2367
  • Sir Cryalot
    #2367
    "izometrikus " semmilyen izometrikus nézet nincs a játékban és nincs állítható FOV. Ennek perspektivikus nézete van (teljesen fölösleges).

    Nincs a játékban Level of Detail ami a távolság elködösítése helyett kéne hogy legyen, vagy nem aprócska pályákon kéne hogy legyen.

    Amikor Instinct még csak kezdő SoE modder volt már akkor ment a követelőzés hogy kicsi a pálya és rövidek a távok .

    Erre tarkónbaszták még durvább fog of war-ral 2021-ben. No comment.

    Csevegek egy programozóval rombolható terepről úgyhogy kevesebbet leszek itt.


    Utoljára szerkesztette: Sir Cryalot, 2021.06.18. 23:34:45
  • Montanosz
    #2366
    Gates of hell: Ostfront-nak csináltam topikot, jelenleg a Theatre of War sorozat mellett az egyik legjobb ami mikromenedzsmentet is tartalmaz
    Az első német pályát sikerült már 4X megcsinálni különböző taktikákkal és mind a 4 alkalommal az AI nagyon inteligensen támogatott a gyalogsággal és a tüzérséggel bárhol volt is a főcsapás iránya
  • s1lkforrent
    #2365
    "a 3D-zés meg a free camera pont ugyanúgy túl van tolva emitt"

    Akkor a Blitzkrieg 3 és a Sudden Strike 4 nagy kedvenceid lehetnek (sőt a Call to Arms is valamivel korlátozottabb kamerát kapott), mert ott alig lehet állatani a kamerán.

    Ehhez képest a Gates of Hell a létező legliberálisabb elveket követi: van WASD és egeres minimap panning, van zoom a seggig (ez elforgatáskor magasság állítás is egyben), pergés-forgás és fel-le állítás is. Direct controlról nem is beszélve, játékon belül állítható klasszik izometrikus vagy újmódi TPS, sőt, tankoknak, ágyúknak FPS nézete is van valós irányzékkal, plusz gépen belüli hangelmosással. Ez a része a játéknak abszolút szuper, _mindenkinek_ a segge egyszerre ki van nyalva.
    Utoljára szerkesztette: s1lkforrent, 2021.06.18. 15:49:49
  • s1lkforrent
    #2364
    "az egységek jóformán cselekvésképtelenek"

    Jogos, bár ez már megint messzire vezet. Company of Heroes, és a F.E.A.R. úgy tudom azért lett kiemelkedő AI-val megáldva, mert nem csak direkt rámentek a stúdióban, de volt olyan tehetség aki rá tudott feszíteni egy már régebb óta pátyolgatott épkézláb AI modellt a játékra. HL2-ben is a kombínókat évekig tréningeltették, az egy éves csúszás többek között AI-ra is jó hatással volt.
    Gyakorlatilag az van, hogy jó AI-hoz külön ember kéne, és nem csak egy random intern, hanem egy csapat senior hülyére fizetett profi, csakúgy mint a háló kódhoz is. És hát mibű, ha van összesen 15 programozó, abból ugyan hogy vakarnak le 6-ot háló kódra, meg még hatot csak AI-ra. Hát sehogy, majd a Jani megcsinálja szabadidejében, amikor épp nem a faros Macát kergeti.

    tldr, nem a heterogén FUTUREISFUSION akut hiánya a baj, hanem nincs aki megcsinálja se GPU-n, se máshogy.


    Mobilon természetesen remekül megélnek.. akik megélnek. Legtöbb app rendes kattintást sem kap, nem hogy milliók játszanák. Gyakorlatilag emiatt alakultak ki azok a gyomorforgató megélhetési stratégiák mobilon, az alacsony költségvetésű "szemét játékok" (PC Steam zsargonban "non games") amelyekbe minimál energiát tolnak, és ha csak picit több jön vissza mint megy, akkor már bőven jó a főleg kelet-eu/ázsiai készítőknek.
    No meg a nyugati PC-s játékosok legnagyobb kedvencei, a totál Pay2Win játékok, abból is ami minden pszichológiai trükköt felhasznál hogy a kicsiket és/vagy az akarat gyengéket behülyítse, de főleg anyagilag teljesen ellehetetlenítse. Na, EZEK kiválóan megélnek mobilon, és a 2010-es induláshoz képest EZEK gyakorlatilag teljesen kiszorították a PC/konzol féle jobb, hardcore címeket mobilról.
  • Sir Cryalot
    #2363
    Nevetséges ez a devalválós spriteozás is, miközben jön ki a D2 resurrected és ezrek mondják el hogy nekik a sprite felel meg jobban. Hívek minden oldalon :DDD .
  • Sir Cryalot
    #2362
    ...ww2 taktikai játék meg mindig lesz mert az adatok , helyszínek, unitok 3D modelljei könynen elérhetőek, ez platformfüggetlenül igaz.

    Kérdés hogy milyen, mert a jelenlegi felhozatalnál rosszabb talán sosem volt.
  • Sir Cryalot
    #2361

    "De te inkább újraíratnád velük a teljes GEM motort (oszt mibű?"

    szerintem ez nem is számít annyira mint változtatható terep meg nem is néz ki nehéznek, viszont 3D-ben terepből neked olyan soha nem lesz ami aktuális unreales grafikához illene.
  • Sir Cryalot
    #2360
    "de ott túl is tolták, és pixelart/háború lett a vége. "

    na fogódzkodhatsz mert a 3D-zés meg a free camera pont ugyanúgy túl van tolva emitt , és ez már vallásba hajlik egyeseknél amivel kapcsolatban már értésnek semmi keresnivalója, erre írtam hogy fetisizmus. Pl. ki döntötte el hogy egy taktikai játékban a gpu-t pont grafikára KELL ellőni? Miközben nyilván lenne jobb helye , mert az egységek jóformán cselekvésképtelenek?


    Mobilon remekül megélnek spriteból nagyon sokan:

    https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-04-17/billionaire-brothers-crushing-it-with-gaming-powerhouse-playrix
  • s1lkforrent
    #2359
    Továbbra sem értem most a Blitzkrieg-gel mit akarsz. Tetszik neked a 20 évvel ezelőtti sprite világ, ez nyilvánvaló, de most ilyen újra ki vállalna be, azt el nem tudom képzelni.
    Legutóbb a Tooth and Tail vállalta be a 2D megjelenítést, de ott túl is tolták, és pixelart/háború lett a vége. A játékot eleve gamepad-re írták, így maga a játékmenet erősen le is lett butítva, köze nincs a mi sorozatunkhoz.

    MoW-val pont az a baj, hogy annyi pénz sincs benne hogy most a Call to Arms motorját teljesen bugmentesre kipofozzák, azért Gates of Hell alatt is tüzet oltanak. Emiatt fut relatíve rosszul a gépeden is, mert optimalizálásra sincs ember / erőforrás.
    De te inkább újraíratnád velük a teljes GEM motort (oszt mibű?), mert milyen jól nézett ki akkor a Sudden Strike, simán elviselnéd ha minden úgy nézne ki most is.
    És akkor adják ki mobilra is, mert ott a lóvé, és egy marék embernek már van BT billentyűje is, egy másiknak meg ugyanez konzolon, szóval jöhetne akár UWP appként is.

    Cenega Hungary Kft az 1C Group tagja, nincs akadálya hogy előadd nekik is a forradalmi ötletet. Ha szerencséd van nyugdíjas Józsi bácsi, és nem leszerelt-elmenekült volt ukrán katonák adják az iroda biztonsági őrségét.

  • yossarianHUN
    #2358
    Mennyivel kevésbé hihető, mint a te bemondásod? Lol.
  • Sir Cryalot
    #2357


    lássunk ilyen komplexitást egy ilyen pályán, nem hogy feleennyit nem fogsz látni, és áttekinthetetlen zagyvaság a hülyébbnél hülyébb perspektíva miatt, alulról fogja nyaldosni a 60at meg röcögni

    "legújabb konzolokon és mobilokon is az irányítás miatt,"

    ami késik nem múlik :D
    jellemző a pécés elkényelmesedés hajlamra hogy az a feltétlezés hogy így maradnak a dolgok ahogy állnak
    ( fortnite miatt már most is van konzolon egérbill)
  • Sir Cryalot
    #2356
    Ok bemondásra elhittük ( lol ).
  • yossarianHUN
    #2355
    i5 8600k-val, sima 1660-nal játszom a Gates of Hellt magas beállításokon, egy röccenést sem tapasztaltam eddig.
  • Sir Cryalot
    #2354
    röhögve futtatnák a sima MoW-ot is tull 3D-ben, és full fizikával. <-- szép álom xD
    Most néztme meg a Gates of Hell-t i7 1660ti-vel , minden téren visszalépés egy nem AS mow mp-hez képest , szaggat, mikroakadásfesztivál localhoston.

    2D az arkád élményt ,betonstabilat nyújt, amivel bullet hell-t játszanak jobb helyeken . Ez meg egy roncs , a 3D-jük meg fetisizmus.
    Utoljára szerkesztette: Sir Cryalot, 2021.06.16. 17:52:04
  • s1lkforrent
    #2353
    Továbbra sem értem most miért kell erőltetni a 2D megjelenítést, mikor kb 17 éve a teljes 3D már "good enough", és már a mobilok is (mai közepes mobil 4-6+ giga memóriával, Phenom 2 X4 szintű procival, HD3850 grafikával) röhögve futtatnák a sima MoW-ot is tull 3D-ben, és full fizikával.

    De a fejtegetés teljesen elméleti, mikor még egy DX9-DX11 renderelő váltást, és egy Linux portot is kín keservesen szenvednek ki az érintett cégek. Csak abba igen bőséges pénzt verni, hogy Xbox 360-on, meg 6 éves mobilokon is jól fusson egy olyan játék, ami teljesen életképtelen lenne akár a legújabb konzolokon és mobilokon is az irányítás miatt, eléggé nonszensznek tűnik.

    Inkább annak örüljünk hogy végre kijött a Gates of Hell június 11-én, és egész jó lett. Néha instabil és jó bugos még, de a lényegében magára hagyott Call to Arms alapjátékkal szemben ezt biztos helyre fogják kupálni, Cule csapata pedig már a nyugati frakciót / hadjárat bővítést hegeszti. Remélem jól fog fogyni, mert az összecsapások igen élvezetesek (kb mint egy élhetővé tett, beépített German Soldiers / Robz / Valour mod keverék), játék grafikája sokat javult MoWAS2 óta, hang és a zene meg mérföldekkel jobb mint a régiekben.

    CtA motorja várhatóan végre ki lesz kupálva, modderek meg munkához látnak, és egy nagyon frankó tiszteletbeli MoW folytatást kapunk, mert a Best Way/1C MMO-ja szvsz egy totál zsákutca, még ha épkézláb nyugati kiadást is kap végül. DMS meg úgy hirlik kerüli a GEM motort mint ürdüng a szentelt vizet, teljesen más játékon dolgoznak már.
    Utoljára szerkesztette: s1lkforrent, 2021.06.16. 16:08:14
  • Sir Cryalot
    #2352
    "Továbbra sem értem hogy miért lenne jó ha a MoW Blitzkrieg lenne"

    Mert ha nincs kameradöntögetés , variálás, forgatás, akkor lehet csinálni olyan érdekes dolgokat, hogy a 3D pályát a változatlan perspektíva miatt kimented festmény hatású 2D textúrába, és nincs újraszámolva framenként. Továbbra is lehet dinamikus pályaváltozat. De az 8frame alatt épül fel és korábbi layerekre épít.

    Hát pl. ez rezzenéstelen 120framet tud. Van róla infó , német kutatók csinálgattak így gps navigációhoz várostérképet .
    Utoljára szerkesztette: Sir Cryalot, 2021.06.10. 09:57:46
  • Sir Cryalot
    #2351
    Ja ez érdekes. De én nem azt mondtam hogy ne legyen a háttérben 3D .
    Egyébként pont Blitzkriegben van 3D tank modell 2D pályán.

    "Best Way elvileg megoldotta a saját forkján (próbálták volna nem egy MMO-nál), de hogy bizonyos dolgok lebutítása árán-e azt majd meglessük nyugati kiadásban, pályaszerkesztőben."
    erre kíváncsi vagyok ha igaz...
  • s1lkforrent
    #2350
    Továbbra sem értem hogy miért lenne jó ha a MoW Blitzkrieg lenne.

    Az hogy a lövedékek tényleges 3D modellben utaznak, és az alapján van meghatározva hogy mit, vagy mit nem csinál a célponttal, hogy az hogyan találja meg az ő 3D hitbox vázát, annak elterjedni kellett volna minden létező stratégia között, nem hogy visszamenjünk 2D irány és távolság alapon számolt azonnal telitaláló hitscan ágyúkhoz, géppuskákhoz.

    Továbbra is egyik nagy Soldiers élményem, hogy a gránát lepattant és visszacsúszott a háztetőről a katonám arcába, és hogy egy lövészárok mögötti teherautó roncs beborult az árokba kinyírva az utolsó 3-4 rosszarcút. Ez mind megvolt a legelső GEM motoros játéknál, és ennek mára legalapabb iparági standardnak kellene lennie, nem hogy visszagaloppoljunk a Red Alert idejébe, mert akkor még a szomszéd Gizike is 3 gyerekkel könnyebb és egy unokával szívdöglesztőbb volt.

    Multit lehetne javítani százféleképp, nyilván a mostani peer-to-peer nem a legideálisabb, pénz meg sehol nincs a rendes megvariálására, DMS ill most a Barbed Wire szopik is miatta rendesen. Best Way elvileg megoldotta a saját forkján (próbálták volna nem egy MMO-nál), de hogy bizonyos dolgok lebutítása árán-e azt majd meglessük nyugati kiadásban, pályaszerkesztőben.


    Egységek multiplayer egyensúlya meg olyan amilyen. MoW után az AS 1-2-ben sokat javult, de több tucat egységet per oldal hasznossá is tenni, és 4 másik oldal cuccaihoz is hozzáigazítani azért nem kis kihívás.
    Ezért is próbálta meg Instinct a "competitive units" dolgot erőltetni, de csak mérsékelten sikerült, mert nem szerették a népek, a World at War modder arczoknak egy fokkal jobban ment, de azt a modot sem használják sokan.
    Utoljára szerkesztette: s1lkforrent, 2021.06.05. 16:23:31
  • Sir Cryalot
    #2349
    Ugyanezt amit az Su-76-al műveltem, normális esetben végrehajtotta volna stug3 vagy pz4e assault gun szerepkörben , de azok megmaradtak ilyen ormótlan mozgású döcögényeknek, az su76 meg szinte nitróval ment azokhoz képest. Meg egyáltalán, hogy képzelték a játékok hogy ezt a szerepkört nélkülözik - borzasztóan irreális így, és rossz képet fest a fejlesztők mentális és lelkiállapotáról , de még a modderekéről is - SZVSZ.
    Utoljára szerkesztette: Sir Cryalot, 2021.05.26. 22:34:31
  • Sir Cryalot
    #2348
    "Ráadásul 3-at irányítottam egyszerre amivel "megrendeltem" egy artilleryt."
    Ráadásul ezt pont azért fejlesztettem ki, mert a tököm tele volt vele hogy Puma -val nekiálltak direct controlozni, és kamikaze action mert az olcsó unit ők meg saveltek későbbre.
    Utoljára szerkesztette: Sir Cryalot, 2021.05.26. 22:18:33
  • Sir Cryalot
    #2347
    "3D-be semmiképp nem buktak bele, mert anélkül a fizikai motor sehogy nem működne, "

    Normális esetben az egy dedikált szerveren futna , ahol még grafika sincs számolva .A végeredménynek meg mindegy hogy 2D , vagy pszeudo , vagy 3D. De az is ígéret maradt.
  • Sir Cryalot
    #2346

    "pofátlanul Commandos klón" , :) hja ezt nem sokan vágják hogy így van ...

    Amivel viszont vitatkoznék hogy 2D-be ne lehetne átülteni a MoW multi naaaagy nagy hányadát. És akkor meglehetne a nagy impresszív pálya ködözés meg lagolás , meg playerdropok nélkül.

    Nem igazán használta a fizikát senki abból amit én láttam. Én nagyon nagyon egyedül voltam vele, hogy úgy használtam az egységeket hogy az ne tudja elbaszni amit akarok.
    Nálam ilyen kezdések voltak, hogy Su-76 , összes AP shellt kihánytam belőle egyből, és arra volt rámenve hogy az AI ne is tudjon visszaváltani, mert az egy stunlock-olós, track-kerékkilövős, gyalogságnak bombakrátert gyártó ( kvázi foxhole :D ) -gép volt. Ráadásul 3-at irányítottam egyszerre amivel "megrendeltem" egy artilleryt. Mert ehhez nem kellett Direct control, hogy átválts arra a csoportra aztán kiadj egy ground attack-ot, csak időnként felsorakoztatni őket a kellő irányzékkal , hogy jobb egér lenyomvatartva kaptál egy vektort.

    Szerintem még ezt az irányzékozást se nagyon használták pedig azzal megelőzhető hogy egy egy unit seggel előre vesse bele magát a forgatagba.
  • s1lkforrent
    #2345
    "Szerintem a direct control eleve csak akkor működne, hogyha többen irányítanátok egy oldalt."

    Coop skirmishnek hívják, és 2011-es MoWAS1 óta igen népszerű.

    DC működik, de kell is, mert alapból az egységek buták mint a főd, van amikor még visszalőni is elfelejtenek az ellenségnek, nem hogy meglőjék már hatásos lőtávon belül. (lásd még saját tank AI-t ami olyan célpontra is elhasználja a teljes lőszer javadalmazást, amit az életben nem tud megsemmisíteni)

    Új játékmódok mindenképp kellenének, de azért látni kell hogy ehhez belefeccölt pénz is kellene. MoWAS1 a MoW multi polírja volt relatíve kevés pénzből. MoWAS2 ugyanennek az enyhén kibővített ráncfelvarrása. A multi teljes átalakítása egyiknek a keretébe sem fért bele, csak a helyrepofozás és bővítés.
    Call to Arms sem mert nagyon változtatni, bár kerültek be új multi módok, Evac egész jópofa. Conquest ami nagyobb dobás, a Blitzkrieg (és Dynamic Campaign Generator MoW mod) egységcipelős módját pároztatták a MoWAS2 zászlókra scriptelt multi AI-jával.


    3D-be semmiképp nem buktak bele, mert anélkül a fizikai motor sehogy nem működne, pedig az a másik húzó fícsör. Blitzkrieg (ugye a Stalingrad az Enigma motort használja) szép volt és jó, de minimum a 2006-os Company of Heroes óta igen antik darabnak számít. Ugye a szintén 2006-os, a pofátlanul Commandos klón Soldiers HoWWII-vel ellentétben már "általános stratégiának" fejlesztett, Faces of War-ral sem az volt a gond, hogy nem hasonlított az évekkel korábbi stratégiákra, hanem hogy nem volt nyugati szintű a költségvetése. Sőt! Gyakorlatilag guggoló szlávok fejlesztették Notepad-ben, miközben Szása hajtotta bringával a generátort, Mása meg hajtotta kalasnyikovval a farkasokat.. mondjuk a StarCraft II-vel összevetve.
  • Sir Cryalot
    #2344


    Ezt hoznám példának "good enough". Legyen 4 perspektíva hogy lehessen látni dolgok mögé és kész.

    Szerintem a 3D-be buktak bele...
  • Sir Cryalot
    #2343
    Szerintem a direct control eleve csak akkor működne, hogyha többen irányítanátok egy oldalt. Tehát hol ez irányítja ua-zt az egységet hol az.

    MoW-al az az igazi baj hogy 100 mp játékból ha 1 olyan ami emlékezetes, a többi valami séma alapján megy.

    Nekem a legjobb élményem az volt amikor 4v4-ben teljesen spontán elkezdődött a térkép középvonalnál történő beépítése védelemmel és lett egy hosszú hosszú sánc .

    De a hivatalos játékmód megmaradt a gyenge CTF ami nem részesítette előnyben hogy legyen turtling/védekezés , hanem aggresszió.

    Úgyhogy talán úgyis ki lehetne hozni direct controlt belőle ha turret defense-el kissé átlapolódna a játékmenet. Ráadásul bázisépítés az menőbb dolog is lehet mint tonnaszámban mérni a "faszaságot".
    Utoljára szerkesztette: Sir Cryalot, 2021.05.25. 18:03:26
  • s1lkforrent
    #2342
    Ha ez valami 2D platformer, vagy körökre osztott Pay 2 Win stratégia lenne, akkor pont jó lenne mobilra.

    De az a nagy helyzet, hogy az egyik egyedi képessége, a direct control irányítás váltás, az még konzolos gamepad-el is nyöszörgős, nem hogy mobilon tapicskolni. Ugye maga a TPS nézet nem nagy dolog, még jól is állna kontrolleren, de továbbra is van 20 billentyű amit aktívan masszírozni kéne, ennyi nyomógomb meg csak billentyűzeten van.

    Call to Arms támogatta is a Steam Controllert vagy két évig, aztán csendben megfeledkeztek róla, és reménykedtek DMS-nél hogy mindenki más is így tesz. Elvileg még mindig működik akinek még van belőle, mert magát a hardvert is kivonták azóta, de nem 100%-os.

    Emlékszik még valaki a Sword of Justice / Timelines: Assault on America RTS-re a 2 teljes magyar fejlesztő arczot számláló 4Flash / 4Villanás csapattól? Abból lett is droid apk port, de sajna igen megszenvedte a játék.

    Mi nyafogunk hogy a GEM motoros játékok 2010-ben ragadtak technikai kivitelezésüket tekintve. Na, szegény Timelines meg 2002 környékéről pislogott vissza ránk. Múlt idő, mert a projekt nem hozott sok pénzt, az sem kizárt hogy a Strategy First simán lehúzta a srácokat. Az a zugkereskedő nímanddá züllött, szebb napokat is megélt kiadó mostanában abból él meg, hogy lehúzza a stúdióit és a pár megkeresett fillérjét is visszatartja.
    Utoljára szerkesztette: s1lkforrent, 2021.05.24. 09:37:34
  • Sir Cryalot
    #2341
    Már kurva régen 2D sprite-ba kellett volna importálniuk a damage modelt meg napszakot meg mindent és nyomni kifele mobilra.
  • s1lkforrent
    #2340
    Kár hogy a topik megfeküdt, mert lassan kiadásra kerül a Gates of Hell, kampány demózása után most a multi is elérhető, talán majd Conquest móddal együtt. Még mindig sok munka kell még bele, nem hiába húzták el a kiadást mint a rétestésztát.

    MoW II Aréna viszont laposkúszik, amíg a nyugatiaknak nem elérhető a nyílt béta addig se elég játékos nem lesz, se olyan játékos akik _nem_ tryhard ruszkik.

    Digitalmindsoft közben dolgozik.. valamin. Biztos nem GEM motoros játék, mert már rég összerúgták a port az ukránokkal, akik meg lassan szenvednek a ruszki 1C atyuska alatt. Ki lófaszt ránt, lófasz által vész el..
  • s1lkforrent
    #2339
    Na akkor a szokásos frissítés kis kihalt témánkban:


    DMS Discord - Instinct 06/19/2020

    @everyone, we are sad to inform you that we as developers will cease the official support for the Men of War franchise. We were unable to achieve a follow up strategy that we feel is right for the series and our player base. Unfortunately, we also do not possess the rights to make decisions on our own in regards of the franchise.

    Therefore, we have decided, for the best of everyone, to split our ways so that each party can follow their strategy and beliefs unhindered. We take our part of the responsibility and do not wish to blame anyone, but now it’s time to for us to move on.

    With Call to Arms we have always tried to build something next to the MoW series, but now we wish to make this a home for everyone. We thank you for following us on this road with MoW and we are grateful for your support and experiences we made. Hopefully, you will continue to join us on this ride, and we can make what we feel is right together with a great community. In the meantime, we have found new partners and are growing our studio to the next level. These are extremely exciting times and we are happy to share them with our community!

    és

    Furthermore, we have partnered up with the developers of Gates of Hell. Their work will be incorporated into our platform to support them with the best technology they can have to deliver you an exciting new experience in the WW2 era. Gates of Hell will feature its own distinct gameplay and follows the routes of a classic, historical, and realistic RTS.

    Gates of Hell – Ostfront will be available as a DLC for Call to Arms later this year!

    azaz

    Call to Arms - Gates of Hell: Ostfront



    az "új MoW" amire lehet megint várni, és remélni hogy nem rontják el.

    DMS és 1C viszonya Cold War óta teljesen megromlott. Ha esetleg készült is közben egy MoWAS 3, vagy MoW 2, az mára biztosan kinyiffant.

    Ugyanígy DMS és Best Way között is fagyos a hangulat, az ukránoknak a DMS volt az egyetlen kuncsaftjuk a GEM motorra, és mivel a BW normális bevétel híján a megszűnés határán tántorgott, így megpróbáltak a németektől nagyobb összeget kizsarolni, ami nem, vagy csak részben sikerült.

    Maga a DMS sincs jó passzban, CtA bevétel csak csordogál, mindeközben 100 bug helyett 1000-et produkál a nagyon elöregedett és háklis GEM2. Nem meglepő hát hogy a DMS-nek hivatalosan is ez az utolsó GEM játéka. Következő projektjük készül, de nem tudni róla semmi nyilvánosat.



    Mindeközben elindult a Men of War II: Arena bétája, áprilisban zárt, augusztusra oroszoknak nyitott formában. Nyugatnak majd a teljes kiadás jut, valamikor.

    Maga a játék nem rossz, messze jobb multizni mint a sima FoW/MoW volt bármikor. Assault Squad 2-höz képest.. más. Tank harc kevésbé nehéz tank orientált, sokkal kevesebb a lehetőség elpusztíthatatlan homokzsák erődök létrehozására, maga a tüzérség is sokkal életképesebb, ráadásul már tankok ellen is hatásosak. Itt nem a MoW féle arty snipingra kell gondolni, hanem arra hogy a tüzérség kalibertől független már indirekt is veszélyes a páncélosokra. MoWAS 1/2-ben ugye vagy telibe talál egy 150mm lövedék és csinál valamit(HA csinál valamit), vagy nem talál telibe és biztosan nem csinál semmit. Csak a 290mm brit petard mozsár, 380mm-es Sturmtiger RW61, a 203mm-es orosz tarack, és pár rakéta aminek volt normális indirekt páncélos sebzése.
    Na a tüzérség mindenképpen sokkal jobb most már Arénában. Nagy bánatom volt az eredeti Soldiers HoWWII után hogy GEM2 játékokban csúnyán legyengítették, és most visszakerült a régi helyére.

    Legnagyobb gondja hogy egy MMO: az egységeket, sőt az alakulatokat is ki kell grindolni World of Tanks stílusban, a matchmaking pedig ilyen kis népességszámnál nem működik, mindenképp be fog dobni ruszki tryhard köcsögökhöz, akik nem csak hogy megvettek minden fizetős egységet, de külön kigrindoltak minden létező egységet is, mert még szarni is csak Arena töltési szüneteiben járnak.

    SP van, de futottak még. Barbed Wire/1C/BW nyomoráról még írok.
    Utoljára szerkesztette: s1lkforrent, 2020.09.10. 10:41:19
  • s1lkforrent
    #2338
    Talán már írtam hogy Spar-ból olcsón kukázott eredeti dobozos Soldiers-el kezdtem 2005-ben, az rettentően megfogott. 2006-ban a Faces of War már Company of Heroes után Ubisoft Exclusives gazdaságos kiadásban jött, mikor bukás után olcsón adták. Nagyon szerettem a fizikai modellezést benne, a direct control irányítást, de a küldetések annyira nem fogtak meg, akkoriban teljesen bele voltam esve a Dawn of War / Company of Heroes skirmish módjába. 2008 körül olvastam itt SG-n hogy készül a folytatás(illetve akkoriban a ruszkiknál ki is jött az ő Faces of War kiegjük), de teljesen lemaradtam a Men of War és a Red Tide premierjéről. Valahogy beszereztem őket egy Steames leárazásban(korábban mint itthon a dobozos kiadásokat leárazták volna), de pár küldetés után ráuntam, Red Tide meg túl nehéz volt.

    Ami teljesen levett újra a lábamról, az a Men of War Assault Squad volt 2010 végén. Szinte csak véletlenül bukkantam rá egy cikkre hogy béta kulcs osztás lesz a DMS oldalán. No nekem is osztottak, és első pillanattól kezdve rákaptam a coop skirmish módra. A multi is elment szódával, egyértelműen javítottak rajta MoW óta(MoW elég szörnyű volt multiban), de coop-ban volt meg az a nagy dinamikus harc élmény úgy, hogy mégsem ment az agyamra a mikrómenedzselés. Értelemszerűen 11 februárban nulladik napos vétel lett(úgy persze nem volt nehéz hogy előtte bő 2 hónap bétát toltunk), és a második része szintén elővételes lett(annak is volt bétája, nem volt zsákbamacska).

    Többi részt partvonalról szemléltem, Vietnam és a Comdemned Heroes messziről mutogató-röhögős lett, de mikor olcsón adták őket, márkahűségből megvettem azokat is a Soldiers és Faces of War Steames változataival együtt(máig is 2 euró alatt meg lehet őket kapni, valamikor bundle csomagban az egész MoW sorozat annyi).

    Aztán jött a szopóroller, mert mint ismeretes, 13-ban bedőltem a Call to Arms szédítésnek, amiből máig nem lett épkézláb játék. Aztán idén szintén így jártam, kis társaságunkban eldöntöttük hogy megvesszük a Cold War-t, de én okosabb voltam a többinél, mert én 25%-al olcsóbban vettem Green Man Gaming-en. Aztán mikor kiderült hogy a Cold War egy égő szeméthalom, akkor a többiek szépen vissza kérték a pénzt Steamen, én meg mehettem kalgonizálni.

    Utólag sajnálom hogy a GamersGate egyik leárazásában nem vettem meg a Silent Heroes: Elite Troops of WWII Paradox féle kiadását, mert ahhoz mára már hozzájutni is művészet. És azért annyira nem rossz játék, gyakorlatilag egy nagyon nehéz mission pack a Soldiers-hez, de a ruszki/lengyel változattól eltérően multi nélkül. Mára sajnos már torrenten sem nagyon lehet megtalálni, Paradox jogi szarakodásának hála pedig megvenni még annyira sem.
    Utoljára szerkesztette: s1lkforrent, 2019.11.13. 12:59:36
  • alma2
    #2337
    Akkor adja magat a kerdes, hogy neked melyik a kedvenc reszed, barki kezetol es miert?
    (mondjuk az egyjatekos reszere gondolnek, ha jatszol ugy)
    Utoljára szerkesztette: alma2, 2019.11.11. 21:33:22
  • s1lkforrent
    #2336
    Összetett kérdés ez. Úgy általában nincs pénz az RTS/RTT játékokban, mert nem lehet konzolra vinni. Még a MOBA játékok is stagnálnak ahelyett hogy felkajolnák a stratégiákat.(külön pacsi az elemző cégek éleslátásának )

    GEM motoros játékok külön nyomorúságot kaptak.
    1C az a legjobb esetben is erősen tőkehiányos ruszki cég "nyugati indie" azaz kis-közepes szintű megjelenésekkel. Ha akarnának sem tudnának rendes AAA polírt adni a MoW játékaikhoz. De nem is lenne hova eladni, ruszki gazdaság rogyadozik, a В тылу врага pedig mindig elsősorban az orosz, másodsorban a német, harmadsorban minden más piacra készül. Ha tud, hát mostanában nem nagyon tud.

    Cold War is azért lett ilyen gány, mert egyszerűen idő előtt leállították a fejlesztést(igaz itt nem kizárható egy 1C-DMS összeveszés sem, ugyanis Best Way és a DMS már régebben összeveszett a GEM motor jogokon, a visszaportolni hivatott fejlesztéseken, és az érte utalt pénzen, Best Way közben meg kibékült a ruszkikkal, ugye), és kidobták úgy ahogy éppen akkor állt a dolog.

    Best Way-nek rendes bevételt teremtő projektje a.. 2009-es Men of War volt. Azóta túl vannak egy kifingott Nuclear Union-on, egy GEM3 játékmotoron ami a kutyának sem kellett(ha egyáltalán tovább adhatták volna az 1C jogi szarakodás miatt), egy ukrán puccson ahol majdnem darabjaira szakadt a csapat, egy saját maguk kiadott MoW modon(Battle of Empires), és közben majdnem elkészült a Men of War MMO kiadása. Igazából komolyan nem értem hogy tudtak egyáltalán fennmaradni eddig, másodállásban fegyvert és kokót csempésznek Donyeckben?


    Digitalmindsoft szintén indie szinten nyomja, 2013 tavaszi Call to Arms pénzgyújtésben egy kúrni való titkárnő pár havi gázsijára való jött csak össze, de abból játék még nem lett.(ezért is feledkeztek meg nagyvonalúan a párezer backernek tett ígéretekről és nekik szánt extrákról) 2015 nyarán szerintem egyszerűen csak muszájból adták ki Early Accessben(ugye ez az az időszak mikor az M1 Abrams Tiger II féle KwK43-ba való PzGr. 39/43-al dobálódzott), hogy ne álljanak a földbe. Azóta meg foltozgatták szegényt, próbáltak mindenhogy pénzhez és játékosokhoz jutni(free 2 play ignyenesség, lootládák, ahhoz megvehető kulcsok, mindenféle szir-szar profil festés és emote), aztán kis pénzból ilyen kis focira futotta kérem.

    De azt a kis pénzt is hülyén költötték el, Instinct-nek évek alatt saját külön bejáratú őrültségei jöttek elő.
    Mint pl az FPS mód, amihez a fél játékot renoválni és átalakítani kellett, és még most sem működik jól, mert ahhoz az egész kitoszott játékmotort újra kellett volna írni, ugye.

    Battle of Empires féle Great War Team, meg a Gates of Hell féle Barbed Wire Studios meg szó szerint munka melletti modderek lelkes gyülekezete, itt pénzről szinte szó sincs. Nyilván a War Today: Five Day War féle AARRE Games Ltd is emiatt kukázódott, se pénz se tudás nem volt egy játék kiadásához. Nekik pechjük is volt, mert 2013-ban még az Early Access sem volt annyira bejáratott, Best Way-nél pedig fel sem merült hogy modder csoportokat istápoljanak a közép kategóriás Nuclear Union TPS RPG projektjük helyett.
  • alma2
    #2335
    Haha, pont a heten probaltam ki a call to arms-ot, eszembe is jutottal, hogy biztos fogsz irni par sort :)
    Mint nagyon koca jatekos igy 1x ev utan se latok semmi fejlodest ebben a szeriaban, amit vartam volna az evek alatt.
    Total buta A.I, esetlen iranyitas, a grafika sem mai, minden jarmu felrobbanasanal beall a jatek es meg sokaig lehetne sorolni, vagyis minden megvan ami regen is volt :)
    Ez az fps mod is rossz, hirtelen rambo lesz az ember, es egyedul kiirt mindenkit a palya masik vegerol.
    Amennyire regen sokat jatszottunk ezzel tobbedmagammal, most megcsinaltam par single kuldetest es lassan el is tavolitom a geprol, keves az inger, hogy elinditsam ujra :(
    Mivel sok kihivoja nincsen, ezek mar sose fognak egyrol a kettore jutni.
    HA mar nagyon jatszani akarok ezzel a szeriaval, mindegy melyik brigad fejlesztette nekem, akkor eloveszem a regi valamelyiket, hatha segit a hangulaton a nosztalgia faktor, mert ez igy nagyon nagyon keves. De igazbol nem is ertem, milyen emberek fejlesztik ezt, mert ha harom kozepsikolas suli utan a szamtech szakkoron meg megertenem, mert olyan szintu a valtozas 10 ev alatt, ami a vegfelhasznalo szeme ele tarul.
    Utoljára szerkesztette: alma2, 2019.11.07. 21:14:04
  • s1lkforrent
    #2334
    Szóval év eleje óta kis frissítő:

    DMS még mindig szarakodik a Call to Arms-al, naaagyooon lassan, de halad a fejlesztés. Megjelent és játszható multiban a ruszki és német haderő, a Season Pass kampány továbbra is Soon™, ill 64 bites lett a játék jó adag OutOfSync hibával fűszerezve. Kapott a Cold War-ból visszaportolt klasszikus izometrikus Direct Control irányítást, és Conquest játékmódot single/coop-ban(épp tegnap volt az artyparty Raptor felkonfjával), ami nem más mint sima multi PVP AI ellen random térképeken, de adott a behívható egységszám, amit játékon kívül menüből pontokért kell guberálni, ill a játékban elfogott ellenséges egységeket és fegyvereket is újra lehet használni. Ergo egy hivatalos portja a Dynamic Campaign Generatornak, nem teljes funkcionalitással. Valamikor nemsokára lesz teljesen új hálózati kód az OOS megszüntetésére.. majd valamikor, nemsokára. Bugok még bőven akadnak minden téren, játékmenet finomítására is elkélne vagy féltucat game designer, Instinct nyugodtan nyugdíjazhatná magát ilyen téren.



    Említett Men of War: Assault Squad 2 - Cold War a semmiből előtűnve be lett jelentve augusztus közepén, és meg is jelent egy hónapra rá 1C - Digitalmindsoft koprodukcióban. A játék a Call to Arms 64 bites motorját használja(menü rendszer is teljesen ugyanaz), de az FPS mód ki lett lőve, helyette a régi izometrikus irányítást hozták vissza. Játéktartalmat, ha épp beszélhetünk ilyenről, a két ellenséges hidegháborús oldalra felosztott kb 25 darab jármű, kb 12 fajta gyalogos, 5 darab térkép(amelyen MINDEN játékmód osztozik), és igen kevéske egyéb felszerelés adja. Játékmódokból sincs túl sok, a fentebb vázolt Conquest itt jelent meg először fő és egyetlen single játékmódként, emellett van még sima zászlófoglalós multi, amit a gép ellen játszva pont Conquestnél járunk.

    Ne kerülgessük a dolgot, a Cold War a legnagyobb bukta lett a Men of War történetében. Nagyon durván leminősítették Steamen, ismerősök szinte mind refundolták, játékosszám rettenet minimális(2009-es MoW 3:1-re veri), és maga a kiadó is elhagyta, készült hozzá pár kisebb patch, majd október eleje óta semmi.

    Látványosan félkész játék, a Call to Arms minden létező bugjával, csak még többel is, mert valami korábbi buildet használ, és szinte nem lehet egy single vagy coop menetet lejátszani crash vagy sima OOS nélkül. Nagyon érezhető a kevés térkép amit forgatnak hogy kevésbé látszódjon, nagyon kevés az egység amelyek sokszor anakronisztikusak is(világháború után kivont M1 Garand az amcsi katonáknál, és 75mm-es M4A3 Sherman, ami ráadásul komoly egyensúlyi gondokat is okoz T34-85 és T55 ellenfelekkel), rettenetesen sok a bug(pl kezdetben helikopterek nem tudtak épületek felett átrepülni mert "beleütköztek" és kipurcantak), és igazából nincs értelmes játékmód sem, az még hagyján hogy a régi GEM motoros játékok történet alapú küldetéseiből nincs egy sem, de a költség csökkentett Assault Squad féle coop pályák is hiányoznak, csak PVPV multi van, meg PVE multi AI ellen Dynamic Campaign Generator mod gúnyában. Cserébe a 64 bit működik és nagy térképen sok egységgel sem tojja össze magát a motor, Huey és Mi-8 helikopterek rakétás változataival elég jópofa aratni Workshop-ból elérhető FPS moddal. Cold War Turned Hot mod fejlesztője megpróbálja rendbe tenni ami modder eszközökkel lehetséges, de egy félkész játékot a modderek sem tudnak befejezni..



    Soldiers: Arena elég rejtetten halad előre, de azért csak lesz belőle valami. Most ősszel 1C-vel újra egymásra talált a Best Way, így gyorsan Men of War II: Arena lett a játék neve, kaptak pénzt és vettek fel belőle plusz embereket. Volt jelentkezés zárt tesztelésre is, az valamikor novemberben kezdődik, és 1C klensén keresztül lehet majd tölteni.
    Mert hogy a ruszkik megint agyhúgykövet kaptak, 1C a még el sem készült saját kliensén szeretné megjelentetni, ezért az Arena Steam oldalát meg is szüntették a fejlesztői naplóval együtt. Egyrészt ha ők is akarnak egy saját platformot a 20-30% Valve adó lespórolása miatt, akkor jogos hogy visszatartják, mert ez, meg a tervezett új Kings Bounty a még jobban ismert húzócímük, más nagyon nincs is amivel vitézkedhetnének. Másrészt viszont Steam teljes elhagyása még a nagy kiadóknak sem sikerült(Bethesda látványos szenvedése pl, de az Anthem buktája az Electronic Arts-ot is jobb belátásra térítette és visszatért Steam-re, ill az Epic exkluzív The Division 2 és Ghost Clancy Breakdance is csúnya bukások lettek), majd pont a ruszkiknak jönne be?
    Utoljára szerkesztette: s1lkforrent, 2019.11.07. 13:17:00
  • csokikutya
    #2333
    A gates of hell készül és jelenleg nem úgy tűnik hogy belefáradnánk , de kívülről nézve tényleg elég frusztráló lehet a sok tologatás. Ami meg a perfekcionista hozzáállást illeti már nem annyira jellemző. Dolgozunk serényen és reméljük a legjobbakat.
  • s1lkforrent
    #2332
    Hát böngészős online játékuk éppen volt, az Assault Squad Online.


    De pár megveszekedett ruszkin kívül nem játszott vele senki, max egy évig ha fent lehetett 12 környékén. Alig maradt fent róla info, kész csoda hogy a RPS írt róla.


    A MoW különösebb megmentésre nem szorul, MoWAS2 játékosszám önként és dalolva felkúszott 2300-ra a minap, így többen játszanak vele mint 5 éve az indulásakor. Pénz kellene bele, de az jó pár talicskával, anno a Soldiers és a Faces of War is korához képest rendes támogatást kapott az 1C-Codemasters-Ubisoft brancstól.
  • Sir Cryalot
    #2331
    Mow-ot úgy lehetett volna menteni hogy szépen kiexportálgatták volna az összes modellt izometrikus 2.5d formátumba mint az xcom v. diablo, pályaméret 20x - osra, dedikált szerver és futna browserből. Blama.
  • Sir Cryalot
    #2330
    Egyértelmű hogy nincs olyan kaliberű ember ott mint aki a showw2 ért felelt lead developer, és aki miatt ügy ez az egész.

    Úgy fest a helyzet ha egy battle royale fejlesztő rts módot rak a portékájába az hamarabb lesz siker mint bármi más, ráadásul csak előny származna.
  • s1lkforrent
    #2329
    Soldiers: Arena - Howitzer regiment gameplay
  • s1lkforrent
    #2328
    Van halvány pletyi arról hogy a DMS már egy új MoW szerű játékon dolgozik az 1C számára, ami nem lenne csoda hisz a Call to Arms baromira nem megy jól így az önálló fejlesztés kvázi kútba esett, legjobb esetben is csak visszahozta az árát.

    Ostfront Veteranen kiadásával a kapcsolatot hivatalosan tartják, bár maga a megkésett MoWAS2 frakció DLC elég szerényke, pár új egység, a legtöbb átvariált régi cucc. Régebben azt hallottam hogy az MoW sorozatban bőven volna lehetőség, csak az 1C nem szeret fizetni semmiért, ha muszáj lenne akkor sem.