172
-
SL #172 remélem idén lesz European Cross Country Rally :] -
#171 Kozben utananeztem, es egy amerikai motoros forumon talaltam infot. Az ASO mar az Argentin-Chilei dakaron bejelentette, a versenyzoknek hogy iden Oktober 3-9 kozott lesz Magyarorszag-Horvatorszag kozott. -
#170 Ugy ertettem, hogy a magyar-roman utan mentek Portugaliaba is. Ezert hivtak Dakar sorozatnak. -
#169 Szerintem meg lehetne vegyíteni a Dakaros topikkal!Cserlégetni a topik címét, attól függően milyen verseny van! -
#168 Topik címét meg át lehetne írni pl egy általános Dakar Series - Centra Europe Rally-ra. De semmiképp ne a 2008-as CER legyen. -
#167 Egy másik fórumon írta egy fórumos, hogy küldtek neki emilt erről. Valahol hallottam is, hogy Szalay szórólapokat osztogatott a Dakaron potenciális résztvevőknek, illetve a MNASZ versenynaptára is jelöli.
Hogy érted, hogy sorozatjellegű? Dakar Series berkein belül a Centra Europe Rally, mint ami tavaly került első alkalommal megrendezésre Mo-Ro rendezésével. Idén Magyar Horvát lesz. -
#166 Ez mennyire hivatalos info?? Megint sorozat jellegu lesz, vagy csak ez a Magyar-Horvat? -
Szabi1991 #165 ha jól emlékszem,a nagy hó miatt nem mentek el Szovátáig... -
#164 igaz ezek nem voltak versenyben?en szovatan lakom,de nem lattam oket........ -
Szabi1991 #163 akkor rajnál ott leszek.. :D -
#162 Annyit tudok csak, hogy elér a tengerpartig. -
#161 Az király!
-
#160 És nemtudni merre mennek? -
#159 Lesz, októberben Magyarország-Horvátország útvonallal. -
#158 Ezek Portugaliaban keszultek?? -
#157 Pedig lehetne, olyan rossz volt, hogy nem eri meg? -
Szabi1991 #156 nem hinném :D -
#155 Mit tudtok idén is lesz a viadal???? -
#154
-
#153 [center]
Sainz felborult az utolsó szakaszon, így Peterhansel nyert
A versenynek mindig csak a célban van vége. Alapigazság az autósportban, mégis, olykor hajlamosak vagyunk elfelejteni. Nos, a Dakar-széria második állomásának céljában újra felidézhettük a fenti szabályt, mivel az utolsó pillanatban, sőt, az utolsó utániban dőlt el a győztes kiléte.
A reggeli rajtnál még Carlos Sainz volt kedvezőbb pozícióban – fél perccel vezetett, s mivel mindössze 68 kilométert írtak elő erre a napra a szervezők, sokan nagy tétben mertek volna fogadni arra, hogy neki már zsebben van a győzelem. Még akkor is, ha a kilencszeres Dakar-győztes Stéphane Peterhansel az ellenfél…
Csakhogy közbejött a tűz.
A pálya első szakaszán leszakadt egy felső vezeték, elektromos tűz keletkezett, lángokban állt a környék. Az autós mezőnyből csak heten tudtak versenytempóban végighaladni az ominózus szakaszon az első ellenőrző pontig, mert utánuk hatalmas volt a tűz. Már Nasszer al-Attijah is csak nehezen jutott át rajta – nem tudott fékezni, s kénytelen volt áthajtani az elszabadult vezetéken, majd pedig az éppen csak éledező tűzön is.
Az ellenőrző pontnál megállították az összes versenyzőt, s bevárták a többieket, akik az oltási munkálatok után tudtak csak csatlakozni a mezőnyhöz. Új szakasz kezdődött, s ebből adódott utóbb a galiba. Ugyanis ezen a rövidke pályán Carlos Sainz felborult. Igen, a kétszeres ralivilágbajnok, aki nem túl sűrűn hibázik. Utóbb elmondta, nincs mentsége a történtekre, egyszerűen nem koncentrált megfelelően, és amikor az autója egy partoldalnak támaszkodott, nem tudott mit tenni vele. A Volkswagen a tetejére borult, a nézők állították talpra, úgyhogy Sainz nagyon sok időt elveszített. Még így is volt azonban esélye a végső győzelemre: ha a felügyelő testület úgy dönt, a szakasz első része is beleszámít a versenybe, ő nyer…
A határozatra órákig kellett várni, így az a furcsa helyzet állt elő, hogy a küzdelemnek rég vége volt, mégsem mert senki sem örülni. „Zűrös helyzet…” – állapította meg falfehér arccal Peterhansel, aki néhány perccel korábban mosolyogva törődött bele abba, hogy másodikként végzett, és ecsetelte, mennyivel jobban feküdtek ezek a pályák a ralipilótáknak, mint a terepralisoknak. Azután meg teljesen elképedt arccal hallgatta a fejleményeket, s nézte a törött autójából az övénél nem kevésbé komor arccal kikászálódó Carlos Sainzot, aki odament hozzá és elmesélte, mi történt, majd gratulált.
Pedig ekkor még (sőt, két órával később sem) nem tudta senki, ki nyerte meg a viadalt. A döntés a felügyelő testület kezében volt… Amely utóbb úgy határozott: a pálya első szakasza, amelyen csak heten mentek végig, nem számít bele a versenybe, így Peterhansel ünnepelhetett a célban. Azon azonban senki sem vitatkozott, hogy mindkét pilóta győztesnek érezheti magát. A dobogó harmadik fokára nevető harmadikként (és esetünkben ez nemcsak üres szófordulat, tényleg fülig ért a szája) a korábbi lesikló világbajnok Luc Alphand állhatott… „Nem is rossz egy síelőtől, ugye?” – tette fel a szokásos kérdést, majd vigyorogva elvonult.
A magyar páros mindkét tagjának is széles mosoly volt az arcán: Liszi Lászlónak és Rack Györgynek minden oka meg is volt az örömre, hiszen még az utolsó napon is javított egy pozíciót – végül a 14. helyen fejezte be ezt a pokoli nehéz viadalt.
„A szombati szakasz végén kifogyott az üzemanyag az autónkból, s ugyanekkor alighanem elolvadt egy dugattyú is a motorban, mert attól kezdve rettentően kerregett – mondta Liszi. – Emiatt aztán a záró napon úgy közlekedtem, mintha tojásokon lépkednék, vigyáztam rá nagyon, és azért izgultam, hogy bírja ki a végéig. Nem is reménykedtem javításban, de ha már így alakult, nagyon örülök neki. Borzasztó nehéz versenyen vagyunk túl…”
A motorosok is így gondolták, közülük Ruben Faria volt az, akivel madarat lehetett volna fogatni a legvégén. A hazai versenyző szombati harctéri izgalma vasárnapra semmivé lett, talán annak is köszönhetően, hogy jól ismeri a záró szakaszt. No meg azért, mert előnye megnyugtató volt, tudta, ha elér a célig anélkül, hogy utolérné valaki, megnyeri a viadalt. És lőn…
Mögötte a kétszeres Dakar-győztes Cyril Despres érkezett, akinek a motorját nem éppen ezekre a pályákra tervezték, ezért aztán egyáltalán nem volt elkenődve amiatt, hogy nem ő nyert. Az ötven kilóval nehezebb KTM hátrányban volt a Hondával szemben, de hát ilyen az élet – a sivatagban meg az osztrák márka lesz előnyben. Despres-nek a szakasz második felében már nem volt hátsó féke, de anélkül is jól megvolt. S örült neki, hogy ezen a héten jó néhányszor megközelítette a limitet – többször is kihozta magából és a motorjából a maximumot. Ez volt az a cél, amiért idejött Portugáliába…
PAX-RALI, A DAKAR-SZÉRIA 2. ÁLLOMÁSA, PORTUGÁLIA
Abszolút végeredmény.
Autósok
1. Stéphane Peterhansel, Jean-Paul Cottret (francia, Mitsubishi Pajero Evo) 10:54:14
2. Sainz, Perin (spanyol, francia, Volkswagen Race Touareg) 16 másodperc hátrány
3. Alphand, Picard (francia, Mitsubishi Pajero Evo) 1:21 perc h.
…14. Liszi László, Rack György (magyar, Mitsubishi Pajero) 2:47:09 óra h.
Motorosok
1. Ruben Faria (portugál, Honda) 12:16:39
2. Despres (francia, KTM) 6:05 p h.
3. Coma (spanyol, KTM) 7:52 p h.
Forrás: nso.hu -
#152 Két magyar autós indul a Dakar Series portugáliai viadalán! -
#151 Éjfélkor lesz összefoglaló az RTLen...
jó későn :( -
#150 Tudok igen! Majd holnap vagy valamelyik nap ma már nincs hozzá kedvem.. Ha lesz időm felrakom nektek! -
#149 Jo a minoseg. Tudnal meg feltolteni? -
#148 Errol az esesrol nincs valami video? -
#147 betallózod és akkár ide is lehet:
http://uploaded.to/ vagy http://www.sendspace.com/ -
#146 nekem is van Gordonos videóm, csak nemtudom hogy lehet feltölteni meg hogy hova:D -
S8DJ #145 ez a tengap előtti nem? -
#144 -
#143 na ez a komoly... -
#142 Hát szerinted?? Nagyon nagy!!:D
Ráadául holnap indul egy 500 mérföldes futamon Talladegában!
Egy hetet végig versenyzett majd ma haza repült és holnap ujra versenyez egy tök más kategóriában! Hát ez a nem gyenge..
Gondolom ki találod kinek drukoltam:D Igaz én a másik Gordont favorizálom NASCARBAn de hát a lényegen nem változtat.. -
#141 "Azt láttad bmeg?! Gyönyörű!"
Amúgy milyen érzés hogy egy Nascaros pilóta haladt el tőled 2 méterre? -
#140 Sajnos telefonnal készült videok! Egyet tettem már fel Robby Gordont. Itt megnézheteted: Robby
Ha megfelel a minőség akkor rakhatok fel még! A Szövegért nem vállalok felelőséget:D -
#139 Nem tudod a videokat feltoleni az Internetre? Mondjuk YouTube vagy mas hely?? HA lesz jovore is, remelhetoleg a tv-k kicsitt hosszabban beszamolnak, mondjuk 1 oraban. A Eurosport is csak 20 percben szamolt be. Nem tul sok. -
S8DJ #138 Nos ennyi volt remélem jövőre azért újra megrendezik bár ennek 30% az esélye vagy pedig nem Magyarországon lesz. Sajnos én nem láttam őket :( de ide haza szurkoltam a magyaroknak és gratulálok nekik. -
#137 Pula fölött ment át az uton a gyors. Ott álltam meg kocsival és besétáltunk arra a nagy mezőre ami az ut mellett van. Volt benne egy fasza Dobbantó Sainz majden fejre rakta ott:D
De hál istenek mégsem!
-
#136 én is voltam a tegnapi utolsón.
hol álltál kb?
Robbyt videóztam én is, meg a csopőortok elejét...végét már fényképezni volt érdemes inkább -
#135 Na most értem haza!
Megnéztem a Tegnapi utolsó szakaszt! Sajna a pálya szük mivolta miatt nem voltak kamzik!
De ma reggel!!! Jaja istenem:D Nagyon brutál volt csináltam egy csomó videót! Robby Gordonról is meg az első 10 ről majd minden kategóriában.. Brutál na.. -
#134 na én itt voltam, ma is.
kegyetlen volt, egy padlós részen voltunk ma aholvan egy kis dobós bucka. az egész mezőnyt megdobta de a hummereket nem.
le a kalappal ez a gép előtt komolyan. ráadásul a robby gordon gázelvétel nélkül jött ott, a többiek elvették egy picit vagy fékeztek is. -
#133 Ha megnézed a Hsz-t:D
Akkor tehát! a Tapolcai gyors a 6b szakasz. És ha az időtervben megkeresed a 6b-t akkor látszik hogy 13:20 kor indul az első motoros! Na most mivel ekkor már minden Blokád alatt lesz, 12 körül érdemes kimenni hogy helyet találj!