,minden nap 600 kilometert utazik az iskolába vagy a mukahelyére.Menjé má... Az emberek 80%-a 30 kilometernél kevesebbet tesz meg naponta autoval a 400 kilometeres hatotáv több mint elegendő.

    "a kémia törvényeit képtelenség átugrani, "nem lehet még több energiát belepréselni egy mind kisebb térbe, úgy, ahogy azt a tranzisztorokkal meg lehet tenni" az integrált áramkörök esetében"

    Ezek hülyék.Még csak most kezd beindulni az akkumlátor fejlesztés világszerte.2-3 év mulva jönnek a nanotechnologias akkumlátorok,és már az elsö generációs változatoknál is minimum 10-15 szörös kapacitás és élettartam növekedésröl beszélnek.A második generációnál ami kb 10 év mulva várható,pedig több energiát fognak tárolni az akuk mint azonos térfogatu benzin.
  • Socket
    #37
    Hehe, még hogy rá vagyunk kényszerítve az autóra, valaki itt írta, érdekes én aki napjában kurva sokat megyek, megtudom tenni az utat busszal meg vonattal. Pedig jogsim is van. Amúgy ez egy jó fejlesztés.
  • Epikurosz
    #38
    "nanotechnologias akkumlátorok"

    A nyelvem hegyéről vetted le.
  • Epikurosz
    #39
    Értem. Te a hétvégi sofőr vagy, aki rutinhiány miatt bénázik az utakon.
  • torreadorz
    #40
    "Ezek hülyék.Még csak most kezd beindulni az akkumlátor fejlesztés világszerte.2-3 év mulva jönnek a nanotechnologias akkumlátorok,és már az elsö generációs változatoknál is minimum 10-15 szörös kapacitás és élettartam növekedésröl beszélnek.A második generációnál ami kb 10 év mulva várható,pedig több energiát fognak tárolni az akuk mint azonos térfogatu benzin."

    Tudod túl sokszor hallottam már ilyen szép szavakat. Ha most összekeresem az utóbbi pár évben csak az sg-n megjelent ilyen témájú cikkeket (x.y. kutatók nyilatkozták hogy az adott technológia éveken belül elterjedt és kiforrott lesz) akkor örülnék ha 50ből 1et találnék ami tényleg elterjedt vagy csak úgy néz ki hogy esetleg egyszer talán lesz belőle valami. És akkor még nem beszéltem a tisztelt sg hozzászólói által tett kinyilatkoztatásokról, ott örülnék ha 200ból 1 bejött volna...
    Most csak igy néhány ilyen jóslat fejből: a wimax ki fogja szoritani a wifit, ez az év a linux éve lesz, a microsoft csődbe fog menni az üzleti modellje miatt,feltalálják a szuper akkumlátort stb stb... aztán minden évben szembesülök vele hogy valahogy sosem következett be egyik sem. már évek óta...