15
-
Epikurosz #15 Ez a jövő!
Persze kiegészítve a terepre telepített ill. műholdas, wifis stb. pluginokkal. -
#14 Látom egy szót sem sikerült felfogni abból, amit írtam. Sebaj. Ezen nem veszünk össze. -
#13 LOL ekkora faszsagot.. szerinted ugy csinaljak meg, h 10cm kovetesi tavolsag dugoban, majd satufek? Valszeg dugoban nem lesz elsodleges prioritasu a kovetesi tavolsag, egyebkent meg a rendszer NEM CSAK betartja a tavolsagot, hanem kiertekeli a jarmuvek mozgasat es nem csak satufekre kepes, hanem jelezni, lassitani stb
Masik: 2012re atlagos lesz ez a technika, addigra a Lexusban meg a Volvoban kicsit tobb lesz..
DJdano: Ja az a jovo. -
hpteso #12 igy van dj dano. a robotautok a jovo -
#11 Szerintem csak egy megoldás létezik, robotpilóta a jövő! Ami ha nem is teljesen de a kritikus helyzetekben átveszi az ember szerepét. -
#10 például egymáshoz igazíthatja az egyes kocsik sebességét, hogy a feltorlódott sor ne megálljon és újrainduljon, hanem egy ugyan alacsony de állandó áramlási sebességgel bírjon -
#9 "Nem véletlenül dolgoznak a kutatók az autósok érzelmi, fizikai állapotát folyamatosan ellenőrző modulokon is. "
A kormányba építve például lehetne figyelni a vezető vérnyomását, meg mindazokat, amiket a tenyérből, ujjból ki lehet nyerni információként. -
#8 És ez ugye feltételezi, hogy te vagy az áldozat és nem te próbálsz szabálytalankodni a kecsegdrága nyugati felvágósautóddal, ahogy az szokás. Mert ha mégis megpróbálod, mint megannyi "sorstársad" vért pisilnél, mire sikerülne betolakodnod akárhol, ilyen agyhalott failsafe rendszerek mellett. -
#7 1xűbb. Ha hagy a követő elektronika 10 centi helyett (az sem kell hozzá) simán rádhúzzák a kormányt és bevágnak eléd. Mivel féktávon belül (konrétan 0 féktáv) eléd kerül keresztbe egy másik autó, a koccanásgátló beletapos a fékbe. Ha vizes az út, vagy jeges, akkor lassulás nélkül száguldassz bele az előtted lévőbe (hála az ABS-nek), ha száraz, akkor meg úgy megállsz, hogy örülsz ha nem esel ki a szélvédőn. Ezután a mögötted centikre rádtapadó autósor 10-15 tagja landol a szaros 40milkás luxusautódban lassítás nélkül, légzsák beindul és pofánver, kocsid tropa, van 10milkás károd. Kinek hiányzik ez vaze?!
Ez egy full mindennapos helyzet, amivel egy átlag városi vezetőnek naponta számtalanszor meg kell birkóznia.
De mondhatnám az kocsiorrukat mellékútról elédtolókat (ua.), az elmebeteg elédugráló öngyilkos gyalogosokat, a jobbról-balról 1xrre elédvágó/elhúzó motorosokat/kerékpárosokat stb.-stb.
Aki nem tud vezetni, azon ezen csodarendszerek nem segítenek (max. még több hülyének adnak jogsit és bízzák el magukat), aki meg tud, azokat pont ezek a szarok nyírják ki. -
halgatyó #6 Erre én is kíváncsi vagyok... mit csinál egy ilyen rendszer a csúcsforgalomban?
Legfeljebb maj' jóól beáll a fél város osztám lehet tovább szidni az autósokat, meg újabb területeket adni a fizetőparkolási maffiáknak meg a behajtási-adó maffiáknak..
brroáf .. ahogyan ez nálunk működnek a dolgok -
halgatyó #5 Már látom a rendszer szomorú mellékhatásait Magyarországon...
1. forgatókönyv: Zsigulis jön, nagy lendülettel, út szélén putrik, az útra hirtelen egy rongydarabot dobnak be. Zsigulis nagy gázt ad és elviharzik. Életben marad.
2. forgatókönyv: szupercsoda-autós jön a villogó szarjával. Az útra hirtelen egy nagy rongyos fürdőköpenyt hajítanak be. BMW leblokkol, megáll. A rongydarab életben maradt!
A vezetőt meg kirángatják az autóból és agyonverik.
Komolyra fordítva a szót: a legtökéletesebb automata mellé is kell egy kiiktató gomb!!! -
#4 Én pl. mérnök vagyok és nem agyhalott, ráérős, elkényelsmedett jóléti államban unatkozó, eltespedt jövőkutató. Nem EZ a megoldás, ezt mindannyian tudjuk. -
#3 Sztem meg az szomorú h néhányan így gondolkodnak...Ha már egy ember életét megmenti, már akkor megérte.
Egyébként meg inkább erre költsék azt a sok pénzt... -
#2 A fő probléma nem azzal van, hogy technikailag megoldhatók-e ezek a berendezések (miért ne lehetnének azok), hanem hogy ha nem alkalmazza MINDENKI KÖTELEZŐEN őket és nem létezik vezetési kultúra, akkor ön és közveszélyessé válunk vele. -
#1 Felesleges erre dollármilákáat költeni. Aki járt már csúcsban a belvárosban, az tudja, hogy BÁRMILYEN rendszer életképtelen ott. Méghogy adaptív követési távolság, meg autófékezés, kacag a vakbelem. Úristen és ezek a hermetikusan elzárt szerencsétlenek tényleg szépen megcsinálják a rendszereket (végülis zsenik), de hogy élőben használhatatlanok, az is bittos... Szomorú...