99
Pilotak, Pilota jeloltek, Veteranok, es a tobbi :D
  • i robot
    #99
  • i robot
    #98
  • Reaper
    #97
    Én is lávollak...:)
  • Reaper
    #96
    Itt-ott-amott with Cessnas, Pipers...
  • Kata
    #95
    kiskertajtón repül és akkor amikor hátulról kezdősebességet adok neki :P
  • colbeny
    #94
    Szia Reaper!

    Te hol repülsz, min repülsz?
  • Reaper
    #93
    Na, ez a topic full meghalt?
  • Reaper
    #92
    "tudom az MH-nal is van lehetoseg hogy megreptessenek"

    Miért? Médiasztár vagy? Mert ha nem, akkor felejtsd el:) Ha vadászgéppel szeretnél repülni szépen kimész az oroszokhoz és cirka 2-2,5 millió forintért elvisznek. Orvosi szempontból tök8 utasként, hogy szemüveges vagy-e. "Spéci manővereket" Ivánéknál bizti kérésre megcsinálnak, de nem tudom milyen repülőgépes előéleted van (repültél egyáltalán vmin?), továbbá ahogy előttem is írták a nagy túlterhelés elviselését tanulni kell és edzeni rá. Ebből kifolyólag nem szokás utassal bemutatót repülni. Az meg, hogy te egészségesnek érzed magad rohadtul kevés:) A gerinc a lényeg, hogy kibírod-e a katapultálásnál fellépő +25G-s erőhatást, anélkül, hogy lebénulnál...
  • Soaringpilot
    #91
    Ja és a komolyabb manővereket sem hiszem hogy megcsinálná, hiszen a vadászpilótáknak is külön kiképzés kell ahhoz, hogy megtanulják, hogyan kell elviselni a nagy g-terheléseket. Én max egy 4-5 g-s manővert tudok utassal elképzelni, annyit ki lehet bírni anti-g ruha és hasprés nélkül is.
  • Soaringpilot
    #90
    Akárkit nem visznek el csak úgy repülni Gripennel, minimum milliomosnak kell lenned, és utasként is egy nagyon komoly orvosi vizsgálaton kell megfelelned.
    A tömött fog nem baj egy bizonyos határig, de a szemüveget nem tudom hogy elfogadják-e.
  • Trade
    #89
    Sziasztok,szeretnek a szakikhoz fordulni.
    Nekem sajna szemuvegem van de szeretnek egyszer egy vadaszgeppel repulni,tudom az MH-nal is van lehetoseg hogy megreptessenek.
    Na most en azt nem tudom hogy a speci manovereket is megcsinalna velem?
    Szivem rendbe van,tomott fogam van+a szemuveg de alapvetoen egeszseges vagyok.
  • Reaper
    #88
    Az jó!:-D
  • Strami11
    #87
    csinalja mindenki a PPL-t :D:D:D:D:D
  • Reaper
    #86
    Van ám élet:) Sehol senki?
  • Strami11
    #85
    azert ha mar orvosi... aki bejut vadasznak, hat annak en osszenyalom a talpat, hogy milyen szervezete van ha azokat a dolgokat birja, es hogy hogy vigyaz magara... 17 megvoltam megyek orvosira, es ha alkalmas vok akkor beprobalkozok vadasznak, ha nem akkor egyetem alatt megcsinalom a PPL-t es aztan szegeny felhoket jol megkarcolgatom... :D
  • praksi
    #84
    pontosat én se tudok, egy majálison kint voltam a hadsereg sátránál, ott beszélgettem egy toborzótiszttel, aztán elkezdett kérdezgetni, h hány éves vagyok, van-e szemüvegem, beszélek-e nyelvet, stb; amikor ezekre válaszoltam, akkor külön ajánlotta nekem, h legyek pilóta; és akkor felsorolta ezeket, amiket leírtam.
  • Reaper
    #83
    Hát igen, ebben az országban minden a lehúzásról szól. A repülés miért lenne kivétel? Az orvosiban sincs semmi extra, amiért ennyibe kéne kerülnie (EKG, röntgen, labor, fül-orr-gége (megpörgetnek székben:-D), szemészet, belgyógyászat, stb.). Most állítólag lecsökkentik (vagy már meg is csinálták?) az orvosi árát, mert vicc osztály ez a 30k, főleg úgy, hogy mindenkinek egységesen annyi, a vitorlától a CPL-ig (aki ugye ebből él). És ez csak az orvosi, aztán ott vannak a gép üzemeltetésének költségei, ill. az újabb vicc -> az üzemanyag. Nem véletlenül járnak pl. szlovákiába tankolni azok, akiknek nagyobb tankos gépeik vannak. Ez Agyarország...
  • Strami11
    #82
    Magyarorszag meg a jovo nem ismerik egymast... - klasszikus, Tolem :D:D De nem igy van??? Ilyen egy szarrago orszagot en meg nem lattam... Mert ha annak a penznek lenne valami haszna, hogy vmi plusz szolgatast kapsz... De nem, hanem a tintat fizeted csak ki :S
  • Kata
    #81
    Mi van gyerekek, nem fértetek már el a felhők felett topikban? :)
  • CattiBrie
    #80
    Már akinek szerencsés (már amilyen helyzetben)...
  • Bucser
    #79
    Nővéremnek az orvosi megújításához beőpecsételik 5 K-ért. semmit nem csinál az orvos csak bepecsételi hogy vezethetsz. Ja meg megkérdezi, hogy van-e baj a látásoddal szerencsés esetben:D
  • repvez
    #78
    sikloernyöhöz is kell.Ebben az országban mindenhez kell valami papir amiböl pénzt csikarhatnak ki.
    A jogsinál is elkérte az 5k-t és megmérte a vérnyomást a doki és kész volt.
  • Mark007
    #77
    Hat pedig kell..Epp ezt mondom..Orvosi engedely kell, hasonlo mint autohoz, csak szigorubb.
    Minden fele repuleshez kell orvosi, bar sikloernyohoz nem biztos.
  • Strami11
    #76
    VITORLASHOZ MIOTA KELL ORVOSI??? (most radobentem, hogy meg tajekozatlanabb vok mint eddig :D) aztan megis minek?
  • Strami11
    #75
    Kanada? Nah errol egy mailt megereszthetnel majd... Az az orszag ahova elmennek elni (jelenleg irorszagban vok). Egy mailcimet majd adsz priviben? Amugy, az orszagjaro utazas itt nem sokat fedne... fel alap berepulod az orszagot :), de pl rengetegen mennek nyaralni sajat geppel, meg uzleti utakra, volt a Today's Pilotban (Kanadaban lehet kapni) hogy egy csoka Sziberiaba vagy hova a nyavajaba ment sajat geppel angliaba (azt irta kicsit fosott az orosz erdosegek felett) :D:D
  • Petko
    #74
    jameg ezek a kisgépes repterek leginkább olyanok mint valami útszéli pihenőhely... van nagy apron meg parkolóhelyek, önkiszolgáló tankolás.. mellette meg étterem, bár stb. azoknak akik repülővel érkeznek
  • Petko
    #73
    én is Kanadában éltem egy ideig és ott is jártam pilóta suliba... ott is úgy van ahogy írod... teli van kis igényes repterekkel, ahova hétvégén csomó ember kicsődül (csomó nyugdíjas) és fel alá repkednek (általában saját géppel mert ugye ott meg tudja fizetni), meg simán lehet hétvégenként jó kis országjáró túrákat csinálni a családdal
  • Mark007
    #72
    Nah jo, azzal egyetertek, hogy eleg rosszul van szervezve minden..Pl. vitorlasoknak is 26e FT egy orvosi, es eleg kemeny ahhoz kepest, hogy hobbi. Mar probaltak tenni valamit, eddig nem sok sikerrel..
  • Mark007
    #71
    Epits egyet..Nem ertem miert szidod..Ha meg jol tudom, PPL-el mezore leszallhatsz..
    Es a fu mit zavar? UL-ek, egymotoros gepek boven le tudnak szallni.
  • Strami11
    #70
    nem ertem... magyarorszagon tenyleg mas felfogasban megy akkor a repules... itt rengeteg repter van, szinte minden varosnak van, es mind burkolt, es mind felvan szerelve minden szarral talan tul sokkal is, mind magan kezben van, vannak olyan idoszakok amikor ingyenes a landolas, es meg a kiszolgalas is (!!!). mindekozben pedig neha teherszalitok is erkeznek rajuk (pl ha van vmi nagyobb es "olyanabb" uzlet a varosban, vagy akarmi) amugy most hallottam, hogy ha a CPL-t magyarorszagon teszed le akkor a legtobb nyugati orszagban nem fogadjak el...
  • Petko
    #69
    kisgépes célokra normálisan kialakított nincs
    csomó magán van amire le se lehet szállni
    aztán a nagyrésze füves szar
    illetve amik normálisan burkoltak azok meg megint csak nagygépeknek nyitottak, vagy kurvasok lóvéval leakasztanak landing fee címén (LHSM)

  • Mark007
    #68
    Jah igen, elolvastam, nem polgari-ra irtam. Arra tenyleg nem kell pszicho.
    Mar miert ne lenne pl. repter? Azert szvsz eleg sokan repulnek hobbibol...
  • Petko
    #67
    semmi, csak lóvé meg 4 végtag + 2 szem
    bár a magyar procedurát nem ismerem pontosan, én csak honosítottam az enyim (de minek?) és a gyáli úton elkell menni a magyar medical cert hez egy vizsgálatra, meg kell még erkölcsi bizonyítvány is (lol) a plh-nak (pszicho nem kell)
    az a véleményem hogy ppl-t lerakni mo.-on csak úgy kedvtelésből nem szabad, mert a repülés nem olyan dolog amit csak úgy összevissza néhanapján gyakorolhat az ember, hanem elkezdi és akkor folyamatosan gyakorlatba kell tartania magát, legalább havonta 4-5 órát repüljön

    és mivel itt kurvára nincs meg semmilyen feltétel az ilyen hobbirepüléshez (se reptér, se normális cégek, se normális szabályozás) ez kivitelezhetetlen

    Bár köszönöm Reapoernek a skytaxi elérhetőségét mert pl. ezt a céget még nem ismerem, és tényleg korrektnek tűnő áraik vannak a weboldalon. Csak Őcsény tényleg messze van hogy oda rendszeresen lejárjak.
  • Mark007
    #66
    Orvosi minosites ha jol tudom. Meg pszicho...
  • CattiBrie
    #65
    De milyen előfeltétele van, azon kívül, hogy legyen milliomos? :)
  • Reaper
    #64
    Polgári pilóta simán lehetsz, ha van pénzed ill. érzéked hozzá. Ugyanis érzék nélkül nem lesz az emberből pilóta...
  • Strami11
    #63
    na latom beindult a topik, vegulis kb ilyenekert nyitottam :) sok infot mindenkinek, kerdeseket, valaszokat, stb... :)
  • CattiBrie
    #62
    Bár ez csak a pasikhoz szólt... de beszarás, hogy (HA!...), akkor a korom lenne a kiejtős (HA katonai pilóta szeretnék lenni...) főleg, mert mire meglesz a diplomám, valszeg 30 is elmúlok. :S
    Na mindegy, mert nem akarok.. csak sima pilóta lenni. :)
  • repvez
    #61
    Akit érdekelnek a részletek az itt megtalálja hogy mik a követelmények a Vadász pilotasághoz legalábbis orvosi szempontbol:
    NFTC vizsga
  • Reaper
    #60
    Putyinnak már ezer éve megvan a PPL-je (sőt már a CPL tanfolyása is) és nekem is egy ideje:) Én perpill a CPL-hez próbálgatok repidőt gyűjteni (kevés sikerrel)...