33
-
kisduck #33 ilyen játégépem nekem is van! csak az enyémben 128 játék van, meg már nem tudom hányadik "játék vezérlő" van hozzá és az is hibásan müködik, de egész jó játékok vannak rajta, valamelyik gaméban ketten is lehetett játszani, bátyámmal no meg apámmal elég sokat toltuk! :) -
Daryl Hall #32 Mindenkinek jár a széles látókör, ha valóban komoly játékokból akarsz kiindulni, akkor sajnos csak konzolból tudsz. Mivel a minőségi anyagok 90% konzolokon van. :-))) -
Daryl Hall #31 Egyetértek. -
#30 Egyrészt igaz, tényleg egyre kevesebb a jó progi, mert az egyre bonyolultabb eszközökre egyre drágábba fejlesztés, és manapság senkinek nem lehetne egy olyan progival kiszúrni a szemét, mint amilyen a GTA elsőrésze volt.
Másrészt ahogy egyre realisztikusabbá válnak a játékok, úgy válik a videojáték műfaj egyre közérthetőbbé, és népszerűbbé is. 20 éve egy vonal jelentette a látóhatárt szimulátoroknál és rengeteg mindent egyszerűen fejben kelett tudni a repülésről. Rettentő elvonatkoztató képesség és fanatizmus kellett ahhoz, hogy valaki ezekkel a "szimulátorokkal" játsszon, ami értelemszerűen a népesség sokkal kisebb hányadát jellemezte. Ma minden ott van a képernyőn néha valóságosabbnak látszik mint a valóság és egy embernek nem tellik nagy fáradtságába ezekkel a progikkal játszani, nem kell hozzá 50 oldalas használati utasítás. A hardcore játékos igényei viszont értelemszerűen háttérbe szorulnak.
Ma egy olyan progi ami 5-10 éve korszakalakotónak mondható lett volna nem sokat ér. -
feamatar #29 csak tod sokan meg másképp látják: nem hinném hogy kevesebb jó játék jönne ki, max kevesebb időm van játszni. De ha csak idei kínálatot nézem több mint 8 kiváló játékcím van PCre ami nekem bejönne, és örülnék ha tudnék velük rendesen játszani... főleg mert egy RTS játékideje messze 20 óra fölött van, abból pedig nagyon fincsik voltak, az FPSek közt van rövidebb végigjátszási idejű, de pl: Stalker messze hagy egy csomó nyitott szálat... most meg jön a Hellgate: London és a Witcher... ha csak az egyikbe beletudnék rendesen mélyülni... közben persze már most kijött egy CoD4+Crysis+UT3 demóhármas, amelyekhez szintén nincs időm leülni tolni... én manapság csak kapkodom a fejem, és azon gondolkodok mivel kéne játszani(a végén meg inkább elő kapok valami árkád emulátort, mert egy verekedős stuffal elég 10 percet játszani, míg egy komoly gámához meg kénytelen vagyok egy órára minimum ottragadni...) -
Polllen #28 Kösz a linkért! Ezzel anno az egész család tolta Aztán meg vmi kínai konzolon tankia néven még többet^^ -
Daryl Hall #27 Igen ám, csak ott kezdődtek a problémák, hogy az Atari nem szabályozta a kazetták licencellését, ez által bármilyen mennyiségű és minőségű játék érkezhetett a gépre. A Nintendo tanult ebből a hibából és csak akkor kerülhetett ki egy játék az ő gépükre, ha azt előtte az N-nél licenszelték. Ha jól tudom az utolsó Atari konzol a Jaguár volt, a 90’s évek elején, azóta egyre kisebb és kisebb lett a cég, ma már gyakorlatilag ott tart, hogy egész évre van kb. 7-8db futó projectjük és azoknak sem szabad megbukniuk, különben az Acclaim sorsára jutnak. Egyébként 2004 kezdődően mind a konzolos mind a PC-s iparra egyértelműen igaz, hogy egyre kevesebb minőség, szórakozató játék jön ki. A SEGA és a régi Nintendo-s időkben öröm volt játszani, még a 32Bit-es PSX-es korszakban is. Én egy olyan változást vettem észre, mint ha a Ps2/X-box beköszöntével, egy olyan kor jönne el ahol az EA/Capcom/Ubisoft az igénytelenségükkel próbálják meg befolyásolni a játékpiacot és lássuk be sikerrel. A 80’90’ években dögivel érkeztek a jobbnál jobb játékok, ma meg már, évente ha jön 5-6db értelmesebb cím. És egy GTA név hallatán több száz ember vizeli össze a gatyáját. :-( -
#26 meg is van :)
http://www.origo.hu/szoftverbazis/jatekok/akcio/tank32_0.html -
#25 Dobjon már valaki egy linket ahonnét emulátort lehet letölteni.
legfőkébb a battle city tankos játék érdekelne... -
dez #24 Nos a képet maga a proci jelenítette meg a képi regiszterek időzített írásával, a programok meg ROM-ban voltak. -
#23 Brutális dizájnja van, hihetetlen. -
feamatar #22 áhh... ennek kínai másolata volt az első gép amivel játszottam életemben... -
#21 Én édes első konzolom :) 4 évesen kezdtem játszani és sosem fogom kidobni :DDDD -
#20 Stella-projekt, jön a mesterlövész és újraírja :c -
toto66 #19 Igen abből is kiderül a megjelenítés nem a 128 bájt dolga, ezenkívűl még lehet 2- 4 KB-os Cartridge is a játékok számára, így már érthető a 128 B
-
#18 Írják, hogy egyes progik további +128 ill. +256 byttal tömték meg a gépet. A felbontása amúgy csak 160*228 volt és 2 féle spriteot ismert, 8 és 1 pixelest, előbbiből kettőt, utóbbiból hármat tudott kezelni. A video kezelése elég speciális volt, bár mai szemmel minden hőskorszaki annak tűnik. -
Mioline #17 Teljes ATARI specifikáció itt:
ATARI 2600 Specifications -
#16 a prohardveren is volt 1 cikk erről
hawerjaimnak volt ilyen nyomtuk is nagyon főleg a race-t:-) -
toto66 #15 Bocs elszámolta 6*6*2 nem 64 hanem 72 és így már még inkább kevés, tehát kellett lennie videoregiszternek is -
toto66 #14 A középső kép alapján a megjelenítéshez biztosan nem volt elég a 128 bájt:
Mert egy sprite 8*8 as az 8 bájt és van hat (mert a többi másolat)
ez 48 bájt és még nincs megjelenítve ehhez még további 2 bájt mindenképp kell sprite-onként ami már a másolatokrai vonatkozik ami 6*6*2 tehát 64 bájt és már 112-nél tartunk a maradékot meg a többi sprite (lövedékek) elviszik. Tehát nem maradna hely a proginak. -
#13 Nekem ez volt a 2. konzolom a 80-as évek közepén, egy Vectrex után. Volt rá vagy 20 kazink, köztük egy E.T. játék meg a Space Invaders is... aztán jött a C64 :) -
toto66 #12 "Ki beszélt ezeknél a gépeknél képekről? :)
Nem volt itt semmilyen mai szemmel nézett kép, egyszerűen pixelek, objektumok, vektorok. Nem úgy volt, mint a mai programoknál vagy a programozóknál."
Természetesen kellet valami a RAM-on kivűl is, hiszen a karaktereknek, ha csak az angol ábc is az a megjelenítéshez elfogyna 128 bájt, tehát beépített karakterkészletének lennie kellett.(Mert a TV-nek nem volt karakterkészlete, nem működött konzol üzemmódba úgy mint a monitor, ezért a gépnek kellett generálnia a megjelenítést) Ha 28 karaktert veszünk minimum 8 pixellel akkor is csak a karakterekre 28 bájt kell, de még mindig nincs megjelenítve, kell további sor és oszlop index, ami 300*200 tehát további két bájt karakterenként.
A színek még csak ezután jönnek!
A proci utasitáskészlete sem lehetett túl nagy, de az is igénybe vesz néhány bájtot, a program ami a 128 bájt ban elfér körülbelül ezekből az utasításokból állhatott. És akkor még hol vannak a változóknak lefoglalt helyek?
Ja és nem volt vinyó csak a ramban lehetett tárolni mindent (a szallag egyszer lefut betöltődik a program és nincs tovább)
Tehát meg is érdemelte a 11 000 dolcsit a programozó! -
toto66 #11 Most egy "helló világ" sem nagyon fér el benne (assemble-ben talán, de próbáld meg akár C-ben, vagy Pascal-ban az exe fájl jóval nagyobb lesz mint 128 bájt) -
toto66 #10 Azért nem semmi lehetett 128 bájton programozni... -
wolruf #9 Ki beszélt ezeknél a gépeknél képekről? :)
Nem volt itt semmilyen mai szemmel nézett kép, egyszerűen pixelek, objektumok, vektorok. Nem úgy volt, mint a mai programoknál vagy a programozóknál. -
#8 ;)
Most olvasom hogy mivel annyira drágák voltak a memóriák, a kazin 4KB-nyi hely volt a progiknak, a gépnek szinte nem is volt memóriája, és tényleg nem volt frame buffere!!!!
Ahogy a képernyőre írták a sorokat, úgy állítottak elő mindent hardveresen, spriteket, meg a playfieldet! Gondolom valahogy ezért is az NTSC 128 színt tudott megjeleníteni, a PAL verzió viszont csak 104-et!
Dúrva egy szerkezet!;))) -
snorbi #7 160x192 pixel volt a felbontása, és gondolom annak külön videó memória volt :) -
#6 Höhöhö. Nekem is ez volt az első konzolom, egy kínai reinkarnáció formában. ;))) Tartott is vagy 2 hétig. A dzsojsztik még addig se bírta.
Szerencsére nem riasztott el a számítógépes játékoktól, pedig arra tökéletesen alkalmas volt, mondjuk egy darabig meglett a véleményem a konzolokról. -
NwLGL #5 "Amúgy nekem is volt valami hasonló konzolom, sokkal több játékkal, és csupán 4 kar volt rajta."
Szintén zenész. Ezzel az volt a probléma, hogy nem eredeti ATARI volt, hanem valami kínai utánzat... Bár ugyan azt tudta, sőt sokkal több játék volt a memóriájában.
"Az azért idegesítő volt, hogy egy 18x9 centis áramköri lapkán volt az egész panel,"
Valószínűleg azért, mert később gyártották, kisseb panelre is ráfért már, de a konzol eredeti formáját meg akarták tartani....
Egyébként nagyon szerettem ezt a konzolt. Évekig játszottam vele. -
Cat #4 hogy lehetne már 128 kbyte, amikor az 5 évvel később megjelenő C=64-ben is csak feleannyi volt. De a wikipedia szerint is stimmel a cikk:
http://en.wikipedia.org/wiki/Atari_2600
The console had only 128 bytes of RAM for runtime data that included the call stack and the state of the game world. -
#3 Hehe, nekem van egy eredetim ami még mindig műxik. '89-ben kaptam. -
szombi #2 Egy kicsit érdekes ez a 128 bájt!
Ha a max felbontás 320x200, és MONOKRÓM kijelzőt használunk, akkor is 8000 bájt
kell csupán egyetlen kép tárolásához!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
128 színhez 56000 bájt kéne!!!!!!!!!!!!!!!
Szerintem inkább 128 kilobájt lehetett, mert az akkori Commodore gépeknek is kb. ekkora volt!!!!!!!!!!
SG.HU!!! TESSÉK JAVÍTANI!!!
Amúgy nekem is volt valami hasonló konzolom, sokkal több játékkal, és csupán 4 kar volt rajta.
Az azért idegesítő volt, hogy egy 18x9 centis áramköri lapkán volt az egész panel,
de a konzol mérete ennek kb. 5-6-szorosa volt, ami elfoglalt egy egész polcot.
Nem lehetett volna jóval kisebb dobozba rakni??? -
#1 :)
Nosztalgia.... :)
De szép volt... :)