125
  • enginer
    #125
    A képviselőknek kicsit könnyebb.
    Nem kell sztrájkolniuk, simán megszavazzák maguknak a fizuemelést.

    Szerintem a BKVsok azért álltak el a sztrájktól, mert a napi 30ezerért pillanatok alatt jelentkezet 100 soffőr, akik szerintem a sztrájk után is szivesen maradtak volna a cégnél azért a megalázó fizetésért, amit a mostani soffőröknek el kell szenvedniük.
  • Dany007
    #124
    @ enginer :

    Hát igen. Egy újabb érv amiért nem értem hogy volt bőr a pofájukon ehhez.
    Sokj cégnél azért "könyörögnek" vagy épp sztrájoklnak ( az elmúlt években volt pár ilyen) a dolgozók, hogy legalább az infláció mértékével nőljön a fizetésük.
    2005-ben az infláció ~3,6% 2006-ban ~3,9% 2007-ben ~7,4% volt.
    A BKV-soknak 2,5 év alatt 41%-kal nőtt.
    Erre majdnem sztrájkolnak mert keveslik.
    Persze, hogy keveslik mert még ez is messze alatta van a "nyugati" fizetéseknek.
    Majdnem olyan mintha szeretett gyurcsányunk kiállna sztrájkolni mert ő csak 1,5 millát keres havonta holott George Bush ~6,7 millát. Milyen igazságtalan,nem?
  • enginer
    #123
    "- A BKV dolgozói nehéz körülmények között jó munkát végeznek, ezért az átlagnál jobban is keresnek. Az elmúlt két és fél évben 41 százalékkal emelkedett a fizetésük, így a járművezetők átlagbére 226 ezer forint. Ez több, mint a Volán és a MÁV dolgozóinak a bére - sorolta Demszky Gábor."


  • Dany007
    #122
    Hát igen. Tény, hogy vannak ilyenek. Írtam is az elején valahol, hogy az ilyen alapvető problémákkal kezdődnek a gondok. Felsőbb körökben sok milliót akarnak keresni nagyon gyorsan, és ennek maga a cég issza meg a levét.Sajnos. És amíg ez nem változik meg addig a munkás helyzete se lesz jobb.
  • Cleawer
    #121
    Általában a cégeknek van pénzük,lásd combinók,de ott megy el a pénzük,hogy egy 60millás buszt extrákkal megvesznek 80millárt,extra nélkül.Egyszerűen vki fizetett vkinek pár millát,és ezért a cégét xszer 10millás plusz költségbe rugta bele,ezért nincs pánz.
    Így nem nehéz veszteségesnek lenni.
  • Dany007
    #120
    160as fizetéssel pofám nem lett volna sztrájkolni.
    Főleg amikor egy orvos alig keres meg annyit(jó,hálapénzzel többet is)!Pedig aztán rajtu tényleg nagy felelősség van, tényleg életek múlnak rajtuk.
    Amúgy meg pár hónapja lehetett hallani hogy milyen jól áll a BKV, mert a sok ellenőrzés hatására nemtom hányszor többen vettek bérletet, meg jegyet. Szal lehet hogy nem lett volna akkora érvágás az emelés nekik, de mind1.
    Meg nem kéne az angol tömegközlekedést a magyarral hasonlítgatni.Egyrészt fényévekkel előttünk járnak, másrészt meg a gazdaságuk kicsit erősebb.
    Ugyan ez a Franciáknál. Ha ott sztrájkolnak, ott azért van / lenne miből kifizetni a követeléseket. Itthon szvsz nem mindenhol tehetnék meg mert, mert ha egyszerűen nincs miből akkor hiába sztrájkolnak.
  • Dany007
    #119
    Igen kb én is ezt akartam kifejteni, csak szörnyen fogalmazok :S
    Nem értem miért féltek ennyire buszosoktól. Annyi balesetet okoztak eddig ? Inkább azoktól kéne félni akik 6 biciklist ütnek el egyszerre. Vagy amit ma reggel olvastam " Elgázoltak három gyereket a Belgrád rakparton " ! Még statisztikailag is nagyobb az esélye hogy személyautó üt el mint busz okozzon balesetet.
    Persze ehhez kellenek a jó soffőrök! Nem szeretném ha megint kiforgatnák amit írok, szal szögezzük le, senkinek semmi gondja a soffőrökkel, mindenki elismeri hogy kell tudás a pesti közlekedéshez, nem is kicsi, nem beszélve a gyakorlatról!
    Azonban egy kicsit már túlzásba vittétek ezt a dolgot. Mindezek ellenére nem olyan hűde nagy munka a buszsoffőrködés. Enginernek volt rá egy nagyon jó példája hogy lehet a traktorvezető is BKV-s soffőr.
    Nekem is van rá egy :) Egyik nagybátyám szintén buszsoffőr. Nem BKVs, hanem ilyen szerződéses járatot vezet egy nagyobb cégnek, faluról falura jár szedi össze az embereket. Szerencsétlennek a 8 osztálya van meg és pont. Semmi több. Eléggé megbízhatatlan alak, nemsok sikere volt a munkahelyeken eddig.
    A lényeg hogy kb 130-150 et keres havonta, amin én is meglepődtem. És még egyszer nem csinált balesetet, se koccanást!
    Szerintem ez is cél volt a sztrájk mizériával. Hogy a nagyközönséget is maguk mellé állítsák. Agyon vissza lett majmolva ez a dolog a médiában és most mindenki szegény soffőröket sajnálja. Persze egyik se állt ki és mondta hogy én igenis 160 at keresék és ez k...va kevés nekem! (ha jóltudom csak kiszovárgott info ez, vagy egyéb ismeretségekből fakadó)
    Akármit is mondtok nem olyan nagy dolog buszsoffőrnek lenni, még a naaagy naaagy Pesten sem! Persze felelősség van. Minden munkahelyen, hol nagyobb hol kisebb. De akkorsem olyan nagy dolog levezetni egy napot balesetmentessen!
  • Mike at home
    #118
    hét = hát
  • Mike at home
    #117
    aha, hét lófazst
    nem kell ez a kommunista duma
  • aaaaa
    #116
    Hát én akkor sem örülnék ha alkalmi traktorosok vezetnék a buszokat...
    Mint ahogy annak sem, ha kis repülőgen profinak mondott pilóták vezetnének gyakorlat nélkül nagy utasszállítókat.
    Sok vidéki ember még személyautóval sem mer a dugóba bemenni, nem hogy a város legforgalmasabb részein csuklós busszal. Még a távolsági busz vezetése is más tészta , jóval kevésbé fárasztó. Nem kell percenként megállni, vagy a szűk utcákban centizgetni egész nap. A kamiont is leginkább autópályán, vagy városon kívül vezetik.
    Innen is látszik hogy a BKV-nak minden mindegy volt, még az utasok biztonsága is, csak ne kelljen bért emelni. Attól, hogy valakinek megvan a D kategóriája, mert 20 éve a seregben vezetett már egyszer buszt is , lehet hogy tök béna és főleg veszélyes sofőr a belvárosi forgalomban.
  • enginer
    #115
    Konkrétan a szomszédom egy olt vidéki traktoros, aki most éppen kamionozik, mert letette a TIRT meg minden szart.
    A bátyja szintén traktoros képesitésű, de nem ennyire jól képzett,
    felköltözött pöstre, mert vidéken nincs olyan meló amiből eltudná tartani a több,mint 20 évvel fiatalabb barátnőjét, így kénytelen volt beállni a BKVhoz buszsoffőrnek, mivel szakmája nincs, semmihez sem ért és traktoros létére nem okozott tömegbaleseteket, pedig annyi hely ismerete van, hogy az öccsétől nem talál haza önállóan 6 utca távolságra.
    Állitása szerint nagyon jól fizeti a BKV.
  • Coolfox
    #114
    ezen már csak röhögni tudok. egyes embereknek nyugatból csak annyi jön át hogy kurva magas bérek és ott is sztrájkolnak. ez vicc :DD

    assdf te meg meseországban élsz. :)

    külföldi híreket meg ne az rtl klubon meg a tv2-n figyeld.
    + egyéb bulvár mocsok tv adók és hírportálok is kilőve. :)
  • assdf
    #113
    Te figyelj te melyik világban élsz?
    Érdekes a franciák tudnak sztárjkolni. Az angolok is (most néztem a tévében napok óta nem jár a metró...)
    Az a baj hogy te olyan vagy mint a fuldokló ember. Amikor valaki jönne megmenteni, akkor nemhogy nem tud megmenteni hanem még ő is belefullad mert egyből a nyakát fognád hogy a viz felé kerülj.

    Egyébként én kifejezetten örülök hogy nem vett fel a bkv végül senkit sem, más sem hiányzott volna ebből a városból mint hogy 30 ezer forintért vidéki állástalan traktorosok tömegkarambolókat okozzanak a pesti forgalomban.
    Vagy nem tudom belegondoltál-e már abba hogy milyen lehet traktorosként úgy buszt vezetni hogy előtte még sosem vezettél, két autónál nagyobb forgalom sosem volt és most bekerülne ide pestre egy csuklós busszal a forgalomba, úgy hogy nem tudja melyik az erzsébet hid meg hogy hol vannak a megállók...
    Egyébként elhiheted nekem a bkv vezetői is elég hamar rájöttek volna hogy mégisscak jobbak az ő sofőreik mint mindenféle alkalmi munkás.
  • enginer
    #112
    Majd akkor tudnak hatékonyan sztrájkolni, ha a hasonló képesitésü emeberek nem a BKVsok fizetésének töredékén fognak tengődni és akár egyszeri 30ezer forintért is képesek megtörni a sztrájkot!
    Majd, ha mindenki annyit fog keresni, hogy amennyit minimum kell, akkor nem lesznek sztrájktörők és, akkor majd lehet valóban sztrájkolni.
    Pl. ezért kell előbb a minimumosokat felemelni, hogy ne törjék kényszerből a sztrájkot!
  • enginer
    #111
    Most egy olyan világban élümk ahol a BKVsok azt képzelték, hogy nélkülözhetetlenek, mint pl a MALÉV piloták a képzettségük/tudásuk miatt.
    Aztán döbbentek amikor a napi 30eFt-os fizetésért hirtelen jelentkeztek a helyükre a állástalan traktorosok, akiknek ugyan az a képzettségük és napi 4-5e-ret ha kapnak a BKVsok napi 10-12eFT-os pénzükkel szemben.
    Valami nem is tudom minek képzelték magukat, azt most kaptak egy kis figyelmeztetést abból amitől a sok létminimumos eleve fél és nem is mer elkezdeni sztrájkolni, (örül, hogy nem hal éhen).
  • braeburn
    #110
    Jó érzés olyan nép részének lenni, ahol ennyi okos és indulatos vélemény jár együtt a tettreképtelenséggel. Megérdemeljük magunkat, ugyanúgy, ahogy a rajtunk élősködőket.
  • assdf
    #109
    Ha elég érettek leszünk fognak. De amig ilyen könnyü megosztani a társadalmat addig bizony ez nehézkes lesz. Vagy szerinted pl mibe kerülne összeülni a diák höknek és a bkv szakszervezeti vezetésének hogy tüntessenek együtt?

    "Éppen ezért elöbb ezeket az embereket illene kiemelni a gödörből és akkor Ők is tudnának magukért és a többiekért is tenni."
    Ez sajnos nem igy müködik. Egy egyszerü példán bemutatva ha esik az eső és ázunk, akkor előszőr a tetőt kell felhúzni a házra hogy ne ázzunk,nem? Aztán ha már nem ázunk majd aláépitjük az alapot meg a falakat is...
    Először meg kell erősiteni a középosztályt. Aztán majd a középosztály ki tud állni a szegényebbekért. És ezt pontosan tudja ám a kormány is, nem véletlen hogy magyarországon szinte alig van középosztály. Konrétan itthon van egy jó nagy alsóoosztály, egy nagyon vékony erőtlen középosztály, meg egy nagyon vékony de nagyon erős felső.

  • Ronny
    #108
    "Éppen ezért elöbb ezeket az embereket illene kiemelni a gödörből és akkor Ők is tudnának magukért és a többiekért is tenni."

    ez csak egy olyan világban történne így ahol enginer a despota:) A valóságban most a BKV-soknak van egy ilyen lehetősége.
  • enginer
    #107
    assdf azt mondja, hogy "Ugyanis amig valaki létminimumon él, addig nem tud miért harcolni hisz egy nap jövedelemkiesést sem engedhet meg feleslegesen."
    És ebben teljesen igaza van!
    Éppen ezért elöbb ezeket az embereket illene kiemelni a gödörből és akkor Ők is tudnának magukért és a többiekért is tenni.
    Nem az eddig is jól kereső BKVsokat kellene futtatni, hanem azokat akik valóban rászorulnak a fizetés emelésre és még jobban meg is érdemlik.
    Hallottatok már olyat, hogy a jólkereső bankárok, politikusok kiálltak a létminimumosok érdekeiért, mert ők már jól keresnek és most keressenek azok is?
    Ugyan már!
    Honnan veszitek ezt a marhaságot, hogy a BKVsok, ha még jobban fognak keresni, akkor elkezdenek sztrájkolni, hogy emeljenek már a létminimumsoknak is, meg Ők is kapjanak ingyen bérletet, fizetett szabadságot, táppénzt, stb.
  • BCS pixel
    #106
    végre egy értelmes hozzászólás
  • Cleawer
    #105
    Ő nem visszalökné,hanem visszarántaná őket....
  • enginer
    #104
    Hmmmm.
    Szerintem nem pont a BKV-sok mellett kellene kiállni akik eddig is jóval az átlag felett kerestek, és kellene, hogy legyen tőke tartalékuk.
    Ezen az alapon a 8 milliót kereső bankárok sztrájkját is támogatnom kellene? :D
    Akkor lesz gond, ha az egészségügyben dolgozók vérszemet kapnak, hogy egy mezei buszsoffőr, akit bármelyik traktoros tud helyettesiteni, az orvosnak megfelelő fizetésével sztrájkol.
    SZVSZ elöbb azoknak kellene nagyobb fizetést kiharcolni akik meg is érdemlik és még is minimálbért kapnak, nem a buszsoffőröknek kellene mégjobban elhúzni az átlag embertől.
  • enginer
    #103
    Ki akarja őket visszalökni?
    Csak azt írtam, hogy szerintem nem jogos a követelésük, nagyon nem tudom őket sajnálni és eggyütt érezni velük.
    Végzettségük, munkájuk nehézsége felelőssége még a mostani fizetésüket sem indokolja, nemhogy még követelőznek is!
    Szerintem pl. az egészségügyben dolgozóknak nagyobb felelősségük van, rosszabb körülmények között nyomják létbizonytalanságban, nagyobb képesitéssel.
    Nekik inkább járna buszsoffőr szintü fizetés.
  • assdf
    #102
    Egyrészt az álláspiac változik és az embereknek is változniuk kellene. Na ez az amire a magyar ember képtelen. Másrészt van egy olyan hogy társadalmi összefogás nevü találmány. Ez arra szolgálna hogy te most kiálsz a bkv-sok mellet, igy ők jobban keresnek. Aztán amikor rád kerül a sor ők állnak ki melleted és mivel ők már elég jól keresnek lesz tőketartalékuk, megtehetik hogy kiállnak melletted és te is harcolhatsz a nagyobb fizetésért. Ugyanis amig valaki létminimumon él, addig nem tud miért harcolni hisz egy nap jövedelemkiesést sem engedhet meg feleslegesen. De ha ezeket a többi mindig visszanyomja a szarba akkor soha senki nem fog kiemelkedni, és akkor soha senki nem fog jól keresni, hisz a szarból csak egymást tudjuk kihuzni, senki nem fog belőle kihúzni. Márpedig alapigazság hogy a gödörből az fog legelőször kihúzni akinek a legnagyobb esélye van hogy felér, de ha te mindig visszarántod a legfelsőt, akkor bizony mindig mindannyian a gödör alján lesztek... Csak persze ehhez is kell némi logika, ami a magyar embernek szintén kevés jutott sajnos. Nem véletlen hogy a politikusok bármit megtehetnek velünk
  • Ronny
    #101
    Úristen! Nem kell őket sajnálni, de ha valaki ki akar kecmeregni a szarból akkor ne az legyen már rá a válasz, hogy legszivesebben visszalöknénk, mert mások még náluk is pocsékabb helyzetben vannak.
  • enginer
    #100
    Aki 20-30 évvel ezelött szakmunkásnak tanult szerintem nem tudhatta, hogy ez lesz ami most van,
    meg talán nem is volt mindenkinek olyan családi háttere, hogy 9 évig tanuljon és ne keressen közben.
    És ha már azt hozod fel példának, hogy Te azért keresel jobban, mert tanultál, akkor az hogyan eshet azoknak akik szakmát vagy felsőbb iskolát végeztek még is jóval kevesebbet keresnek, mint egy buszvezető a 8 általánosával és a MHSZ jogositványával?
    Kamionos ugyan ilyen képzettséggel,havi 28 napot nincs otthon keres 300e-et, amiből jó ha megmarad neki 150, mégse sztrájkolhat.
    Maradjunk annyiban, hogy a BKV sofförök jóval a magyar átlagemberen felül keresnek (politikusokat, bankárokat nem számolva), rendesen bejelentve, korkedvezményt, minden juttatást megkapnak.
    Sajnáljam őket?
  • angol
    #99
    a bkv monggyon le !!!
  • magus
    #98
    egy szó mint száz, magyarországon vagyunk, itt soha a rohadt büdös életbe nem lesz semmi ilyesmi, a bkv meg szar, és olyan szinten gyűlöli mindenki ezeket a szarrágó népséget, hogy ezzel a mentalitással sosem fognak kiszedni pénzt az utasokból
  • assdf
    #97
    Ez a világ már csak ilyen. Egyrészt eddig mindenkinek megvolt a lehetősége tovább tanulni (ugye a tandij miatt ez már nem áll), igy ha valaki elment szakmunkásnak akkor előre tudhatta hogy mit és ohgyan fog keresni. Az álláspiac nem zsákbamacska. Csak az a gond hogy nagyon sok ember egyszerüen félvállról veszi ezt, nem törödik vele, inkább megy a diszkóba jól leissza magát, de azon nem gondolkozik hogy mit kéne tanulni. Aztán később a könnyelmüsködésnek a te általad leirtak lesz a vége, aki meg szenvedett a tanulással de végigcsinálta jól kereső állása lesz.

    Ismétcsak leirnám a saját példám, amit már egy korábbi topicban is leirtam, éspedig ohgy vidéki gyerek vagyok, 9 évig voltam kollégista (sokszor egy 18 mm-en laktunk 6an a koliszobába), utaztam hétvégente 10 órát meg 350 km-ert, elviseltem a kollégium körülményeit, elláttam magam már 15 évesen stb, miközben az otthon maradottak folyamatosan azt mondták hogy nem is értik miért csinálom, meg hogy ők nem birnák ezt, mert olyan nehéz stb stb. Aztán most hogy dolgozok, és 2-3szor annyit keresek mint ők, sir a szájuk hogy nekem milyen könnyü meg milyen egyszerü meg milyen jó és bezzeg nekik milyen sz@r. Az hogy én 9 évig szenvedtem hogy elérjek valamit és most jó legyen, az el van felejtve, ők 9 évig buliztak meg félválrról vettek mindent és kinevettek hogy én nem, most meg nekik áll feljebb...
    Persze akinek nem inge ne vegye magára, de bizony sok dolgozó van ebben az országban, aki saját maga tehet a sorsáról. És persze mindig könnyebb azokat szidni akik képesek kiharcolni valamit (lásd bkv dolgozok), mint hogy ő is nekiálljon valamit kiharcolni.
  • Cleawer
    #96
    3 műszakban,Karácsonykor,Húsvétkor,öltönynyakkedndőingkombóban,kitéve a cigányok\parasztok haragjának ?
    mondj 1et lécci

    Akkor a politikusaink a végzettségükhöz képest hogy keresnek?hmm?0 végzettség,millás fizu...ne ezzel gyere,mert egy CNC esztergályos ugy keres,mint egy közép vezető...(<250-300)
  • Ronny
    #95
    akkor miért nem mennek? Te is tudod, hogy folyamatos hiány van sofőrökből.
  • ge3lan
    #94
    Azt sokan elfelejtik, hogy a sztájkot azért jelentették be,mert nem kapták meg az ígért 15000 ft-os béremelést, illetve már a tárgyalás sem kezdődött el az emelésről amikor annak kellett volna.
  • oasis UK
    #93
    Seggfej vagy már megint!!!
    Nem azt mondtam h mindenki görkorizzon,hanem h hasznalja a redvás tömegközlekedést!!!
    Nem lehetsz ennyire lusta!!!
    Reggel este csucsidőben is sűrün járnak a buszok,villamosok,metro,hev,troli..
    Egy kis séta meg sosem árt!!!
    Csak az 1etlen gond az hogy minden idióta még a 200m-re lévő cukrászdába,boltba is kocsival megy el!!!
    A nyugdijasokat ki nem szarja le!!!
    Nekik ingyen van minden,megszavazták azt a seggfej demszkyt,most okuljanak..
    Sok hülye él a világon,főleg ebben az országban,de ti még ezek szerint egyel se talalkoztatok!!!:)
    Az én kollégáim közül is a jobban keresőktől mindtől megkérdeztem h, mi lenne ha oclsobb v ingyen lenne a tömegközlekedés akkor letennéd a kocsidat?
    A válaszuk ez volt h NEM!!!
    Ennyit róluk!!!
    Az emberek nagyrésze mind1forma,te is ha jol keresnél basznál mindenre nem igaz????
    Hiába tagadod,felesleges!!!
    A margithid meg majd beszakad aztán meghalnak sokan,mert arra sincs pénz..
  • enginer
    #92
    Nem dolgoznak és nem is dolgozhatnak napi 12 órát a buszvezetők!!!
    Ellenben sokan dolgoznak ebben az országban (szakmunkások is) napi min. 10-12 óra kemény fizikai munkát napi 5-6 ezerért
    és, ha estleg bevannak jelentve, akkor is max. a minimál béren,
    nincs fizetett szabadságuk, nincs táppénzük, nincs ingyen bérlet a családjuknak, nem kapnak munkaruhát, stb.
    Szerintem a BKV sofförjei iskolázottságukhot képest jóval átlagon felül keresnek,
    nem tudom őket sajnálni.
    Nélkülözhetetlennek képzelik magukat, csak azt felejktették el, hogy régebben a hadseregnél a szakmátalanoknak osztották a hivatásos jogositványt (szerintem nekik is onnan van).
    Elég sokan vannak és a mostani BKV-s fizetések töredékéért is azonnal mennének dolgozni helyettük.
  • lindemann
    #91
    Üdv! Elég sok hozzászólást elolvastam, voltam amin röhögötem, de volt amin már majdnem sírtam, hogy tényleg komolyan gondolnak egyesek orbitális baromságokat. (mint pl, hogy nincs JOGUK sztrájkolni.) miaz hogy nincs? 100%-ig jogukban áll. Ennyi. De ez csak 1 szembetűnő példa.
    Egyáltalán nem a bkv védelme érdekében írtam, csak, hogy figyeljünk oda mit írunk. Amúgy rengeteget utazok bkv-val, más lehetőségem nem is nagyon van. A fizetésüket nem sokallom; másokét keveslem. És azért jó lenne ha mindenki felfogná, hogy nem csak a bkv sofőröknek van felelősége. Ezt a munkát választották, azzal a fizetéssel. Nem kell folyton elégedetlenkedni. Utóbbi években mindig eljátszák ezt a fantasztikus hülyeséget, hogy sztrájk, aztán végül nem lesz. Jó a taktikájuk.
    De amúgy felhívnám egy dologra a figyelmet még. A fantasztikus UTAZÓKÖZÖNSÉG-re. Gondoljatok bele, kik keserítik meg a tömegközlekedést? mi magunk. Azok az életunt arcok, ha körbenézel a metrón. A háborgó nénikék, vagy a balfasz hülyegyerekek (elnézést a szóhasználatért.) ill. a bunkók tömkelege. A sofőrök közt is vannak biztosan nagyon bunkók meg nagyon rendesek is. És itt egy dologgal van a baj, az pedig a magyar MENTALITÁS. A bkv-nak monopol helyzete van, és ki is használja. (akárcsak az otp, ha úgy vesszük, vagy a mol.)
    De azért szerintem az tényleg elgondolkodtató, ha csak maga elé képzel egy utazást az ember, ahol nem úgy utazik, hogy rossz ránézni a másik emberre (nem azért ahogy kinéz, hanem azért mert amilyen stilusa van, vagy csak éppen elküldött melegebb éghajlatra az illető. )
    na mindegy, sok mindent akartam a témához írni, de nincs különösebben időm rá. Úgy is csak le leszek hordva.
    na cs :)
  • aaaaa
    #90
    És vigyenek haza annyit ! Miért baj, hogy egyes buszvezetők napi 12 óra melóval, túlórákkal megkeresik a német takarítónő 8 órás fizetésének kétharmadát. Bruttó 6 millióból jó ha marad havi 250 ezer vagy annyi se... 1000 euró... Nagy cucc. Persze megint a ferdítés : "egyes buszvezetők", 10 a ezerből aki a legtöbbet gürizett. Lehet még a családi pótlékokat is mellé rakták, hogy többnek tűnjön. Végül is ellenszenvet kellet kelteni valahogy a "szemét sztrájkolókkal" szemben.
    Úgy látom a megszokott pitiáner irígykedés és az emberek egymásnak ugrasztása megint bejött, sajnos. :(
    Szép hazugság ez a bruttózás jó soknak hangzik, közben vond le a harmadát, nagyobb pénzeknél a felét, vagy még többet, aztán nem is lesz az olyan sok.
  • aaaaa
    #89
    Persze higgyéték el a sok statisztikát , kimutatást arról, hogy miért nincs miből az embereknek rendes fizetést adni. Közben hibás döntések miatt több pénz elmegy a semmire, és még akkor is több maradna, ha nem szórnák más területeken a pénzt, mint ha akár havi fél milliót kapna minden BKV dolgozó... Lásd a rendkívül sikeres Combinó ügy... 10 szeres áron megrendelt szarul kivitelezett útfelújítások, építkezések, ingatlan seftek. A tömegközlekedés mindig államilag támogatva volt, ha ezt nem teszik, sztrájkok nélkül is csődbe fog menni...
    De ugyanez történik az élet bármely területén. Elég szánalmas, hogy ilyen adóterhek mellet nem jut az oktatásra, tömegközlekedésre, meg amire kellene.
    A soha nem dolgozó kissebségnek kiosztott havi többszázezres segélyeket érdekes módon nem irígyli senki. Már ha megemlíti valaki egyből lehet rasszistázni...
  • enginer
    #88
    Valamelyik újságban volt a múlthéten, hogy kikerűlt a BKV-tól valami bérlista.
    Abban az szerepelt, hogy a kezdő villamos vezető visz haza bruttó 160-at, egyes buszvezetők 6millió/év fizetést visznek haza.
  • Sanyix
    #87
    Aha csak a hülye gyalogosok azt is sétálóutcának használnák, mint általában, és a 80 éves nagymamik a piacon összeszedett 80 kilónyi cuccal szédelegnének jobbra balra, hogy még kikerülni se lehessen. Ha meg elüti őket valaki, akkor jól seggbeqrja a rendőrség, pedig az kéne hogy rájöjjenek hogy nem sétálóutca a bicikliút.
  • assdf
    #86
    Azért ne felejtsük el hogy az óriási pénzek nem az alkalmazottak fizetésére mennek el.
    Valószinüleg ha a bkv egész menedzsmentjét kirúgnák és szétosztanák az ök jövedelmét (természetesen a végkielégitést is a dolgozok kapnák nem ők) akkor minden buszsoför 50%al többet keresne. És a hiányzó menedzsment helyére meg odaültetnénk pár csövest, ugyanis van egy olyan megérzésem, hogy körülbelül akkor is ugyanennyire lenne hatékony a vállalat.

    Mellékesen magyarországon szinte az összes állami cégről ez a véleményem, hogy a vizfej viszi el a nyereséget, illetve a vizfej által aláirt hibás döntések, ugyanakkor felelőséget semmire sem vállalnak. Szóval még egy csövessel is jobban járnák, és az legalább beérné egy darab csokival naponta.