327
az amatőr rallye sport hazánkban
  • danikosz #327


    Szeptember végén rajtol a VSR DiRT Rally Challenge! A két kategóriával futó bajnokságban van lehetőség ingyenes részvételre is, valamint az összetett címért menni! Nyolc verseny, egy eldobható forduló, teljesen vegyes szakaszok.

    Információk és jelentkezés
  • danikosz #326


    Sziasztok!
    Hamarosan rajtol a VSR DiRT Rally országos bajnoksága! A 6 fordulós, fordulónként 15 szakaszból álló versenyeken 3 kategória autóit eresztjük össze. VSR szervertagsággal kell rendelkezni, ha WRC autóval szeretnél menni, ha KitCar vagy a '70-es évek sztárjai mellett döntesz, akkor pedig ingyenesen is részt tudsz venni a bajnokságban. Várunk sok szeretettel!
    >Bajnokság információk és jelentkezés<
  • danikosz #325


    Január második felében elrajtol a következő DiRT Rally bajnokságunk! A sorozat a világbajnokságot szimulálja le, vagyis a játékban elérhető 6 rallyt futjuk le. Monte-Wales-Német-Finn-Svéd-Görög. A 2000-es évek második felében éveken át a C4 és a Focus WRC rivalizálását láthattuk, hát most ezt fogjuk feleleveníteni. A legrosszabb eredmény most is eldobható lesz.

    Jelentkezni valamint további információkat szerezni >itt< tudtok.

    Várunk mindenkit sok szeretettel és sikerekben gazdag új évet kívánunk!
  • csm #324
    persze,megtalálod őket,egyet magad is említettél már ;)
    nem nyergelek alsóbb osztályba,annak sem sok értelmét látom.
    azért mondom a bérlést,mert venni-építeni nem olcsó mulatság,és jelenleg nem rúgsz labdába egy egyszerű kocsival,utcaival meg pláne nem , kivéve ha GTR-ed van.
    slickek nélkül nincs értelme betonon menni,az sem olcsó.
    ha meg csak utcai kocsikkal autókáznál,akkor vannak olcsóbb módok ennél, nem eltántorítani akarlak,csak egy kicsit megkeményedett a mezőny az utóbbi időben :)
  • SuperCharger #323
    Köszi a gyors választ!
    Mi ez a pár megmaradt "renegát" futam, ahol még nincsenek elszállva az árak? Hirdetik magukat neten? Hol lehet megtalálni a kiírásaikat?

    A földes pályáid az MNASZ-be való bevonulás során tűntek el, vagy csak úgy minden különösebb ok nélkül? Figy, ha mindig nyersz, nyergelj át eggyel alsóbb géposztályba, és újra lesz kihívás!

    Inkább a vétel, mint a bérlés felé hajlok, mert amúgyis jó lenne valami játszós autó. De persze attól függ az egész, milyen a mezőny, meg milyenek a pályák.
  • csm #322
    már nem űzöm,nincs az a jellegű verseny,amin én szerettem menni (földes pálya). amíg volt,mindent megnyertünk amit lehetett,onnan meg nehéz feljebb jutni :D
    nagyon elszaladtak az árak,az MNASZ magának akar minden pénzt. mivel az ORB-ből és társaiból már kivették amit lehetett,és már induló sincs sok,az amatőröket beszüntették,amennyit lehetett,a többit a fennhatóságuk alá vonták (nem kis mennyiségű pénzeket kérnek 1-1 általuk engedélyezett futamért),így kikényszerítve hogy az indulók magasabb (drágább) szintenek induljanak,vagy ne menjenek sehol :D
    van még pár olyan futam,amire nem tették rá a kezüket,vagy a rendezők nemhagyták,ott érdemes próbálkozni,nincsenek elszaladva az árak. egy futam költsége sokmindentől függ,távolság,mivel viszed oda a kocsid,milyen autó,milyen gumikkal mennél, stb...
    ha komolyan gondolod,sztem először bérelj magadnak 1 autót amivel lehet menni,ott megízleled az egészet (csak ne a Radótól :) )
    utcai autóval küszködni nincs értelme,és a ladávalcsapatunk idők is elmúltak már :)
  • SuperCharger #321
    felélesztés...

    CSM, űzöl még valami amatőr rallye-t? Néztem megint egy kis WRC-t, hát, megint rámjött, hogy jó lenne valamit csinálni. :)

    Te milyen "sorozatokon" indulsz/indultál? MNASZ védnöksége alá tartoztak, vagy kisebb, nem nagyon publikált versenyek voltak?

    Tudsz valamit erről az MNASZ Amatőr Rallye Kupáról? Elvileg egyéb rallye sorozatokkal, Sprint meg Túrával vannak egy időben, de a versenykiírásokban nem találok semmi említést kifejezetten az ARK-ról. Többire meg kb 45e csak az adminisztrációs költség. Ugyan eltelt már 3 év legalább azóta, hogy 20e-t emlegettél egy verseny teljes költségének, de ennyire megdrágult volna? Mondjuk még az FRT/minirally is felment a 3-szorosára 2 év alatt.

    Vagy totál rossz helyeken keresem az amatőr rallikat? Néha kicsit az az érzésem, hogy ez egy nagyon kis közösség, ahol mindenki ismer mindenkit, mindenki tud mindent, szájhagyomány útján terjednek a hírek, meg a kiírások, így nincs mit kommunikálni a külvilággal, és nincs mit beindexelnie a guglinak....
  • csm #320
    hát a 80-20 arány az tényleg nem valami csapatós :D az iX csapatós viszont,lényegébe kicsit hátsókerekesként is kell vezetni. papíros dolgot szintén e30 ix-nél a legolcsóbb megoldani,néha papírral is vannak egész olcsón :) a swift meg a turbósításra én nem adnám a fejem,mindent meg lehet csinálni,de sok időbe és pénzbe kerülne , mire megbízható lenne...
  • csm #319
    most lényegébe a legolcsóbb megoldás a téma,arra a jobbkormányosok jelentkeznek. biztos át lehet alakítani balosra,ezt viszont nemtudom mennyibe kerülhet,talán meg se éri...
  • SuperCharger #318
    Hát ja, Angliából lehetne hozni még vmivel olcsóbban, de azt lepapírozni nagyon drága lenne. Én meg papírost/rendszámost szeretnék, és akkor tök jó lenne téli autónak.

    Subaru Justy-val csinálják néha, hogy bele a Swift GTI motort (esetleg turbót is), akkor gyors lesz :). Csak nem találtam róla semmi infót, hogy milyenfajta összkerékhajtása van. Illetve annyit tudok, hogy viszkós, meg egy helyen azt írták, hogy 80:20 arányban osztja a nyomatékot... nem sikerült megbizonyosodnom róla, hogy ez igaz-e, de ha igen, akkor pfffff. 80:20 az gyakorlatilag elsõkerékhajtás.

    Quattro jó kis autó lenne, de amellett, hogy ritka és drága, még dögnehéz is. Ugyanúgy, mint az újabb evo-k/impreza-k, azok is másfél tonnát nyomnak, az iX meg van vagy 1200, de talán annyi se.

    Nincs mese, minden út az iX-hez vezet. :)

    Esetleg még egy Kadett C-t, vagy 1-2gen Escort-ot tudnék elképzelni, kicsi-könnyű autók, talán nem lenne gond uralni a hátsókerékhajtását, de ezek is elég ritkák.
  • Csabesz6 #317
    Van balos is, persze a jobbos olcsóbb versenyre:)
  • csm #316
    viszont annyira már az impreza sem elvetendő ötlet,ha kicsit nagyobb tőke áll rendelkezésre,és valaki megbírja szokni a jobbkormányt :)
  • Csabesz6 #315
    kb:)
  • csm #314
    addigra már impreza WRX-el mehet :)
  • csm #313
    és annak mi értelme? gyenge szar,épp ezért mondom az ix-et... van 4x4-be több dolog,4x4 honda,ami szintén gyenge,justy gyenge akárcsak a swift 4x4...quattro audi , 2.3 20V az , ami azt tudja amit egy Bmw,ha talál valaki olyat,azzal még érdemes valamit kezdeni.
  • Csabesz6 #312
    Abból mire erős autót faragsz...
  • bardocz #311
    Subaru Justy? Bár nem sok van belőle, de abból van négykerekes, igaz nem túl erősek.
  • csm #310
    nem nehéz találni hozzá,de ha minden jólmegy nem is fog kelleni :) evo/impreza főleg akkor lesz drága ha elromlik,mert ahhoz teljesen más áron mozognak az alkatrészek is. 4x4-be igazándiból nincs olcsóbb az ix-nél,és azért a régebbi imprezákat meg evo-kat el lehet kalapálni vele,ha nincsenek nagy tempós részek...
  • SuperCharger #309
    Igen az a baj, hogy, valahányszor végiggondolom, milyen géppel vágnék neki, mindig az ix-hez lyukadok ki :). Hátsókerékkel a jelenlegi tudásommal szerintem csak szivatnám magamat. Összkerék kéne, de evo/impreza iszonyú drága, még a régiek is.

    ix-hez mennyire nehéz alkatrészt találni, mármint az ix specifikusakat, váltó/osztómű/viszkó, elsõ difi/féltengelyek?
  • csm #308
    űzöm űzöm,és imádom,ár/érték arányban ilyen versenyekre a legjobb autó szerintem,ha haladni is akarsz ;)
  • SuperCharger #307
    CSM, te még űzöd ezt a hobbit? Hogy bírja az ix? Ment már tönkre valami rajta azóta?
  • Tetsuo #306
    http://www.tudatosvasarlo.hu/cikkek/895
  • bardocz #305
    Akkor ha összehasonlítom az 1.5-ös Meganunkkal, amire elköltöttük volna egy új kocsi árát, ha nem garis, nem is olyan drága ez :-D 4-5 év egy ilyen autónál hiba nélkül azért már minőség:) Csak egyen majd rendes munkám, és tudjak venni egyet.
  • Black Ghost #304
    Az az igazság hogy különösebb gond nem volt vele, előtte haver hajtotta 4-5 évig és ő is már használtan vette, neki egy fillért sem kellet rá költeni, pedig ezzel nem igazán szoktak séta kocsikázni.
    Inkább arra kell figyelni hogy ne törd. :)
  • Csabesz6 #303
    MAGAS fizetés mellett:)))
  • bardocz #302
    Eladtad a kocsit?
    Ejj, egyre jobban elijesztetek a bubuvásárlástól, mondjuk 20 év múlva biztos olcsók lesznek az alkatrészek, meg a kocsi is
    Arra azért kíváncsi lennék, hogy milyen fizetés mellett lehet simán fentartani évekig az autót rendes használat mellett.
  • Black Ghost #301
    Hogy mért drága:
    Pár hónapig volt egy "rovarszemes" ipreza-m, a kuplung nyomólamellájából tört le egy darab, megnéztem mennyibe kerül az új (nem a szett csak a nyomórész) 400 rúpia vazz... és ez az utcai változat
    ....hogy a rák a fejükbe, hát nem is lett kicserélve.
  • manyadam #300
    baz megyei rallysprint 7.forduló pontosan hollessz? elöre is kösz
  • Csabesz6 #299
    Ha jól értesültem, akkor hétvégén Salgó rali:)
    Mamát viszem Balassagyarmatra a testvéréhez, muszáj találnom valami programot:D
  • csm #298
    na még a végén kihal a topik :D
  • bardocz #297
    Mondjuk ez igaz,nagyanyámén mozog az egész első része:D Viszont megy 11 éve minden baj nélkül,szóval azért csak érződik belőle valami,hogy japán.
  • csm #296
    swifteken legendásan gyenge a fék,de azon a belsőn már nincs hova spórolni...
  • bardocz #295
    Spóroljanak a belsőn,ne a fékeken basszus:P
  • csm #294
    kis-tömegautóra nemraknak drága cuccokat,ezért kis tömegautó,és nem viszonylag ritka sportautó. de ne kanyarodjunk már el a témától :P
  • bardocz #293
    5 rongyos tárcsára tudod ki bízza rá az életét...biciklimre drágább lenne.
  • csm #292
    komplett fékfelújítás több dologból áll,+munkadíj,és aztnézd hogy ehhez nem 5 rongy egy tárcsa,mint swiftekhez :P
  • bardocz #291
    Tényleg,azt le tudnád írni,hogy a fékfelújításban mi kerül annyiba?Mert a fékpofán,tárcsán,olajon kívül nem tudom mi kellhet hozzá
  • Csabesz6 #290
    Köszi szépen:)
  • csm #289
    énse nagyon vágom,mert egyszerűen a komolyabb szint nem érdekel :D

    de a sorrend:
    -OB tehát Rally1
    -Rally2, itt kevesen vannak,mert drágább mint az rte
    -Rte-harmadosztály,itt többen vannak,mert olcsóbb mint a rally2,és innen is egyenes út vezet az OB-ra,ha van lóvé...
    Amatőr sorozatok , minden felé,néhol komolyabb autókkal mint amiket gondolnál,néhol meg bontószökevény ladák sorakoznak.
  • Csabesz6 #288
    Miért, te melyikre esküszöl?:)
    Az a baj, hogy nem igazán vagyok képben ezekkel.OB "nagyok" azt még vágom.Na de aztán rali túra, meg amatőr meg mittomén.Hogy vannak ezek a kategóriák?Előre is köszi a felvilágosítást:)