11
-
#11 nem értem én ezt
ha valakivel beszélgetek az utcán és azt mondom, hogy XY egy fasz, beperel ha netán meghallja? nem
de ha neten beszélgetek egy fórumon, akkor bezzeg pereli a szolgáltatót?
és a bíróság neki ad igazat?
ez olyan mintha beperelné a levegőt, mert terjed a hang
beperelném a bíróságot -
Csaba42 #10 Nálunk is szokott lenni kérdőív a tanárokról. Annak nagyon örültem, amikor az egyik tárgynál XY volt beírva táryfelelősnek, de nem ő tanított a félév során, s őt is értékelnem kellett. :) -
#9 még annyit: a nyilvánosság szar dolog
nehogy már a diákok interneten megbeszéljék, hogy melyik tanárról mi a véleményük
csak szóban szabad, gondolom azt is csak konspirálva, titkosan
szólasszabadság merre van ilyenkor?
de ilyen volt itthon is
volt egy fórum ahol a kismamaák bezsélték meg tapasztalataikat
melyik orvos jó, nem jó
ki mennyit kér zsebbe
volt is nagy botrány
kit vettek elő? az apeh a zsebre, tarifákkal dolgozó orvosokat?
dehogy! a site üzemeltetőjét -
#8 szeriontem csak az perel, aki szarul dolgozik
még a végén kiderülne, mennyire szarul is oktat
az iskola még mindig nem szolgáltatást végez, főleg nem a szocialista Franciaországban -
#7 Azt azért hozzátenném ezek után, hogy marha okos rendszer lenne az, amelyik egy tini véleményét szó szerint leirva dolgozna fel.
Az erre épülő jó rendszer olvasni tud a sorok közt - ha egy tini azt mondja utálja a világot, emos lesz és dögölj meg - akkor a szülőnek arra kell gondolnia, hogy puberta és nem arra hogy a gyerekem szuicid elmebeteg homokos.
Ha ez a tanároknak probléma, akkor velük van a gond - és itt is naggyából a probléma - nem szakemberek tanitják a gyerekeket, hanem az egyetemekről lecsuszott töltelék.(tapasztalat)
A gyerek véleményezzen - a tanárok meg ne csak nézzék a sorokat, hanem következtessenek. -
#6 Szerintem ez, khm, sérti a szólásszabadságot, mert bárkinek joga van elmondani a véleményét, addig amíg az a másikra nézve nem sértő/rágalmazó. Gondolom ezen a portálon is voltak sértő vélemények, és emiatt pereltek. De akkor nem a portált kell perelni, hanem azt, aki a véleményt mondta! Egyébként szerintem ez a pontozás/értékelés dolog nem rossz kezdeményezés, ugyanis annyi ostoba tanárral találkoztam rövid pályámon - érettségim van eddig - hogy szinte számolni sem tudom. És ellenük nem igazán lehet tenni semmit, mert a diák vs tanár -> tanárnak van igaza mindig. Én is matekos példával jövök, gimnázium: 7. osztály: egy hihetetlenül buta matek tanárt fogtam ki, épphogy átmentem évvégén. Aztán 8-dikban új tanár jött, aki alatt végig 5-ös voltam. Pedig a hozzáállásom, szorgalmama nem változott? Hogy lehet ez? LEHET hogy rossz a tanár? Nekem szerencsém volt, hogy csak egy évet voltam alatta, de mivan azokkal, akik miatta távolodtak el a matektól, és a műszaki iránytól? A tanári szakma nagy felelőséggel jár, ezért jobban meg kell válogatni, hogy kiket vesznek fel. És egy ilyen portál megfelelő felület arra, hogy a diákok - normálisan - elmondhassák a véleményüket. Milyen dolog az már, hogy érettségi előtt egy évvel, egy kezdő egyetemista fizika tanárt adni? NEM JÓ. Persze kevés a fizetés, stb. De akkor is. Ember életek "forognak kockán". -
bakagaijin #5 Ennek akkor van értelme, ha szabad tanárválasztás van. A gimnázium/általánosban pedig ez ritkaság.
Egyetemeken pedig szokott lenni tárgyi értékelés, legalábbis én eddig mindenhol adtam le. És mint kiderült az egyik helyen a fizetésének jelentős része függött az értékeléstől, gyenge eredmény esetén pedig a szerződése... Biztos van aki "bosszú" alapján ad/ott le értékelést, de a visszajelzések alapján (mivel a végeredmény nyilvános volt) ez nem jellemző. -
sathinel #4 Ezek a szavazások nem biztos hogy rosszak. Volt sok tanárom akik csak leadták az anyagot -> az órát amit tart gyorsírással töltöd, és megpróbálsz mindent leírni a füzetbe amit mond, mert hiába könyv, nyomtatványok kiosztása, ő ezt tartja tanításnak. Aztán van még a másik fele akik folyamatosan szopatnak. Pl a tanár arra aki nem tud valamit símán leparasztozza, és folyamatosan terorizálja az embereket. Álltalánosban is volt egy okos matektanárom aki folyamatosan azt hangoztatta hogy "te hülye vagy a matekhoz", és ezt kb 3-4 éven keresztül. Legjobban útált tantárgy volt. Aztán eljött a középiskola, ahol meg mentem matekversenyre, stb mert megtetszett. A gyükerek nem tanítanak, hanem leadják az anyagot, és utánna szopatnak, mert az a jó. Főiskolán is voltak tantárgyak amiket tudott az ember hogy kb fele ember meg fog bukni. A diák sem hülye, és tud objektíve pontozni, ha nincs szétszopatva az arca, mert akkor csak ugyanazt kapja vissza a tanár mint amit ő csinál a diákokkal. Nem azzal van a gond ha szigorú a tanár, hanem ha csak diktál, másoltat, dolgoztat, de nem tanít, és utánna a dolgozattal megszívat, hogy lám neki volt igaza. -
#3 Az a baj, hogy egyáltalán nem biztos, hogy a pozitív szavazatokat kapott tanárok jók és vica versa. Nálunk (egyetem) általában azok a tanárok kapnak az OHV-n pozitív értékelést, akik nem tanítanak szinte semmit, nem nagyon kell az órájukra bemenni, és a zh-n 0 tanulással négyest-ötöst lehet kapni. Azokat meg, akik normálisan tanítani akarnak, és normális zh-t íratnak, rögtön lehúzzák. -
metaljesus #2 azért van benne valami. az egyetemmel ellentétben, ahol a hallgatói értékelés fontos (lenne ha többen kitöltenék a kérdőíveket), szinte nincs is személyes kapcsolat a tanár és a diák között, vagy nagyon ritkán. gimiben teljesen más a helyzet, hiszen akár 4-6-8 évig ugyanaz a tanár tanítja őket, és nem heti egyszer, hanem 3-4 órában, szóval egy 15-16 éves gimis nem hiszem hogy képes lenne objektíven értékelni a tanárait. legalábbis nálunk biztos nem, aztán hogy a franciáknál meg a németeknél mi a helyzet, passz, de nem hiszem hogy sokban különbözne. -
htmm #1 Gondolom nem a pozitív szavazatokatt kapott tanárok pereltek...