32
-
#32 De tényleg, nem lenne jó egy amolyan "elektronikus gyűszű", ami egér helyett funkcionálna? Nem kéne csuklót mozgatni, elég lenne egy ujjat. Felületek felett mozgatva éppúgy érzékelné a mozgást, mint az optikai egerek, és a felületre erősen lenyomva összenyomódna, így akár az egér egy gombjával kattintani lehetne vele? És mondjuk kvarcelemmel működne, ha rádiós. -
#31 1et ertek, de tegyuk hozza h az iPhone volt az 1ik legszebb es legergonomikusabb telefon mikor megjelent.
Pl a Nokia v SE rengeteg mindent tud, de az Apple termekei utan kibszott kenyelmetlen.. (A HTC mar mas ;) -
#30 Egér helyett lehetne egy a mutatóujjra hegyére erősíthet kis lézeres érzékelő (mint az egerek alján) és akkor nem kéne húzkodni, csak az asztal felett mutogatni vele. És ha az asztalaphoz nyomásra össze tudna kicsit menni, egy kattintásra, akkor egy kvázi egygombos egér is lehetne. -
codylcran #29 Azért maradjunk annyiban, hogy a Microsoft Surface messzemenően feltörli a padlót az iPhone-nal és az első kommentre reagálva megint nem az Apple tojta a spanyolviaszt, mert előttük is volt touchscreenes mobil meg pda meg umpc, csak ma minden idióta venni akar iPhonet, mert az milyen jó, miközben csak telefonálnának vele, mert gőzük sincs, hogyan lehet igazán kihasználni. -
strogg #28 nekem a lapon bej9ött az on-screen keyboard. Gyakorlatilag egy virtuális billentyűzet, amit gérrel nyomogatsz. Nagyon kényelmes nekem, ha nem egy könyvet kel megírni. Nah meg a játékokban értelemszerűen nem használható. Viszont ha nem akar a z ember sok szöveget begépelni baromi jól jön, mert nem kell elenegedni sem az egeret. -
kvp #27 A touchscreen-eknek van ertelmuk. A legtobb szamitastechnikahoz nem erto felhasznalo nagyon szivesen hasznalna. Egy ismerosom is mindig a kijelzot bokdosi amikor magyarazza hogy mit hova kellene tenni, ugyanis nem tudja hasznalni a laptopja touchpadjet, ezert is kellett neki hozza egy kulso eger, amivel mar kevesbe ugyetlen.
Alternativakent meg ott van a trackpoint, ami nagyon kenyelmes mivel gepeles kozben is mindig az ember egyik ujja kozeleben van. Anno az osi thinkpad-emen tobbnyire ugy gorgettem, hogy megnyomtam a kozepso gombot (a space alatt) es amilyen iranyba huztam a trackstick-et arra gordult a kep. (akar atlosan is lehet igy mozogni, ez jateknal is hasznos) Ennel egyszerubb es olcsobb technologia nem sok van. (gyakorlatilag egy kis egy analog joystick es 3 gomb)
A multitouch legnagyobb haszna, hogy igy ket kezzel is lehet gepelni egy erintokijelzon, mivel pl. a betuvel egyutt lehet lenyomni a shift-et is. Az elso sikeres ketkepernyos, erintokijelzos megoldas egyebkent a nintendo gameboy ds volt, az apple es a tobbi gyarto csak ezt masolja.
"Emlékszem a érgi dos-os időkre... Egy egyszerű GUI-t összeütöttek 300 KB-ban. Most linuxon a KDE 500-600 MB. A KDE-s konzol 12-15 MB."
Ez alapvetoen a forditokat iro emberek es a programozok hibaja. A nagymerteku meretnovekedes leginkabb a hibasan megtervezett nyelvek (c++ template konyvtarak), azok hibas implementacioinak (msvc, gcc) es a programozok tudashianyanak (kopi+paszta) eredmenye. Egyebkent mar a 300KB-os gui is nagy, ugyanezt c64-en (geos) es mac128k-n (macos) meg 32KB-bol sikerult kihozni. Ha nagyon akarja valaki, akkor ma is irhat ilyen kodot, jo pelda erre az opera bongeszo, ami a par megas telepitoben tartalmazza a teljes gui-jat, ket skin-t es minden mas kodot amire szuksege van mint bongeszo, email kliens, chatprogram, letolteskezelo, stb.
"Legobb példa a játékok. Optimalizálatlan vacak némelyik, de sebaj a user vesz majd plusz 2GB memóriát, "oszt jó'van"."
A mai jatekoknal nem a kod veszi el a memoriat, hanem az adatok. Egy jatek eseten a programkod tobbnyire csak par megabyte. Az osszes tobbi maga a jatek. Ha visszavesszuk a kepminoseget akkor ez az igeny nagymertekben csokkentheto, de csak egy hatarig. Egy viszonylag uj jatekban mint amilyen pl. a spore rengeteg adat van, igy viszonylag egyszeru grafika mellett is nagyon sok tarolando adat van amit az atlagfelhasznalo nem vesz eszre. (pl. a gyumolcsok tartozkodasi helye es allapota, ugyanis a jatek koveti az eppen betoltott bolygon az osszes fan termo gyumolcs allapotat, darabonkent, amig meg nem eszik vagy magatol le nem hullik es el nem bomlik) De jo pelda erre az oblivion nevu jatekban az aktiv zonakban talalhato targyak helye. Ha kikapcsoljuk a szemetgyujtest, akkor a jatek kepes megjegyezni az osszes pohar es tanyer pontos poziciojat a vilagban, annak fuggvenyeben hogy hova tettuk vagy hova esett egy kocsmai verekedes soran. Ha nem lenne szemetugyjtes, amikor a jatek egy bizonyos ido utan visszapakol mindent oda ahova valo (ps: ha elloptuk akkor ujat vesz), akkor rovid ido utan hatalmas mentesi file-ok keletkeznek, csak a targyak es npc-k adatai alapjan. (a szemetgyujtes kikapcsolhato, akit erdekel tesztelje le)
Manapsag ott tartunk, hogy egy atlag irodai alkalmazast meg lehetne irni par megaban, de egy jateknak meg mindig nem all rendelkezesere annyi eroforras (memoria, cpu, ppu), mint amennyit egy jo programozocsapattal ne lehetne siman kihasznalni. -
#26 gepelni is meg kell tanulni, v az eger hasznalata sem 1xu elsore..
ha nagyon elterjedt lesz, majd hozzaszokunk. -
#25 a tobberintos azert jobb mert igy exponencialisan megno a funkciok szama.
Ne csak 1xu kattintasra gondolj, hanem mozgatasokra kulonbozo iranyokban, szamtalan erintesi/mozgatasi kombinaciohoz rendelheto kulon funkcio, amit ha vki begyakorol, nagyon gyorsan lehet dolgozni.. persze a Win nem biztos h tudja majd kovetni.. :) -
L3zl13 #24 A gondolatvezérlés remek lenne, csak működőt még nem láttam. (Bár olvastam igéretes dolgokat.)
A finger gesture meg lehet, hogy gyors, de ha nagyon tanulgatni kell a használatát, akkor soha nem fog elterjedni általánosan max spec területeken. -
#23 eger-billentyuvel az a baj, h jo lenne mar lecserelni (szvsz nagyon kenyelmetlen es nem vmi gyors), persze nem ilyen foscsi szarcsi multitáccsal.
Szerintem gondolatvezerles v finger gesture féle megoldas lesz a kovetkezo.. -
#22 khm.. erintokepernyo elobb volt mint multituch. -
strogg #21 Egyetértek Narxis -al. Az új procik, és alaplapok jó dolgok, de csak a játékosoknak. Az intel ATOM procija is tetszik, mert elfogadható sebesség, alacsony fogyasztás. Ez is fejlődés. A multi tácsss szerintem tévút, legalábbis home desktop szegmensben mindenképpen. Mondju kelképzelem, ahogy a kedvenc mmporg játékomat közelhajolva a képernyőhöz tapizom. :))) Nem tetszene. mire megszerkesztesz egy doksit, megfájdul a vállad.
Én a trackball -ra szavazok :)
Észrevettétek, hogy azt nevezzük fejlődsének, hogy alap funkciókra is 2,4-es gépet használsz, olyan szoftverekkel, amik ilyen vason is lassúak, és nem kevésbé atom bugosak?
Emlékszem a érgi dos-os időkre... Egy egyszerű GUI-t összeütöttek 300 KB-ban. Most linuxon a KDE 500-600 MB.
A KDE-s konzol 12-15 MB.
Lehet itt érvelni, hogy több funkció szebb megjelenés. Könyörgöm: a programozni nem tudást nem próbáljuk már parasztvakítással elkendőzni. Legobb példa a játékok. Optimalizálatlan vacak némelyik, de sebaj a user vesz majd plusz 2GB memóriát, "oszt jó'van".
Valami nagyon el van kefélve az informatikában.... :( -
SityiSXT #20 Minek ide Win7 vagy új MacOS? Minek ide multi-touch tapipad vagy képernyő? Egy webcammel is simán lehet multitapizni már most. Touchless homepage
Nem kényelmesebb így? -
#19 3-4 évente van a Microsoftnak valamilyen agymenése, legutóbb Bill tartott valami előadást, hogy milyen lesz a számítástechnika x év múlva és, hogy az milyen rózsaszín lesz. El kell valamivel adni az új op. rendszert amit mostantól 3-4 évente kívánnak kiadni, hardvergyártók nem kis örömére. FEJLŐDÉS néven... az lenne a fejlődés ha a tegnap hardvere ki tudná szolgálni a holnap szoftverét. Elbaszott egy világ ez én mondom... -
#18 Szerintem az Apple 100x jobb megoldást mutatott be az új macbookokkal. A multi-touchpad enyhén jobban használható, mint a multi touch monitor... Microsoftot nem is értem néha... -
Polllen #17 Igazad van! Zsíros kézzel sokkal jobb a billentyűzetet vagy az egeret összetapizni. Azon gusztusosabb... -
#16 Na ez nagyon jó lesz :) -
#15 parasztvakítás . HUUU
marhaság, egérrel sokkal jobban látszik hogy már nem tudnak mit kitalálni. Még az kéne, hogy egy filmnzés közben a zsíros kezemmel maszatoljam a moncsit, vagy ki tudja ki milyen kézzel nyúlna hozzá a monitorhoz. Fuaajj.. -
Polllen #14 Jobb klikk az érintő képernyőn? Esetleg harmadik gomb? És ez csak kezdésnek. -
#13 és odaböknél csak az ikonra, már menne is.
Ez idáig tökjó, az érintőképernyőre egy rossz szavam nincs. Valamit félreértesz: én csak annak nem látom értelmét, hogy két ujjal miért jobb tapicskolni, mint eggyel. -
FlyingV #12 még egy szösszenet: ha minden igaz, a Snow Leopardban (az következő OS X verziója) már lesz érintőképernyős támogatás.. jövő júliusra várható ez az oprendszer - ha akkor megjelenik és nem csúszik mint pl a Leo (óó és ha frissítik a MacBook szériát megint :D sok a ha), akkor az fél évvel a Windows Seven előtt lesz.. Szóval ilyen szempontban előnyben lehetnek.. Előre félek az eméjzing bejelentéstől :D -
FlyingV #11 egyetértek és engem is idegesít ez a marketingjük, de azt el kell ismernie mindenkine, hogy az iPHONE felrázta a mobilpiacot - és ezek szerint a számítógépes piacot is.. -
Epikurosz #10 Csak már jönne!
Macerás a taccsped is és az egér is. -
Ahoy #9 lehet csak én gondolom így, de sztem tökrejó dolog.
Nem éreztétek már úgy pl vonaton/buszon laptop használat közben,hogy a combodon van a cucc, és a szomszédos széken egy dagadt árus cigányasszony horkol, és semmi helye nincs a könyöködnek hogy használd azt a picike kis szar touchpadot....és odaböknél csak az ikonra, már menne is.
Ilyenre gondoljatok, ne asztali szegmensre, ahol mindennek van tengernyi hely. -
#8 Ott a pont.
Asztali gépet nem tapizok mert kényelmesebb a bill+egér, ha meg érintőképernyőn akarnék photoshopozni ahhoz meg precízebb az érintőceruza. A multitouchról nem tudom elképzelni a mindennapi felhasználás során, abból meg rég kinőttem hogy mások előtt villogjak vele mennyire menő. -
#7 totally agree -
meteoreső #6 Engem ez Startrek vezérlőkonzoljaira emlékeztet.
Információs pultnak tökéletes.
Azért az I Phone görgető rendszere valjuk be szenzációs.
Lesz ennek értelme és 3 D-s programok irányítására,
már filmekben látott irányítása egészen új stílust teremthet... -
Anomaly #5 Ez a HP Touchsmart ne haragundjon senki de egy nagy kalap sz*r. Ha ilyet csinálnak akkor ne rakjanak fel olyan videót ahol kiderült, hogy valójában gagyi a termékük szép külsővel meg felesleges szolgáltatásokkal. -
Charybdis #4 Én nem igazán értem, mire jó a multi-touch.
1. Ehhez közel kell ülni a monitorhoz, ami káros.
2. Összetapizod a monitort, tehát csúnya lesz a kép, vagy állandóan tisztogatni kell.
3. Eltakarod a képernyőt a saját kezeddel.
4. Egér-billentyűvel mi a baj? Leggyorsabb megoldás. -
Exen #3 Tényleg bocsi, de azért nem az Apple sz*rta a spanyol viaszt! Az, hogy most iPhone-nal (aminek azért szintén megvannak a maga hülyeségei) reklámozva is lett pl. az érintőképernyő pluszban, az egy dolog, de a technológia és a felhasználása picit régebbi, főleg a multi-touch-é. -
#2 Hát ha ezt ötvözni tudnák valamilyen nyomásérzékeny kijelzőfelülettel (ld. Wacom Cintiq sorozat), akkor az maga lenne a mennyország!
Mellesleg az Asustek-es koncepció is érdekes elgondolás. Mármint, hogy nincsenek mechanikus beviteli eszközök, csak két érintőképernyő...
Nah, végre valami újdonság! Már csak a buckypaper procik meg alaplap kell és lesznek kurvajó egykilós laptopjaink! -
Jamaha #1 Az Apple megunt befuttatott valamit a többiek előtt...