23
  • Ferrer
    #23
    Úristen, sose vezetnék telefonálva. Mégis fontosabb az autóba ülés utáni pénzügyi és egészségi kockázat, mint vmi faszságot megvitatni telefonon.
  • redfish
    #22
    Bp-en egy olyan forgalmas útkereszteződés közelében lakom, ahol nincs lámpa...
    Kész rémálom itt még a zebrán is átmenni egyik oldalról a másikra (vágtató autók, buszok, villamosok közt, amik egymást takarják)...
    Itt azt tapasztalom, hogy az autósok 90%-a kézben mobilozik vezetés közben, akik épp kanyarodnak, azok szinte mindig!!!
    Rettegek leküldeni a gyerekeimet a szomszédos közértbe, mert itt kell átmenniük a zebrán.
    Mi pl. kikapcsoljuk a mobilunkat vezetés közben : van üzenetrögzítő és akinek ANNYIRA fontos, az később is megtalál!
    A mobilok előtt is volt Élet a Földön, egészen jól megvoltunk telefon nélkül.
    Sokkal nyugisabb volt a nyaralásunk is, nem hívogattak óránként a munkahelyről!
    Komolyan, már nevetséges, hogy egyeseknek folyamatosan a fülükön a mobil (közértben, buszon, könyvesboltban, orvosnál, gyógyszertárban, ruhaboltban, fodrásznál), képtelenek elszakadni tőle.
    Szerintem a mobilozás is egyeseknél függőséget okozott : betegek, ha nincs a fülükön a rühes telefonjuk!

    Megérdemelnék a mobilozó sofőrök, hogy 3x-os büntetést kapjanak.

  • LPG
    #21
    Iszik, vezet, cigizik és telefonál egyszerre. Na jó nem, de egy percen belül. És közben forgalmi naplót néz, és térképet. Janár óta vezetek rendszeresen. Februártól 70-100 km-t nap mint nap, BP-n. És még nem volt egy balesetem sem, rázós helyzetem is kevés relatíve.
    Szerintem hozzáállás kérdése.

    Az indexet mindenesetre kéretik használni. De nem egy satufék után, utólag kiéve bekanyarodás közben. Mivel akkor már s.z.a.r.-t sem ér..
    A lámpánál való elindulás reakcióidejét pedig lecsökkenteni 2mp-re, hogy ne 3-an tudjanak csak átmenni a zölden. Az 53 versenyzőből, 40 fokban!
  • Zoliz
    #20
    Iszik vagy vezet? Mostmár vezet vagy telefonál? De mondhatnám azt is mikor az éjszakás műszak után haza kell vezetnem 50 km-t.. Alszik vagy vezet? Mert az utóbbit nem büntetik, de legalább olyan veszélyes mint a részegség.. Ez senkit nem érdekel..
  • Sanyix
    #19
    nekem megy a multitasking, sőt prioritásokat is tudok állítani. Amikor gépezem nem 1x fordul elő a megy a zene, játszom, közbe böngészek, és mellette msn is egyszerre, bár nem optimális a cpu kihasználás az i/o eszközök kis száma miatt (kéz, egér, bill), de megy.
    Vezetés közben is simán beszélgetek, de ott nagyon befigyel a prioritás. Nagyobb cpu terhelésű autós helyzetnél a beszéd az "őőő vájá... na miről volt szó" mondatra redukálódik, mert ilyenkor kiürítődik a cache-ből minden kisebb prioritású feladat :D
  • HNR
    #18
    Hozzáteszem, ennek párja, amikor megveszik az ósanos "8 ezres gyerekülést" mer' olcsó, a x>3-4 millás autóba... Közben autómosásra egy évben ennek többszörösét költik. Pesze nem baj, mert ha mégis gond lesz, legalább marad a gyereknek rendes síremlékre...
  • HNR
    #17
    Azért a leggyökérebb megoldás, amit nap mint nap látok, az az, hogy emberünk/asszonyunk maga elé tartva a telót dumál vezetés közben, miközben legalább 50%-ban a mobilját nézi, nem az utat. Persze van még ezen kívül 2. helyezettként a jobb kézzel bal fülhöz tartom a telefont és ha kell füllel támasztok és váltok típus. Sosem értettem, hogy kb. 2 MFt feletti autónál miért fáj 20-40k HUF azaz max. az autó 2%-át kitevő kihangosító beszereltetése...

    Ha nincs a kezetekben telefon legalább az esély megvan, hogy vészhelyzetben reflexből jól fogtok dönteni ...
  • cloud.strife
    #16
    Speciel nekem úgy sikerült összehoznom egy közepeske koccanást, hogy lenyúltam a beépített Bloetooth kihangosító felvevőgombjához. Egy pillanatra lenéztem a gombra és csett. Ennyi. :D
  • uberalles
    #15
    különösen szőkék és nők figyelmébe ajánlom hogy a vezetés taskot ne osszák fel több threadre mert beállhat a kék-halál.
  • uberalles
    #14
    a gond akkor van ha ennél több dologra is kell figyelni: pl.: váltásra, hirtelen gyalogos felbukkanása stb.. ekkor valószínűleg hülyeségeket fogunk beszélni a telefonba, vagy rosszabb esetben a vezetésre nem fogunk figyelni és megtörténhet a baj, hacsak ! nem adjuk meg a prioritási sorrendjét a taskoknak:
    első a vezetés ,
    második a beszélgetés.
  • uberalles
    #13
    be kell vetni az egyszerű jól ismert dzsedáj trükköt: (agykontroll)

    előre tudatnunk kell magunkkal, hogy egyidejűleg ezt és ezt a két dolgot fogjuk csinálni: nevezetesen: telefonálni és vezetni, majd ezt követően az agyunk átáll multitask üzemmódba és lassú sebesség tartása mellett , különösen, ha nincsenek szövődményes problémák, pl.: sávváltás, kanyarodás, előzés stb.. egyszerűen meg fogjuk oldani mindkét feladatot.
  • BenceYCE
    #12
    Valahol olvastam egy tanulmányt mely szerint ha csak az egyik fülünkkel máshova koncentrálunk, 70-80%-kal nő a csőlátásunk. Napi 8-9 órát vezetek a városban. Amikor telefonáltam nem egyszer túlszaladtam egy kereszteződésen, mert abból a kereszteződésből szoktam két irányba is menni. Amikor a fülemen volt a kütyü, az agyam az alapértelmezett útvonalat választotta. Pedig akkor pont nem azt kellett volna. Ismeretlen helyen még a hülye is félreteszi a telefont, hacsak nem abból kapja az útvonalinfót. De olyan helyen ahol ismerős, még a sebességet is képes növelni.
  • NKing
    #11
    Azt se felejtsük el, hogy míg ha utastársunkkal beszélgetünk, addig ő ugyanúgy látja az utat, tud nekünk szólni, ha valamit nem vettünk észre. De ha telefonálunk, a vonal másik végén az illető nem látja mi van előttünk, így szólni sem tud.
  • moikboy
    #10
    az ilyen putri országokban lehet, hogy szarnak magasról a kresz-re, de sokkal előzékenyebbek is. azt hiszem volt egy olyan kutatás amelynek keretében leszerelték a forgalomirányító eszközöket (lámpákat, de talán néhány táblát is ) egyes kereszteződésekről és figyelték, hogy milyen gyakran alakul ki fennakads vagy veszélyhelyzet. Az eredmények pedig azt mutatták, hogy ha a sofőröket kevésbé korlátozzák akkor sokkal gyorsabban és kisebb rizikóval oldják meg a problémás helyzeteket.

    Egyébként erre jó példa mikor valamelyik hülye látja hogy a zöld jelzés ellenére torlódás van a kereszteződésben, de csakazértis belehajt; ugyanakkor ha mondjuk egyenragú utakról van szó akkor rögtön integet meg villogtat hogy jöjjön nyugodtan.
  • stremix
    #9
    Én inkább azt látom h ha egy autós nagyon nem azt csinálja amit kéne, akkor hamarosan ki is derül h mobilozik. Ha rádudálok, azt sem hallja meg...
  • MrImy
    #8
    Le fogják tarolni a földet, mert a táj ami magával ragadhatja a figyelmet veszélyes a vezetésre!
  • Sir Quno Jedi
    #7
    Uccsó három kocsim automata, ott mindig szabad az egyik lábad és általában az egyik kezed is, ergó hülyeség a headset (kb. mint a kézifék), de azért abból is van 2 bt-s, meg egy analog kábeles. Tény, hogy éppen annyira figyelemelterelő, de ugye a gyakori 1-3 utasom is az.
  • csomi
    #6
    Attol fuggetlenul abban tenyleg egyet kell erteni, hogy a vezetes kozbeni mobilozas nem veszelyhtelen. Budapest csucsforgalom es valami fontos tema a telefonban, amire figyelni is kell nem csak ugy csacsogni, erdekes helyzeteket tud hozni. En is headsettel telefonalok de az ilyen helyzeteket meg ugy is probalom kerulni vagy addig hallgatok. Szoval egy kis odafigyelessel azert lehet kezelni a dolgot. Az szerintem hulyeseg, hogy ez a forgalmi helyzet egyenerteku lenne azzal ha a kezemben szorogatnam a telefont es egy kezzel szerencsetlenkednek az indekszelessel es valtassal.
    Az meg hogy Indiaban tiltjak a mobilozast inkabb megmosolyogtat. Eleg csak nehany filmecsket megnezni az indiai kozlekedesi moralrol. Gyakorlatilag ott nem is letezik KRESZ. Laza!
  • atomkrumpli
    #5
    így van, az anyósülésen ülővel a veszekedés vagy a cd akármi keresgélése is elég veszélyes és lehetne még sorolni de felesleges törvényben tiltani csak +indok a büntetésre a bénákat ez nem fogja megmenteni
  • GiXXXer
    #4
    Sajnos kénytelen vagyok vezetés közben telefonálni, naponta 30-40 hívásom van, lehetetlen, hogy addig mindig megálljak. Néha elvesztem a beszélgetés fonalát, de a figyelmem akkor is nagy százalékban az úton van.
    Szerintem a hülyék vezetését kéne betiltani, a szorzótáblát is alig tudja, de jogsija van, és biz ő is telefonál, illetve fiatal dekoratív csaj telcsin csacsog a szülcsifelcsi előző esti epíizódjáról: kérem, ők a potenciális veszélyforrások!
  • l3alF1aKe
    #3
    Na ezért nincs kihangosítóm, még veszélyesebb is, itt a bizonyíték!
    Inkább kézben tartom a mobilom, behajolok középre mert úgy a laza, belenyomom magam az ülésbe hogy alig lássak ki a kocsiból, lényeg hogy kva laza legyek. :)
    Nem tartom ezt olyan veszélyes dolognak, mint amilyenné felfújják, ennyi erővel ne beszélgessen senki az utastársával, mert milyen veszélyes. Sok az autó, több a baleset, nem lehet minden faktort kiszűrni. Ha akármi van, akárcsak lassítani kell, de ha úgy mérem fel, telót hajítom el először úgy is. Sokkal rosszabb mikor asszony a jobb egyen elkezd sikítozni, mert a fázós testét nem hűthető kocsiba lehúzott ablaknál beszáll valami darázs és elkezd sikoltozni hirtelen. Na az veszélyes. Rá nézve.
  • aDannyBoy
    #2
    a telefonálásban nem az a para (pl autópályán) mikor beszélsz és egyik kézzel tartod a telefont, mert akkor cigizni, üccsit inni se lenne szabad

    hanem az a gáz, mikor felveszed, leteszed, telefonszámot keresel
    ha mondjuk 100-zal mész vhol és lenézel 3 másodpercre a telóra, akkor kb 85 métert haladsz vakon, ami közben kanyarodhat az út, eléd vághat valaki vagy fékeznek előtted.

    Az meg megint más kérdés, hogy egy 20 éves jó reflexű ember ha csinál vmit vezetés közben, akkor a reflexei romlanak annyit, mintha 70 éves lenne,
    na de mi van akkor, ha egy nyugger kezd el szüttyögni valamit a kocsiban????

    ha valaki tudja jól priorizálni a dolgokat, akkor nem lehet baj, mert ha a vezetés közben jön egy "rázós helyzet" akkor inkább a telót ejteném el vagy az utassal való beszélgetés fonalát veszteném el, minthogy leszaladjak az útról.
  • teddybear
    #1
    Így van. Ha rázósabb a helyzet, akkor még az utasommal sem beszélgetek.