22
-
Su0my #22 'EGYES' játékokban... -
fade2black #21 "Szerintem 80-90%-os gyorsulás simán elérhető két chippel"
tuti elérhető hisz egyes játékokbán már "sima" SLI/CFel is 80%+ban vannak. -
cousin333 #20 A videokártyák működése jól párhuzamosítható, akárcsak pl. a renderelés. Ebben az esetben sokkal inkább össze lesznek integrálva, mint SLI-nél. Csak valami hardveres egység kell mellé, ami egyenletesen elosztja a terhelést a két (vagy több...) chip között, hogy egyformán izzadjanak. Szerintem 80-90%-os gyorsulás simán elérhető két chippel az egy chiphez képest (persze az alulméretezett memóriabusz sávszélesség uyanúgy probléma lehet, mint eddig, lásd alapvetően jó teljesítményű GPU-k szenvedését egy 128 bites memvezérlő társaságában). Én bizakodó vagyok...:) Má kérdés, hogy tudnak-e két 3870-est összetokozni, vagy kénytelen lesznek mondjuk lejjebb venni az órajeleiket, mert ebben az esetben nyilván nem lesz dupla teljesítmény. -
lee56 #19 Hát nem is tudom, jó valóban más mint a gx2, de azért én még szkeptikus maradok, majd a tesztek ugyis megmutatják mi az ábra :) -
cousin333 #18 Ki mondta, hogy megálmodják? SZerintem ők is tisztában vannak ezekkel, csak éppen eddig nem volt anyagilag megengedhető, illetve a teljesítménynövelés kényszere sem szorított erősen (ahogy az Intelek is csak órajelet növeltek, mígnem rájöttek, hogy ez már kevés, és ekkor jött be a dupla-mag. Nyilván korábban is gondoltak rá, csak akkor még nem érte meg)
chip-to-chip: hát tényleg nagy találmány, de nem tudom, miért ezt az evidencát hozod fel példának? -
cousin333 #17 Na, akkor kis önjavítás...
...mondjuk ez NEM tartozik szorosan a kérdéshez
...hogy a TOK alatt fizikailag jobban...
A mondat amit írtam, ebben a formájában hülyeség, mert nem a felület lesz kisebb, hanem az egybefüggő chip felület. Másszóval az egyes chip-ek középpontja közelebb lesz a széléhez, mint ha egy nagy chip-ről beszélnénk. -
dez #16 No igen, az eredeti cikkben nem a "multi-core" kifejezés szerepel, hanem “Multi-Die GPUs”. -
irkab1rka #15 chip-to-chip...
anyám, kinyitok egy történelem könyvet a mainframekről, és minded le van írva ott, amit a következő 100 évben a PC-n megálmodnak... -
cousin333 #14 A hőtermelés elsősorban a gyártástechnológia, a feszültség, az órajel és az áramok függvénye. Mivel ezek mindkét esetben megegyeznek, nem látom okát a nagyobb hőtermelésnek. Sőt, két előny is származhat belőle:
- mivel mondjuk két HD3870 már leveri a konkurenciát, ezért lehet csökkenteni az órajeleket, ami csökkenti a hőtermelést (meg a teljesítményt is), mondjuk ez tartozik szorosan a kérdéshez
- ha két sziliciumlapka ontja a hőt, akkor az azt eredményezi, hogy a tokon alatt fizikailag jobban elkülönülnek a hőtermelő pontok, illetve a felületük sem olyan nagy, mint ha egy tömb lenne az egész. (Csíkszélesség csökkentésénél is az a baj, hogy a hőtermelés ugyan csökken, de a hőt termelő felület is, így a kisebb hő kisebb területen is oszlik el) -
cousin333 #13 A mondat talán nem egyértelmű, de magad adtad meg a választ a zárójeles részben. Az AMD nekigyűrkőzött, és csinált egy natív 2 magosat (X2), míg az Intel fgott két Pentiumot és egybe tokozta őket (Pentium D). Az AMD megoldása technikailag fejlettebb volt, és a proci is gyorsabb, mint a riválisé. Ugyanakkor az Intel megoldásának előnye a rövid fejlesztési idő ((AMD-nél később kezdték és mégis előbb kihozták), valamint a kisebb selejtarány. Ugaynezt eljátszották a négymagosakkal, csak ez már nem jött be az AMD-nek, mert egyrészt a 4 magos proci már bonyoulutabb, illetve az Intel Quad alapjául szolgáló Core 2 Duo-k sokkal versenyképesebbek az X2-esekkel szemben, amiknek az X4 a továbbfejlesztése (sőt!).
A lényeg, hogy az AMD/ATI Inteltől átvett "ötlete", hogy nem natív kétmagos GPU-ra gyúrnak, hanem egybetokoznak 2 "normál" GPU-t. Tehát a zöldeknél nem a magok száma az új, hanem a megvalósítás módja. -
cousin333 #12 A játékoknak nem kell támogatniuk. Sőt, a kezdeti Crossfire esetén a drivernek sem kellett, mert ment a dolog hardveresen, igaz, emiatt kellett egy master és egy slave kártya. Az új CF-nél nincs ilyen, viszont driveres támogatás kell, mint az SLI-nek a kezdetektől fogva. Legalábbis nekem valami ilyesmi dereng... -
Su0my #11 hm ez azért csökkentené elvileg az előállítási költségeket is nem? és ebből következően: a végfelhasználói árak is hááátha... hátha esnének1 kcisit:)
amúgy nem hiszem, hogy az nVIDIA nem áll elő fél éven belül hasonló dologgal, ha ez sikerül az AMD-nek..
meg a hűtés is kérdés: sok kicsi mag nem termel több hőt, mint 1 mag uannyi tranzisztorral?
-
dez #10 Nem feltétlenül. Ott 1 GPU egy egységet képzett, ami önállóan működött egy adott feladaton, saját külön memóriával; 2 GPU-nak külön feladatokat kell adni, ami nem megy mindig zökkenőmentesen. Itt a magok egy feladaton dolgozhatnak megosztva, közös címterületen, összefésült erőforrásokkal. Mintha pl. egyszerűen 2x annyi shader egység lenne, stb. -
dez #9 "Abból indulnak ki, hogy ez az Intelnek már sikerült, és az AMD a jelek szerint egyetért vetélytársa elgondolásával"
Jókat tudnak mondani ezek az újságírók... :) Mintha az AMD-nek nem lennének többmagos procijai... :P (Sőt ők hozták létre az első natív 2-magos x86-os procit.) -
#8 VSA-100 kísért?:) -
#7 gx2 az 2 gpu volt egy kártyán, de pont olyan volt mintha 2 kártya lenne, mert a 2 gpu sliben kommunikált. -
shabba #6 Amennyiben az R700 körüli találgatások igaznak bizonyulnak, akkor az AMD(pontosabban az ATI, hisz ezeket a döntéseket már a felvásárlás előtt meg kellett hozni) ezeket a döntőseket már rég meghozta.
A R700 a több kisebb mag koncepciót fogja valószínűleg követni. Most 55nm-en 700 millió tranzisztorral készül egy mag ami 200 mm2 területű, ez a felső szegmens. A high end ugyanez két mag összefogva. Az első pedig ugyanez a mag alacsonyabb órajelen.
A R700 állítólag 45nm-en 300 millió tranzisztorból fog állni, 72 mm2 területtel. Egy mag fogja adni az alsó szegmenst, két mag a középszegmenst, négy mag a felső szegmenst, 6 mag a high-endet.
A 2009-re debütáló Fusion platformál gyaníthatóan ugyanezen koncepció továbbfejlesztéseként(R800) előálló építőemelek fognak majd az AMD procikba kerülni, mint integrált GPGPU elemek. Ott is a piaci szegmens szerint skálázva x CPU maggal és y GPU maggal. -
lee56 #5 nVidia is csinált már ilyet 7950 GX2, biztos jó egy dolog, de ami megmaradt bennem erről, hogy az SLI/CF-el ellentétben volt olyan eset is, hogy egyes tesztekben nemhogy csak 20-30% lett volna csak a gyorsulás (egy kártyáshoz képest), de még lasabb is volt mint egy-chipes társa :) . Szvsz majd akkor lesz jó ez a többmagositás gpu fronton (is) ha megtanulnak végre rendes drivereket irni, és a játékok is kivétel nélkül támogatják és megfelelően kihasználják... -
#4 Ez is olyasmi mint az sli vagy crossfire nem ahhoz hogy + teljesítmény legyen támogatni kell a játékoknak a 2 magot nem?? -
Szefmester #3 "Persze amíg az AMD mélyen hallgat terveiről, addig mindez pusztán spekuláció"
Ha annyira hallgata a terveiről akkor pl az sg.hu hogy tud arról hogy lesz? amíg meg nem jelenne, vagy el nem készülne sorozatgyártás szintre egy szót nem szólnék hogy mi készül.. -
sanner011 #2 Jó ötlet. -
#1 Erdekes hogy ez csak a negymagos CPU megjelenese utan jut eszukbe...