27
Fallen Angels
  • DIESEL DOG #27
  • Vass Gábor
    #26
    Lesz egy kiegészítője is.
  • Vass Gábor
    #25
    Hogy állnak a játékkal?
  • Vass Gábor
    #24
    Ennek meg készül a kiegészítője.
  • Vass Gábor
    #23
    na hogy lehet törölni?
  • Vass Gábor
    #22
    Látom nagyon tetszett.
  • sambauer
    #21
    D:D:D:D:D:D:
  • Vass Gábor
    #20
    ?
    Akkor ki törölném a felesleges topikokat.
  • Vass Gábor
    #19
    Hogy lehet törölni a kedvencekből, dolgokat?
  • Vass Gábor
    #18
    Ja igen.
  • Seth
    #17
    Ja, hogy ez a Sacred 2
    Akkor eltévedt lelkeknek tudom ajánlani EZT, a topik meg zárható
  • Vass Gábor
    #16
    Ez egy hírek voltak belőle, itt meg a teszt része.
  • Vass Gábor
    #15
    Sacred 2: Fallen Angel
    Szerző: Gerry | 2008.10.28. | játékinfo | szólj hozzá! (8)

    Hé, Te ott! Igen Te, Te retkes talpú parasztgyerek ott a disztingváltan mocskos tehén mellett! Volna kedved megmenteni a világot? Hogyhogy melyiket!? Hát ezt; ugyan kicsi, büdös, és távolról sem eredeti, de azért csak a mienk. Mi az, hogy te ehhez nem értesz? Nem is kell. Évtizedek óta minden tápos parasztgyerek beletanult már a világmegmentésbe. Muszáj volt. Te meg még kapsz némi metált is aláfestő zenének.

    Amennyiben a felvázolt nyitás nagyobbik része valamilyen rejtélyes oknál fogva rendkívül ismerősnek tűnne a kedves Olvasó számára, kérem ne ijedjen meg: Önnek csupán eszébe jutott az elmúlt húsz év cRPG termésének mintegy kilencven százaléka. Amelyekben érdekes módon mindig jött egy übergonosz, ki el kívánta tiporni a világot és a királylányok erényét, de ebbéli tevékenységükben megakadályozta őket egy jólfésült parasztfiú. Azaz mi. Természetesen a legtöbb cRPG, illetve hack’n’slash megpróbál valamiféle épkézláb háttér-, és kerettörténetet kitalálni ahhoz, hogy miért van szükség tápos parasztgyermekekre a közjó érdekében, meg úgy egyáltalán miféle gonosz is támadta meg a világot. A Sacred 2: Fallen Angel azonban nem ennyire szofisztikált játék: gonosz van. Meg metál. És ki kell nyírni. Mármint a gonoszt. Pont.

    Imígyen veszi kezdetét tehát a 2004-es év egyik nagy meglepetésjátékának folytatása, amelyben bőségesen hullik mind a nép, mind az ellen, mind pedig a hősök. Az első, és egyben legfontosabb tudnivaló a Sacred 2-ről, hogy a játék abszolúte nem veszi komolyan önmagát: ha az ütemes gitárakkordokra komponált intro után még volna valakinek bármiféle kétsége is afelől, hogy ez a játék félig paródia, akkor ne legyen. A Sacred 2 ugyanis az. Paródia. Bár ezen mivolta a már említett, Mike Tyson jobbegyenesével felérő intro után nem világlik ki rögtön, a humort azért folyamatosan adagolták a játékban. Igaz, ez sajnos főként az egyes szereplők beszólásaiban merül ki, és kevéssé a küldetések milyenségében. Karaktereink ugyanis folyamatosan kommentálják az eseményeket, igaz, mindez igen hamar repetitívvé válik, akárcsak az egyes – beszélni tudó – ellenfelek benyögései. Mindezzel azonban nincs különösebb probléma, hiszen valamilyen szinten mégiscsak humorforrásként szolgálhatnak, akárcsak az egyes, nem is olyan finom célzások az adott helyszíneken; így például a „kritikusok” feliratú szarkofág a temetőben...

    A történet mint olyan, nem érdemel túlzottan sok szót: háború van, káosz, pusztítás, halál. Meg persze tökös parasztgyermekek, akik végigmészárolják széles e térképet. A kezdetekkor hallhatunk ugyan valamit bizonyos T-energiáról, meg elfekről és szeráfokról, valamint a gonosz hordáiról, de mindennek az érdekessége erősen konvergál a nullához. Eget rengető meglepetésekre és érdekfeszítő történetre tehát ne számítsunk, ellenben akcióra és darálásra minden mennyiségben, hiszen a stílus semmit sem változott: hack’n’slash ez a javából, amelyben egyik mészárszék követi a másikat, hogy aztán a hangulatot feloldják egy vérbő harmadikkal. A terület, amelyen világmegváltó és szörnymészároló tevékenységünket kifejthetjük, a Sacred 2 egyik legfőbb erényei közé tartozik, hiszen a bejárható térkép óriási. Ejtsd: hatalmas, gigantikus, amelyet holmi egyenes vonalú egyenletes mozgással is órákig tart, mire átszel az ember, pontosabban a karakter. Van itt kérem minden, mi szem-szájnak ingere: óriási zöld mezők, egzotikus tengerpartok, ősi romok, havas hegyek, kis falvak, óriási városok, és még óriásibb szörnyek. Bár a térképen elviekben különösebb korlátozások nélkül grasszálhatunk fel s alá, ezen sétafikálásainkat igen hamar félbeszakíthatja egy jól irányzott csapás törékeny kobakunkra, hiszen a különféle régiókban fellelhető lényeg nehézségi szintje is eltérő. Azon áldatlan állapotot, miszerint egy felettébb pimasz goblin megehet minket reggelire, a fejlesztők a lehető legkézenfekvőbb módszerrel oldották fel: a játékos ugyan bárhova mehet, azonban a történetvezetés igen nagy valószínűséggel mindig a megfelelő irányokba rugdossa el. Vagyis rugdosná, ha a fent említett kerettörténet, és szinte az összes mellékküldetés nem lenne halálosan unalmas, amelyeket ugyan merő kötelességérzetből megcsinál a játékos, de az érdeklődését felkelteni ezek nemigen tudják. Az Ascaron fejlesztői láthatóan nem voltak képesek elszakadni az innovatívnak aligha nevezhető „a játékos elmegy B pontba, legyakja C szörnyet, majd visszamegy B pontba” körtáncától. Ennek folyományaként hiába hirdették fennen, hogy a Sacred 2-t dugig töltötték melléküldetésekkel – amelyekből több száz található a játékban –, ha egyszer ezek túlnyomó többsége annyira érdekes, mint a Magyar Királyi Televízió műsorstruktúrája.

    A küldetések során likvidálandó ellenfelek terén lényegesebb jobb a helyzet, mint maguknál a feladatoknál. Utazásaink során rengeteg kisebb-nagyobb szörnnyel, mezei rablóval és gigantikus pókkal találkozhatunk, rájuk igazán nem lehet panaszunk. Habár az adott területeken általában ugyanazzal a pár ellenségtípussal futhatunk össze, a bejárható régió nagysága miatt ez így is tisztes szörnysort takar. Az életünkre igen nagy vehemenciával törő lényeg intelligenciahányadosa ugyan éppen hogy megüti a Forres Gump-i szintet, azonban e téren túlzottan nagy elvárásai aligha voltak bárkinek is. Apró különbségek természetesen észrevehetők az egyes szörnyek viselkedésében, így például a humán ellenfelek néha már-már taktikai lépésekhez folyamodnak (azaz a közelharcosok ránk rontanak, a varázslók pedig távolról osztják az észt és a tűzlabdát), a manók nagy csapatokban támadnak, de némi veszteség után gyorsan vissza is vonulnak, míg például az élőhalottak nemes egyszerűséggel csak durr bele, nekünk jönnek. Mindebben sok meglepetés nincs, hiszen a hack’n’slash klikkelőbajnokságokban a kihívást soha nem az ellenfelek szofisztikált MI-je nyújtotta, hanem sokkal inkább azok óriási mennyisége.

    Karaktereink, kikkel belevághatunk a kalandokba és az ellenfelekbe egyaránt, szám szerint hatan vannak, és a hagyományos fantasy klisékbe belesimuló mivoltuk ellenére kellő változatosságot adnak. Első karakterünk, a Szeráf afféle „földre szállt angyal”, aki egyaránt járatos a közelharcban és a varázslásban is, ezáltal az arany középutat képviseli nem csupán az elméletben, hanem a gyakorlatban is. Kicsit póriasabb megnevezése az efféle játékokban a paladin. A ritka idióta nevű T-energiához jól értő elfek közül került ki második karakterünk, kinek neve nemes egyszerűséggel csak Elf. Ő a varázsleányzó, aki ugyan még egy csenevész varangyos békától is szívszélhűdést kap, ellenben utána meteornak is beillő tűzlabdákkal fogja szétbombázni az egész tavat békástól és aranyhalastól egyaránt. Mint azt már a Sacred 2 előzetesében említettem, a Templomőr egy igen fura szerzet – voltaképpen az egyetlen karakter, akire (avagy amire) a hagyományos klisék nem illenek rá. Hősünk egy ősi, csontvázszerű kiborg, kutyaszerű fejjel, és irdatlan nagy plazmaágyúval felszerelve. Alapvetően távolsági fegyverekre szakosodott osztály ez, amelyik ugyan valamilyen szinten képes a közelharcra is, azonban ebben záros időn belül ott fogja hagyni a fogát, pontosabban valamelyik anyacsavarját. Vele ellentétben az Árnyharcos egy igen masszív élőhalott, aki minden szofisztikált stílust nélkülözve nemes egyszerűséggel csak megy előre, és eltöröl minden ellenállást. Korunk T-800-as modellje ő, aki ugyan nem fog minket parádés effektekkel és akrobatikus mozdulatsorokkal elkápráztatni, viszont ahova odacsap, ott kő kövön nem marad. Az Árnyharcossal ellentétben a Driád nem nagyon bírja a komolyabb gyűrődést, azonban a vadonban gyilkos fúvócsövével rendet vág a gonoszok között. Jól hangzik ugye? Nem, valójában borzalmasan hangzik egy félmeztelenül rohangáló elfutánzat, aki roppant félelmetes fúvócsövével operál; tiszta szerencse, hogy nyíllal is nyomulhatunk, illetve némi természeti mágiai is szorult ebbe a lénybe. A totálisan gonosz karakterek kedvelői is megkapják a maguk adagját az Inkvizítor személyében, aki nem csak csúnya, és gonosz, hanem egy rosszul sikerült hálóköntösben rohangálva osztja az észt és a halált. Meglehetősen vegyesfelvágott karakter ő, aki egyaránt járatos a közelharcban és a mágiában is, de mindennek ellenére főként a mágiahasználatát ildomos kihasználni, lévén nem létező szíve mélyén ő mégiscsak egy nekromanta.

    Az azonban mindenképpen negatívum, hogy az adott karakterekből kizárólag egyfajta létezik, azaz nem indíthatunk külön férfi avagy női egyedet, mindig csak az előre megszabottal játszhatunk – ez azoknak, akik nem szívesen játszanak ellenkező nemű karakterrel, igencsak bosszantó lehet. Ennek értelmében a Driád, az Elf és a Szeráf női karakterek, az Inkvizítor és az Árnyharcos férfiak, míg a Templomőr nemiségét inkább meg sem tippelném, ha nem muszáj...

    A gyorsabb haladás érdekében egy bizonyos idő után szert tehetünk majd hátasokra is, amelyek között óriási póktól a kardfogú tigrisen és a pokolkutyán át egészen az egykerekű fotelig van minden, mi szem-szájnak ingere. Akárcsak a skillek között, amelyek csoportokba rendeződnek, s nem túlzottan meglepő módon a nagyobb hatékonyság elérése érdekében minél több pontot kell rááldoznunk az adott képességre. Összesen mintegy száz szinten keresztül tápolhatjuk választott karakterünket, amit a terület nagyságát, következésképpen a játékidőt ismerve bőségesen ki is használhatunk, akárcsak a hatalmas mennyiségű ruhaneműt, amelyek dicséretes módon mindig változtatnak valami a kinézetünkön.

    Amennyiben karakterünknek a szó legszorosabb értelmében „nyakára hágna” egy gaz monszta, úgy sincs különösebb probléma, hiszen a legközelebbi monolitnál feléledhetünk. Ezek afféle konszolidált kis pulzáló obeliszkek, amelyekből szép számmal találhatunk a térképen elszórva, és amennyiben megérintjük őket, úgy a legközelebbi elhalálozásunkkor (avagy a játékból való kilépésünkkor) azon a helyen fogunk feléledni, ahol legutoljára monolitet tapiztunk. Ennek folyományaként hagyományos értelemben vett mentés nem létezik a Fallen Angelben, amit személy szerint nem igazán tudok respektálni, már csupán azért sem, mert az újbóli betöltéssel együtt az összes ellenfél is reinkarnálódik. Belőlük pedig jó sok van, igaz, a Sacred 2-őt nem nevezném rettenetesen nehéz játéknak – csínjával adagolják a kihívásokat, megfelelő mértékben.

    Ami feledteti a rendkívül lapos történeti szálat, a játékban bennfelejtett bugokat (merthogy ezekből is akad szép számmal), és a nem túlzottan szofisztikált aláfestő zenét, az egyértelműen a grafika. A Sacred 2 alatt dübörgő motor remekül teljesít: aprólékosan kidolgozott világban mászkálhatunk, amelyben általában gyönyörű effektek, és pofásan animált szörnyek kaptak helyet; némelyik helyszín majd’ megszólal, annyira szép. Ugyan némely belső terepen az alkalmazott effekteknek hála kicsit plasztik szájízt kap a látványvilág, továbbá egy picit minden „túl szép és színes”, a Sacred 2 által prezentált látványorgiával nincs probléma, sőt. Külön érdeme a játéknak, hogy a háttérben tölt, így mi elviekben korlátlanul mehetünk jobbra, balra, és az első nagyobb szörny gyomrába.

    A hangok terén már kevésbé rózsás a helyzet: a különféle effektekkel nincs különösebb probléma, azonban a szinkronhangok hagynak némi kívánnivalót maguk után: főként átélés kéne ide, de nagy lapáttal. Az aláfestő zene metálos akkordjai első, második, és harmadik blikkre is igen furcsának hatnak; nem azért, mintha nem szeretném a műfajt, hanem mert magához a játékstílushoz kapcsolódóan furcsa. Ennek ellenére bizonyosan sokaknak bejön a metálos, mi több Blind Guardianes vonulat a játékban, s ezzel nincs is probléma, hiszen kétségkívüli színesíti a Sacred 2-t. Hogy mennyire jó irányba, az már egy másik kérdés. De színesíti, annyi szent.

    A Sacred 2: Fallen Angellel az Ascaron alapvetően megfelelt a Sacred folytatásával szemben támasztott elvárásoknak, hiszen az előd mindenben szebb, jobb, nagyobb, és élvezetesebb, mint elődje. Ugyan a zsenialitás, az igazán formabontó ötletek hiányoznak a játékból, a tisztes iparosmunka eredményeképpen szégyenkezniük a fejlesztőknek aligha kell, hiszen remek játékot hoztak össze, melynek kisebb-nagyobb hiányosságait feledtetik szép számmal fellelhető erényei. S habár kétlem, hogy évek múltán majd klasszikusként emlegetnénk a Sacred 2-t, a téli hónapokra mindenképpen kellemes kikapcsolódást nyújthat a játék. Sőt, némi zombitrancsírozás erejéig tavaszra is.
    szólj hozzá! (8) | Írj Te is ismertetőt! | Nyomtatható változat
    játékinfó
    Sacred 2: Fallen Angel

    * gyűjteménybe
    * adatlap
    * galéria
    * letöltések
    * fórum
    * vásárlás

    Sacred 2: Fallen Angel

    * Fejlesztő Ascaron
    * Forgalmazó seven m
    * Típus RPG
    * Megjelenés 2008. október 3.
    * Honlap Kattints ide!
    * Ár 9990 Ft

    Rendeld meg a Sacred 2: Fallen Angel játékot online!
    Ára: 9990 Ft

    Minimum hardware: Pentium 4 2,6 GHz, 1 GB RAM, DVD-ROM, 256 MB-os GeForce 6800/Radeon X800 vagy jobb videokártya, 20 GB HDD, Windows XP/Vista

    Ajánlott hardware: Dual Core 2,4 GHz, 2 GB RAM, 512 MB-os GeForce 8800 GTS/Radeon HD 3870 vagy jobb

    Multiplayer: LAN, internet
    értékelés
    8,5

    * Grafika 9
    * Hangok 8
    * Játszhatóság 9
    * Hangulat 8

    * Olvasóink véleménye (13 szavazat) 9,2
    * Játszottál a játékkal? Szavazz Te is!
    * Add játékgyűjteményedhez a játékot!
    * Írd meg saját ismertetődet a játékról!

    Pozitívumok

    Óriási bejárható terület
    Gyönyörű grafika
    Változatos ellenfelek
    Néhol egészen humoros
    Negatívumok

    Dögunalmas kerettörténet
    Meglehetősen elcsépelt karakterek
    Bugok
    interaktív
    Játékgyűjtemény
    Ez a játék 29 felhasználónk listáján szerepel.
    Add hozzá Te is a listádhoz!

    Olvasói cikkek
    Még nincs erről a játékról olvasói cikk.
    Írj Te is cikket a játékról!

    Cheatek

    * Ehhez a játékhoz még nincs cheat, küldj be egyet!

    a rovat legfrissebb cikkei

    * 9,0F.E.A.R. 2: Project Origin
    * 7,0Rise of the Argonauts
    * 8,5Mirror's Edge
    * 7,0Lord of the Rings: Conquest
    * 7,0Hunyadi hadai

    online áruházunk ajánlata
    FIFA 09
    FIFA 09
    11990 Ft
    Norton Internet Security 2009 (HU) 1 felhasználós, upgrade
    Norton Internet Security 2009 (HU) 1 felhasználós, upgrade
    9490 Ft helyett 7990 Ft
    Logitech Comfort Lapdesk for Notebooks
    Logitech Comfort Lapdesk for Notebooks
    9990 Ft
    a depo.hu ajánlata
    Tibo S1200

    41.583 Ft+ÁFA-tól
    » Még több termék
  • Vass Gábor
    #14
    Az angyal tudta, hogy feladata van. Szent pallosát megemelve magában elszámolt négyig, majd lekaszabolta a környéken leledző gonoszokat. Áh, gondolta magában, még kettő, végre szintet lépek, és akkor talán a gazdi sem nyúz ma éjjel már tovább.
    Hát igen, a Sacred karaktereinek motivációja mindig is humoros volt - nem fogsz azonban röhögni akkor, ha hatalmas rajongója vagy a �térdig a belekben� stílusú hack 'n' slash játékoknak, hiszen kiderült: legkorábban 2008. első negyedévében � január, február, március... - találkozhatunk az inkvizítorral, a gonosz szeráffal, vagy éppenséggel az ezekhez képest teljesen humánus orvul hátba döfködő sorozatgyilkossal. No nem, nem ezeket kell leütnünk, ezekkel leszünk majd � azonban, hogy elkerüljék az overlordi zsenialitást, még alávalóbb gonoszokat rángatnak elénk � ha minden igaz, én is szerepelek majd egy főellenség képében, mint az óriási, morcos tollas-karmos-csőrös vérbagoly. Sasát is csak a korhatár megjelölés miatt hagyták ki... Szóval ne feledjétek: Sacred 2: Fallen Angel legkorábban jövő év elején. Újabb videoteszt-áldozatunk ezúttal a Sacred 2 lett, az akció-RPG-k műfaját koptató program kapott hideget, meleget egyaránt...
    Idehaza magyar nyelven hozták forgalomba a játékot, ami nagyon dicséretes, az más kérdés, hogy maga a program magát sem veszi túl komolyan. A fantasy és a sci-fi stílusjegyek összekeverése érdekes próbálkozás, maga a játékmenet, főleg a mágia-rendszer rendkívül dicséretes, de sajnos más téren viszont komoly problémák akadnak. Mindez kiderül a közel 10 perces videotesztből, melybe még az easter egg Blind Guardian jutalom-koncertet is sikerült becsempészni, melynek felvételén mi is ott voltunk a Hajógyári-szigeten, a 3D Brigade motion capture stúdiójában. Erről az eseményről úgyszintén készült egy videoösszeállítás, bemutatva a kulisszatitkokat. A Sacred első része annak idején itthon kisebb őrületté fajult: szinte megdöbbentő rajongási hullám vette körbe, annál is inkább, ha belegondolunk, hogy egy kissé bugos termék volt a drága. De hát a digitális szerelem már csak ilyen...
    ...elég egy hangulatos program, és az ember hajlamos elnézni a hibákat, az esetleges kiegyensúlyozatlanságokat, és csak a kedvencére koncentrálni. Láttunk már ilyet sok esetben � személyes kedvencem, a Gothic sorozat is hasonló cipőben jár �, azonban a tény az tény marad: hangulatos játékból olyan kevés van, hogy az ember akaratlanul is megszereti a próbálkozókat. A Sacred folytatása azonban első ránézésre mellőz minden malőrt, amit az első részben elkövettek: vérporfi 3D grafika, remek animációk, nagyon kellemesen tálalt, folyamatosan adagolt PR-tevékenység övezi a terméket, ami nem is csoda, a rajongókat ugyanis � mert most már vannak � ki kell elégíteni; bármi áron. Megjelent egy kis videócsomag a programból, amelyben az egyik hőst nézhetjük meg magunknak egy útvesztőben, a szabadban, valamint véres hentelés közben, belassítva. Én azt mondom, lenyűgöző a látvány, most már csak a játékon kell sokat melózni. Sacred 2: PhysX Effekt Turbó

    Sogun, 18:06 - PC - : - ADATLAP - (28 komment)

    (HW Insider) Márciusban érkezik a hardvergyorsított Sacred 2 NVIDIA® PhysX™ patch. Természetesen ATI kártyákon nem működik a rengeteg beépítésre kerülő új funkció, de nézzük csak, miért ne nagyon szomorkodjanak az ATI tulajok:

    A PCGamesHardware videóban Igor Stanek, Nvidia Product PR menedzser töri az angolt. Igor bemutatja, hogy leginkább a varázslatok használják ki a Physx-et. Az elkasztolásra kerülő jégvarázs ezer pici szilánkra robban. Tovaterjedő lángfal-varázs követi a fahíd alakját. Magas sziklafalon néha kisebb kövek pattognak le, kóbor falevelek kíséretében. Hősünk fegyverein is PhysX-es láng lobog. A széllökés-effekttel nagymennyiségű falevelet magához vonzó és örvényeltető fényoszlop viszi el a pálmát. Hiányzik azonban a prezentációból a wow-faktor. Talán az ellenfelekből kicsapó vérzivatar fizikai motorral megsegített változatával és a Baldur's Gate-ben látott csillió pörgő húsdarabkára robbantással értek volna el állkoppantó hatást a Sacred 2 fejlesztői. Azonban egyikhez még csak hasonló se került be a Sacred 2 PhysX patchjébe, így az ATI tulajok nem sokat vesztenek.
  • Seth
    #13
    De milyen játék ez? Az égvilágon semmi infót nem adtál róla
  • Vass Gábor
    #12
    Nagyon jó játék, és nagy a gépigénye is, bár elég kevésre értékelték, nem tudom hogy ti hogy vagytok ezzel?
    Szerintetek is harmatos folytatás lett?
  • Vass Gábor
    #11
    Na senkit nem érdekel a játék?
  • Vass Gábor
    #10
    Aztán miért kéne orvos?
  • ZsZso
    #9
    Elkelne ide egy orvos ... gyorsan ... xD
  • Vass Gábor
    #8
    Már kint van a Cd Galaxisneten a játék, nagyon jó lesz.
  • Vass Gábor
    #7
    Szeptember 26.-án jelenik meg.
  • Vass Gábor
    #6
    Megjelent egy újjabb információ a játékból.
    Állatian néz ki.
  • Vass Gábor
    #5
    Ez már szeptemberben meg fog jelenni?
    Az tök jó lenne.
  • Vass Gábor
    #4
    Mikorra várható a megjelenése?
  • Pistike 007
    #3
    Legalább olyanok, amelyeket a google kiad.
  • John Cena
    #2
    EZ jó?:S
  • Vass Gábor
    #1
    Azt szeretném kérdezni, hogy milyen hírek vagy információk vannak erről a játékról?