33
Ötletek, praktikák, tuning
  • Pheel
    #33
    Szép topik, jó topik, van már ilyen topik.
  • solo
    #32
    Kibeszél itt hátsó tárcsáról? Azon elöl is dob van asszem..
    De nemtudom..Azt tudom, hogy rakat szar :)
  • R0zs0máK
    #31
    Amúgy igenis jó autó a lada nagyon, én konstrukciójában nagyon hasonló gépet hajtok, szóval át tudom érezni a zsiguli fílingjét :))
  • R0zs0máK
    #30
    2 üteműekre sem kell már katalizátor :)
  • ladarevolution
    #29
    Azért mert dobfék van egy autón az nem jelenti h szar:)

    Ha tárcsa lenne rajta akkor is ugyanannyi effektív fékerő juthatna a hátsó tengelyre változatlan első fék és súlyelosztás mellett.

    Magyarul tárcsafékkel sem lenne jobb. Az emberek -tévesen- azt hiszik h ha hátul tárcsa van akkor "tuti király fékünk van és meg tudunk állni vele":)

    A két féknek szerkezeti tulajdonságaikból adódóan vannak előnyeik és hátrányaik.
  • ladarevolution
    #28
    A videó poénos, csak nem VFTS van benne:)
  • solo
    #27
    Ahamm, de a dobféknek nevezett akármi egy szar rajta :D
  • SimaSuna #26
    Vazulnéni és a Lada VFTS :)
  • ladarevolution
    #25
    Jó azon a fékszervó? :)

    07-ből 01-be visszaülve kb ez a hatás mert abba nincs szervó. De azzal is meg lehet állni. Mondjuk nyomni kell mint a barom ez tény:) (mármint a szervó nélkülit)
  • solo
    #24
    Egyik ismerrősnek van egy kocka kombija, egy nagyon fura kékes zöld metál szÍnnel, amit ő festett le.Mert ugye festő.Másik kocsijáról maradt asszem meg , hogy et is lefesse, de nemtudom.
    A lényeg, hogy nagy élvezet azzal menni..
    Jól gyorsul, de a fék...Az egy ritka szar...Kinyomod a padlólemezen a pedált, de még mindÍg nem akar megállni.:S
    De jó kis vas.Én megam nem vagyok oda érte, mert én az amcsi verdákat szeretem, de úgy ha most lenne pézem, vennék egyet olcsóba, és mennék a legelső szántásba: D
    /Ehh, ez elhamarkodott volt, csepelen alig van szántás.XD/
  • ladarevolution
    #23
    kontrákra reagálva:
    nagyon használat és tulajfüggő.

    -Télen valami iszonyat jó gumi kell rá és term. az 50 kiló cement a csomagtartóba alapfelszereltség.
    Két telet mentem ladával egyiken téli nóném gumival, másikaon nyári Y mintás Stomillal. Mindenféle cementeszsák nélkül. Simán autózható. 3-4 hónap alatt 3 pici megcsúszás volt (amiket nem én kezdeméyneztem:) )
    kuplung+kormáyn simán megfogható volt...
    Szóval annyira nem gáz csak vezetni kell tudni....

    -Esőben is képes eldobálni a farát.
    Hát ehhez már ritka szar gumiknak kell lennie, szeinrem.

    -NEM megbízható! Ha szarakodik, akkor az éppen menet közben ér, helyszínen ritkán szerelhető.
    A Ladák egyik nagy előnye h egyik pillanatról a másikra nem romlanak el. Mindíg jelentkezik valami előjel az elromlás elött. Különös hang jelenség stb. A figyelmes és hozáértő ember ebből már be tudja határolni h mi fog tönkremenni hamarosan. Ha ezzel sokáig visszaélnek és nem cserélik minnél elöbb akkor szokott gáz lenni. (általában sokáig bírja még a láthatóan/hallhatóan rossz alkatrész is)

    -Lámpákkal egy idő után állandóan gond van.
    nem tapasztaltam ilyet. kockáknál gyakoriak a kontakthibák => csere késes biztitáblára és átforrasztótt hátsólámpa nyáklapok ajánlottak az idősebb autóknál

    -Gagyi fékek egy ilyen erős autóba... egyszerűen felelőtlenség ilyen ócska dobfékeket szerelni.
    Normális betétekkel, és jó karban lévő fékek bőven jók utcai autózásra.

    -Életveszélyes úttartás a kanyarokba.
    130-al városba nem kell kanyarodni:D

    -Gyári kipufógórendszer nem sokat bír. Kb. 80.000 km-nél már lehet nézni a lyukakat.
    A gyári az sokáig bírja, főleg a régebbi évjáratúaknál. (Én 01-esemen 32éves hátsó dob van(!) kerámia bevonatú belülről) Ukrán utángyártott dobok max 1-2 év.

    -Imádja a rozsda. Ha úgy vigyázol rá mind a szemed fényére akkor is elkezd rozsdásodni pár jellemző helyen... kiindulási pont pl. az emelőhely, csomagtartó tető széle, oldalsó lemezek... ezért is szoktak pl. az emelőhelyhez dugót, spórolósok pezsgősdugót tenni.
    Hát igen a rozsda, ha új korában nem kapott üregvédelmet akkor tul képp tökmind1 mit csinál az ember rohadni fog csak idő kérdése, üregvédelemmel werling dobokkal kevés sólében autózással 15-20 évet kibír rozsda nélkül.

    -Karburátor szintén gyenge pont.
    olyan motornál ami nincs szarrákopva és nem önti el a karbit a kartercsőből feljövő dzsuva, akkor simán jók a gyári karbik. Ajánlott karbis szakműhelyekel a gázelemzővel történő beszabályozás. Otthoni fúvókacserék nem javasoltak, általában a probálgatások alatt annyi benzin elfogy mintha be lett volna lövetve szakműhelybe...
  • toretto r34
    #22
    az 1200-eseknek nagyon gyenge pontja az eleje a kocka ladáknál már kijavitották ezt a gyenge helyet a karikáknál kézzel be tudod nyomni a sárvédőlemezt a kockák sokkal maszivabbak
  • tigeroo
    #21
    simsonnal nyomulok...ha majd átnyergelek 4 kerékre...csak lada jöhet szóba, már megszoktam a "legszarabbak közül a legjobb" érzést
  • Narxis
    #20
    Kár. :(
  • leho94
    #19
    az szar .. De itt mondjuk olyan volt hogy a lada kanyarodott és elkapta a másik elejét..az teljesen szétment a lada meg tulélte:D
  • Tinman #18
    Menj el vasárnap egy misére és imádkozz pár órát.

    Átéltem egy 1200-as Zsigulival egy frontális ütközést... anyám hajtotta anno, nem ment gyorsan, elég félős volt mindig is. Szóval jóval 60 alatt mentünk, anno még ennyi volt a megengedett lakott területen belül, aztán oldalba kapott egy össze-vissza indexelő loosert.
    A nyugati verdának alig lett baja, a miénk meg totálkáros lett.

    Mamám lába eltört pedig hátul ült, jól összevertem magam én is... anyám is egy kicsit. Arra kristálytisztán emlékszem, hogy az egész eleje totál felgyűrődött, de annyira, hogy belül szinte félhomály lett annyira eltakarta a kilátást.
  • Tinman #17
    Jujjj... ez nem 2 ütemű ember ^^
  • Tinman #16
    Akkor egy őszinte ember is szólaljon meg... ez volnék én.

    Ladát hajtottam (Vaz 2105-ös) vagy 7 évig.

    Tények --->

    Pro:
    -Amennyibe kerül, annyiért baromi jól megy, gyorsulás is korrekt.
    -Bűn olcsó alkatrészek.
    -Télen is pöcre indul, persze szívatóval :-D
    -Gyári felnik és lengéscsillapítók nagyon jól bírják.
    -Kis odafigyeléssel az autó már rég szétrohad, de a kocsi még mindig képes 160-ra... a motor abszolút erőssége, régi Swifteket sokszor megszégyenítettem, volt, hogy 4 emberrel, dombon felfelé. ^^
    -Első autónak NORMÁLIS lelkületű fiataloknak teljesen korrekt választás, racerek kerüljék, mert a koporsójuk lesz.

    Kontra:
    -Télen valami iszonyat jó gumi kell rá és term. az 50 kiló cement a csomagtartóba alapfelszereltség.
    -Esőben is képes eldobálni a farát.
    -NEM megbízható! Ha szarakodik, akkor az éppen menet közben ér, helyszínen ritkán szerelhető.
    -Lámpákkal egy idő után állandóan gond van.
    -Gagyi fékek egy ilyen erős autóba... egyszerűen felelőtlenség ilyen ócska dobfékeket szerelni.
    -Életveszélyes úttartás a kanyarokba.
    -Gyári kipufógórendszer nem sokat bír. Kb. 80.000 km-nél már lehet nézni a lyukakat.
    -Imádja a rozsda. Ha úgy vigyázol rá mind a szemed fényére akkor is elkezd rozsdásodni pár jellemző helyen... kiindulási pont pl. az emelőhely, csomagtartó tető széle, oldalsó lemezek... ezért is szoktak pl. az emelőhelyhez dugót, spórolósok pezsgősdugót tenni.
    -Karburátor szintén gyenge pont.
  • toretto r34
    #15
    egy nagyon jó és szép lada
  • Cat 02 #14
    Bazz, ez a szóvicc :D
  • Pistike 007
    #13
    de abban nincs benn akkor hogy lada
    :)
  • Cat 02 #12
    Degradál, a le felesleges oda
  • gameplusz
    #11
    Andzselina Dzsoli
  • toretto r34
    #10
    legszebb lada optikai tuning a VFTS spoiler és lehet piszkálni minden szemszögböl ma már lehet 200 lovas lada motort is csinálni csak péz kérdése mert csak a 4 dugó min200 huf
  • Phat Smoker
    #9
    ...rácáfolok a ledegladáló jelzőkre...

    ledegradáló lesz az ;-)
  • ForzaInter
    #8
    dehogykell
  • Narxis
    #7
    Nem kell ezekbe a régi autókba ma már katalizátort szereltetni? Megéri?
  • ForzaInter
    #6
    legjobb
  • Davidus
    #5
    1 ladást ismertem. meghalt
    igen balesetben
  • Pistike 007
    #4
    Autó-motor alatt nézd meg.
    Van már több ilyen topik.
  • Csabesz6
    #3
    Én lenni tulaj:).
  • leho94
    #2
    hát multkor volt 1 baleset előttünk.. Chevrolet vs Lada = Ladán 4-5 karc a chevrolet meg fullra behorpadt meg minden:D
  • Garmo
    #1
    Üdv Mindenkinek! Kb. 2 éve van már Ladám, és én határozottan rácáfolok a ledegladáló jelzőkre. Nem egy szépség, nem is repül mint egy új nyugati gép, de szerintem hálás és hűséges kis autók. Én melózom vele, és keményen állja a sarat. Ha valakinek esetleg vannak tippjei akár motorpiszkálás, vagy optikai tuning téren, vagy esetleg szeretné megmutatni dögös verdáját, azt szívesen venném.(Egy baj van vele....a naftalopók legkedveltebb céltáblája )