22
  • Su0my
    #22
    'EGYES' játékokban...
  • fade2black
    #21
    "Szerintem 80-90%-os gyorsulás simán elérhető két chippel"

    tuti elérhető hisz egyes játékokbán már "sima" SLI/CFel is 80%+ban vannak.
  • cousin333
    #20
    A videokártyák működése jól párhuzamosítható, akárcsak pl. a renderelés. Ebben az esetben sokkal inkább össze lesznek integrálva, mint SLI-nél. Csak valami hardveres egység kell mellé, ami egyenletesen elosztja a terhelést a két (vagy több...) chip között, hogy egyformán izzadjanak. Szerintem 80-90%-os gyorsulás simán elérhető két chippel az egy chiphez képest (persze az alulméretezett memóriabusz sávszélesség uyanúgy probléma lehet, mint eddig, lásd alapvetően jó teljesítményű GPU-k szenvedését egy 128 bites memvezérlő társaságában). Én bizakodó vagyok...:) Má kérdés, hogy tudnak-e két 3870-est összetokozni, vagy kénytelen lesznek mondjuk lejjebb venni az órajeleiket, mert ebben az esetben nyilván nem lesz dupla teljesítmény.
  • lee56
    #19
    Hát nem is tudom, jó valóban más mint a gx2, de azért én még szkeptikus maradok, majd a tesztek ugyis megmutatják mi az ábra :)
  • cousin333
    #18
    Ki mondta, hogy megálmodják? SZerintem ők is tisztában vannak ezekkel, csak éppen eddig nem volt anyagilag megengedhető, illetve a teljesítménynövelés kényszere sem szorított erősen (ahogy az Intelek is csak órajelet növeltek, mígnem rájöttek, hogy ez már kevés, és ekkor jött be a dupla-mag. Nyilván korábban is gondoltak rá, csak akkor még nem érte meg)

    chip-to-chip: hát tényleg nagy találmány, de nem tudom, miért ezt az evidencát hozod fel példának?
  • cousin333
    #17
    Na, akkor kis önjavítás...

    ...mondjuk ez NEM tartozik szorosan a kérdéshez

    ...hogy a TOK alatt fizikailag jobban...

    A mondat amit írtam, ebben a formájában hülyeség, mert nem a felület lesz kisebb, hanem az egybefüggő chip felület. Másszóval az egyes chip-ek középpontja közelebb lesz a széléhez, mint ha egy nagy chip-ről beszélnénk.
  • dez
    #16
    No igen, az eredeti cikkben nem a "multi-core" kifejezés szerepel, hanem “Multi-Die GPUs”.
  • irkab1rka
    #15
    chip-to-chip...

    anyám, kinyitok egy történelem könyvet a mainframekről, és minded le van írva ott, amit a következő 100 évben a PC-n megálmodnak...
  • cousin333
    #14
    A hőtermelés elsősorban a gyártástechnológia, a feszültség, az órajel és az áramok függvénye. Mivel ezek mindkét esetben megegyeznek, nem látom okát a nagyobb hőtermelésnek. Sőt, két előny is származhat belőle:

    - mivel mondjuk két HD3870 már leveri a konkurenciát, ezért lehet csökkenteni az órajeleket, ami csökkenti a hőtermelést (meg a teljesítményt is), mondjuk ez tartozik szorosan a kérdéshez

    - ha két sziliciumlapka ontja a hőt, akkor az azt eredményezi, hogy a tokon alatt fizikailag jobban elkülönülnek a hőtermelő pontok, illetve a felületük sem olyan nagy, mint ha egy tömb lenne az egész. (Csíkszélesség csökkentésénél is az a baj, hogy a hőtermelés ugyan csökken, de a hőt termelő felület is, így a kisebb hő kisebb területen is oszlik el)
  • cousin333
    #13
    A mondat talán nem egyértelmű, de magad adtad meg a választ a zárójeles részben. Az AMD nekigyűrkőzött, és csinált egy natív 2 magosat (X2), míg az Intel fgott két Pentiumot és egybe tokozta őket (Pentium D). Az AMD megoldása technikailag fejlettebb volt, és a proci is gyorsabb, mint a riválisé. Ugyanakkor az Intel megoldásának előnye a rövid fejlesztési idő ((AMD-nél később kezdték és mégis előbb kihozták), valamint a kisebb selejtarány. Ugaynezt eljátszották a négymagosakkal, csak ez már nem jött be az AMD-nek, mert egyrészt a 4 magos proci már bonyoulutabb, illetve az Intel Quad alapjául szolgáló Core 2 Duo-k sokkal versenyképesebbek az X2-esekkel szemben, amiknek az X4 a továbbfejlesztése (sőt!).

    A lényeg, hogy az AMD/ATI Inteltől átvett "ötlete", hogy nem natív kétmagos GPU-ra gyúrnak, hanem egybetokoznak 2 "normál" GPU-t. Tehát a zöldeknél nem a magok száma az új, hanem a megvalósítás módja.
  • cousin333
    #12
    A játékoknak nem kell támogatniuk. Sőt, a kezdeti Crossfire esetén a drivernek sem kellett, mert ment a dolog hardveresen, igaz, emiatt kellett egy master és egy slave kártya. Az új CF-nél nincs ilyen, viszont driveres támogatás kell, mint az SLI-nek a kezdetektől fogva. Legalábbis nekem valami ilyesmi dereng...
  • Su0my
    #11
    hm ez azért csökkentené elvileg az előállítási költségeket is nem? és ebből következően: a végfelhasználói árak is hááátha... hátha esnének1 kcisit:)

    amúgy nem hiszem, hogy az nVIDIA nem áll elő fél éven belül hasonló dologgal, ha ez sikerül az AMD-nek..

    meg a hűtés is kérdés: sok kicsi mag nem termel több hőt, mint 1 mag uannyi tranzisztorral?
  • dez
    #10
    Nem feltétlenül. Ott 1 GPU egy egységet képzett, ami önállóan működött egy adott feladaton, saját külön memóriával; 2 GPU-nak külön feladatokat kell adni, ami nem megy mindig zökkenőmentesen. Itt a magok egy feladaton dolgozhatnak megosztva, közös címterületen, összefésült erőforrásokkal. Mintha pl. egyszerűen 2x annyi shader egység lenne, stb.
  • dez
    #9
    "Abból indulnak ki, hogy ez az Intelnek már sikerült, és az AMD a jelek szerint egyetért vetélytársa elgondolásával"

    Jókat tudnak mondani ezek az újságírók... :) Mintha az AMD-nek nem lennének többmagos procijai... :P (Sőt ők hozták létre az első natív 2-magos x86-os procit.)
  • asysoft
    #8
    VSA-100 kísért?:)
  • Sanyix
    #7
    gx2 az 2 gpu volt egy kártyán, de pont olyan volt mintha 2 kártya lenne, mert a 2 gpu sliben kommunikált.
  • shabba
    #6
    Amennyiben az R700 körüli találgatások igaznak bizonyulnak, akkor az AMD(pontosabban az ATI, hisz ezeket a döntéseket már a felvásárlás előtt meg kellett hozni) ezeket a döntőseket már rég meghozta.

    A R700 a több kisebb mag koncepciót fogja valószínűleg követni. Most 55nm-en 700 millió tranzisztorral készül egy mag ami 200 mm2 területű, ez a felső szegmens. A high end ugyanez két mag összefogva. Az első pedig ugyanez a mag alacsonyabb órajelen.

    A R700 állítólag 45nm-en 300 millió tranzisztorból fog állni, 72 mm2 területtel. Egy mag fogja adni az alsó szegmenst, két mag a középszegmenst, négy mag a felső szegmenst, 6 mag a high-endet.

    A 2009-re debütáló Fusion platformál gyaníthatóan ugyanezen koncepció továbbfejlesztéseként(R800) előálló építőemelek fognak majd az AMD procikba kerülni, mint integrált GPGPU elemek. Ott is a piaci szegmens szerint skálázva x CPU maggal és y GPU maggal.
  • lee56
    #5
    nVidia is csinált már ilyet 7950 GX2, biztos jó egy dolog, de ami megmaradt bennem erről, hogy az SLI/CF-el ellentétben volt olyan eset is, hogy egyes tesztekben nemhogy csak 20-30% lett volna csak a gyorsulás (egy kártyáshoz képest), de még lasabb is volt mint egy-chipes társa :) . Szvsz majd akkor lesz jó ez a többmagositás gpu fronton (is) ha megtanulnak végre rendes drivereket irni, és a játékok is kivétel nélkül támogatják és megfelelően kihasználják...
  • grebber
    #4
    Ez is olyasmi mint az sli vagy crossfire nem ahhoz hogy + teljesítmény legyen támogatni kell a játékoknak a 2 magot nem??
  • Szefmester
    #3
    "Persze amíg az AMD mélyen hallgat terveiről, addig mindez pusztán spekuláció"

    Ha annyira hallgata a terveiről akkor pl az sg.hu hogy tud arról hogy lesz? amíg meg nem jelenne, vagy el nem készülne sorozatgyártás szintre egy szót nem szólnék hogy mi készül..
  • sanner011
    #2
    Jó ötlet.
  • Hedgehunter #1
    Erdekes hogy ez csak a negymagos CPU megjelenese utan jut eszukbe...