282
Ki mit szól hozzá?
-
#282 hát,ha veszel egy 50-est majd abból valahogy 70-es lesz,de a papírban marad a régi,akkor nem...havernak is ilyen...aztán most ha elkaptak volna minket csúnya bírság lett volna,mert
*nincs jogsija csak 50-ig
*nem volt nála csak jogsi
*én meg mögötte ültem:-D -
#281 Köszi szépen!
Akkor 70-75 köbcentisekkel nem foglalkoznak!?
És ez ugye, tuti?! :D -
#280 75köbcentis még elmegy, 125-ös motort ma már nem érdemes 50-es papírokkal venni, mert okirathamisítás,biztosítási csalás,engedély nélküli vezetés plusz még egy pár dolog ami miatt megbüntethetnek.
Szóval ha robogót akarsz amire nem kell rendszám az legyen 50 vagy 70 cm3-es.Azok is mennek 80-90et...
Már régóta tervezik hogy rendszámkötelesek lesznek a robogók kb 2007óta de azóta sincs semmi. -
#279 Ezt elvileg oktatáson ki is hangsúlyozzák, sőt van ilyen kresz kérdés is. B-s jogsival 50cm3 alatti motort lehet vezetni... -
#278 Sziasztok!
Remélem jó helyre írok, és kapok erre egy helyes választ! :)
Nos az lenne a kérdésem, hogy van egy B jogosítványom, amivel a szgépkocsi és segédmotor vezetése van engedélyezve!
A lényeg az lenne, hogy mi a segédmotor? 50cm3 alatti, vagy a rendszám nélküli?
Mert a mai robógókból lehet kapni 75 és 125cm3 ben is, legalábbis van egy pár! Azokon én nem látok rendszámot így segédmotor! De talán jövőre bejön az, hogy mindenkinek kell rendszám és akkor hogyan lesz az egész?
Erről tudna nekem valaki egy nagyon fasza felvilágosítást adni? :)
Remélem érthetően fogalmaztam meg a bajomat! :)
Köszönöm előre is a választ! (Kérném azok válaszát, akik biztos infót tudnak erről! Ha más csak úgy mond ezt, meg azt hallott, azt is leírhatja, de hangsúlyozza, hogy ő ezt csak hallotta vagy olvasta vhol!)
Thanks -
#277 latom meg mindig nem fogtad fel hogy nem a bekotes ellen predikaltam, okostojas ;) a stilusodat elnezve nem is fogod, ugyhogy reszemrol en itt befejeztem. tovabbi kellemes "laza" napot kivanok ;) -
Vlala #276 Lesz itt fékezés. Nem hülyeségből tettek három pedált abba a szerencsétlen verdába :) -
#275 jóvan lazasrác, feszüljél csak, de mint mondtam, az hogy te bekötöd magad, mocskos kevés tud lenni :) Majd mikor a haverod ott hal meg melletted és téged még elő is vesznek, majd akkor :) -
#274 nem az te lehetsz a faradt dumadbol itelve. amugy megjegyzem MINDIG bekotom magam, ugyhogy valamit nagyon felreolvastal te pancser ;) -
#273 A legszebb példák:
20-as táblánál 41 => 130ezer Ft 20-as táblánál 51 => 300ezer Ft
30-as táblánál 61 => 130ezer Ft 30-as táblánál 76 => 300ezer Ft
Lesz itt bevétel -
#272 Mától érvényben van (elvileg)...
Megszegett szabály
Bírság összege
Vasúti átjáró előtti megállásra vonatkozó rendelkezések
100 000 Ft
Vasúti átjáróra történő ráhajtásra vonatkozó rendelkezések
300 000 Ft
Jelzőlámpa előtti megállási kötelezettség (áthaladás pirosra váltó jelzésnél)
50 000 Ft
Továbbhaladás tilalmát jelző fényjelzés (áthaladás piroson)
100 000 Ft
Megállás vagy várakozás tilalma
30 000 Ft
Haladás autópálya vészsávján
150 000 Ft
Megállás autópálya úttestjén vagy a vészsávon
100 000 Ft
Behajtás tilalma
50 000 Ft
Kötelező haladási irány
50 000 Ft
Engedély nélküli gépjármű-közlekedés védett természeti területen
150 000 Ft
Engedély nélküli gépjármű-közlekedés fokozottan védett természeti területen
300 000 Ft
Letérés az engedélyzett közlekedési útról védett természeti területen
100 000 Ft
50 km/óra sebességig
30%-50% túllépés: 30 000 Ft
51%-60% túllépés: 40 000 Ft
61%-80% túllépés: 60 000 Ft
81%-100% túllépés: 90 000 Ft
101%-150% túllépés: 130 000 Ft
150% feletti túllépés: 300 000 Ft
51-100 km/óra között
20%-30% túllépés: 30 000 Ft
31%-50% túllépés: 40 000 Ft
51%-70% túllépés: 60 000 Ft
71%-100% túllépés: 90 000 Ft
101%-150% túllépés: 130 000 Ft
150% feletti túllépés: 300 000 Ft
100 km/óra fölött
10%-20% túllépés: 30 000 Ft
21%-40% túllépés: 50 000 Ft
41%-50% túllépés: 80 000 Ft
51%-60% túllépés: 120 000 Ft
61%-80% túllépés: 150 000 Ft
81%-100% túllépés: 200 000 Ft
100% feletti túllépés: 300 000 Ft -
#271 És arról van valmaiféle fogalmad, hogy ha baleset ér,akkor a hátul be nem kötött utasok milyen utat tesznek meg tehetetlenül? Lehet pont téged fog kinyírni..
Bár gondolom te vagy a környék gizdasráca, aki öv nélkül is nagyon kemény -
#270 Hát igen. Mondjuk Csehországban még rosszabbul hangolták őket (legalábbis amerre én jártam, Prága és attól délre).
Bécsben viszont az volt a benyomásom, hogy legfeljebb akkor kaptam pirosat, amikor egy mellékútról mondjuk a főútra rákanyarodtam, onnantól zöldhullám végig. Meg kell jegyeznem, hogy nem is nagyon voltak gyorshajtók meg idegeskedők. (Igaz, ez hétvége volt, de Budapesten már hétvégén is bedühödik az ember főleg, amikor a szmogbanfutás világrekordját akarja megdönteni a város, ezért lezárnak mindent a körúttól befelé.) -
#269 Nem sok értelme van sietni ezt aláírom. Annyit nem lehet vele nyerni hogy megérje. Viszont a lámpák helyes beállítását erősen vitatnám, az zöldhullámos 50-et meg pláne, elég sok "furán" beállított lámpa van. -
#268 Tapasztalataim szerint inkább 55-60 az az 50 zöldhullámban. Ha GPS szerint 50-nel megyek, simán rámsárgul egy idő után... -
Vlala #267 Jó, a 20-as tábla tényleg dedó, de a 30-asok simán tarthatók.
Nem éri meg sietni. A forgalom, a lámpák mind a megengedett sebességre vannak beállítva. A zöldhullámot akkor tudod "meglovagolni", ha 50-nel mész végig rajtuk. -
#266 Na ezaz, semmi értelme sietni :)
egy 90km-es táv ami átlagosnak mondható az országban 90-el 60 perc 110-el 50perc. az a 10 perc az semmi. Ráadásul mindíg aki siet és előzget az az összes kis faluba beszívja valamivel h feltarták, meg az összes lámpánál pirosat kap, aki meg 90-el ment és utoléri a lémpánál az meg röhög rajta, hogy ezért érdemes volt sietni :D -
#265 Az csak egy dolog, hogy hová siet, a másik az, hogy a sebességhatárok betartásával legfeljebb percekkel kell korábban indulnia az embernek, Magyarországon nincsenek olyan nagy távolságok.
Arról nem is beszélve, hogy az igazi akadályozó tényező mondjuk egy 90-es táblánál 50-nel haladó teherautó. -
Vlala #264 Hová sietsz? -
#263 még miellött valaki azt hinné... szerintem is baromság a nedves úton -20km/h :)
Az emberek a hülyék.
Volt már olyan is h 1-es úton mentem, full szakadó esőben, az ablaktörlő nem bírta de komolyan, látni is alig lehetett, de hát azért az ember ment 80-90-et, de volt olyan barom aki nem kevéssel elment mellettem, és Ő se hiszem h többet látott volna mint Én.
Amúgy a "hivatásos sofőr apukák"-at is azért írtam mer Én faterom is az:) De mikor még kezdő koromban beült mellém mindíg csak annyit mondott: "engem nem érdekel mennyivel mész, de ha gáz van meg tudj állni..."
Magyarul ésszel kell menni, körültekintően és előrelátóan gondolkozni. Nem pedig tolni neki a vakvilágba :) -
#262 Én már kerültem necces szituba mind saját, mind más sofőr hibájából. Hálát adtam, hogy megúsztam, tanultam belőlük, olyat nem csinálok mégegyszer. Sajnos nem mindig rajtam múlik a dolog, de igyekszem defenzív lenni, persze azért nem kalapos-skodás módon.
De azért 70-re korlátozni azért, mert más nem képes 90-nel menni, de felfogni sem képes ezt a hiányosságát, na az már a személyes szabadságom korlátozása.
Nem azt mondom, hogy minden helyzetben mehet a 90, de hagy döntsem már én el, hogy merek 90-nel menni vagy sem! Logikus, hogy nem akarok meghalni, tehát ésszel megyek. Viszont egy frissen felújított 90-es úton ne kelljen már 70-nel balfaszkodnom egy kis eső miatt! -
#261 Nem is az autókról van szó, hanem a vezetőről.
Schumacher lehet, hogy 150-nel is abszolválná jó gumival, átlagos autóval.
De egy hirtelen kormánymozdulatnál, hirtelen fékezésnél, esetleg ha a vezető pánikba esik, nem mindegy, hogy 70 vagy 90. Vagyis lehet, hogy majdnem mindegy, de minél kevesebb, annál kisebb a kockázat.
Sajnos a vezetők nincsenek jól kiképezve, megdöbbentő, hogy a mediterrán országokban, ahol az autók tele vannak horpadásokkal a koccanásoknak köszönhetően, a halálos baleset sokkal kevesebb.
Magyarországon meg ha nekikoccansz valakinek figyelmetlenségből mondjuk parkolásnál, már-már meglincselnek, amikor viszont 90-110 km/h-ás tempónál jól meg kéne fontolni egy előzést, akkor belevágnak kockázatos manőverekbe is.
Ez eszméletlen, és csak az autósok ostobaságát jelenti.
Én nagyon hálás vagyok az égnek, hogy bár parkolásnál volt rá példa, hogy nem néztem hátra, és nekikoccantam valakinek, de forgalomban sosem követtem még el olyan hibát, ami valódi veszélyt jelentett volna. Ennek ellenére, ha pl. a 10-es úton végigmegyek, nem egy, nem kettő veszélyes előzést látok. -
#260 Igazad van. De ha valaki vezet már néhány kilómétert legyen szó bárkiről annyit már biztos tapasztalt hogy miként viselkedik a kocsija és szakadó esőben nem 130-al megy a teknős úton. Lényeg a lényeg hatalmas szivatás és meglesz ismét a rendőröknek a betevő falat esős időben. -
#259 #256 -
#258 Nem is azzal van a baj h felúszik a víz tetejére, hanem ha nagyon esik az eső és fullra tele van vizzel a nyomvályú (ráadásul nem is mindenhol van) Akkor az egész úton víz van, és nem látod mikor 3mm, és mikor 25mm, és ha belemész egy mélyebb részbe akkor visszafogja rendesen az autót. És lehet h a "hivatásos sofőr apukák" megfogják de a szembe jövő szöke, 40kg os plázacica nem biztos. És ugyanúgy meghal aki szembe jön, hiába tud vezetni... -
#257 Hát akármilyen kocsiról van szó még suzukiról is ha 90-el mész nem jobbra tartva tehát a bal kereket tartod a nyomvályúban akkor még árkot sem fogsz, ezt apám mondta aki hivatásos sofőr és azért ő csak tudja :) -
#256 Ezért van a KRESZben már most is, hogy a körülményekhez válassz sebességet. De ez ugye nem jó, legyen fűnyíró elv, szopjon mindenki. Köszönjük! -
#255 de egy bicikligumis szuzukáj 90-el kanyarodva lehet megúszik,aztán az már csak a szerencsén múlik,hogy első vagy hátsó kerék,mert még egy elsőkerék csúszást viszonylag könyen fog egy "bénább" sofőr,de valami hegesztőszemüveges cicababa nem hiszem,hogy megfog egy keresztbe csúszó kocsit,sőt,szerintem még a kormányt is rosz irányba forgatja -
#254 Tapasztalatom szerint 90-nel nincs az a tócsa, ami valóban veszélyt jelentene rám nézve, pedig gyárilag is viszonylag széles gumin tolom:
195/60R15
Nyáron Conti EcoContact, télen Pirelli W190 Snowcontrol. -
#253 Jó gumival 130-140-et is abszolvál egy Lada szakadó esőben is. :)
A nyomvályús utaknál már más a helyzet, úgy fel lehet úszni a hosszanti tócsákra mint az állat. Az aquaplaning jelenséget a gumigyártók 10mm-es vízrétegnél kisebben tesztelik. Az utakon ahol komolyabban nyomvályús ott akár 20-25mm-es víz is megáll, ráadásul csak az egyik oldali kerekek érnek bele. Egy könnyű családi kocsit, amin átlagos gumik vannak, nagyon el lehet dobni komolyabb tempónál. (100-120) -
#252 Hát nem tudom, ha Te be vagy kötve mikor vezetsz és oldalról belédszálna egy másik autó és az anyósülésen levő utas úgy verne fejbe h belehaltok mind2en akkor lehet másképp gondolnád...
Amelyik ember nincs bekötve egy autóban az eleve veszélyt jelent a többire. De ez így van miden szabadon mozgó tárgyal ami az utastérben van. -
#251 A mai modern autókkal a 70 nevetségesen kevés egy lágy kis esőben. Ezt még egy Lada is abszolválná... -
#250 Igazad van, de például a 20-as tábla még biciklivel se egy nagy kunszt autóval meg egyszerűen röhejes sebesség, azt a táblát el lehetne felejteni. 27 km óránál májustól 30k. -
#249 Igen, a kreszben jelenleg is szerepel, hogy az útviszonyoknak megfelelően kell megválasztani a sebességet, de úgy tűnik, hogy egyeseknek ez nem sikerül, ezért vannak balesetek, amelyek ebből adódnak. -
#248 nem azt mondtam hogy semmilyen szabaly nem kell, de a biztonsagi ov, es az "esos idoben max 70" baromsag. ha olyanok az utviszonyok tabla nelkul is tudok annak megfeleloen kozlekedni, de ha jo az ut, de esik az esso, nehgy mar 70el kelljen menni. -
#247 Egyetértek, léteznek nyilvános versenypályák, ahová be tud fizetni az ember, ott nyilván nem kell betartani a KRESZ-t. -
Vlala #246 "Aki ertelmes ember az tudja mit szabad es mit nem, a hulye meg ugysem fogja betartani"
Ez sületlenség. Akik előírták a szabályokat, tartassák is be. Semmi kedvem száguldozó kamionosok vagy vadmotoros hülyegyerekek elől menekülni az utakon, én közlekedni akarok, az a cél, hogy én és utasaim biztonságosan jussanak el A-ból B-be. Aki versenypályának nézi az utat, annak semmi keresnivalója rajta.
-
#245 tovabbra is az a velemenyem hogy baromsag. mint sok mas torveny is. aki ertelmes ember az tudja mit szabad es mit nem, a hulye meg ugysem fogja betartani. lassan mar azt is eloirjak hogy 2 szaras kozott mennyi idonek kell eltelnie. -
#244 DE. Minden feleősség a tiedé, mivel te vagy a sofőr, neked van jogsid, te felelsz az utasokért. Evvan, a törvény, az törvény. Ha kihajol az ablakon a hülyéje és levágja az oszlop a fejét, akkor is téged vesznek elő. Aztán már csak a bíró jóindulatán múlik... -
#243 valoban nem, de ez akkor is faszsag. a barataimat akkor is elvinnem ha holt gedak, es a hatam kozepere sem kivanom oket, aztan ha bekotod sem maradnak mindig ugy, amirol te mint sofor nem tehetsz.