28
  • Epikurosz
    #28
    "POLYJOULE
    Une énergie au service du Futur…
    Polyjoule, véhicule propulsé à l’hydrogène a remporté l’édition 2007 du Shell Eco Marathon français dans la catégorie pile à combustible en parcourant 2797 km avec l’équivalent d’1 litre d’essence.
    Après avoir été exposé à Rome lors du Congrès Mondial de l’Energie du 11 au 15 novembre 2007, Polyjoule était présent au World Future Energy Summit qui s’est tenu à Abu Dhabi aux Emirats Arabes Unis du 21 au 23 janvier 2008."
    itt
  • Epikurosz
    #27
    A 121560 úgy jött ki, hogy 3039-et beszoroztam 40-el.
  • Epikurosz
    #26
    Nem jól írtam.

    Ha azt mondom, hogy a prototípushoz képest 4x rosszabb az arány, akkor egy tankkal, 40 liter benzinnel mehetnél
    121560/4 = 30390 kilométert.

    Ha sokat utazol, akkor elég lenne évente egyszer tankolnod! Érted?

    Szerintem, szegény diákokat a kőolajmultik már családostól kiirtották.



  • Epikurosz
    #25
    Mamma mia!

    "Tavaly a nantes-i Lycée St. Joseph La Joliverie csapata győzedelmeskedett: a prototípusok kategóriában szerezte meg az abszolút első helyet. Járművük – amelyet belsőégésű, benzin­üzemű motor hajtott – 3039 kilométert képes megtenni egyetlen liter üzemanyag felhasználásával." (itt)

    vagyis: 3 liter benzinnel mennél 10 ezer km-t, amennyit egy átlag magyar autós megy egy évben.

    Na, jó, kicsi ez a kocsi, de a nagyokkal egy tartállyal (40) mehetnél egy évet. Éves üa. fogyi 1 l l/hó = kb. 10 ezer Ft./év
    Megáll az ész!
  • Epikurosz
    #24
    Erről van szó!
  • aRoma
    #23
    " A továbbított információk között megtalálható az adott jármű műholdas helyzete "
  • Epikurosz
    #22
    Rád meg erfidet kell tenni, és büntetni, ha eldobsz egy papírdarabot az utcán.
  • Dömper Ármánd
    #21
    "Megyek a kocsival, 5 km/h-val túllépem a sebességet és már jön is a bünti elektronikusan a számlámra, a pont meg a jogsira."

    Érdekes, én ezt a rendszer előnyének tartom. Igaz, szinte mindenhova gyalog járok... :)
  • Epikurosz
    #20
    persze, persze, az útmenti jeladók is lehetnek egyfajta mérföldkövek, meg ugye alagútban nem müxik a GPS, de ott ritkán van útkereszteződés :-)

    Figyu!
    Amit én szeretnék megértetni mindenkivel, és nem csak erre a rendszerre vonatkoztatva: a holisztikus gondolkodás - így hívják a természetgyógyászatban.
    Tehát nem szemellenzősen kell gondolkodni, hanem átfogóan, mellékes tényezőket is figyelembe véve.
    Az elektronikában amúgy láttuk, hogy mit okoz a bezárkózás, ill. a profitéhség, a szűkkeblű érdekek és ezek keveréke, plusz még néhány járulékos körülmény.

    Ezért van, például kismillió mobiltöltő, meg aksi, meg szabvány, protokoll stb.
    Vagy hozhatnám fel példának az élelmiszeripart, ahol "mebretelen" körülmények között tartják az állatokat, amelyek húsa az asztalunkra kerül stb. stb.
    Mindenütt a szűklátókörűség.

    Nos, visszatérve a témára, ha valamibe belefognak, akkor az legyen nagyon alaposan átgondolt, komplex, nyitott egyéb rendszerek (GPS, TMC, RDS stb.) felé, fejleszthető, moduláris, és még tudnék mondani sok ilyen szempontot.
    Az, hogy valaki kifejleszt egy érdekes kis megoldást, amit aztán rásóz pár ezer vagy tízezez, esetleg százezer emberre, és pénzt csinál belőle, az nem elég. Szerintem.
  • Akuma
    #19
    Nem kell ahoz GPS, hogy relatív helyet és távolságot meghatározzon. Csupán 3 jeladó kell, tehát legalább 3 autó kell az úton és ebből már vektorháromszöggel pontosan meg tudja határozni, hogy hol van a veszélyes pont. A többi már csak programozási feladat. Ha nincs 3 autó akkor meg csak annyit mond a gép, hogy vigyázz csúszik, nem mondja meg hol, de akkor is több mint a semmi. Japcsik szerint meg minnél kisebb annál jobb, szóval úgyis egybe fog forrni a technológia a GPS-el, de ez nem azt jelenti, hogy csak GPS-el működik a rendszer.
  • Epikurosz
    #18
    Én erősen kétlem, hogy ez a rendszer a GPS adatokat nem használja fel. Ha így van, akkor mehet az egész a kukába.
  • Cat #17
    Ennek köze nincs a GPS-hez, nincs összekötve ilyen rendszerrel, és alapkoncepció alapján nem is cél, azaz a jövőben sem lesz. Ha akarnák, már most megcsinálták volna, de minek? Ez pusztán autók közötti kommunikációra lett kitalálva. Hogy aztán ezzel ki mit kezd az más tészta.
  • Epikurosz
    #16
    szájbarágva: a navigációs kütyü kiírja, hogy az adott útszakaszon mennyi a megengedett legnagyobb sebesség, és a te tényleges sbességed. Rád is szól, ha túl gyorsan mész. Ez a jelen.
    És akkor nem beszéltünk a TMC-ről, amely itt még nem müxik, külföldön is pénzért müxik. Az már most segít dugókat elkerülni. Na, szóval, egy új cuccnak ennél többet kell nyújtania.
  • Epikurosz
    #15
    aham.
    A GPS meg mire való? Még a max. sebet is tudja egy szimpla navi is (25 ezer Ft.) Ettől azért többet várunk.
  • Cat #14
    "a kocsival, 5 km/h-val túllépem a sebességet és már jön is a bünti elektronikusan a számlámra, a pont meg a jogsira."

    A rendszer nem tudja elolvasni a táblákat, nem tudja, hogy autópályán mész 120-al, vagy egy lakóparkban száguldozol. A táblákba meg nem fognak drága eszközöket építeni, mert így is ellopják a ... szóval ők.
  • Epikurosz
    #13
    Tudtam, hogy ellopták, sőt, még mielőtt én kitaláltam már azelőtt ellopták. Állítólag valamelyik skandináv faluban van egy ilyen távköz megoldás, csak azt nem értem, hogy miért nem terjed. Ez is egyike lenne az óriáscégek által agyonhallgatott jótalálmányoknak?
    Kezdek hinni az összeesk. elméletekben.
    Egely Gyurival szólva, én remélem megúszom. :-)
  • Mcsiv
    #12
    "Olyan mobiltelcsiket képzelek el, amelyek wifi elven működnek, és gyakorlatilag mindenki egyben adóvevő is, valahogy úgy, ahogy a torrentezés müxik." Akkor ellopták az ötletedet, ilyen elven működő mobilok már vannak. Ilyen elven működő adórendszert pedig a katonaság nagyon régóta használ. (Ha nem lenne közvetlen kapcsolat a központtal, akkor p2p elven keres útvonalat odáig). A wifi esetében is van ilyen "dinamikus útválasztás" szerű dolog, mesh-nek hívják szegényt.
    "Nekem az a bajom ezzel a rendszerrel(is), hogy ezzel a rendőröknek nem kell kiállni trafipaxozni." A rendszer csak rendkívüli eseményeknél küld jelzést, mint ahogy fennt is láthatod(csúszós út, stb). Bizonyos helyzetekben meg megkell lennie a lehetőségnek hogy átlépd azt a bizonyos sebességhatárt. Fénykép nélkül az ilyeneket eldönteni, hogy indokolt/nem indokolt volt, lehetetlen eldönteni. Mellesleg kellemetlen lenne, ha valaki hamisítaná a rendszer segítségével az adatokat (mindenki 120-al ment). Erre gondolom ők is gondolnak
  • racingp
    #11
    Nekem az a bajom ezzel a rendszerrel(is), hogy ezzel a rendőröknek nem kell kiállni trafipaxozni. Megyek a kocsival, 5 km/h-val túllépem a sebességet és már jön is a bünti elektronikusan a számlámra, a pont meg a jogsira. Valamit, ha valaki bepakol egy jelzavarot a kocsiba, akkor nem ér semmit a rendszer, azokat nem lehet elkapni, megbüntetni, nem tud letiltani sem a kocsi.
    De ne legyen ilyen világvége hangulatom, majd meglátjuk.
  • Epikurosz
    #10
    Én már rég mantrázom ezt az egészet.

    Olyan mobiltelcsiket képzelek el, amelyek wifi elven működnek, és gyakorlatilag mindenki egyben adóvevő is, valahogy úgy, ahogy a torrentezés müxik. Javasoltam is a Gogglenek meg a Szkájpnak, hogy csinálják ezt meg, és adjanak nekem 1 millió dollárt az ötletér, de udvarias válaszon kívül mást sem láttam eddig.
  • Mcsiv
    #9
    Nem-nem, a rendszer célja az adatközlés és nem az adatok alapján való beavatkozás( mármint a kocsi által). Ha van egy csöppnyi eszük, akkor teljesen külön alrendszert kap a dolog(ami igen valószínü), így elkerülhetővé válnának a "hackelések" is. A hol tartózkodsz, merre haladsz dolog az valós helyzet, bár ahhoz neked előkell idézned egy eseményt és akkor küldene infókat a rendszer. Gondolom én, hogy ez opcionálisan kikapcsolható, de valóban érdekes helyzet
  • Epikurosz
    #8
    Na, persze. Mert a mobilod alapján már most nem tudják, hogy hol mászkálsz, miket beszélsz összevissza. Ja, és az IP címedről meg a bankszámládról, a TAJ-odról, az adószámodról, a személyi azonosítódról és az itteni nikkedről, a szem.ig. számodról, az útlevélszámodról, a kedvenc zeneszámodról nem is beszéltem.
    Mit számít már az a kis C2C pluszban?
  • endrev
    #7
    Brutálisan zseniális az ötlet.

    Miközben szánalmasan korrupt kis világunkban már az autóban sem lehet biztonságban az ember, mivel ha az adatok léteznek a Car2Car-rendszerben, már csak pénz kérdése, hogy egy rosszakaró hozzáférjen és egy gombnyomásra megmondja, hogy hol tartózkodsz, merre haladsz, merre menekülsz.

    Ha időben észbekapnak, talán már fejlesztési szakaszban beépítik az autót megbénító opciót, vagy hogy bezárjon az autózár, és ha a rendszer majd egy automata módon is közlekedni képes kocsiba kerül, akkor gombnyomásra házhoz is viszi a maffiát vagy a kormányt támadó szabadságharcos.

    Uff, elszóltam magam.
  • Epikurosz
    #6
    Félreértetted. A sofőr nm olvas semmit, mert az infó csak a kocsi PC-jére megy. Az meg csak akkor szól, ha téged is érint a dolog. Egyébként meg csak sima átjátszóállomás vagy, kiegészíted az esetleges útmenti reléket. A másik kolléga buta kérdése meg az volt, hogy ne csak útmentiek legyenek. Hát, nem is így tervezték, hisz a C2C épp nem ezt jelenti, az útmenti átjátszók már csak hab/torta.
  • amdrula
    #5
    Akkor sincs gond, mert utána teljesen jogos lesz a figyelmeztetés :D
  • Cat #4
    A legfőbb probléma szerintem az első képen látható: megcsúszik egy autó az autópálya lehajtóján, átadja az infót a mögötte lévőknek, eddig oké. Na de utána a szembenjövő sávban is elterjed a hír, olyan információkkal terhelve meg a másik sáv vezetőit teljesen feleslegesen, amire nincs szükségük. Mivan, ha ez további baleseteket okoz, mert félrenéz a csávó középkonzolra, azthiszi hogy fontos a vészjelzés, és emiatt belemegy az előtte lévőbe, aki ugye szintén nem figyel, mert ő is a hírt olvassa.
  • pet0330
    #3
    Mi lenne ha nem ilyen "Roadside Units" egységeket helyeznének el, hanem az egyik autó továbbküldené a másiknak. Mert ezeknek a hatótávolsága 500m és így kilométerenként kéne tenni ilyen "Roadside Units"-t. Vagy ez nem valósítható meg?
  • valamit
    #2
    Parkolóórákba is építhetnének ilyent. Aztán jelezné a környék autóinak, hogy hol van szabad illetve, hogy melyik mikor szabadul a közelben.
  • ScarY MAN
    #1
    ez mókás :D